Aihe: Iron Maiden ja uusi studiolevy
1 2 3 4 525 26 27 28 2931 32 33 34 35
moikki
03.09.2006 20:07:02
http://video.google.com/videoplay?d … 8806903&q=iron+maiden+aces+high

Edit: No tuo on vuodelta 99 kylläkin, mutta noh.

Prkl kova veto!
Rock like FUCK!
ElectricFunera
03.09.2006 21:21:29
Levy on kuunneltu moneen kertaan läpi ja todella hyväksi todettu.
En pettynyt kuuden tunnin jonotukseen levykauppa Äx:n edessä, erityisesti pidän These Colors don't run:sta suurelta osalta sanojen takia.
Mipe-iha-ite
03.09.2006 22:22:42
Levy nytten kuunneltu ~10 kertaa ja paranee joka kerta. Mää tykkäsin siitä Different Worldista ja Pilgrimistä eniten.
Auvinen paskoo housuun.
TKT
03.09.2006 22:58:42
Pari biisiä kuullut ja perussettiä oli. En ole ostamassa levyä.
Use My Third Arm
DVD-SOITIN
04.09.2006 08:08:44
Pari biisiä kuullut ja perussettiä oli. En ole ostamassa levyä.

Eipä AMOLAD:a voi yleisellä Maiden-mittapuulla kutsua "perussetiksi", jos sinä kutsut niin eipä taida Maidenista olla sinulle suosikiksi. Mielestäni AMOLAD on bändin omaan tuotantoon heijastettuna kokeileva, progressiivinen, raskaampi ja sävellyspuolelta löytyy mm. riffejä paljon enemmän kun aiemmilta levyiltä.
SUPPORT MUSIC, NOT RUMORS
Mika Antero
04.09.2006 08:22:14
Sen kummemmin levyn hyvyyteen vieläkään kantaa ottamatta täytyy kyllyä yhtyä edelliseen kirjoittajaan, että "perussettiä" ei tämä levy todellakaan ole. Ainakaan siis Maidenin omiin tuotoksiin verrattuna, tiedä sitten miten muiden kanssa. Myöhempien aikojen Black Sabbath -vaikutteita tuolla levyllä mielestäni hieman on.

Ja taas kerran korostan, että on ihan luonnollista, että viisikymppiset tekevät toisenlaista musiikkia kuin kaksikymppiset. Outoahan se olisi jo Maiden vuonna 2006 kuulostaisi samalta kuin 1982.

Sen verran voin tässä vaiheessa sanoa, että kyseessä on paras ostamani ulkomainen vuonna 2006 julkaistu rocklevy. Ja ainoa. Johnny Cashia kun en rokiksi laske.
Musta Arkipyhä
04.09.2006 09:01:08
Kerran oon kuunnellut kiekon läpi ja sekin oli helvetin tuskaisa kokemus. Ei voi tajuta, miten jätkät pystyy häpeämättä tunkea biisit täyteen em/c/g/d -kiertoa

Hohhoijaa..Pitäiskö? Ei en jaksa.olen tullut vanhaksi :-)
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
joonasvalve
04.09.2006 13:15:13
Mikä mua vaivaa? Taidan olla kyllästymässä Maideniin!
"Beer... Now there's a temporary solution."
carnation
04.09.2006 13:26:12
Mikä mua vaivaa? Taidan olla kyllästymässä Maideniin!

Minä olen kyllästynyt jo aikoja sitten.

Mutta Imperiumi on hieman toista mieltä uuden Maiden-levyn hyvyydestä:

http://imperiumi.net/alb_2.php?id=5291
Musta Arkipyhä
04.09.2006 13:44:53
Minä olen kyllästynyt jo aikoja sitten.

Mutta Imperiumi on hieman toista mieltä uuden Maiden-levyn hyvyydestä:

So what? Suurin osa palautteesta näyttäisi olevan positiivista.
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
Zam.
04.09.2006 13:55:15

So what? Suurin osa palautteesta näyttäisi olevan positiivista.

Niinpä. Itse pidän mm. x-factorista todella paljon vaikka sitä haukutaan melkein jokapaikassa. Mutta se että perusteettomia omia mielipiteitä liitetään levy arvioihin pistää hymyilyttämään eikä noita siten voi vakavasti ottaa.

Se että lavyarviossa tuodaan mielipiteitä esille tyyliin:
"aina maiden ollu paskaa joten tämä on vain jatkumo" on kyllä väärä lähtökohta arvion tekemiseen.

AMOLAD ei häviä tasoltaan ollenkaan 80%:lle maiden levyistä.

;)
Jokunen
04.09.2006 14:49:23
Mutta Turkka Holmqvist on hieman toista mieltä uuden Maiden-levyn hyvyydestä:

Näinhän se menee. Kuten arvostelusta käy hyvin ilmi, kirjoittaja on mieltynyt enemmän 80-luvun Maideniin. Jos uudempi materiaali ei iske lainkaan, tuskin iskee myöskään AMOLAD.
"If vomit were a movie, this would be the soundtrack."
Ronnie James
04.09.2006 15:03:00 (muokattu 04.09.2006 15:30:35)

Tämä kohta vähän huvitti tuossa Turkka Holmqvistin arviossa:

Nauhoittaminen on kuulemma tapahtunut parissa viikossa ja se valitettavasti kuuluu materiaalista, mikään biisi ei yksinkertaisesti pääse oikeuksiinsa näin huonosti sovitettuna, soitettuna ja nauhoitettuna.

