Guitarhell 01.09.2006 23:13:16 | |
---|
Mui, mulla ois ongelmana se, että mulla kielet sähkiksessä menee iha hullu äkkiä ihan paskasiks ja ne ei soi kauheen hyvin. Tiedän kyllä että kädet kannattaa pestä, ja niin teen, silti jää p@skaa kii kieliin. Niinpä harkitsin Elixir kielien ostoa, onko ne hyvät?? ...mutta hei, nou kään duu! |
Krice 01.09.2006 23:33:55 | |
---|
Niinpä harkitsin Elixir kielien ostoa, onko ne hyvät?? Sen pinnoitteen pitäisi vähentää lian kertymistä punonnan väliin, eli kannattaa varmaan kokeilla jos kielten nopea likaantuminen on ongelma. |
Ziggy Bubba 01.09.2006 23:45:16 | |
---|
Elixirit on hyvät. Tatsi noissa on hiukan normaalikieliä liukkaampi, mutta soundi pysyykin pitkään kirkkaana. Ja tämähän ei koske niitä punomattomia kieliä.. www.mikseri.net/sigkk My musique |
aptoriar 01.09.2006 23:49:23 | |
---|
Kantsii ihan piruuttaan pyyhkäistä kielet paperilla tjms. aina soiton päätteeksi. Sitä ei usko kuinka paskaset niistä tulee ja kuinkan nopeasti. "When you read in a magazine that your favourite band is putting out a new album, it's called "Peace of Mind", you're like "yeah... that's right"" - Åkerfeldt |
Pasi 95 01.09.2006 23:57:48 | |
---|
Elixirit on yksinkertaisesti parhaat! Hyvä saundi, hyvä ja "liukas" soitettavuus ja pitkä kesto. "Old Time Rock `n` Roll" --> ja keikkaa pukkaa! |
spm 02.09.2006 00:11:13 | |
---|
Ehdottomast kokeile.... erittäin hyvä saundiset kielet ja kestää piiiitkääään... +++++ Don't play what's there,
play what's NOT there.. |
McNulty 02.09.2006 00:13:02 | |
---|
Elixirit on hyvät. Tatsi noissa on hiukan normaalikieliä liukkaampi, mutta soundi pysyykin pitkään kirkkaana. Ja tämähän ei koske niitä punomattomia kieliä.. Nykyään niissä punomattomissakin on Anti-rust pinnoite. Kyllä niissä soundi kestää... ainakin paremmin kuin GHS:n, D'Addarion, Fenderin tai Ernie Ballin tuotteissa. Kokeiltu on. Enhän mie muita enää käytäkään kuin DR:n Hi-Voltage tai Elixirin Nanoweb kielisettejä. Must have hexacore! These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Ziggy Bubba 02.09.2006 00:45:04 (muokattu 02.09.2006 00:45:22) | |
---|
Nykyään niissä punomattomissakin on Anti-rust pinnoite. Kyllä niissä soundi kestää... ainakin paremmin kuin GHS:n, D'Addarion, Fenderin tai Ernie Ballin tuotteissa. Kokeiltu on. Enhän mie muita enää käytäkään kuin DR:n Hi-Voltage tai Elixirin Nanoweb kielisettejä. Must have hexacore! Jaa, no sehän parantaa pakettia entisestään. Mitenkä paljon se Kitarapaja noista pyysikään? E: Mulla on muuten tullut aika ankaraa ihottumaa noista T-kaupan kauppaamista Dean Markleyn seteistä, en tiiä mikä aine niissä on. www.mikseri.net/sigkk My musique |
McNulty 02.09.2006 00:46:07 | |
---|
Jaa, no sehän parantaa pakettia entisestään. Mitenkä paljon se Kitarapaja noista pyysikään? 12-13e muistaakseni. E: Mulla on muuten tullut aika ankaraa ihottumaa noista T-kaupan kauppaamista Dean Markleyn seteistä, en tiiä mikä aine niissä on. Nikkeliallergiaa? These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Nikkeliallergiaa? Taitaa olla, vaikkei mulla mitään hajua siitä ennestään ole ollutkaan. Semmosta punotusta tossa "palmissa" kun "mutettaa" ja pinch-harmonikkien napautuksesta peukussa oli semmonen punainen kupla josta tuli puhkasun jälkeen nestettä... :P DR:illä tai Skulleilla soittaessa ei mitään ongelmaa. www.mikseri.net/sigkk My musique |
McNulty 02.09.2006 00:57:02 (muokattu 02.09.2006 00:57:50) | |
---|
