Aihe: Alueen nimiehdotuksia?
1 2 3 4
Jannipaali
01.09.2006 21:18:30
Metallimusiikki rajoittaa liikaa nimenä. Koska genre on niin laaja. Raskas musiikki kattaa kaiken rankemman?

Vaihda siihen se Raskas musiikki?
M.A.C.H.O. # 6 "Don't disturb my friend. He's dead tired." In GOTOH We Trust. THV-Klubi #40
KTR
01.09.2006 21:19:34
Olisiko tasapuolisuuden nimissä lisättävä keskustelualue-otsikkoon myös nuo soulit, funkit ja muut? Nyt näyttää siltä kuin ne olisivat Hip hop/rap-musiikin alamääritelmiä.

Jos joku keksii näille kaikille hyvän, yhdistävän yleisnimityksen, niin hienoa.

Joo kyllä. Tavallaan "Musta Musiikki" olisi ihan kuvaava nimike, mutta en kyllä sitä ehdottaisi. Miten ois "Funk, Soul, HipHop, Rap, R'n'b"???
Juhani
01.09.2006 21:22:38

Voin vaihtaa:

Funk, Soul, HipHop, Rap, R'n'b

Mitä mieltä muut ovat?
Deino
01.09.2006 21:23:15

Voin vaihtaa:

Mitä mieltä muut ovat?

Tohonhan se ihan hyvin sopii, ei mitään / -viivoja.
M.A.C.H.O. # 2 "I can't believe this macho bullshit!"
Moratoria
01.09.2006 21:23:45
Alue on järjestyksessään pelottavan lähellä tuota hevipalstaa..
kid ego
01.09.2006 21:25:14
Voin vaihtaa:

Mitä mieltä muut ovat?

Hip hop vissiin kaksi eri sanaa, mutta toi on kyllä jees.
Palomieheksi olet kyllä kelpo jantteri / Melkein kuin viidakon kissaeläin / Mutta sano mulle, helkkari / Pitäiskö ostaa isompi radio -Tempura
Tapahtuipa kerran Miitissä (Saatavilla osat 1-3).
Juhani
01.09.2006 21:28:25

Hip hop vissiin kaksi eri sanaa, mutta toi on kyllä jees.

Päivitetty. Aluetta siirretty kauemmas pahoista ja raskaana olevista miehistä!

CHAT AUKI!

Kaikki sinne! Keskustelemaan.

http://www.muusikoiden.net/v3.2
Bald Anus
01.09.2006 22:14:34

Pysyväksi ketjuksi voisikin sitten laittaa selityksen siitä, mitä eroa onkaan hip hopilla ja räpillä... (hymiö)

Jos viittaat tällä siihen, että tämä on kysymys, johon ei saa vastausta, niin tässä tulee vastaus: hip hop on kulttuuri (graffiti, MC, DJ, break dance) ja rap on musiikki.
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Juhani
01.09.2006 22:20:48

Jos viittaat tällä siihen, että tämä on kysymys, johon ei saa vastausta, niin tässä tulee vastaus: hip hop on kulttuuri (graffiti, MC, DJ, break dance) ja rap on musiikki.

Tää on ongelma alueen nimeämisessä!

Ratkaiskaa se.

Mä en osaa.
Bald Anus
01.09.2006 22:33:10

Tää on ongelma alueen nimeämisessä!

Ratkaiskaa se.

Mä en osaa.

Hip Hop voi silti olla tuossa nimessä, koska jokapaikassa lukee aina "hiphop/rap". Ehkä tämä olisi hyvä nimi: "Hip Hop/Rap, Rn'B/Soul"? Nuohan luetellaan yleensä aina samassa syssyssä.
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
slipkorn
02.09.2006 00:09:30
Eikös se vois olla sama kuin tuo kuvaus, eli "Funk, Soul, Hip Hop, Rap, Reggae, R'n'b"? Ilman noita isoja alkukirjaimia niin näyttää paremmalta. Ja reggae pois jommaltakummalta palstalta.
M.A.C.H.O. # 4 "Come on Bennett, lets party!"
In Goth We Trust!
The 666 Club #5
masterhat
02.09.2006 00:18:03
Downtempo?
Tehotyttö95
Milkop
02.09.2006 09:02:24

Mun mielestä tää nykyinen nimi on ihan hyvä. Jonkinlaiset säännöt olisi tosin hyvät pistää, jottei mene aivan perseilyksi tämäkin hyvä palsta.

Np. 2Pac - All About U
-septimisti-
02.09.2006 09:50:21
Vähän tuossa alueen kuvauksessa olisi vielä viilaamista. Vertaillaan vaikkapa tämän ja Jazz -alueen kuvausta.

Funk, Soul, Hip Hop, Rap, Reggae, R'n'b

Jazz, fuusio, etno, proge, latin, reggae

Eli alkukirjaimet luettelosta pieniksi. Lisäksi reggae esiintyy tuplana.
t-termiitti
02.09.2006 10:06:04

Ohhoh, tänne on tullut tällainen alue, nyt vasta huomasin. Itse ajattelin joskus, että hip-hopin ja rapin ja yms. olisi voinut lisätä elektronisen musiikin kuvaukseen tai peräti otsikkoon, sillä siellä ollaan jo jonkin verran keskustelua rap-musiikista. Ja siksi, koska se voisi virkistää tuota muutoin niin hiljaista aluetta.

Sanalla "Urbaani" tai "Urbaanimusiikki" voidaan niputtaa mielestäni rap, hip-hop sekä kaikki niiden modernimmat ja popimmat lähisukulaiset. Itse kuitenkin kannattaisin alueen liittämistä elektroniseen musiikkiin, koska sitähän nämäkin genret edustavat - metodeiltaan ja estetiikaltaan.

????
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
Milkop
02.09.2006 10:31:32

Itse kuitenkin kannattaisin alueen liittämistä elektroniseen musiikkiin, koska sitähän nämäkin genret edustavat - metodeiltaan ja estetiikaltaan.

Vaikka eivät kuitenkaan ole sieltä kehittyneet, vaan funkista, soulista ja muusta mustasta musiikista. Sikäli tämä oma alue saisi minusta olla olemassa.
t-termiitti
02.09.2006 11:50:04

Vaikka eivät kuitenkaan ole sieltä kehittyneet, vaan funkista, soulista ja muusta mustasta musiikista. Sikäli tämä oma alue saisi minusta olla olemassa.

No, se on kyllä totta, ettei varhaisella räpillä tai varhaisella elektronisella tai elektroakustisella ole keskenään oikeastaan mitään kosketuspintaa (tai ainakaan minä en tiedä missä kohden) - vaan ovat syntyneet hyvinkin erilaisista lähtökohdista. Kahden viimeisimmän vuosikymmenen aikana vuorovaikutukset ovat olleet kasvavassa määrin voimakkaimmat elektronisen musiikin suuntaan ja toisaalta elektroninen musiikki on ammentanut ideoitaan räpmusiikista. Nykyinen räp- ( ja paikoin jopa "MTV - R´n´B" ) -musiikki ovat kyllä lähempänä elektronista kuin perinteistä "mustaa musiikkia".

Esim. trip-hop ja grime (josta juuri nyt on keskustelunpoikanen elektronisen musiikin alueella) ovat tyyppiesimerkkejä räppiä ja elektronista musiikkia "estoitta naittavista" genreistä.

No joo. On totta, että räp-musiikkia voi katsoa historiallisesta tai tämänhetkisestä kontekstista. Nämä katsontakannat eroavat kyllä valtavasti toisistaan.

Yhdistääkö historia sitten näitä:
Jazz, fuusio, etno, proge, latin, reggae

????

Ehdotin tuota yhdistämistä vain siksi, että parempi yksi vilkas keskustelualue kuin kaksi kuollutta. imho.
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
aziztcf
02.09.2006 15:57:19
Minun ehdotus olisi että alueen nimeksi "Funk, Soul, Hip Hop, Rap, Reggae, R'n'b" ja tuo reggae pois tuosta jazzproge whatever alueesta.
musiikki on ku paskantamine
Juuk
02.09.2006 16:01:18
"Musta rytmimusiikki"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)