Kamelot 07.11.2003 22:54:13 | |
---|
Moro! Tässä meikäpoika aikoo alottaa kitaransoiton. Musamakuuni kuulu rokki ja hevi enimmäkseen. Te voisitte suositella jotain kitaraa ja kitarakompoa. Kitara saisi maksaa enintään 400-500€ Ja kitaracompo enintään 300€ Mitä kaikkea muuta tarvii ostaa kitaran ja kompon lisäksi? Sitten miten aloitan kitaran soiton? pitäisikö eka harjotella sointuja ja otteita ja kaikki perusasiat kuntoon ja sitten jotain ukko-nooan tapaista kappaletta harjoittelemaan? No tässä ainakin aluksi asiaa. |
Miekkonen 07.11.2003 23:06:29 (muokattu 07.11.2003 23:07:36) | |
---|
Kitaraksi ehottomasti Fenderin mex strato Hinta n.400€ ja vahvariks line6 spider 112 hinta KÄYTETTYNÄ n.300€ Ja varmasti on hyvät kamat. Opettele eka teoria ja sit vasta ala reenaamaan niitä ''kunnon'' kipaleita. |
bender 07.11.2003 23:20:03 | |
---|
joo kannattaa varmaan aluksi noita perus sointuja opetella niin pääsee soittelemaan jo hieman. |
mikko k 08.11.2003 03:08:53 | |
---|
minä olen kyllä sitämieltä että aluksi kannattaa opetella vaikka biiseistä ykisttäisiä riffejä ja sit pikkuhiljaa kokonaisia biisejä..eli siis soitat kaikkee semmosta mikä kuulostaa sinusta hyvältä jne. ja minusta ei kannata alottaa ekana soinnuista koska ne oli ainakin mulle ihan älyttömänvaikeita aluks koska sormet ei veny vielä hyvin ja mutenkaan ei ole välttämättä oikein tuntumaa soittamiseen ja ku niitä sointuja ei sit saanu kuulostamaan hyvältä niin soittohalukin rupes kärsimään aika äkkiä. tosin vitossoinnut tms on erihomma ne kyllä joutuu opettelemaan melkeinpä ekaks.. |
hevihemmo 08.11.2003 03:56:32 | |
---|
|
ollisal 08.11.2003 13:45:19 | |
---|
osta tämä muuta et tuu ikinä tarvimaan http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=2ac263f8c9d0523a88a919209e4a5dcb *köh* say no to harley bentons. Jeh, opettele heti aluksi barré-soinnut kunnolla. Siinä vaiheessa kun soitat kaikki soinnut (paitsi E, Em jne) barreilla ihan vaistonvaraisesti katsomatta otelautaan (pitäisi ~vuodessa onnistua) menee jo hyvin mikä vain biisi säestämällä ja soinnut kuulostavat oikeilta eivätkä miltään 3 kielen "help g"-viritelmiltä. Barre-sointujen opettelussa oppii samalla myös kaikki välit ja pitämään sormitukset kasassa ja oikeissa väleissä nopeissa asemanvaihdoksissa. Tärkeää myös melodiasoitossa. |
Ylläri 08.11.2003 14:47:26 | |
---|
minä olen kyllä sitämieltä että aluksi kannattaa opetella vaikka biiseistä ykisttäisiä riffejä ja sit pikkuhiljaa kokonaisia biisejä. Yhdyn tähän. Teoria on tärkeää, mutta kyllä kitaransoiton pitää olla hauskaakin. Soittele aluksi niitä näitä niin tulet tutuksi soittimen ja otelaudan kanssa. Teoriaa voit pänttäillä siinä sivussa - jossain vaiheessa sitten nämä kaksi maailmaa kohtaavat toisensa. Niin ja se 12 tahdin blueskaava on tietysti kaiken a ja o. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Hannu H. 08.11.2003 16:57:10 (muokattu 08.11.2003 16:58:22) | |
---|
Itse olisin kylläkin sointujen opettelun kannalla. Perus soinnut A, Am, G, C, D, Dm, E/Em kannattaa opetella. Ja barreet. Sitten kun nuo osaa niin sormet on jo tottuneet kieliin vähän paremmin ja voi alkaa niitä riffejä soitella. "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
Miikathebest 08.11.2003 20:08:28 (muokattu 08.11.2003 20:18:55) | |
---|
Line6:n lisäksi voisi olla kompovaihtoehtona joku laneyn tubefushion sarjasta. Ja kitara Ibanez sa 160 hinnat alkaen 377€ . Kannattaa lainata kirjastosta jotain soitto-oppaita. Niistä soittaa kaikkia juttuja mitkä aluksi parhaiten luonnistuvat, ja sitten myöhemmin voi palata niihin mitkä ei heti suju niin helposti. Levyjen mukana kannattaa yrittää soittaa. niin ja mitä tarvit kitaran ja kombon lisäksi... LAADUKKAAN(tulee halvemmaksi) plugi-plugi johdon. Plektroja. aluksi kannattaa ostaa erilaisia, että löytää sen kaikkein sopivimman... Jonkin sortin viritysmittarin tai virityspillin. Laukun tai pussin, jossa on PAKSUT pehmusteet, jos aiot kuljettaa kitaraa paikasta toiseen. Kitarateline ja hinhakin voisi olla aika hyödylliset. Se kannattaa ottaa huomioon että kitaran kielistä lähtee metallimömmöä. Varsinkin jos "bendailee" paljon. Siis kannattaa putsata kieliä aina joskus. |
