Aihe: Rinnakkaiskompressoinnin salaisuudet miksauksessa.
1 2 3
milcoin
04.09.2006 01:30:28
HD:ssa joo. Pitääkin testata kasvaako latenssi, jos on off tai on. Enp oo kiinnittäny huomiota...

Ihmeen huonosti vaan nuo muusikot on soitellu taimiin sen jälkeen kun vaihdoin HD:n.

:)
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Mikael
04.09.2006 01:35:29

Mullakin on UAD-kortin osto edessä, yrität tietty vaan pelotella. Toimiskohan jos käyttäis digimikserin kanavakohtaista sampledelayta softalatenssin kompensoimiseksi. Vähän kikkailua ja ehdottomasti puola mutta saiskohan sen toimimaan. Pitääpä testata.

Iismpää on vaan siirtää raitaa... toolshan kyl näytää sampleina sen latenssin heti kun plugarin laittaa raidalle. Ei se nyt niin iso vaiva ole, mut ongelmia syntyy kun mennään ryhmien puolelle.

Sillä vois kans kokeilla korjata rumpumikkien keskinäisiä vaiheita:)

Ei nyt saatana...
Siitä mistä aita on matalin...
Mikael
04.09.2006 01:38:11 (muokattu 04.09.2006 01:39:25)

UAD:ssa tulee mukana Delay Comp -plugarit jos tulee tarvetta.. UAD:n kanssa ilman ADC:ta kantsii lätkästä kaikkiin ryhmiin/kanaviin heti kättelyssä tää delaycomp ja sit käy säätelemässä bufferia jokaisesta sitämukaa minkälaisia plugeja käyttää UAD:sta.

Sellanen plugari mikä siirtäis sitä yhtä raitaa alkuun päin olis kyllä kätevä (niinku negatiivinen dealy), mut toi että kaikkia muita pitää viivästellä niin vittu hermot menee ja terveys kans - tai sitä mä en vaan taas tajuu jotain.
Mikael
04.09.2006 01:41:00

Ihmeen huonosti vaan nuo muusikot on soitellu taimiin sen jälkeen kun vaihdoin HD:n.

:)

Käyt perustaan "Paskat muusikot"-ketju tonne bänditoiminta-osastolle niiq vastaiskuks sille "paskat miksaajat"-showlle.
kivi
04.09.2006 01:42:00 (muokattu 04.09.2006 09:18:04)
Sellanen plugari mikä siirtäis sitä yhtä raitaa alkuun päin olis kyllä kätevä (niinku negatiivinen dealy), mut toi että kaikkia muita pitää viivästellä niin vittu hermot menee ja terveys kans - tai sitä mä en vaan taas tajuu jotain.

Leikkaa raidan alusta pala pois, ja ala potkia. Jossain muinaisessa Cubase VST:ssä muistaakseni oli sellainen kenkätyökalu, jolla raitaa tönittiin tarpeen vaatiessa vaikka bitti kerrallaan taaksepäin.

Edit: unissani oon varmaan yrittänyt kertoa, että se oli sympaattisen näköinen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Mikael
04.09.2006 01:45:24

Leikkaa raidan alusta pala pois, ja ala potkia. Jossain muinaisessa Cubase VST:ssä muistaakseni oli sellainen kenkätyökalu, jolla raitaa tönittiin tarpeen vaatiessa vaikka bitti kerrallaan taaksepäin.

joo kylse nudgella menee ihan helposti kumpaan suuntaan tahnasa, mut jos se olis plugari mistä näkis kokoajan paljonko on siirrelty niin tuntuis jotenkin kätevältä.
kivi
04.09.2006 01:48:46
joo kylse nudgella menee ihan helposti kumpaan suuntaan tahnasa, mut jos se olis plugari mistä näkis kokoajan paljonko on siirrelty niin tuntuis jotenkin kätevältä.

Totta.

