Aihe: Täysin epäasiallinen laulupalstan fiilistelyketju
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Oberon
28.08.2006 12:28:05
Osalle laulajista tuo iskelmä-osasto tuntuu olevan se tutkintojen pakkopulla. Baddingin Valot on kaunis biisi, sitä on tullut vedettyä keikoilla, ja Paratiisi kuuluu varmaan jokaisen coverbändin ohjelmistoon. Juha Vainiolta löytyy myös kivoja lauluja, joissa on hauskoja ja huumorilla höystettyjä tai koskettavia tarinoita esim. Juhannustanssit ja Vanhoja poikia viiksekkäitä.

Tuttuja ovat ja todella kauniita kappaleita :) Juurikin valot ja muut herkkis kappaleet ovat tuoneet toivoa, että niiden kymmenen biisin harjoittelusta voi nauttiakin.

Itse yritän aina etsiä iskelmäosastolle mieluummin biisejä joiden sanat on jotain muuta kuin "minä rakastan sua"-jankutusta...

Voin hyvin ymmärtää...
On ylivertaisen hankalaa tulkita kappaletta kypsästi, jos sanat ovat ainoastaan ympäripyöreitä latteuksia
faith
28.08.2006 13:43:20
kuka vetää keskiviikkokännit? mä e voi kun työt kieltää :(

mie voisin muuten mutta vois olla melko tujaus noiden särkylääkkeiden kans.. heh. oon kuurilla, viisaudenhammas kiskottiin tuossa aamulla pois. Perskuta ku ei voi laulaa! (viis syömisestä, urheilusta tai puhumisesta.. mutta ku ei voi laulaa!)
Liisa Ihmemaassa.
fifi
28.08.2006 20:43:09

mie voisin muuten mutta vois olla melko tujaus noiden särkylääkkeiden kans.. heh. oon kuurilla, viisaudenhammas kiskottiin tuossa aamulla pois. Perskuta ku ei voi laulaa! (viis syömisestä, urheilusta tai puhumisesta.. mutta ku ei voi laulaa!)

Oijoi, osanottoni! Minä jouduin aikoinaan ajottamaan viisaudenhampaiden poistot sillä lailla, ettei se häiritse laulamista (eli lähinnä koulunkäyntiä). Hoidettiinpa sitten kaikki neljä parin kuukauden sisällä yhden kesän aikana. Onneksi hoidin ne opintojen alkuvaiheessa, koska nyt tulisikin jo ongelmia, miten tuollaiset operaatiot aikatauluttaisi. 2 vedettiin, 2 leikattiin. Leikkaukset olivatkin jo inhampi juttu, kun oli tikit ja kaikki :P. Onneksi ne ovat nyt pois! Paitsi että olen kuullut villejä huhuja, että joillekin ihan oikeasti voi kasvaa viisaudenhampaat UUDESTAAN takaisin...!
Apricot
29.08.2006 01:49:17 (muokattu 29.08.2006 01:51:01)
Paitsi että olen kuullut villejä huhuja, että joillekin ihan oikeasti voi kasvaa viisaudenhampaat UUDESTAAN takaisin...!

Tuota on vaikea uskoa, koska se vaatisi että leuassa on ne uudet hammas-aihiot olemassa, ja sen näkisi röntgenkuvista heti.

Mun hammassavotta hoidettiin viime vuonna. Mulla onkin sillä tavalla erikoinen kalusto, että viisaudenhampaita ei ollut olemassakaan kuin vain yksi ainoa, ja sekin poistettiin. Sitten mulla on edelleen kolme maitohammasta suussa - meikä 28 vee, jes! Maitohampaat eivät ole lähteneet siksi, että niiden tilalle ei ole olemassa pysyvien hampaiden aihioita, jotka olisivat kasvaessaan tuupanneet maitohampaat pois. Koska multa siten puuttuu synnynnäisesti yhteensä 6 pysyvää hammasta, joista kolme samalta leukapuoliskolta, niin täytän Suomen lain invaliditeettipykälän ehdot ja valtio korvaa mulle proteesit jos maitohampaat lähtee esim. turpaansaannin yhteydessä.

Eikö olekin mielenkiintoista? Mua saa nimitellä cp:ksi oikein virallisesti.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
faith
29.08.2006 12:55:31
Oijoi, osanottoni! Minä jouduin aikoinaan ajottamaan viisaudenhampaiden poistot sillä lailla, ettei se häiritse laulamista (eli lähinnä koulunkäyntiä). Hoidettiinpa sitten kaikki neljä parin kuukauden sisällä yhden kesän aikana. Onneksi hoidin ne opintojen alkuvaiheessa, koska nyt tulisikin jo ongelmia, miten tuollaiset operaatiot aikatauluttaisi. 2 vedettiin, 2 leikattiin. Leikkaukset olivatkin jo inhampi juttu, kun oli tikit ja kaikki :P. Onneksi ne ovat nyt pois! Paitsi että olen kuullut villejä huhuja, että joillekin ihan oikeasti voi kasvaa viisaudenhampaat UUDESTAAN takaisin...!

joo siskolla kans otettiin kerralla aina kaks.. 3 viikkoa oli leikkausten välissä toipumisaikaa. heh..

