Aihe: ehdotuksia valopöydäksi?
1
sinä
08.11.2003 23:53:42
Eli ottaisin mieluusti ehdotuksia vastaan edullisista valopöydistä.
Pöytä tulisi lähinnä rock-keikka käyttöön, joten siinä olisi varmaan hyvä olla submasterit. Näkemissäni pöydistä subeja alkaa löytyä vasta parintonnin hujakoilla. Vai onko vain niin, että kelvollista pöytää ei löydä alla parintonnin? Jonkinlaista kompromissia siis olen etsimässä? Scaneja tällä pöydällä ei täytyisi pystyä ohjaamaan.
Esimerkiksi zeron frog olisi tietenkin tomiva, mutta budjettini ei oikein veny siihen asti.
Kiitos jo etukäteen.
sormunen
09.11.2003 20:15:55
Pöytä tulisi lähinnä rock-keikka käyttöön, joten siinä olisi varmaan hyvä olla submasterit. Näkemissäni pöydistä subeja alkaa löytyä vasta parintonnin hujakoilla.

Kuinka monta himmenninkanavaa tarttis hallita, analogista vai digitaalista? Tarvitsetko chasereita (tai siis sekvenssejä)? Musaohjaus?

Kaksi tonnia ei kyllä työkalusta ole mitenkään ylettömästi, pikemminkin päinvastoin.

Kehottaisin kumminkin katseleen käytettyjä (esim. Audiodivari) tai no, suoraan vuokraamaan tarpeen mukaan!
sinä
09.11.2003 21:52:51 (muokattu 09.11.2003 21:57:22)
Kuinka monta himmenninkanavaa tarttis hallita, analogista vai digitaalista? Tarvitsetko chasereita (tai siis sekvenssejä)? Musaohjaus?

Niin unohtu tosiaan. 12 on liian vähän, joten 24 taitaa olla seuraava yleinen? Ja DMX pitäis olla.. Mä oon käsittäny, että pöydissä chaset on aika vakio, mutta minulle ne ovat vähemmän tärkeet, kuin submaster/muistiominaisuudet. Musaohjaus on aika yhdentekevä.
Vuokraaminen ei oikein tule kyseeseen koska käyttöä olisi usein.
Roadari
10.11.2003 14:38:44
Tsekkaa esim Q24. Voi olla että toimeis sulla. Siinä on hyvät muistiominaisuudet, pystyy rakentaa subbasia vaikka monta sivua. Siinä sitte oliki. Enemmän ominaisuuksia "halvalla" sais vaikka Compuliten Sparkilla, sillä saa ohjattua jo liikkuviakin, tosin ei hirveen kätevästi.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
sormunen
11.11.2003 12:11:04
Niin unohtu tosiaan. 12 on liian vähän, joten 24 taitaa olla seuraava yleinen? Ja DMX pitäis olla..
Vuokraaminen ei oikein tule kyseeseen koska käyttöä olisi usein.

Eli sulla ei taida olla himmentimiäkään?

Himmentimet on yleisimmin kuuden kanavan yksiköissä. 2x6x10A eli kaksi kuuden kanavan konttia=24 kiloa eli esim. neljä kuuden puomia Par 64 1000W. Tai jotain muuta. Eli kyllä se tavallisiin rokkikeikkoihin toi 12 kanavaa riittää oikein hyvin. Asia on eri, jos ruvetaan taiteileen.

Toi setti menisi 3x32A sähköillä, mutta tietysti muistaen, että tuolloinkaan eivät kaikki enää voi palaa kybällä yht´aikaa.

Mutta kyllä mä edelleenkin suosittelisin testaileen vuokralaitteita. Jos keikkoja on paljon, voi tehdä kuukausidiilin. Näkisi ainakin, missä mennään. Kun en tiedä, mitä sulla jo on, mutta jos lähdet rakentaan ostosettiä tuosta vain, niin voit olla vähän ajan päästä pulassa, kun bändi on levinnyt.

Mutta jos haluat nimiä, niin Roudarin Q24 on ihan ookoo. Samoin melkein mikä tahansa muukin kuten Zero 88 XLS, Jandsin ESPit, MA:t. Testaa.
JuhaPK
11.11.2003 20:03:55
Muistuttaisin tässä kohtaa siitä, että kun noita kuormia laskette, niin muistakaa että useimmiten 32A voimavirta tökkelin taustalla on 25A sulakkeet.

Aiheeseen muuten täysin liittymättä: Miksi ihmeessä joku on uuteen rakennukseen, jossa on automaattisulakkeet, laittanut 25A automaatin kun 32A automaatteja on olemassa juuri tuohon tarkoitukseen? Näin ainakin 994-hallissa Turkusessa. Ei vaan jaksa ymmärtää... Toisaalta yleensä kaikki setit mitoitetaan tuon 25 mukaan (kun yleisempi on), joten eipä välttämättä siitä 32A olisi suuremmin hyötyä, mutta kuitenkin.

Tulppasulakkeetkin menee kettumaisesti 25,35... On muuten tullut vastaan 35A sulakkeellakin varustettuja 32A rasioita... Ja tarkastajat tykkäävät kun näkevät.
JuhaPK
11.11.2003 20:15:53

LSC (http://www.lsclighting.co.uk) maXim S (tai M). Maahantuonti ja myynti Bergent (www.bergent.fi).

Hinta tonnin paikkeilla + alv.

512 kanavaa (DMX), softpatch (kaikki 512 kanavaa vaikka yhdelle faderille), playbackkeja ym. sälää. Vaikuttaa ihan pätevältä pöydältä.

Bergentiltä löytynee demo konekkin (ainakin joku isompi maXim), jos haluaa kokeilla pöytää käytännössä.
sinä
11.11.2003 22:40:19
Kiitokset. Tossa oli pöytiä jotka oli aikalailla sitä mitä hain.

Mutta kyllä mä edelleenkin suosittelisin testaileen vuokralaitteita. Jos keikkoja on paljon, voi tehdä kuukausidiilin. Näkisi ainakin, missä mennään. Kun en tiedä, mitä sulla jo on, mutta jos lähdet rakentaan ostosettiä tuosta vain, niin voit olla vähän ajan päästä pulassa, kun bändi on levinnyt.

Tää saattaa kuullostaa aika oudolta ammattilaisen tai lähes ammattilaisen korviin, mutta mä käsitän valojentekemisen harrastuksena itselleni (jaa no ehkä en ole ainut). Teen siis paljon asioita joita varten ei viitsisi vuokrata kamoja, mutta ne on kiva tehdä (vrt. ei valokuvauksen harrastaja vuokraa aina kameraa, kun tulee inspiraatio kuvata -kai). Niin no tässä on vieläkin ristiriitaisuuksia, mutta ehkä tuo vähän valottaa. Niin ja vaikka nykyiset projektit katoavaisivat uskon, että tulee uusia...
Marzi
20.01.2004 13:45:46

Tsekkaa behringerin uutuus. Ei liene kallis, mutta en osaa sanoa laadusta mitään kun en oo muuta kuin nähnyt tuollaisen livenä. Mutta varmaan tsekkamisen arvoinen.
Pidän ääntä, olen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)