Waris 29.08.2006 17:24:30 | |
---|
Terveppä taloon Uusinta uutta taidan olla muusikoiden.net foorumilla, joten tervehdys kaikille ja suokaa anteeksi tapani kun heti ollaan kyselemässä. Mutta tämä nyt on vain paras tarkoitukseen soveltuma foorumi minkä tiedän. Eli tarkoitus olisi alkaa soittaa bassoa (duh). Kitaraa on tullut soiteltua useampi vuosi, tällä hetkellä ESP-LTD EC-50:llä ja hauskaa on ollut mutta on aika laajentaa kokemuspiiriä. Musiikkina menee enimmäkseen progen ja metallin väliltä musaa, hyviä bändejä mm. CMX, Disturbed, Mogwai, Zen Café ja ties mitkä muut. Mitä olen asiaan tutustunut niin näemmä ne kaksi suositelluinta bassoa ovat Ibanezin GSR-2200 ja ESP-LTD:n B-50. Näitähän saa alta kolmen sadan ja se on huomattava plussa. Näiden seuraksi olisi hyvä saada sitten se vahvari että kuuluisikin johonkin. Sen verta pitisi olla tehoa että voi soitella bändissä. Ajattelin itse käväistä testaamassa Helsingin (kotikaupunkini) Musamaailmassa sitten ehdotettuja yhdistelmiä ja kävellä parhaimman kanssa kotiin. Budjetti on ~500e. Nytpä käännyn näillä kahdella tuhanteen kertaan esitetyllä kysymyksellä yhteisön viisauden puoleen. Olkaa hyvät ja kiitoksia kaikista neuvoista! |
Maiden01 29.08.2006 22:02:56 | |
---|
Itellä löytyy toi LTD B-50, vaikka kitaraa lähinnä soitankin. Tuli joskus hommattua ja ihan hyvä perusbassohan toi on. Ihan jämäkän oloiset virittimet ym. Mikit on ton hintaseen nähden mun mielestä ihan hyvät ja niistä saa ihan monipuoliset saundit. Comboks hommasin Behkun Ultrabass Bx1200:n, ihan pätevä vehje tohon hintaan mun mielestä, melkosen hyvät säätömahdollisuudet ja todella hyvät liitännät mun mielestä ton hintaseen peliin. En tiedä miten toi bändikäytössä menee, siitä joku osaa varmaan sanoa paremmin, olikohan tossa nyt sitten 120 wattia. Ostin noi noin 2kk käytettynä ja maksoin muistaakseni 400e sisältäen basson, combon, hihnan, telineen, pussin, piuhat ja postit. Eli kyllä voin tollasta suositella, pääsee ainakin ihan hyvin alkuun kohtuu hyvillä vehkeillä. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
Waris 30.08.2006 19:58:35 | |
---|
Kävin tänään kokeilemassa paria bassoa ja yllättäjänä tuli Yamahan RBX 240J. Onko kellään tietoa tästä soittimesta? Haulla ei löytynyt ainakaan paljoa kommentteja siitä... Se kyllä tuntui käteen hyvältä ja tuntui tottelevankin hyvin. Mutta nyt tuleekin uusi kysymys ilmoille. Budjetin nosto kuuteensataan euroon lienee lähes pakollinen. Kannattaisiko sillä hinnalla hommata tuo RBX-240J ja 120-wattinen kombo vaiko ESP-LTD:n F-104 ja 80-wattinen kombo? Budjettia en aio nostaa niin paljoa että ottaisin F-104:n ja 120-wattisen kombon, silloin menisi jo 700 euron puolelle. Mutta pitää vielä käydä kokeilemassa tuota F-104:ää ennen kuin teen päätöksiä. |
Walrus 02.09.2006 10:21:43 | |
---|
Kävin tänään kokeilemassa paria bassoa ja yllättäjänä tuli Yamahan RBX 240J. Onko kellään tietoa tästä soittimesta? Haulla ei löytynyt ainakaan paljoa kommentteja siitä... Se kyllä tuntui käteen hyvältä ja tuntui tottelevankin hyvin. Tuo RBX240J ei taida olla enää tuotannossa, ei ainakaan löytyny enää Yamahan mallistosta. Itelläni on RBX270J ja olen ollut siihen todella tyytyväinen ja varsinkin myös siihen että soitin lähti DLX:stä vaivaisella 240€:lla. Hinta/laatu enemmän kuin kohdillaan. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
WM 03.09.2006 14:56:32 | |
---|
Itsekkin katselimme veljelle bassoa ja lopulta kysyin serkulta jolla on ollut paljonkin bändi toimintaa, että olisikko hänen kaverilla myynnissä bassoa. No yhdellä oli joten ostimme Washburnin b-10 ja laneyn 120w combon. Halvalla lähti. "M.netin virallinen rölöilijä" -Teme007
"Elämä on kuin WM. Haiseva ja läski" - Magic Bullet |
Kaikki maholliset tutut soittajat kannattaa aina käydä läpi. Saattaa löytyä hyviäkin suhteita liikkeisiin jne.. Basisti vapaalla. Ota koppi. |
Waris 05.09.2006 07:45:01 | |
---|
Tuo RBX240J ei taida olla enää tuotannossa, ei ainakaan löytyny enää Yamahan mallistosta. Itelläni on RBX270J ja olen ollut siihen todella tyytyväinen ja varsinkin myös siihen että soitin lähti DLX:stä vaivaisella 240€:lla. Hinta/laatu enemmän kuin kohdillaan. Aivan, minun mokani. RBX270J tosiaan kyseessä. Ja sehän matkaan tarttuikin sitten, mukaan lähti 350 euroon Wawrickin Sweet 15. Huh, eka basso. Mukavastihan tuo soi. |