Mulla kyllä vedetiin se mutta tikit tuli silti. Hankalaksi homman tekee että tikit pitää käydä poistattamassa kotikunnassa, leikkaus oli Roissa ja muutin just Ouluun ja oon koulussa täällä. Millonka täältä sitte lähet.. *mutin*

En tiiä voiko kasvaa uudestaan mutta joillaki on ns. yliviisaudenhampaat jotka kasvaa viisaudenhampaitten taakse. Joillekki tulee ne, useimmille ei.
Liisa Ihmemaassa.
paavi
29.08.2006 16:21:14
Bärgelez, koska se miitti on??
insight
29.08.2006 16:27:08
Bärgelez, koska se miitti on??

Mä luulin, että teillä jo oli jotain. Oudosti meni ohi. Pitäiskö miittitrediä nostaa?
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.
paavi
29.08.2006 16:39:38
Mä luulin, että teillä jo oli jotain. Oudosti meni ohi. Pitäiskö miittitrediä nostaa?

Ai niin, sellainenkin ketju oli! Siellä jatketaan.
Suu
29.08.2006 23:31:11
Mä olin yksikseni miittailemassa kuudennen linjan sisäpihalla sillon 20.pvä. :D

*viheltel* niinjoo vaadin sitten että mulle tullaan esittäytymään jos satutte samoille mestoille. tietoisesti.
sound in - pleasure out
fifi
30.08.2006 19:25:42

Huh. Ensimmäinen viikko uudessa koulussa on aika täyteen ahdettu. "Orientoitumista". Siihen päälle vielä konserttiharjoittelua ja -järjestelyä, niin kyllä on tämä tyttö ollut aika loppu iltaisin.

Koulun takia on paljon uusia järjestelmiä opeteltavana, kun kaikki hoidetaan netin kautta. Toisaalta ei tule ikävä edelliseen kouluuni, jossa asiat hoidettiin (jos hoidettiin) lähinnä pienillä paperilappusilla. Ja sopivan maalaiseen tyyliin ihmeteltiin vielä, että "miten tämä nyt näin tarkkaa voi olla" tai "miksi kela nyt sellaista paperia haluaa?". Aina kun meni kansliaan pyytämään jotain todistusta, vastassa oli syvä huokaus ja anova katse (tarviiko tätä nyt ihan oikeesti hei?). Törkeää kun oppilaat häiritsevät moisilla asioilla mukavaa kahvitaukoa.

Kun tulee paikasta, jossa kaikki on retuperällä, paikkaan, jossa kaikki hoidetaan viimeisen päälle pilkuntarkkaan, on siinä kerrassaan kulttuurishokin paikka! :D
fifi
30.08.2006 19:28:52

Mä olin yksikseni miittailemassa kuudennen linjan sisäpihalla sillon 20.pvä. :D

*viheltel* niinjoo vaadin sitten että mulle tullaan esittäytymään jos satutte samoille mestoille. tietoisesti.

Hih, toi kyllä nauratti :D

Katsotaan, katsotaan. Mulla on aika kiireistä, joten katson, että mitä päivää ehdotellaan, ja jos se sattuu sopimaan, niin mikä jottei.
tanjuli
31.08.2006 08:13:21
Kun tulee paikasta, jossa kaikki on retuperällä, paikkaan, jossa kaikki hoidetaan viimeisen päälle pilkuntarkkaan, on siinä kerrassaan kulttuurishokin paikka! :D

noi on aina hirmusen mukavia shokkeja. inhottavampia on ne missä paikat menee toisinpäin - pilkuntarkasta retuperään. voi v*ttu ku mua v*tutti...

mutta tervetulemas mestoille ja lyckandenheten till konserttivalmisteluihin. yritän edelleen päästä, toivottavasti jo ens viikolla jotain varmaa :P
[i hear voices but at least they're on tune]
fifi
01.09.2006 20:49:35

Wau! Olen ihan pihalla näistä mnetin uusista ominaisuuksista, mutta hyviltä ne vaikuttavat silti..! Täällähän siis on ihan oma chatti, samoin kuin joku "huone"-ominaisuus. Hieno homma! :)
insight
02.09.2006 14:06:37 (muokattu 02.09.2006 14:07:17)
Wau! Olen ihan pihalla näistä mnetin uusista ominaisuuksista, mutta hyviltä ne vaikuttavat silti..! Täällähän siis on ihan oma chatti, samoin kuin joku "huone"-ominaisuus. Hieno homma! :)

Oho! Moderaattori huomio mun kommentin typerästä dadasta ja ehdotin mnetiin chattiä. Ilmeisesti mun ehdotus sai tuulta alleen =)

Siis sanoin, että ilmeisesti olisi tarvetta chatille, kun noita dada-ketjuja tulee niin usein.
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.
insight
02.09.2006 14:08:27
Toi että näkee omat viestit, on kyllä ehdottomasti hyvä ja toivottu ominaisuus. Siis, että voi filtteröidä tavallaan noi omat viestit näkymään. Tää on hieno homma.

