Hazel 03.09.2006 14:26:34 | |
---|
mitä maksaa mikkien vaihdattaminen turussa noin surin piirtein. Missä hinnoissa liikutaan. |
Jesus_Plastica 03.09.2006 14:28:31 | |
---|
Soita ja kysy! |
P2 03.09.2006 14:35:54 | |
---|
Kannattaa miettiä haluaako maksaa 4:n johdon irti kolvaamisesta ja 4:n johdon kolvaamisesta takaisin paikalleen. Tai no pitäähän siinä ruuvit irrottaa myös. |
Johnny99 03.09.2006 15:52:56 | |
---|
Hyvän otsikon tekeminen ei ainakaan olisi maksanut mitään. Ja helppo homma tuo vaihtaminen on itsekin tehdä. Jos vain kolvin jostain saa lainattua. Elämän ohje:
"Ekana pitää löytää joku joka tykkää samoista asioista ku itte. Jos esimerkiksi tykkää jääkiekosta, täytyy löytää vaimo joka tuo sipsejä ja kaljaa..." |
L4t3 03.09.2006 15:56:02 | |
---|
Hyvän otsikon tekeminen ei ainakaan olisi maksanut mitään. Ja helppo homma tuo vaihtaminen on itsekin tehdä. Jos vain kolvin jostain saa lainattua. Esimerkiksi koulun puutyöluokassa luulisi tuon homman hoitavan helposti. "Tiiäkkö sellasta bändiä ku Slayer?"
/ S.M.A.K - Jäsen. |
Ukko 03.09.2006 16:01:27 | |
---|
Katso soitinrakentajien hinnastoista. Oisko keskim. 50 eka mikki ja kympin seuraavat. Voin muistaa väärinkin. |
hullu_ukko 03.09.2006 16:14:25 | |
---|
Mitä maksaa Richard Ashcroftin uusi levy? Musaliikkeet veloittavat mikkejen vaihdosta yleensä sellaiset 20-30€ per mikki(?), passiiveista aktiiveihin hieman enemmän. M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
Novac 03.09.2006 17:22:41 | |
---|
???????????????????????? äidinkieli mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Jucciz 03.09.2006 19:49:11 | |
---|
Pistä rahasi ennemmin hyvään tai edes keskinkertaiseen kolviin + juotostinarullaan ja opettele homma itse. Säästyy pitkällä aikavälillä rahaa ja opitkin jotain. Mikkien vaihto on ihan älyttömän helppo homma: 2-4 piuhaa irti, muutama ruuvi irti ja sama homma käänteisessä järjestyksessä takaisin: ruuvit kiinni ja piuhat takaisin paikalleen. Aloittelijaltakaan ei pitäisi mennä tuntia yhden kitaran mikkiremppaan, ellei totaalisesti söhlää kaikkea ihan pieleen. |
kivi 03.09.2006 19:55:42 | |
---|
Riippuu siitä, kuinka kaukaa joutuu Turkuun matkustamaan. Esim Vanuatulta tai Bora-Borasta saattaa tulla hyvinkin tyyriiksi. Matkakulujen päälle sen verran, että sillä saa kaikki juottamiseen tarvittavat työkalut: sivuleikkurit, kolvin tai juotosaseman, ja hartsitäytteistä tinalankaa. |
Hazel 03.09.2006 19:57:00 | |
---|
joo ei se näköjään oo homma eikä mikään. taidan kokeilla laittaa ite |
slowfinger 03.09.2006 19:59:42 | |
---|
joo ei se näköjään oo homma eikä mikään. taidan kokeilla laittaa ite Ihailava asenne. Onnea kolvailuun. C:stä... |
Twistyh 03.09.2006 20:21:32 (muokattu 03.09.2006 20:23:38) | |
---|
Halpahallissa kolvi maksaa semmoset 8€..ja tina 1€... ja aivan hyvin on toiminut. edit. ja sivuleikkurit halpahallista 3€.. hyvin toimii! edt. ps. ostin kitaraprojektiin maalit halpahallista.. n. 30€ yhteensä maksoi ja hyvin pelitti! viäku ei ois tunaroinut siinä maalausvaiheessa nii.,. |
P-Nut 03.09.2006 22:13:46 | |
---|
Mikkien vaihto on ihan älyttömän helppo homma: 2-4 piuhaa irti, muutama ruuvi irti ja sama homma käänteisessä järjestyksessä takaisin Tottahan tämä on, mutta poikkeuksiakin on. Itse hoidin ensimmäisen mikin vaihdon Amfisoundilla. Kitarana Highway 1 stratocaster ja tuossa on otelaudan päässä se "lippa", jonka takia kitara piti vetää osiksi : Kaula irti, että sai plektrasuojan irti ja näin etiäpäin. Helpoltahan tuo siltikin näytti kun ammattilainen tuon teki, mutta jep jep. Welcome to jazz club...Grrrrreat |
kivi 03.09.2006 23:52:24 | |
---|
Tottahan tämä on, mutta poikkeuksiakin on. Itse hoidin ensimmäisen mikin vaihdon Amfisoundilla. Kitarana Highway 1 stratocaster ja tuossa on otelaudan päässä se "lippa", jonka takia kitara piti vetää osiksi : Kaula irti, että sai plektrasuojan irti ja näin etiäpäin. Helpoltahan tuo siltikin näytti kun ammattilainen tuon teki, mutta jep jep. Eikä joudu. Pleksi luistaa lipan alta vallan hyvin, onhan se muovia. Kielet toki pitää löysätä. Tietysti jollekin Amfisoundin kaverille on ihan yhtä helppoa löysätä ruuvit kuin taivuttaa pleksiä, mutta pakko ei oo tehdä niin, ja jos kitarassa on joku kikkailtu necktilt (kuten kaikissa fendereissä yleensä on jotain viiluja siellä kaulataskussa) niin ruuvien aukominen on ylimääräistä sähläystä. |
En edelleenkään ole ihan hiffannut, miten ne mikit saa vaihdettua irrottamatta kieliä. Esim floikkakitarassa. Miten lähtee Ibanezin lopro edge irti? |
Johann Onn 04.09.2006 02:31:34 (muokattu 04.09.2006 02:51:20) | |
---|
|
P2 04.09.2006 09:18:36 | |
---|
Kielet löysälle vaan ja mikit saa ujutettua pois. Pulttikaulaisen straton kaulan olen joskus irrottanut, kun en ole kieliä jaksanut samalla vaihtaa, stratossa tuo pleksi aiheuttaa ylimääräistä hankaluutta. |
darrell 04.09.2006 09:36:44 | |
---|
Aloittelijaltakaan ei pitäisi mennä tuntia yhden kitaran mikkiremppaan, ellei totaalisesti söhlää kaikkea ihan pieleen. Komp. Jos et _halua_ vaihtaa mikkejä itse, niin silloin ilman muuta kiikuta kitara huoltoon. Mun mielestä pienempi vaiva on vaihtaa itse, jos korjaaja ei asu naapurissa. Mun 14v poika vaihtoi itse kitaraansa huonon kytkimen tilalle uuden n. 40 minsassa tietämättä käytännössä mitään elektroniikasta, ja ei ollut aikaisemmin edes katsonut tämän kitaran sisälle. Piirsi paperille kuvan miten johdot menee ja silmämunalla katsoi, miten uusi kytkin eroaa vanhasta, että juottaa johdot oikeisiin kohtiin. |
Crossroad 04.09.2006 11:03:04 | |
---|
mikken vaihto tosiaan on nopea homma itsetehtynäja mikken valmistajien sivuilta löytyy johtojen värien merkitys..esim seymour duncanilla ja dimarziolla samanväriset johdot tarkoittaa eri asiaa.. |