Pentinpuro 02.09.2006 17:03:37 | |
---|
Käytössä on ollut passiiviset Revealit. Pistin alkajaisiksi refleksiputket niistä tukkoon, koskapa sellaista epäselvää yläbassohuttua tuli vähän ylimitoitetusti. Nyt bassopuoli on jotenkin hallinnassa, mutta matalin osasto vähän vajaa. Ylipäänsä hitusen epäselvä soundi, vaikkakin sijoittelussakin olisi parantamisen varaa. Eipä kyllä muistaakseni ollut mikään hinnan kirouskaan. |
meekz 03.09.2006 11:26:39 | |
---|
Onko viesti luettavissa niin että et ole tyytyväinen Tannoy Reveal aktiiveihin? Ei ne nyt niin kalliita oo, että toi olis ollut iso virhe ostaa ne. Kyllä niillä hintansa verran töitä tekee, ja ainahan ne voi myydä ja ostaa jotkut muut, jos huomaa tarvitsevansa kalliimmat. voisin väittää toisin. esim. tascam:ilta ja fostex:ilta on juuri tullut jonkinnäköiset "geneleckopio"sarjat. jotka ovat noin 30% halvempia kuin Reveal Active:t ja kuulemma toimii ihan "ok". reveal actiivit taas ei toimi. fahk u |
Jep, kaiuttimien sijoitteluun kannattaa uhrata aikaa ja vaivaa. Jos vain mitenkään mahdollista, huone tyhjäksi, kaiutinpaikkaa etsimään ja kun ne löytyvät, laitetaan kamat sen ehdoilla. Irti seinästä nuo pitää saada ainakin.. Ennen kuin itse hankin Genelecit, kuuntelin musaa normaaleilla kohtuu laadukkailla kotistereoilla. Totuttelu lähikenttämonitoreihin normaalin hifi-kuuntelun jälkeen vei aikansa. Itse olen kuunnellut nyt kymmeniä tunteja musaa geneleceillä ja hiljalleen olen oppinut miltä hyvät levyt kuulostavat. Aluksi kaipasin kotistereoitteni "loudness"-tyyppistä soundia, mutta nyt olen tottunut flattiin ja erottelevaan soundiin. Jos parhaatkin referenssilevyt kuulostavat jollain setapilla huonoilta, niin silloin setupissa on varmaankin parantamisen paikka. |
musiikkimies 04.09.2006 08:30:50 | |
---|
... Aluksi kaipasin kotistereoitteni "loudness"-tyyppistä soundia, mutta nyt olen tottunut flattiin ja erottelevaan soundiin. Jos parhaatkin referenssilevyt kuulostavat jollain setapilla huonoilta, niin silloin setupissa on varmaankin parantamisen paikka. ...mitä tarkoitat setapeilla?..anteeksi tyhmyyteni. Minkälaisia referenssilevyjä te suosittelette ja käytätte? Entä miltä ekvalisaattorikäppyrä tulisi näyttää, kun mitataan kuuntelupiste mikrofoonilla?...täysin vaakatasoko on paras?? mun mielestä Kebmon levyt on huippureferenssilevyjä...on kaikki äänet kohdillaan. Suosittelen!! |
Da Make 06.09.2006 10:45:07 | |
---|
Tannoy Reveal 50a (Aktiivi) toistaa ainakin julmetun hyvin bassot! |
JoKo 07.09.2006 19:47:24 | |
---|
Minkälaisia referenssilevyjä te suosittelette ja käytätte? Paras on sellainen levy joka on tuttu, josta tiedät miltä sen pitää kuulostaa. Myös hyvin äänitetty akustinen musiikki toimii, kun jokaisella on käsitys siitä miltä esim. pianon pitäisi suunnilleen kuulostaa. Tosin kannattaa kuunnella monenlaisia levyjä. Entä miltä ekvalisaattorikäppyrä tulisi näyttää, kun mitataan kuuntelupiste mikrofoonilla?...täysin vaakatasoko on paras?? Jep, mahdollisimman tasainen. Kannattaa muistaa että mittaus tehdään käyttäen yhtä kaiutinta kerrallaan (tai 1 yläkerta + subi jos sellainen on). |
musiikkimies 08.09.2006 08:13:25 | |
---|
Jep, mahdollisimman tasainen. Kannattaa muistaa että mittaus tehdään käyttäen yhtä kaiutinta kerrallaan (tai 1 yläkerta + subi jos sellainen on). ...tuntuu vaan, että jos laitat taajuusvasteen suoraksi esim. hyvällä eq:lla, siinä on julmetusti bassoa ja yläpäätä...pakko käytännössä leikata niitä. Kertokaa kokemuksistanne....siis voiko hehkuttaa bassoa vaikka ei ole subia?? |
hape 08.09.2006 08:40:02 | |
---|
...tuntuu vaan, että jos laitat taajuusvasteen suoraksi esim. hyvällä eq:lla, siinä on julmetusti bassoa ja yläpäätä...pakko käytännössä leikata niitä. Kertokaa kokemuksistanne....siis voiko hehkuttaa bassoa vaikka ei ole subia?? Mä en kyllä lähtis equttelemaan kuuntelua tasaseksi. Vika on huoneen akustiikassa, joten korjaa sitä. Eli mars mars tuonne http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=128694 Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |