Aihe: Sinä päivänä kun symbaalini särkyi!
1 2
Speedy
02.09.2006 12:37:19

Mistäs sen tietää, että alkaa menemään peltiä halki? Mulla ei koskaan nääs oo meny mitään rikki..

Mutta kun tuo 12" Paisteen china pitää semmosta jännää ääntä kun siihen lyö.. Yleensähän se ääni on semmoinen "tasanen", mutta nyt tuossa on semmonen särisevä "wäpäwäpä" ääni seassa. Että oisko menossa halkipoikki.. Vaikka kovaa en edes ole soittanut ja suht uusikin vielä..=I

Epiksellä oli joskus semmonen plashi missä oli samaa vikaa, menikö särki?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
moderndrummer88
02.09.2006 12:51:18
Tuommonen ylimääräinen särinä voi kuulua myös telineestäkin
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Niskamies
02.09.2006 12:56:07
Soita symbaalia malletilla. Jos se soi puhtaasti, se on ehjä. Jos särisee, niin se on rikki.

Tsekkaa kanssa ettei joku osa telineestä resonoi.
More is more.
Matjardo
02.09.2006 13:18:05
Joo, tuossa voi hyvinkin tulla se ääni jostain päin telinettä. Itse säikähdin eräänä päivänä pahan kerran kun luulin 17" raker crashini haljenneen, koska sen soidessa jostain kuului juurikin tuollaista särinän tapaista ääntä. Tarkistin pellin, mitään ei onneksi näkynyt, ja siinä samalla huomasin notta standistahan se särinä tuli.
Two beers or not two beers?
kampela
02.09.2006 13:32:09

Laita se pelti sormenpäähän pois soittohuoneesta ja napauttele sitä sitten. Jos siitä lähtee vähänkin kummallinen ääni mitä et oo tottunut kuulemaan niin täts it, kaput :(
Pikkuhiljaa se sitten hajoaa enemmän...
http//:www.musamaailma.fi
Jeltz
02.09.2006 13:47:23
Joo, tuossa voi hyvinkin tulla se ääni jostain päin telinettä. Itse säikähdin eräänä päivänä pahan kerran kun luulin 17" raker crashini haljenneen, koska sen soidessa jostain kuului juurikin tuollaista särinän tapaista ääntä. Tarkistin pellin, mitään ei onneksi näkynyt, ja siinä samalla huomasin notta standistahan se särinä tuli.

Samaa vikaa 18" Alphan kanssa. Paljastuikin sitten, että ständin muovisuojus heilui metallin ympärillä ja aiheutti särinää. Palalla teippiä korjaantui.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Speedy
02.09.2006 14:20:15

Joo telineen osat on tarkistettu ja soitettu monessa telineessä.. sama juttu.. TArkastin kyllä kaikki reunatkin eikä mitään rosoja ollut. Kattoin myös kirkasta valoa vasten että ei mitään "heikkoja kohtia" ole.. Kumma juttu.. Oikein valmistus virheeseenkään usko, ja sillä kun on soittetu abauttiarallaa 10 tuntia..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Epämuusikko
02.09.2006 18:03:14 (muokattu 02.09.2006 18:04:52)
Tuli itsekin muutama kyynel tirautettua, kun tulin mättäneeksi kaikkien kehuman Istambulin "aikaa ennen yhtiön jakautumista"-riden.

Epiksellä oli joskus semmonen plashi missä oli samaa vikaa, menikö särki?
En äkkiseltään muista, että splashini suoranaisesti väpättäisi, vaikkakin erään jenkeistä tilatun Sabianin HH-splashin olen pirstaleiksi myös mättänyt. Se on se toinen pelti jonka olen soittamalla hajoittanut.
I absolutely Weckl. Bustard #1
dictatorsh*t
02.09.2006 18:32:07
Tuli itsekin muutama kyynel tirautettua, kun tulin mättäneeksi kaikkien kehuman Istambulin "aikaa ennen yhtiön jakautumista"-riden.

Mulla sellaisen mätti joku mäntti.
You probably prefer vinyl too, you elitist bitch.
pasij66
02.09.2006 20:15:04
Mulla sellaisen mätti joku mäntti.

Auts!!!

