Mä olin soittanut yksikseni kaikennäköistä musaa soolopianosovituksina ja sitten kun jouduin bändiiin: 1. Laulaja sanoi, että ei saa soittaa melodiaa, se häiritsee hänen tulkintaansa 2. Basisti sanoi, että ei saa soittaa bassokulkuja, se on hänen tontilleen tunkemista. 3. Kitaristi sanoi, että ei saa soittaa sointuja, hän rämpyttää niitä. Eli se pianon rooli piti löytää näillä eväillä. Tuossa on aika hyvin määritelty pianon tehtävät bändissä. Kuinkahan moni pianisti malttaa pysyä lestissään. G-strings are for strippers |
Mä olin soittanut yksikseni kaikennäköistä musaa soolopianosovituksina ja sitten kun jouduin bändiiin: 1. Laulaja sanoi, että ei saa soittaa melodiaa, se häiritsee hänen tulkintaansa 2. Basisti sanoi, että ei saa soittaa bassokulkuja, se on hänen tontilleen tunkemista. 3. Kitaristi sanoi, että ei saa soittaa sointuja, hän rämpyttää niitä. Eli se pianon rooli piti löytää näillä eväillä. Tuossa vaiheessa heitetään piano mäkeen ja kaivetaan moulinexista mystisiä ufonlaskeutumisääniä - toimii aina - pian bändi rukoilee, että soittaisit vain niitä sointuja. |
Joo, ja toivottavasti otti opikseen, kun uskalsikin koskea aloittelijan pianonsoittokirjaan ja aloittaa soittoharrastuksen. Kaikkihan tietävät, että soittamisen saa aloittaa vain ammattilaistasolta, ja muusikoiden.netin aloittelijat-palstalla on syytä omata vähintään alemman korkeakoulun tutkinto musiikista, ennenkuin lähtee tyhmiä kyselemään! anteeksi. ei ollut tarkoitus kenenkään soittoharrastusta torpedoida kertomalla omaa näkemystään siitä, miten ei ehkä kannata tehdä. Nimim. erittäin aloitteleva pianisti ja kosketinsoittaja itsekin TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |