Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huonoimmat spiikit?
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Jani The Rock
07.11.2003 13:31:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista hyvistä spiikeistä onkin jo ollut juttua, mutta entäs ne huonoimmat ja typerimmät sitten? Mulle tulee mieleen joku gospel-bändi jonka näin joskus yläasteikäisenä (olisiko se ollut Pro Fide, joku näitä tunnetumpia kuitenkin). Niiden laulaja kertoi joka biisin väliin hirveitä puujalkavitsejä ja muita muka-hauskoja juttuja. Se oli niin kauheaa, että kiemurtelin tuskasta ja vaivaantuneisuudesta.
 
"Lowriding appeals to bad dudes". - A todo madre, Suavecito!
Nelikielipiru
07.11.2003 16:09:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun poppis porukan solisti laukoo välillä alle kengän nauha tason. En viitti kirjotella niitä tänne koska voin paljastua.. =) Niistä on joskus kiva heittää pikku kuitteja, jopa kesken keikan. Ja minähän se oon itse täydellisyys, en koskaa urpoile enkä sylje sammakoita.. harhar..
 
Von Härskiburg
08.11.2003 16:12:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Minulla ei oo koskaan ollu lemmikkiä, mutta mun siskolla oli marsu, hamsteri ja nyt sillä on kissa"
-A.W.Yrjänä
 
"Lainaappas kaveri kymppi." "Ookoo, keneltä?"
Negative creep
08.11.2003 23:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

meirän koulussa yläasteel(nilsiässä, eli suomen parhaassa "kaupungissa") kävi myös toi pro fide ja se koko "keikka" oli kidutusta, varsinkin ne vitsit mitä se "yritti" selittää. "hirveetä"
 
Skiigge BÄY
Karlsson
10.11.2003 23:09:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paskimmat läpät oli jollain jo edesmenneellä apulantakopiopunkpoppoolla Cowstocissa vuonna 1 ja 2.
 
"Juokaa ihan vitusti viinaa!"
 
Toi about 13 vuotiaan suusta kuulostaa kyllä uskomattoman huonolta.
 
"Zpiu..Zwängngng.. viuiuiungng..Sprääängngn!" -Sam soittaa sitariaan
jussiohman
11.11.2003 00:07:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi about 13 vuotiaan suusta kuulostaa kyllä uskomattoman huonolta.
 
Hehhöö. Olisinpa ollut todistamassa.
 
"Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!"
Mättöpiiska
11.11.2003 12:24:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Te olette paras yleisö. Oikeesti." (Niin varmaan.)
"Me rakastetaan teitä!"
"Kiitos fanit! Ilman teitä me ei oltais täällä."
"Seuraava biisi kertoo..." (Toimii harvoin.)
"Onks teillä kivaa?!"
"Eikö teistä lähde enempää ääntä?" (Tämän jälkeen ei ainakaan lähde, ellei bändi ole oikeasti kova.)
 
Ja sitten kaikki yleisön huudatukset tyyliin "Voo o-o hee oo"
 
Kerran omalla keikalla tää oli varmaan yleisön mielestä tosi huono. Kitaristi sanoo mikkiin "Seuraava biisi on meidän albumilta Black. Biisin nimi on Nothing else matters ja mä oon sen ihan itte tehny." Ja sitten soitetaan oma biisi (vieläpä joku ihan eri tyylinenkin). :)
 
Tässä lauseessa on kirjoitusvirha.
jerboa
17.11.2003 15:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh. On ihan pakko kommentoida tähän.. Olen nimittäin mestari huonojen spiikkien pitämisessä.. Ja ne on oikeesti niin huonoja, ettei ne naurata ketään. En saata itsekään käsittää, mistä ihmeestä keksin niin avuttomia juttuja.

Spiikkien pitämisestä onkin näin ollen tullut mörkö. Ja sehän ei juttuja paranna... :)
 
"being hedgehog is underestimated."
Skebaristi
17.11.2003 15:47:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on myös aika urpoa ku nightwish:hin vanhemmalla DVD:llä Tarja selostaa kaiken englanniksi Tampereella :)
On ne kyllä niin staroja....
 
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
Mättöpiiska
19.11.2003 18:10:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on myös aika urpoa ku nightwish:hin vanhemmalla DVD:llä Tarja selostaa kaiken englanniksi Tampereella :)
On ne kyllä niin staroja....

 
Oisko siksi, että sitä DVD:tä ei myydä pelkästään Suomessa.
 
Vrt. Ostaisiko japanilainen saunavihdan, jos siinä ei olisi käyttöohjetta?
 
Tässä lauseessa on kirjoitusvirha.
xulu
19.11.2003 19:10:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku hämärä punk/hc keikka.
Laulaja:"Tää biisi on omistettu kaikille pirinisteille"
Basisti:(miettii hetken)"VITTU!NII!
 
Work is the curse of the drinking classes. Oscar Wilde (1854 - 1900), In Life of Oscar Wilde, H. Pearson
BaariMikko
26.11.2003 19:20:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Pitäkää tytöt pilluistanne kiinni"
 
-Pate Mustajärvi
 
Ungh. Ei, ei noin. No, Popeda nyt on muutenkin...huono.
 