Niskamies 09.11.2003 11:09:21 | |
---|
Line6:n lisäksi voisi olla kompovaihtoehtona joku laneyn tubefushion sarjasta. Ja kitara Ibanez sa 160 hinnat alkaen 377? . Kannattaa lainata kirjastosta jotain soitto-oppaita. Niistä soittaa kaikkia juttuja mitkä aluksi parhaiten luonnistuvat, ja sitten myöhemmin voi palata niihin mitkä ei heti suju niin helposti. Levyjen mukana kannattaa yrittää soittaa. niin ja mitä tarvit kitaran ja kombon lisäksi... LAADUKKAAN(tulee halvemmaksi) plugi-plugi johdon. Plektroja. aluksi kannattaa ostaa erilaisia, että löytää sen kaikkein sopivimman... Jonkin sortin viritysmittarin tai virityspillin. Laukun tai pussin, jossa on PAKSUT pehmusteet, jos aiot kuljettaa kitaraa paikasta toiseen. Kitarateline ja hinhakin voisi olla aika hyödylliset. Se kannattaa ottaa huomioon että kitaran kielistä lähtee metallimömmöä. Varsinkin jos "bendailee" paljon. Siis kannattaa putsata kieliä aina joskus. hyvä vastaus, paitsi että viritysmittaria ei tarvtise jos omistaa pianon, tai synan tai jonkun mistä saa puhtaan a:n. Sävelkorvakin vaan kehittyy virittäessä korvalla. Niin, ja älkää koskaan virittäkö särön ollessa päällä. Hanki presari ja ole tosimies! |
Keppi 09.11.2003 13:05:51 | |
---|
Niin, ja älkää koskaan virittäkö särön ollessa päällä. Minkätakia ei sais? "Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm |
Niskamies 09.11.2003 13:47:06 | |
---|
Minkätakia ei sais? älä saivartele :) no cleanin kanssa on vain helpmpi virittää. Hanki presari ja ole tosimies! |
Spiridon 09.11.2003 14:13:38 | |
---|
Moon kyllä sitä mieltä että kyllä semmonen viritysmittari kannattaa alkuun hankkia. Sitten kun kitaraa soittelee niin kuulostelee miltäs ne soinnut ja nuotit pitäisi kuulostaa kun kitara on vireessä. Kun nämä alkaa suunnilleen hahmottaa, joka kerta kun virittää kitaraa, ottaa A:n vaikka just pianosta ja sitten virittää kitaran. Viritysmittarista voi sitten tarkistaa menikö oikein. Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
Kamelot 09.11.2003 16:53:08 | |
---|
|
Nuages 09.11.2003 17:01:49 | |
---|
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
steelin 11.11.2003 02:10:26 | |
---|
Älä osta. Älä nyt noin sano. Ei tuo huono ole. Suosittelisin kuitenkin musiikkiliikkessä käymistä, ennenkuin tilaat kitaran. Toistanpa tässä itseäni: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 9&o=0&x=b2bf52af27&co=0 Kauniilla (omasta mielestä) on paljon mukavampi soittaa kuin kaverin mielestä mieluisella. Ni. Ja mulla on tele. "They gonna plug You, Big River. And I´m gonna sit right here until I die." |
Souldaemon 11.11.2003 10:16:37 | |
---|
Periaatteessa me voidaan vaan ehdotella kitaramalleja ja valmistajia, loppupeleissä valinta on sinun, se mikä sinun käsissäsi tuntuu hyvältä ei välttämättä kelpaa meille.kannatta kumminkin kuunnella veteraani soittajia että mihin kannattaa kiiinnittää huomiota kitaraa valitessa. Itse soitan Ibanezeilla koska olen tottunut niillä soittamaan ja ne ovat hyviä peruskitaroita. mutta kannattaa kokeilla eri malleja ja vasta sitten tehdä valintaa.Itse testasin noin toistakymmentä eri kitaraa ennen kuin valitsin eka kitarani eli Ibanez RG270:en(olen soitttanut sillä noin 5 vuotta) mie vaan! |
t1amatti 11.11.2003 11:47:20 | |
---|
älä saivartele :) no cleanin kanssa on vain helpmpi virittää. Vähän offiks menee nyt, mutta mielestäni säröllä kuulee hyvin eri äänten vaihe-erot tjsp. :) no näinhän se on. |
Volle 11.11.2003 13:56:37 | |
---|
älä saivartele :) no cleanin kanssa on vain helpmpi virittää. Kyllä muuten huiluäänet (ja väpätyksen, mikä pitää saada pois) kuulee säröllä paljon paremmin. Paljon helpompaa on virittää säröllä, kun käyttää huiluääniä. Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista. |
Kyllä muuten huiluäänet (ja väpätyksen, mikä pitää saada pois) kuulee säröllä paljon paremmin. Paljon helpompaa on virittää säröllä, kun käyttää huiluääniä. jätkä puhuu asiaa.. :) Humppaa taikka kuole...^_^ |