Taitaa olla, vaikkei mulla mitään hajua siitä ennestään ole ollutkaan. Semmosta punotusta tossa "palmissa" kun "mutettaa" ja pinch-harmonikkien napautuksesta peukussa oli semmonen punainen kupla josta tuli puhkasun jälkeen nestettä... :P No tuo on vain vesirakkula sormenpäässä. Tulee hiertymistä... ja tuo punotus voi olla ihan vain siitä että isket palm muten turhan tiukkaan kieliä vasten. Nikkeliallergia kyllä yleensä leviää käsiin ja saattaapi kutista. Tosin, kielissä on erilaisia seoksia ja nikkelin määrä vaihtelee, joten voihan siulla pientä nikkeliallergia-oireilua olla jota et välttämättä muilla kielillä huomaa... sitä kun on nimittäin lähes kaikissa kielissä (jotkut pure steel-kielet ovat poikkeus). DR:illä tai Skulleilla soittaessa ei mitään ongelmaa. DR:t on niin hyvät ettei niillä voikaan tulla mitään ongelmia :) These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Ziggy Bubba 02.09.2006 01:13:25 | |
---|
No tuo on vain vesirakkula sormenpäässä. Itse asiassa tuo oli tossa peukalon sivussa ja se uusiutuikin kertaalleen. Kun pistin Gibsonini (jossa D. Markleyt) joksikin aikaa tonne koteloonsa niin oireet hävisivät. Veikkaisin että noissa on vaan huomattavasti reilummin sitä nikkeliä :) www.mikseri.net/sigkk My musique |
passe 02.09.2006 10:53:38 | |
---|
Elixirit on hyvät. Tatsi noissa on hiukan normaalikieliä liukkaampi, mutta soundi pysyykin pitkään kirkkaana. Ja tämähän ei koske niitä punomattomia kieliä.. Heh.. tatsi on aika paljonkin liukkaampi. Nopeat liu`utukset menivät alkuun aina pitkäksi... "Good is in the details..." |
koponen 02.09.2006 11:14:43 | |
---|
Ylivimaisesti parhaat kielet millä olen ikinä soittanut. Liukkaus ei ole ollut mikään ongelma. http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
PIM 02.09.2006 12:14:04 | |
---|
Kullattuja Optima Goldejakin kannattaa harkita jos paskottuminen on ongelma, varsinkin jos Elixirien liukkaus koetaan ongelmana. |
Twistyh 02.09.2006 13:46:17 (muokattu 02.09.2006 14:32:52) | |
---|
edit. ääääääääääääääääääääää |
Tasapaino 02.09.2006 13:59:01 | |
---|
Pese kädet, soita sitten. Eikös kaveri sanonut, että aina on pessyt kätensä. Ora et labora. |
Ze Kink 02.09.2006 14:01:07 | |
---|
Käytän enää vain Elixirejä, sen verran paremmat oli kuin Dean Markley Bluesteelit. Ja tosiaan nythän niissä punomattomissakin on se pinnoite. Ja mun mielestä se liukkauskin on samalla vähentynyt, vaikka edelleen ovat kyllä normikieliä ihan pikkasen liukkaammat. Minua se ei häiritse kylläkään. Ja Kitarapajan hinta on siis tasan 12e. KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO, |
McNulty 02.09.2006 15:14:31 | |
---|
Itseasiassa se Elixirien Nanoweb-pinnoite on muuttunut. Itse kokeilin niitä vuosi pari sitten ja ne oli ihan liian liukkaat kusiluikut. En minä diggaillut niistä yhtään. Nykyään se pinnoite ei tunnu läheskään niin liukkaalle kuin aikaisemmin. Eli jos kokeilit Elixirejä joskus männävuosina, niin kokeileppa uudestaan... Tatsi on hyvin paljon "normaalien" kielten tapainen, mutta sointi säilyy pidempään ja kielet eivät likaannu. These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Antti1 02.09.2006 15:17:01 | |
---|
Täytyypä bonen kehoituksesta mennä kokeilemaan. Tai mihinkään mennä, vaan pistää kokeiluun. Joskus ne ei meinanneet pysyä ollenkaan lapasessa, kun pidän paksuista ja jäykistä kielistä kitaroissani. Bendit oli äärettömän kikkailun takana. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |