Aihe: The Beatles
1 2 3 4 510 11 12 13 14122 123 124 125 126
Mika Antero
30.08.2006 07:38:20
Täytyy myöntää, että taidan olla lievästi hulluna ko. bändiin.

Kerrotko jonkun esimerkin omasta mielestäsi erityisen mielenkiintoisesta epävirallisesta julkaisusta, joka hyllystäsi löytyy? Näistä bootlegeistahan on aiemminkin keskusteltu, mutta en muista, että olisit niihin osallistunut.
texjazz
30.08.2006 08:41:58

Minulla on Jenkki-keräilykortti Ringosta 1960-luvulta.
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
Mr. Mustard
30.08.2006 11:16:31 (muokattu 30.08.2006 11:18:29)
Minulla on Jenkki-keräilykortti Ringosta 1960-luvulta.

Minulla Paulista;D

Mulla on venäläinen versio valkoisesta tuplasta. Tosin kannessa on harmaa perunasäkkikangas!!!! Jonka päällä on samoja potrettivalokuvia (piirrettynä!!!) kuin "oikean" levynkin sisällä.

Niin ja mulla on Ticket to Ride/Yes It Is vinyylisinkku, ei kuitenkaan eka painos, mutta jostain 60-70-luvulta kuitenkin
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
baron
30.08.2006 11:35:12 (muokattu 30.08.2006 11:42:28)

Niin ja mulla on Ticket to Ride/Yes It Is vinyylisinkku, ei kuitenkaan eka painos, mutta jostain 60-70-luvulta kuitenkin

Mulla on niitten eka EP "Twist and Shout" vuodelta -63.

Kaveri kävi Lontoossa ja toi mulle EP:n tuliaisiksi ja sanoi: "Usko tai älä, nää on aika suosittuja Englannissa!"
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Marlowe
30.08.2006 12:34:01
Varmaan läheskään kaikki Muusikoiden.netin Beatles-kerholaiset eivät ole laittaneet levylistojaan esille, mutta kyllä sieltä näyttäisi löytyvän mielenkiintoisia julkaisuja joka tapauksessa:

A Hard Day's Night - Studio & Live
A/B Road: 01/31/69 Pt. 1 & Pt.2
Alternate Sgt. Pepper's And A Little More
Anthology Plus
At the Hollywood Bowl
Ballads
Beatles For Babies
Beatles Live '65
Big Beat Box
Jolly What! (with Frank Itfield)
Celebration
Complete Rooftop Concert
The Complete Silver Beatles
Decca Tapes
Early Tapes of the Beatles
Five Nights in a Judo Arena
First Movement
Interviews
Live in Japan
Live in Paris 1965
Live! At The Star-Club In Hamburg, Germany, 1962 (vol 1. & 2)
Love Songs
Not Guilty
Off White
On The Road
Platinum vol. I & II
Press Conferences 1964-1966
Rare Beatles
Rarities
Ready, steady, go! Special edition
Reel Music
Rock'n'Roll Music vol 1 & vol 2
San Francisco August 29, 1966
Shea & Hollywood Bowl
Something New
Songs And Pictures Of The Fabulous Beatles
Studio 2 Sessions At Abbey Road
The Fab Four - Radio Active/4
The Golden Beatles
Ticket To Ride - Live!
Ultra Rare Trax Vol. 1-4

Ja tässä vaiheessa voi kai ilmoittaa, että olen valmis vaihtamaan bootleg-nauhoituksia, jos kiinnostusta löytyy.

Mulla on venäläinen versio valkoisesta tuplasta. Tosin kannessa on harmaa perunasäkkikangas!!!! Jonka päällä on samoja potrettivalokuvia (piirrettynä!!!) kuin "oikean" levynkin sisällä.

Voisi kuvitella, että tuolla saattaisi olla jotakin arvoa keräilijöiden keskuudessa - tai ainakin hauska kuriositeetti se on kenen tahansa kokoelmissa! The Beatles oli ilmeisesti melko suosittu entisessä Neuvostoliitossa, vaikka virallisesti puolue pitkin sitä länsimaisena hapatuksena. Nuorisolle musiikki edusti kuitenkin jonkinlaisia vapauden tuulia. Muun muassa muuan herra Putin on sanonut kuunnelleensa nuorena everstinä Fab Fouria (mitä tietysti saa epäillä)... Vuonna 1988 Macca tekaisi CHOPA B CCCP -levyn vanhoista rokkicovereista, mikä lienee jonkinlainen kädenosoitus NL:n Beatles-diggareille.
"Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
harrygeorge
30.08.2006 12:50:55 (muokattu 30.08.2006 12:52:33)
Kerrotko jonkun esimerkin omasta mielestäsi erityisen mielenkiintoisesta epävirallisesta julkaisusta, joka hyllystäsi löytyy? Näistä bootlegeistahan on aiemminkin keskusteltu, mutta en muista, että olisit niihin osallistunut.

Parhainpina pidän Silent sea- firman tuplia, joissa on koottu kaikki eri albumien äänityksistä vuotaneet vaihtoehtoiset otot ja virallisista versioista poikkeavat miksaukset. Lisäksi löytyy iso kasa tavaraa get back- sessioista, mm 17 cd:n 'thirty days'- paketti, White albumin demot, jotka on äänitetty Harrisonin kotona, Ultra rare trax 1-8 ja kaikennäköistä muuta. Tuoreimpana Complete BBC sessions. Lennonin soolojuttuja on jonkun verran, mm. Lost lennon tapes- sarja. Vastikään sain kaikki Beatlesin promovideot 2:lla dvd:llä. Pitäisi joskus käydä läpi, mitä löytyy, noita on kasaantunut liki kymmenen vuoden ajalta, joten kaikkia en todellakaan muista. Lähinnä itsellä on soittimessa soineet nuo Silent seat. Kohtuullisen kattavasti infoa beatlegeista löytyy osoitteesta www.bootlegzone.com
Kivi ja sämpylä.
Mika Antero
30.08.2006 13:43:56 (muokattu 30.08.2006 13:50:32)
No on teillä hurjat kokoelmat. Minäkin meinasin joskus aikanaan höyrähtää erilaisiin hämäriin B. -julkaisuihin, mutta onneksi eräs harvoista ostamistani bootlegeista oli The Twickenham sessions -osa ties kuinka mones- ja sen kuunneltuani päätin, että minulle riittää. Sen verran onnettomasta räpellyksestä on kyse. Jokunen live, viralliset Anthologyt ja pari vähän laittomampaa samalla sapluunalla koottua kokoelmaa tyydyttävät epävirallisen B. -tarpeeni melko hyvin.

Tosin joitakin konsertteja olisi vielä kiva hankkia, varsinkin Complete Rooftop, mutta jääköön hamaan tulevaisuuteen.
harrygeorge
30.08.2006 14:32:44
No on teillä hurjat kokoelmat. Minäkin meinasin joskus aikanaan höyrähtää erilaisiin hämäriin B. -julkaisuihin, mutta onneksi eräs harvoista ostamistani bootlegeista oli The Twickenham sessions -osa ties kuinka mones- ja sen kuunneltuani päätin, että minulle riittää.

No nuo get back- sessioiden äänitykset on aika masentavaa kuultavaa, ensiksikin, koska käytännössä kaikki on lähtöisin harjoituksissa kuvattujen filmien ääniraidoilta ja toisekseen, koska bändi ei ollut tuossa vaiheessa kovin motivoitunut. Aiemmilta vuosilta peräisin olevat studiosessiot ovat taasen laadultaan ihan miellyttävää kuunneltavaa. 80-luvulla kuolemansairas EMI:n äänittäjä laitettiin terapiahommana käymään läpi kaikki beatlesin sessionauhat ja hän käytti tilannetta hyödykseen ja kopioi itselleen käytännössä kaiken mielenkiinoisen studiomateriaalin, jota kautta se sitten on aikanaan vuotanut bootleggereille. Sen takia ovat paljon parempia laadultaan, kuin nuo get back- sekoilut.

Kattokeikasta on muuten olemassa hienonkuuloinen versio Dr. Ebbettin tekemänä, johon on koostettu eri lähteistä parhaimman laatuiset äänitykset ja masteroitu osaavalla kädellä. Sitä suosittelen, jos rooftop concert kiinnostaa.
Kivi ja sämpylä.
Mika Antero
30.08.2006 14:40:17
Sen takia ovat paljon parempia laadultaan, kuin nuo get back- sekoilut.

Jos otetaan Beatles -silmälasit pois päästä ja ajatellaan tuollaisen keskivertodiggarin tai peräti keskivertokansalaisen näkökulmasta, niin vieläkö sieltä saisi koostettua yhtä tai useampaa samantasoista pakettia kuin mitä Anthology 1-3 on?

Noilla itseltäni löytyviltä bootlegeilta en äkkiseltään muista kuin kaksi erityisen säväyttävää ja yleistä mielenkiintoa herättävää biisiä (jos ei sitä ikivanhaa demoa Besame muchoineen ja Sheik of Arabeineen lasketa), eli Love of the loved ja Paulin laulama I want you (She's so heavy).
harrygeorge
30.08.2006 14:50:52
Jos otetaan Beatles -silmälasit pois päästä ja ajatellaan tuollaisen keskivertodiggarin tai peräti keskivertokansalaisen näkökulmasta, niin vieläkö sieltä saisi koostettua yhtä tai useampaa samantasoista pakettia kuin mitä Anthology 1-3 on?

No, lähinnä laadulla tarkoitin edellisessä äänenlaatua. Kiinnostavuudesta en sano mitään, koska taidan olla puolueellinen. Ainakin tuttavat ovat heittäneet sääliviä katseita, kun olen noita soittanut. "Kyllä tämä Norwegian woodin toinen otto on julkaistua neljättä paljon parempi, kuunnelkaa vaikka!"
Kivi ja sämpylä.
Mika Antero
30.08.2006 15:32:38
"Kyllä tämä Norwegian woodin toinen otto on julkaistua neljättä paljon parempi, kuunnelkaa vaikka!"

Heh heh! Tuttuja lienevät säälivät katseet ja lievähkö henkisen kunnon epäily lähimmäisten taholta itse kullekin.
rheinone
03.09.2006 01:06:24
kenkkunen: Luu kurkkuun vaan noille Beatles -intoilijoille, stana.

aikavaikea: Ool juu niid is lav!

Jee jee, asiaa!
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
rheinone
03.09.2006 01:16:57
Minulla on alkuperäinen Rubber Soul (kannet ostin jälkikäteen); levy on huonossa kunnossa jo silloin 1977, kun sen sain. LP oli alkuperäisen Revolver-kannen sisällä, mutta alkuperäistä Revolver -älppyä minulla ei ole.

Katos vaan, mulla on Revolver-älpykkä mutta se on A Hard Days Night -kansissa. Luullakseni molemmat ovat alkuperäisiä. Olisitko kiinnostunut vaihtamaan tuon Revolverin johonkin rokkenroul-levyyn? En sitä juurikaan kuuntele.
texjazz
03.09.2006 09:35:16

Katos vaan, mulla on Revolver-älpykkä mutta se on A Hard Days Night -kansissa. Luullakseni molemmat ovat alkuperäisiä. Olisitko kiinnostunut vaihtamaan tuon Revolverin johonkin rokkenroul-levyyn? En sitä juurikaan kuuntele.

Vaihda se Lionel Ritchien (on kyllä emännän levy) johonkin 1980-luvun kiekkoon tai Bananaraman kokoelmaan (sekin emännän, mutta ei se huomaisi). Näissä levyissä tiivistyy rokkenroulin puhtain, hikisin ja intohimoisin olemus; laskelmoinnista ei voi puhuakaan.

Omia levyjä ei kyllä raaski vaihtaa, vaikka siellä on niputtain kiekkoja, joita ei tule ikinä kuunneltua. Esim. Fall-yhtyeen Perverted by the language, jota ei koskaan jaksanut kuunnella alusta loppuun.
rheinone
03.09.2006 11:48:36 (muokattu 03.09.2006 12:17:28)
Vaihda se Lionel Ritchien (on kyllä emännän levy) johonkin 1980-luvun kiekkoon tai Bananaraman kokoelmaan (sekin emännän, mutta ei se huomaisi). Näissä levyissä tiivistyy rokkenroulin puhtain, hikisin ja intohimoisin olemus; laskelmoinnista ei voi puhuakaan.

Lähinnä ajattelin että jos sulta olis sattunu löytymään joitain vintage-sinkkuja tyyliin Gene Vincent tai joitain 70-luvun rokkivinyylejä joista et itse diggaa.

Kyseessä on siis PMC 7009 (Revolver, mono, regular issue, "Dr. Robert") ilman kansia.
http://meltingpot.fortunecity.com/kirkland/266/btls/uk/uklp.htm

On mulla joku Beatles-EP:kin jos joku haluaa vaihtaa:

E: Toi EP on espanjalainen painos vuodelta -64, Odeon DSOE 16.619: A Hard Day's Night/If I Fell/I Should Have Known Better/I'm Happy Just To Dance With You
poppamies
03.09.2006 20:23:26