Eikö voisi antaa vähän enemmän luottoa 30 vuotta musabisneksessä työskenneille kavereille? Ei, he eivät osaa soittaa eivätkä tiedä, mitä tekevät :)
"Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter."
DVD-SOITIN
04.09.2006 18:54:19
Eikö voisi antaa vähän enemmän luottoa 30 vuotta musabisneksessä työskenneille kavereille? Ei, he eivät osaa soittaa eivätkä tiedä, mitä tekevät :)

Samaan asiaan tuli kiinnitettyä huomiota. :-D Eipä imperiumin levyarvosteluissa yleensäkään ole kehumista ollut, tuoreessa muistissa tapaus Helloween - Keeper Of The Seven Keys: The Legacy. Tämä arvio meni juurikin tutuksi asennevammailuksi ja "tämä on väärä kokoonpano"-vääntämiseksi.
En tiedä mitä porukka Iron Maidenilta odottaa, mutta nyt 14:sta studiolevyn aikana viimeistään pitäisi tajuta, minkälaista musiikkia soittava bändi on kyseessä, ja näin ollen on ihan turhaa vinkua Maidenin "muuttumattomuudesta." Voin näin fanin silmin sanoa, että tämän enemmän ei Iron Maiden tule enää koskaan muuttumaan. Eikä tarvitsekaan.

Minun mielestäni (kuten sanottu), A Matter Of Life And Death on Maidenin paras levy. Asia ollut selvä ilmestymispäivästä lähtien.
Räbbänä
04.09.2006 19:16:14

Minun mielestäni (kuten sanottu), A Matter Of Life And Death on Maidenin paras levy. Asia ollut selvä ilmestymispäivästä lähtien.

Kyllä, mutta ehkä aavistuksen legenda statuksellaan uhkaa SiT ja SSOASS siellä peräpuskurissa roikkua. Eli melkein listaisin maidenin parhaaksi tuon kolmikon jaetulla sijalla.
"Hattu pois päästä!"
DVD-SOITIN
04.09.2006 19:26:21
Kyllä, mutta ehkä aavistuksen legenda statuksellaan uhkaa SiT ja SSOASS siellä peräpuskurissa roikkua. Eli melkein listaisin maidenin parhaaksi tuon kolmikon jaetulla sijalla.

Jep. Mulla myös Somewhere ja Seventh ovat heti perässä, eikä ole vielä ainakaan sen aika, että rupeaisi noita rankkaamaan yksityiskohtaisemmin. Nämä kolme ovat kuitenkin Maidenin parhaat kokonaisuudet, ja AMOLAD:a kutsun nyt parhaaksi ihan vain siksi koska se ei sisällä yhtään filleriä, niinkuin SSOASS ja SIT.
LarryHat
04.09.2006 19:30:35
Kyllä se tuli sitten itsekkin hankittua tuo uutukainen ja onhan se aika helvatun kova kokonaisuus. Parhaimpina kappaleina nousee esille Pilgim, Brigter than a thousand suns ja These colours don't run.
PekkaM
04.09.2006 21:44:17
Aika tyhjänpäiväinen levy mielestäni. Juuri mitään ei ole jäänyt mieleen noin 5-10 kuuntelun jälkeen.

Tulee mieleen Mike Portnoy:n kommentti Transatlanticin live-DVD:ltä: "Epics, nothing but fucking epics".

Missä on reippaat ja tarttuvat lyhyet raidat? Missä on Maiden-eepoksille tyypilliset vaihtuvat tuplakitarariffit?

Miksei Derek Riggs:iä käytetä kansitaiteessa, onhan mies hengissä ja taiteilee yhä.
Myyn: Sekalaisia efektipedaaleita, Laney LC 15R. Ilmoitukset jäsenkuvauksessa.
Seppo_Howitzer
04.09.2006 21:49:59
Aika tyhjänpäiväinen levy mielestäni. Juuri mitään ei ole jäänyt mieleen noin 5-10 kuuntelun jälkeen.

Tulee mieleen Mike Portnoy:n kommentti Transatlanticin live-DVD:ltä: "Epics, nothing but fucking epics".

Missä on reippaat ja tarttuvat lyhyet raidat? Missä on Maiden-eepoksille tyypilliset vaihtuvat tuplakitarariffit?

Miksei Derek Riggs:iä käytetä kansitaiteessa, onhan mies hengissä ja taiteilee yhä.

Derek Riggsin tekemät kansitaiteet ovat nykyään täyttä paskaa. Käy katsomassa jostain jos haluat sitä kuraa nähdä. Alas on tultu 80-luvusta.
"When some little goth slut tells me that MARY-FAGGOT MANSON is extreme metal... I wanna see her ass raped by a rhino with herpes!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)