Aihe: "Myynnin kasvu toi ravintoloihin ja hotelleihin työvoimapulan"
1 2 3 4
paice60
02.09.2006 21:03:37
Karjala takaisin, vaikka pullo kerrallaan-

Mulla on kyllä tällä hetkellä Norrlands Guldenia eli menee väärään suuntaan ja vielä tölkissä.
Miks´ mä oon täällä?
uruttaja
02.09.2006 21:04:37
Mulla on kyllä tällä hetkellä Norrlands Guldenia eli menee väärään suuntaan ja vielä tölkissä.

Itse asiassa kostan ryssille. Vedän Lapinpolttajien kaljaa ja siirryn kohta Olviin.
jjussila
02.09.2006 21:14:52
Itse asiassa kostan ryssille. Vedän Lapinpolttajien kaljaa ja siirryn kohta Olviin.

Jml mikä käden(alitus)ojennus savon suuntaan...zäss, eikun jess
... ja kyllä jämpti on näin!?..
paice60
02.09.2006 21:20:35

Tossa asiassa voi ihan pikkasen joustaa. Ainoo asia minkä ne osaa. Edes suurinpiirtein.
Miks´ mä oon täällä?
jjussila
02.09.2006 21:22:32
Tossa asiassa voi ihan pikkasen joustaa. Ainoo asia minkä ne osaa. Edes suurinpiirtein.

Elekee työ äijänkutaleet vttuilko näinniin vanahalle heimolle...
paice60
02.09.2006 21:36:55
Elekee työ äijänkutaleet vttuilko näinniin vanahalle heimolle...

Ai sun etunimi on Heimo.
Miks´ mä oon täällä?
uruttaja
02.09.2006 21:45:19

Olvin panimomestari on (tai oli) sakemanni. Soitettiin siinä Olvihallissa 1997 kaksi viikkoa. Olutta oli.
jjussila
02.09.2006 21:45:45
Ai sun etunimi on Heimo.

Heimo Suomalainen
uruttaja
02.09.2006 21:47:37
Heimo Suomalainen

Heimo Savolainen. Saanko esittäytyä Osmo Patela.
jjussila
02.09.2006 21:52:43
Heimo Savolainen. Saanko esittäytyä Osmo Patela.

No prkl, Terze!!
paice60
02.09.2006 21:54:17
No prkl, Terze!!

Siis ootko sä terze myös. Aika rankkaa miehellä. Heimo Terze Savolainen. Voe tokkiinsa.
Miks´ mä oon täällä?
Sertzo S
02.09.2006 22:56:26 (muokattu 02.09.2006 22:59:32)
Karjala takaisin, vaikka pullo kerrallaan-

Kuinkahan moni m-nettiläisistä on nauttinut aitoa Karjala-balsamia, tuota Venäjän-Karjalassa valmistettua ruskeaa väkiviinaa? Näkö ei mene, mutta muisti sen sijaan toki voi mennä. Suosittelen, sillä viinantekotaito ja vuokaleipä Venäjällä esim. Valamon saaren luostarin leipomosta ovat molemmat oivaa nautittavaa tarpeen mukaan.
uruttaja
02.09.2006 23:42:32
Kuinkahan moni m-nettiläisistä on nauttinut aitoa Karjala-balsamia, tuota Venäjän-Karjalassa valmistettua ruskeaa väkiviinaa? Näkö ei mene, mutta muisti sen sijaan toki voi mennä. Suosittelen, sillä viinantekotaito ja vuokaleipä Venäjällä esim. Valamon saaren luostarin leipomosta ovat molemmat oivaa nautittavaa tarpeen mukaan.

HOHO. Minä tietenkin. Kukapa muu peltimaksa olis ilmottautunut. Sillä taitaa olla sukujuuret myös Ruskibalsamin kans.
uruttaja
02.09.2006 23:53:18
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni.

Haluaisin nähdä sellaisen ravintoloitsijan jolla on työvoimapula. Saa ilmottautua.
R.Syke
03.09.2006 11:29:29

Haluaisin nähdä sellaisen ravintoloitsijan jolla on työvoimapula. Saa ilmottautua.

Sedu Koskinen? Olisko?
half
03.09.2006 12:04:23
Sedu Koskinen? Olisko?

Oon kauan sitten tuntenut S.K:n, ei paskempi jätkä.
KoskPaavo
03.09.2006 12:11:21 (muokattu 03.09.2006 12:11:38)

Onkohan noissa kuppiloissa enää kellään oikeata virallista työsuhdetta? Luulen että lähes kaikki teetetään vuokrafirmojen kautta.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
uruttaja
03.09.2006 12:18:39
Onkohan noissa kuppiloissa enää kellään oikeata virallista työsuhdetta? Luulen että lähes kaikki teetetään vuokrafirmojen kautta.

S.K:lla on oma henkilöstönvuokrausfirma, joka vuokraa ravintolatyöntekijöitä pätkätyösuhteisiin S.K:n omiin ravintoloihin. Noin toimii oikein Liimatainen. Ei sillä mitään työvoimapulaa ole.

On niitä vielä työsuhteessakin. Tuossa on kylillä ainakin yksi meriaiheinen kapakka, jossa työntekijät viihtyvät hyvin ja pitkään.

Vähenemään päin kuitenkin. Nämä yökerho-kaljajuottolat pyörii pätkätyöläisillä.
Kuukausipalkkaisia ei taida olla enää kovin montaa.

Mistäkö johtuu, no ainakin siitä että harmaa talous pyörittää ravintola-alaa.
Toimipaikkojen elinkaari on lyhyehkö, rahaa pitää saada äkkiä ja paljon, koska muutaman vuoden välein koko liikeidea pannaan uusiksi. Usein yksi toimipiste ajetaan konkurssiin, maksamatta jääneet palkat pistetään palkkaturvaan, perustetaan uusi yhtiö ja aletaan taas alusta. Ei aivan tavatonta meidänkään alalla.

Ylimääräistä katetta tehdään henkilöstökuluja leikkaamalla. Iso osa tehdään tavalla tai toisella myöskin pimeänä.
jon lord
03.09.2006 15:36:12
S.K:lla on oma henkilöstönvuokrausfirma, joka vuokraa ravintolatyöntekijöitä pätkätyösuhteisiin S.K:n omiin ravintoloihin. Noin toimii oikein Liimatainen. Ei sillä mitään työvoimapulaa ole.

On niitä vielä työsuhteessakin. Tuossa on kylillä ainakin yksi meriaiheinen kapakka, jossa työntekijät viihtyvät hyvin ja pitkään.

Vähenemään päin kuitenkin. Nämä yökerho-kaljajuottolat pyörii pätkätyöläisillä.
Kuukausipalkkaisia ei taida olla enää kovin montaa.

.

Yksi syy on myös se että monet paikat ovat auki vain 3-4 päivää viikossa. Jossain ohjelmassa joku "päällikkö" sanoi että ei ole järkeä maksaa kuukausipalkkaa työntekijöille jos he ovat viikossa 3 päivää töissä. Mutta kun tätä samaa systeemiä toteutetaan joka paikassa. Sairaalat ym. paikat samalla linjalla monien työntekijöiden kanssa. työpaikka on periaatteessa vakituinen mutta työsopimus uusitaan 1-2 kuukauden välein.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)