En tiedä onko tämä asia Beatles diggareitten tiedossa jo mutta Yle Vega lähettää 20 tuntia ohjelmaa aina Beatles yhtyeen ensimmäisistä levytyksistä Hampurissa viimeisiin Abby Road sessioihin asti. Siis kahdenkymmenen viikon ajan. Taisi olla toka ohjelma joka tuli tänään. Lähetykset sunnuntaisin klo 17.10 ja uusintana tiistaisin 23.06. Ohjelma on ruotsinkielinen.
http://vega.yle.fi/program/index.php?id=190
G-strings are for strippers
BaariMikko
06.09.2006 03:00:25

Törmäsin tällaiseen, liekö provo vai mitä, mutta joka tapauksessa asiavirheiden määrä ja laatu on sellainen, että sen on pakko olla tahallinen. Nauratti:

Poor Paul. It makes me recall a line from one of his famous songs off the "Pepper" CD "Come Together Over Me" (I'm pretty sure it was on Pepper). Although technically a Lenin/McCarthy song, it sums up Pauls post marital affairs rather well.

He might also want to change the lyrics to his eternal melody "Something in the Way She Moves" off Abby Roads, to "Something in the Way She Spends" (Pauls money that is). Although that song was made famous by the ever talented heart-throb Michael Bolton and immortalized by ol' blue eyes himself.. yes I mean Frank Sinatra, it still holds up as one of Pauls greatest efforts to date! Bolton's heart felt rendition (he poured such emotion into it.. makes me cry everytime) is truly unforgettable but it wasn't until Frank sang it that it took on the life it lacked in the Beetles version.. sorry Paul it just didn't suit your vocal style as well as it did Franks. And this is coming from a hard core Beetlemaniac!

Who am I to judge Heather, that's Pauls business. Although if you ask me he must have still been under the influence of one of those freaky eastern false religions when he married her. However, in this age of terrorism where liquids are banned from airliners for our protection from turban headed muslims and what-not, in a world where even ex-Beatles aren't safe from deranged stalkers (just ask George Harrison), Sir Paul might want to consider hiring more bodyguards for added protection from that vegitarian gold-digger. I'll bet Sir Paul can't wait to sink his teeth into a big juicy steak now that they are seperated.

We here in America are Pauls BIGGEST fans and we understand terrorism like no one else what with Saddam Hussein taking down the Twin Towers on 9/11 and all. And as President Bush spreads freedom and democracy to all the world we in America salute Sir Paul (and George and Ringo too) for making us appreciate that other countries can produce some good artists too. But hey! the Beetles as great as they were, were definately NO Elvis!!! The King our very own American treasure STILL OUTSELLS Beatle CD's cuz after all he is well... ELVIS! Not to take anything away from the Fab Four but I'm just sayin'.. Elvis vs. Beetles is no challenge, Elvis wins by a knockout (and this coming from the Beetles biggest fan!).

So to Sir Paul just keep on selling your old Beetle songs to car companies and Nike shoes etc. cuz Beetle music makes for some wonderfully creative selling jingles on TV and radio!!! John must be smiling in his grave to know that their songs were good enough be used for the noble cause of capitalism. Though being the liberal he was he might have "Imagined" using them for peace and love and all that liberal crap. Oh well, nobody's perfect. I still love his music before it got all weird with drugged up lyrics. Why couldn't he have written songs more like Paul, Love, Love, Love and that sort of stuff. Still we love John Lenin even if he WAS crazy! hehehe

We love you Paul McCarthy, hang in there just like your hit song from the "Beetles 1967-1970" CD said "All You Need is Love".

God Bless America, God Bless Paul, God Bless the Beetles, God Bless us all!
"Taide on kyllä hirveetä. Mopot, ne on jotain." -Zarmo
Guitar Hero
07.09.2006 21:32:52
We here in America are Pauls BIGGEST fans and we understand terrorism like no one else what with Saddam Hussein taking down the Twin Towers on 9/11 and all. And as President Bush spreads freedom and democracy to all the world we in America salute Sir Paul (and George and Ringo too) for making us appreciate that other countries can produce some good artists too. But hey! the Beetles as great as they were, were definately NO Elvis!!! The King our very own American treasure STILL OUTSELLS Beatle CD's cuz after all he is well... ELVIS! Not to take anything away from the Fab Four but I'm just sayin'.. Elvis vs. Beetles is no challenge, Elvis wins by a knockout (and this coming from the Beetles biggest fan!).

Jotenkin alkoi ahdistamaan erityisesti tässä kohdassa.
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
texjazz
07.09.2006 22:14:18

Lenin/McCarthyHeh heh, kas kun ei Trotski/Reagan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)