Korkeampien voimien väliintuloa odotellessa asioita voi ajaa myös itse.
Kaljakorin virittämisen kanssa pitää olla huolellinen. Kaljakori viritetään A:han. Jos viritystouhu menee liian pitkälle, ollaan jo AA:ssa.
BaariMikko
26.11.2003 19:22:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten kaikki yleisön huudatukset tyyliin "Voo o-o hee oo"
 
Ei välttämättä toimi pienten bändien keikalla, mutta Freddie Mercuryn yleisönlaulatukset olivat mahtavia.
 
Korkeampien voimien väliintuloa odotellessa asioita voi ajaa myös itse.
Kaljakorin virittämisen kanssa pitää olla huolellinen. Kaljakori viritetään A:han. Jos viritystouhu menee liian pitkälle, ollaan jo AA:ssa.
Vimpo
26.11.2003 20:56:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"onks teillä kivaa?" 315. kerralla
 
"Ootteko ikinä kuullut bassosooloa?"
öö, oon.
 
___Ozzy
27.11.2003 09:28:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh. On ihan pakko kommentoida tähän.. Olen nimittäin mestari huonojen spiikkien pitämisessä.. Ja ne on oikeesti niin huonoja, ettei ne naurata ketään. En saata itsekään käsittää, mistä ihmeestä keksin niin avuttomia juttuja.

Spiikkien pitämisestä onkin näin ollen tullut mörkö. Ja sehän ei juttuja paranna... :)

 
Sittenhän meitä on ainakin kaksi. Mulla on sama ongelma. En JUMAGEGG sentään voi käsittää, että muuten ihan supliikkimiehenä menen lavalla spiikkihetkiksi aivan lukkoon. Sitten sitä miettii mitä heittää, eikä oikeen irtoo mitään, ehkä jotain niin ala-arvoista, että hävettää... Mutta jotain on kuulemma spiikattava. Itse olisin mielummin vaan hiljaa.
 
njaa...
larinparaske
27.11.2003 10:38:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sittenhän meitä on ainakin kaksi. Mulla on sama ongelma. ... Mutta jotain on kuulemma spiikattava. Itse olisin mielummin vaan hiljaa.
 
-Apus kolmas täällä. Hrr, karvat nousee pystyyn kun kuuntelee jotain liveäänityksiämme, niin hauskaa ja säkenöivää juttua välillä tulee heitettyä...
 
'Seuraava biisi vie meidät ajassa taaksepäin aina nostalgiselle 90-luvulle, aikaan, jolloin moni teistä oli jo syntynyt.' Arrgh.
 
Mä oon kyllä sitä mieltä, että mieluummin on hiljaa kuin heittää väkinäistä läppää.
 
I want to be the king and queen of cheese
FearMTC
27.11.2003 10:44:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa kertoa vaikka jostain päivän tapahtumista, tyyliin:
 
"Kun tultiin tänne, niin tyypit ei päästäneet meitä sisään. Piti käydä puhkomassa muutamia renkaita että uskoivat."
 
Taikka sitten bändin historiasta on hyvä selittää. Tai jotain läppää bändin jäsenistä. Ian Andersonilla on aivan loistavia juttuja keikoilla.
 
Onko kenelläkään mitään tietoa mitä efektejä Jimmy Page käytti? - Sieniä?
anttipi
29.11.2003 03:24:17 (muokattu 29.11.2003 03:24:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kyllä välillä tuntuu huonoimmat spiikit tulevan omasta suusta. Ei mairittele kuunnella jälkeenpäin nauhalta monotonista ja epäselvää muminaa ja saada flashbackeja, kuinka vaivautunut olo tuli jo kesken lauseen. Heitä siinä sitten Robbie Williamsina rentoutunutta läppää tulevilla keikoilla, kun ehdollistuu jännittämään spiikkejä jo etukäteen.
 
Ratkaisu: koko keikka yhtä medleytä niin ei tarvitse suutaan aukoa kuin laulaessa! Samalla saisi eliminoitua vaivaannuttavat viiden minuutin kitaranvirityssessiot, joita yleensä viljellään joka toisen biisin väliin :D
 
jerboa
02.12.2003 11:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle on jopa keikan jälkeen sanottu, että "hyvä keikka, mut laita ens kerralla mikki pois päältä välispiikkien ajaksi."
:) Ei se sillon hymyilyttänyt.
Minäkin olisin paljon mielummin hiljaa, kuin heittäsin niitä masentavan huonoja juttuja... Mut onhan se jotai spiikattava, edes yrittää saada jonkinlaista kontaktia yleisöön.
Surkeitten spiikkien asiantuntijana yritän turvautua lyhyisiin asiallisiin kommentteihin, siinäkin usein epäonnistuen. :)
 
"being hedgehog is underestimated."
anttipi
02.12.2003 19:34:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimisiko samanlainen ratkaisu kuin Liekillä? Ainakin niillä keikoilla, joita olen nähnyt, välispiikit hoitaa basisti, joka on siviilissäkin supliikkimiehiä eikä laulaja-Jansku, joka taas on "tunnetusti" ujo. Toisaalta toi sopii niille senkin takia, että sillä ne pystyy voimistamaan (tarkoituksella tai tahattomasti) myyttiä Janskusta "aitona ja arkana taiteilijana", joka ei tykkää starbailla vaan soittaa ja laulaa musiikkia. Jos musiikki on taasen vähänkään ns. ulospäin suuntautuvampaa, kyllä laulajan täytyy mun mielestä spiikit hoidella, syteen tai saveen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «