Aihe: Millon on hyvä aloittaa bänditoiminta?
1
4000
31.08.2006 19:39:17
Moi, ensinnäkin haluan sanoa että satuin googlettamalla löytmään tämän sivuston ja noin tunnin selailun jälkeen olen oppinut paljon uutta(mahtava sivusto), kiitos siitä teille :)

Olen hyvin kiinnostunut bänditoiminnasta, olen harjoitellut itsenäisesti noin puolivuotta kitaran soittoa ja olen nyt ostamassa jo ensimmäistä "hyvää" kitaraa. Kuitenkin minulla ei ole mitään havaintoa miten tälläiseen toimintoon pääsisi mukaan ja olen aina miettinyt että miten hyvä täytyy olla että kukaan edes jaksaisi soittaa kanssani. Onko kokemuksia tai ajatuksia ? kiitos
ravensoul
31.08.2006 19:47:19
No jos löytyy suurinpiirtein samalla viivalla olevia soittajia, ni samantien bändiä/yhteissoitteluita pydeen. Aloittelijatasolla voi olla aika hankala päästä kokeneempaan bändiin. Ite oon siinä onnellisessa asemassa, että puoli vuotta ku olin soitellu, ni muutama kaveri innostu myös soittohommista ja laitettiin bändintapainen pystyyn. Kyllä alko homma maistua. Muiden kans soitellessa oppii varsinkin alussa ihan huomaamatta asioita, joita ei oo aiemmin tullu ajatelleekskaan.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
baron
31.08.2006 20:05:13

Joo, heti kun saat porukan kokoon!
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Carpenter
31.08.2006 20:40:08
Jos löytyy soittotaitoisia kavereita, niin kannattaa niiden kanssa soitella. Sovitte vaikka jonkun biisin, minkä harjoittelette ja vaikka kerran viikossa kokoonnutte jollekkin soittelemaan. Bändisoitossa on hyvin tärkeää kuunnella muita, jotta soitto kuulostaa hyvältä. Volumet kannattaa pitää melko matalalla niin virheet erottuvat helpommin.
Lennu
01.09.2006 16:10:08

Jos löytyy soittotaitoisia kavereita, niin kannattaa niiden kanssa soitella. Sovitte vaikka jonkun biisin, minkä harjoittelette ja vaikka kerran viikossa kokoonnutte jollekkin soittelemaan. Bändisoitossa on hyvin tärkeää kuunnella muita, jotta soitto kuulostaa hyvältä. Volumet kannattaa pitää melko matalalla niin virheet erottuvat helpommin.

Tässä oli paljon asiaa. Kannattaa valita pari biisiä, joita voi sitten vaihdella, kun alkaa yhden tahkoaminen kyllästyttämään. Alussa on tärkeää myös se, että kaikki saa sanoa mielipiteensä kappaleista ja sovituksista yms. Ja että niitä kavereita sitten kuunnellaan kanssa, eikä esimerkiksi soiteta päälle, kun joku vuodattaa sydänjuuriaan. Se on tiimipeliä tunteiden, toiveiden ja yrittämisen viidakossa. Pitää olla valmis kompromisseihin.

Kaikkein tärkeintä on alussa se, että se homma on kaikkien mielestä hauskaa ja antavaa. Ja kun etenee ja saa biisit toimimaan, niin sehän on aivan mieletöntä. Silloin pitää nauraa ja taputella toisiaan selkään onnen kiilto silmissään.

Hyvää bändiuraa, sekaan vaan ;)
Hannu H.
03.09.2006 18:21:53

Ja ei kannata alussa lyödä hanskoja tiskiin vaikkei kokonaista bändiä löytyisikään. Yksikin soittelukaveri on enemmän kuin ei yhtään.
Toisilta soittajilta oppii aina jotain uutta. Kuulostaa yleistykseltä, mutta minä olen tätä mieltä.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Aina tapahtuu Backstagella
Nieby
03.09.2006 18:56:20
miks tälläsii pitää ees kysellä? me alotettiin heti kun oli soittimet omistuksessa! paranoidin perusrihviä rankutellessa...

nyt bändi ollu puoltoista vuotta kasassa ja jäseniä lähtenyt ja uusia tullut. esim. meillä on neljäs rumpali käytössä XD
Epämuusikko
03.09.2006 21:56:44
Pentuna heti pumppua pystyyn.

Pidemmällä aikavälillä kannattaa hankkiutua itseään parempien soittajien völjyyn. Oppii paljon.
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
Tycho
04.09.2006 09:51:13
Bänditoiminta on imo hyvä aloittaa niin pian, kuin mahdollista. Porukassa soittaminen on kivempaa & itse ainakin opin paljon enemmän niin, sen sijaan, että rämpyttäisin kellarissa yksikseni. Sinänsä olisi hyvä juttu, että kaikki olisivat suurin piirtein saman tasoisia soittajia, mutta toisaalta kokeneempi jäsen voisi olla käytäntöä katsoen hyödöllinen myöskin.
Maiden01
13.10.2006 23:14:34 (muokattu 13.10.2006 23:14:55)
Tänne wanted palstalle vaan ilmoitus niin pitäis bändi olla aika pian kasassa, itse onnistuin bändin kasaamaan. Kokeneemmalta soittajalta voit oppia paljon ja kehittyä paremmin. Ei kannata jännittää soittoa, vaikka toinen olisi soittanut useamman vuoden, voi olla aivan samalla tasolla kuin sinä. Itse olen soittanut 1,5 vuotta ja bändin toinen kitaristi 3v, molemmat voidaan oppia toisiltamme jotain, enkä näe itseäni mitenkään ala-arvoisemmaksi. Rohkeasti vaan uraa luomaan!
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
Guitar Hero
14.10.2006 04:01:43
Bändissä soittamalla oppii sitä bändisoittoa, mikä on tärkeää bändissä soittamisen kannalta
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
M!Xu
14.10.2006 21:45:39

No jos löytyy suurinpiirtein samalla viivalla olevia soittajia, ni samantien bändiä/yhteissoitteluita pydeen. Aloittelijatasolla voi olla aika hankala päästä kokeneempaan bändiin.

Niin, jos tosiaan on niin onnekas, että soitosta innostuneita kavereita on, niin siitä vaan, mutta jos ei ole, jonkinsortin bändikerho saattais olla aika hyvä tapa päästä alkuun. Bändikerhoja löytyy melkeen jokaselta nuorisotalolta tai jos vaikka omalta koululta löytyy... Mutta tosiaan, jos oot jo hiukan vanhempi kaveri (reilusti yli 20), ei välttämättä pidä pokka niiden nuorisotalokerhojan kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)