PIM 10.11.2003 10:40:04 | |
---|
Näin jo heti muutaman äänitysreissun jälkeen on alkanut tympimään roudata Yamahan MPS5 aktiivipönttöjä mukana vain sen takia että on jotain millä demota bändille mitä kovalevylle on tarttunut. Eihän noi Yamahatkaan mitkään isot ole kooltaan, mutta painoa parille kertyy lähemmäs parikymmentä kiloa joten jotain vähän kevyempää teksi mieli. Viikonloppuna kuulin ohimennen musakaupassa Edirolin MA-20D kaiuttimia, jotka kuulosti tähän tarkoitukseen varsin hyviltä, mutta hintaa taitaa olla yli 300 euroa joten jotain vähän edullisempaa jos vielä löytyisi niin olis aina parempi. Digitaalinen s/pdif tulo olisi plussaa mutta ei mikään kompastuskivi vaikka se puuttuisikin. Heittäkääpä ennakkoluulottomia ehdotuksia kompakteiksi ja edullisiksi kenttämonitoreiksi. |
samic 10.11.2003 20:46:09 | |
---|
nEar 05 ei olis pahan hintaset olikohan joku 220e pari... ja ei ihan huonotkaan ole...mitä olen tässä käytelly. minä |
PIM 10.11.2003 21:12:44 | |
---|
Muuten kivat, mutta painaa vielä enemmän kun noi nykyiset Yamahat ja on kooltaankin samaa kokoluokkaa. |
PL 10.11.2003 21:30:20 (muokattu 10.12.2003 09:36:45) | |
---|
............. |
Jabbe 10.11.2003 21:49:41 (muokattu 10.11.2003 22:06:34) | |
---|
Yamaha MS202. Ei kovin tarkat tai mihinkään erikoisesti hyvät, mut suht kevyet ja monikäyttöiset kaikenlaiseen kuunteluun. Noi on ainakin mulla ja kuuntelen parhaillaankin musaa ihan noiden kautta. http://www.musician-center.com/reco … ors/Yamaha_MS202_II_Powe_600851.htmTollaset siis. Varmaan pitäis löytyä alle parinsadankin käytettynä. Suosittelen lämpimästi tuohon käyttöön, mutta miksaukessa aivan liian epätarkat. |
PIM 10.11.2003 22:02:30 | |
---|
Laatu painaa eli jos on edes jonkunlaiset vahvistimet niin painoa tuppaa tulemaan. Tätähän ei varsinaisesti kysytty ja noita Yamahoita roudaillessa olen senkin asian pannut merkille;-) Mutta nyt on siis etsinnässä kevyet, ei varsinaiseen miksauskäyttöön vaan playbackkäyttöön tarkoitetut aktiivipöntöt, joita olisi helppo ja kevyt kuskata äänityspaikalle ja sieltä pois. Antaa vaan tulla lisää ehdotuksia. |
Jos tarttee pelkkiä biisejä demota kamuille, nnin eikö jotkut tietokoneen kaiuttimet käy siihen tarkotukseen? Ei ainakaan maksa paljoo.. huikka |
kivi 10.11.2003 23:30:28 | |
---|
Jos tarttee pelkkiä biisejä demota kamuille, nnin eikö jotkut tietokoneen kaiuttimet käy siihen tarkotukseen? Ei ainakaan maksa paljoo.. Tää tuli mullekin mieleen. Nimittäin, pro-tason tai samansuuntaiset aktiivit painavat väistämättä liikaa, mutta tietokonekaupoissa myydään halpoja, muovikuorisia, magneettisuojattuja stereo+"subbari" -settejä pelikäyttöön, kyllä niilläkin kuulee onko musiikki tarttunut nauhalle. Eikä paina paljoa. |
hape 11.11.2003 14:51:05 | |
---|
Itse olen harkinnut Alesis M1 Active MkII:sia. En valitettavasti ole vielä päässyt kuuntelemaan kyseisiä pönttöjä, mutta aika hyviä arvosteluja olen lukenut. Hintakin tipahti aika kivasti alle 400 euron per pari. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-134027.html Jos jollakulla on omakohtaisia kuuntelukokemuksia noista Alesiksen pöntöistä, niin please kertokaa mielipiteenne. |
Juntunen 11.11.2003 16:49:46 | |
---|
Jos jollakulla on omakohtaisia kuuntelukokemuksia noista Alesiksen pöntöistä, niin please kertokaa mielipiteenne. Hei samat sanat. Täällä on kans ostoa miettinyt. |
HK 21.11.2003 15:10:57 (muokattu 21.11.2003 16:01:38) | |
---|
Itse hommasin Thomannin tarjouksesta nuo ESI nEar05:set, eikä ole kyllä valittamista. Soivat ainakin oman korvan mukaan pirun tarkasti ja sopivat tällaiseen pienempään tilaan kyllä kuin nyrkki nenään; potkua tuntuu olevan ihan liiaksikin asti. Tuntuisi, että hinta/laatusuhde on varsin kohdallaan. EDIT: edelliset "monitorointi"-kaiuttimet olivat Sirocco Spirit:it, mutta mm. Behringerin Trutheja ja Genelecin 1029:jä on tullut tässä tilassa testattua. Peltikorva puupäässä. |
Peetuli 23.11.2003 10:21:22 | |
---|
Itse ostin Profelin ProStudio 40 aktiivikaijuttimet enkä voi sanoa muuta kuin WOW! Erotuskyky, puhtaus ihan omaa luokkaansa ja vielä siedettävä hinta (n. 700e / pari) aah... genelekit on menneen talven lumia! Suosittelen jokaiselle käymään ainakin kuuntelemassa nuo pöntöt jossain. Itsellä ei mitään negatiivista sanottavaa. Lisäinfoa löytyy http://www.profel.fi |