Mä olen töissä lauantaina! :O
tanjuli
03.09.2006 01:21:24
olipas hauskaa käydä keikalla, kunnon rehti humppaveto pitkästä aikaa. äänikin toimi tällä kertaa, eikä tarvinut apteekkarin yskänlääkettä kulautella niin tiuhaan. sormenpäät tosin hellinä, pitäisköhän tuota bassonsoittoa harrastella vallan useamminkin eikä vaan keikoilla/treeneissä.

viimeksi oli monitoroinnit viimeisen päälle, mutta eihän siitä tullut mitään. nyt vedettiin ilman monitoreja ja oli monta kertaa parempi pössis. onko täällä muita jotka tykkää laulaa ilman monitoreja? nimenomaan silleen että muu yhtye tuuttaa kaappien kautta? jotenkin tuntuu että monitoreja saa aina huudattaa niin kovaa että rumpusetin yli mitään kuulee, niin kuulo menee. ilman monitoreja taas ei koskaan ole semmoista että ahdistaa volyymit.
[i hear voices but at least they're on tune]
Apricot
03.09.2006 21:56:07 (muokattu 03.09.2006 21:56:45)
onko täällä muita jotka tykkää laulaa ilman monitoreja?

Meikä:) Kyllä se on niin, että pitää vain tietää mitä laulaa tai soittaa. Yleensä ne tyypit kinuavat aina monitoreja, jotka ovat epävarmimpia taidoistaan tai biiseistä. Perus laulukamasetti on heppo pistää pystyyn sisätilaan, ja huoneen heijastuksista saa tarpeeksi vihiä että missä mennään. Ja saahan sitä mennä jollottelemaan myös skobejen etupuolellekin...

Perjantaina oli bilesettiä Tampereella. Oikea peräkärrybändi-meininki, ja sataakolmeakymppiä yöllä takaisin.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
jogo3000
04.09.2006 07:51:21

viimeksi oli monitoroinnit viimeisen päälle, mutta eihän siitä tullut mitään. nyt vedettiin ilman monitoreja ja oli monta kertaa parempi pössis. onko täällä muita jotka laulaa ilman monitoreja? nimenomaan silleen että muu yhtye tuuttaa kaappien kautta? jotenkin tuntuu että monitoreja saa aina huudattaa niin kovaa että rumpusetin yli mitään kuulee, niin kuulo menee. ilman monitoreja taas ei koskaan ole semmoista että ahdistaa volyymit.

Just tehtiin keikka missä oli vaan backline ja PA. Kaapit oli meidän takana, joten laulu kuului sieltä sitten. Toimi tosi hyvin, ei tarvinnut ihmetellä.

Isommalla lavalla nuo monitoroinnit tulee kyllä tarpeeseen.
paavi
04.09.2006 09:36:09
viimeksi oli monitoroinnit viimeisen päälle, mutta eihän siitä tullut mitään. nyt vedettiin ilman monitoreja ja oli monta kertaa parempi pössis. onko täällä muita jotka laulaa ilman monitoreja?

Kivaahan se on, kun kuulee bändin täysillä ja kirkkaasti. Ja jos vielä jonkun verran kuulee omaa laulua toistettuna niistä kamoista, niin hyvä pössis. Oon vaan sen huomannut, että vire ei sitten millään kuitenkaan pidä. Mun pitää kuulla oma laulu, jotta voin "korjata sitä". Oon niitä laulajia, joilla on hyvä sävelkorva, mutta raskas ääni ja liian löysä kontrolli siihen nähden.

Nämä valetut Elacin-korvatulpat ovat kyllä mahtavat "monitoroinninkin" suhteen! Näiden kanssa pystyy sentään laulamaan joten kuten vaikka ei PA:sta laulua kuulisikaan. Ja silti bändikin vielä kuulostaa ihan ok.

Paras meininki taitaa olla silloin, kun kuulee vähän "päänsisäistä" ääntä (I hear voices!!), vähän monitorista, vähän kaikua PA:sta ja bändi tuuttaa kivasti sillee että aavistuksen verran lahkeet lepattaa. Jos pääosin kuulee vain oman laulun monitorista, on rok jo jossain kaukana.... ;D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)