Aihe: Kitaravallin salaisuudet miksauksessa.
1 2 3
Halsu
03.09.2006 18:08:20

Eiku mä tarkoitin sellasia pikkumainospätkiä jossa on yksi spiikki ja parit tehosteet, aikataululla tunnissa valmiiksi jne,

Mun ääniduuneista aika iso osa on just noita. Ja käsittelykin on aika vastaava - mulla on muutama erilainen "masterointi" efektichaini, joista arvon sopivan lyttäimen kullekin spotille - tai sitten ajan jonkun finalizerin tms. läpi.

Juu, ja yleisimmin käytetyille spiikkereille on tietysti valmiit kanavainsert-presetit...

Lopputulos on yleensä "riittävän hyvä", asiakkaat tykkää ja duuni valmistuu ajallaan. Ei noista mitään hirveitä ylpeydenaiheita yleensä tule, mutta ei se ole homman tarkoituskaan...
CU -- Eki
koopop
03.09.2006 18:22:14

Jos se toimii se on hyvä.

Mut mä en oikeastaan edes haluais masteroida, mä arvostan liian paljon sitä hetkeä kun ammattilainen herättää sen oman duunin paremmin henkiin ja lisää kiiltoa päälle.

Sama täällä. Mieluummin keskityn täysillä miksaukseen ja ennen kaikkea tuotantoon, ja annan tuoreiden, objektiivisten korvien tehdä viimeinen silaus päälle. Masteroijilta myös kuulee paljon kommentteja joille itse on tullut kuuroksi, mikä on hyvin tehokasta oppimista..
"Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien
Puavali
03.09.2006 23:02:30
"she don't love me, she loves my automobile" piti varmaan sanomasi? Miten niin ei oleellista?

Just olin huomannut tuon virheeni... Tarkkana olit.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)