Äh, pakko mennä nukkumaan. Yöt.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
axelsson
04.09.2006 07:44:53
Jännää. Siinä suhteessa Nuendolla on kyllä soljuvampaa duunailla kun ei tartte huolehtia mistään. Sen kun lätkii vaan auxia ja inserttiä.

Siis mitäv? Cubase/Nuendossahan nimenomaan ei ole ADC:tä ryhmäkanavien inserteille. Tai sitte tää on taas näitä SX1- juttuja jotka on myöhempiin korjattu...
Roberto
04.09.2006 08:52:29

Käyt perustaan "Paskat muusikot"-ketju tonne bänditoiminta-osastolle niiq vastaiskuks sille "paskat miksaajat"-showlle.

Voiks osallistua vaik kuuluis molempiin?
Roberto
04.09.2006 08:54:28

Nuendossa voi kanavan inspectoriin kirjotella numeroita millisekunteina tai raahata liukua kumpaankin suuntaan. Kätsä.
Timo JM
04.09.2006 10:05:20

Onko kellään muuten tietoa siitä kuka ja milloin on aikanaan keksinyt alkaa käyttämään rinnakkaiskompressointia, ja koska sitä on alettu käyttämään ihan yleisesti? Entä onko maailmalla arvostettuja tyyppejä jotka eivät sitä käyttäisi vai onko se tämän päivän pop/rock miksauksessa jo lähes välttämätöntä?
...siis mun mielestä.
loosah
04.09.2006 11:12:27
Emmä tiä mitään, mutta tekniikan alkuperästä kertonee nimi "New York Drum Sound"... Aika moni kyllä käyttää.

Mä oon ihan siinä uskossa ja muistan jopa jostain lukeneeni, että se oli motown-aikojen keksintöä. Käytettiin laulussa tuplaraidalla leikkaamalla just alapäätä veks ja kompressoimalla kuoliaaks. Sit lisättiin joukkoon, jotta laulu pysyi muuten hektisissä biiseissä pinnalla.
GIGO
koopop
04.09.2006 13:08:24

Siis mitäv? Cubase/Nuendossahan nimenomaan ei ole ADC:tä ryhmäkanavien inserteille. Tai sitte tää on taas näitä SX1- juttuja jotka on myöhempiin korjattu...

SX ykkösessä ja Nuendo 1.5:sessa ei ole ADC:ta ryhmissä.
"Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien
milcoin
04.09.2006 23:09:11
Onko kellään muuten tietoa siitä kuka ja milloin on aikanaan keksinyt alkaa käyttämään rinnakkaiskompressointia, ja koska sitä on alettu käyttämään ihan yleisesti? Entä onko maailmalla arvostettuja tyyppejä jotka eivät sitä käyttäisi vai onko se tämän päivän pop/rock miksauksessa jo lähes välttämätöntä?

Sitä oon kans miettiny miks missään kompurassa ei oo koskaan ollu mix-säädintä? Digin Maximissa on mut se on ainoa jonka tiedän.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Esp
05.09.2006 00:07:03

Sitä oon kans miettiny miks missään kompurassa ei oo koskaan ollu mix-säädintä? Digin Maximissa on mut se on ainoa jonka tiedän.

TC:n siinä uudessa C300 kompurassa tällainen mix namiska on. En sitten tiedä kuinka hyvin pelittää tuo vehjes kompressorina noin niinkuin yleisesti ottaen...
Täh?!?
koopop
05.09.2006 01:42:04

Rauta M5000:sessa on mix.. Aika jees :)
"Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien
dewil
05.09.2006 02:10:28

Viimeksi tänään haaveilin moisesta... Tai siis eilen... päivällä...
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
blueroom
05.09.2006 12:09:42

mikä juttu?
"Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään-
kivi
05.09.2006 12:17:43
mikä juttu?

Paskat miksaajat oli sellainen puukorvien oma topicci, joka jatkui varmaan 200 sivua.
(Handsome Dick Manitoba)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)