Itellä sentään vielä ehjä. Täytyypä koputella ja kolistella puuta :)
Hyvä Urmas hipin surmas
passe
02.09.2006 22:11:55
Mulla oli joskus taman ständin päässä sellainen "kumitutti" symbaalityyny. Suht pehmeätä kumia molemmin puolin. Olivat alkuun ihan ok:t, mutta alkoivat melko nopeasti keräämään pashaa ja päästelemään kaiken maailman epä-ääniä.
"Good is in the details..."
Mipe-iha-ite
03.09.2006 18:51:30
Aah tämä on arka aihe... Kerran ku yksiksen reenasin niin tuli lyötyä 60-luvun vintage A-Zildjan rideen tuuman pitunen halkeama. Iski hänikki, koska se oli vielä mun isän ride. Meni viikko että uskalsin kertoo.

Ja sitten tottakai yks Wuhanin 16" china meni halki, mutta siitä tuli tosi räväkän kuulonen :D. Kävin vasta hakemassa uuven takuun piiristä ja petyin siihen ehjän akkamaiseen soundiin. mutta kyllä se ajaa asiansa.
Auvinen paskoo housuun.
mishrak
03.09.2006 21:08:49
Aah tämä on arka aihe... Kerran ku yksiksen reenasin niin tuli lyötyä 60-luvun vintage A-Zildjan rideen tuuman pitunen halkeama. Iski hänikki, koska se oli vielä mun isän ride. Meni viikko että uskalsin kertoo..

:D Miten rideen saa lyötyä halkeaman? :I
Itse en kyllä ymmärrä miten mitään symbaalia saa rikottua. Ehkä sekin päivä joskus tulee kun ymmärrän, toivottavasti ei.
fox
03.09.2006 21:11:57

Itse en kyllä ymmärrä miten mitään symbaalia saa rikottua. Ehkä sekin päivä joskus tulee kun ymmärrän, toivottavasti ei.

Kyl ne mättö-miehet siihen pystyy... ;) Oldskool-äijjät saa symbaalit rikki pudottamalla tai muuten..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Mipe-iha-ite
03.09.2006 22:34:07

No saa sen. ainaki nelijänkymmenen vuojen takomisella.
Ja ei mitään ":D"!!! Saatana.
Auvinen paskoo housuun.
mishrak
03.09.2006 22:41:21
No saa sen. ainaki nelijänkymmenen vuojen takomisella.
Ja ei mitään ":D"!!! Saatana.

Joo sori, vakava asia. Eikä symbaalit mene vuosikymmenissä miksikään.
Bobana
04.09.2006 07:45:51
Kyl ne mättö-miehet siihen pystyy... ;) Oldskool-äijjät saa symbaalit rikki pudottamalla tai muuten..

Höps!
En ole koskaan saanut rideä hajalle ja on tullut nuorempana hakattua oikeen amis-tyylilläkin ennen kuin vaivauduin opettelemaan kunnolla.

Olen joissakin yhteyksissä nähnyt rideä käytettävän crashina ja sitä ne eivät kyllä kestä. Liekö syy siinä että terot saa mahdottomastakin mahdollista.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
ddrum54
04.09.2006 11:34:56
Olen joissakin yhteyksissä nähnyt rideä käytettävän crashina ja sitä ne eivät kyllä kestä. Liekö syy siinä että terot saa mahdottomastakin mahdollista.

Tämä tero kyllä käyttää mielellään ridea crashina. Eiköhän se pellin rikkoutuminen ole kuitenkin kiinni huonosta lyöntitekniikasta tai tarpeettoman väkivaltaisesta murjomisesta. ( Tällä tarkoitan sitä, että hiljaisesta pellistä ei saa piiskaamallakaan kovaa ääntä.)
2`n 4
markkuliini
04.09.2006 12:20:14

Höps! Itsekin crashaan ride:a niin että tyrät rytkyy, eikä se ole miksikään mennyt. Miksei muka ride kestäisi lyömistä ,mutta crash kestää? Symbaali on symbaali, you know. Itselläni on ridenä Konstantinopole ja A-custom, molemmat medium-thin osastoa ja viimeksi olen rikkonut symbaalin noin vuonna -94, ja olen vahvasti sitä mieltä että peltien kestävyys on lyöntitekniikasta kiinni eikä siitä mitä sen pellin päällä lukee.
www.vasamayhtye.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)