Aihe: 8 kanavaa kerralla sisään
1
boots
01.09.2006 11:34:46
Mulla ei ole aiempaa kokemusta digitaalisista tallentimista. Nyt olen hankkimassa sellaista bändin kotistudio- ja keikkanauhoituksia varten. Tärkää mielestäni on se että vehkeessä on niin paljon kanavia että kaiken saa kerralla sisään omiin kanaviinsa. 8 samanaikaista inputkanavaa varmaan riittää aika pitkälle.

Fazer tarjoaa Yamahan AW1600:sta hintaan 899 E.

http://www.f-music.com/tarjoukset.php?nimikekoodi=AW1600

Toinen laite joka kiinnostaa on Korg D888.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-193062.html

http://www.slsx.com/index.cfm?PID=1783&PTRID=105&TRID=307

Sen saa suomesta 859 E hintaan esim. Soitin Laineesta ja siihen hintaan lupasivat myös AOFSoundista.

Löytyykö näkemystä kumpi kannattaisi valita vai löytyykö jotain muuta tämän hintaluokan tai halvempaa laitetta joka nauhoittaa kerralla 8 kanavaa sisään?
PIM
01.09.2006 11:58:13
Unohda noi ja hommaa Fostexin VF160 ja ADA8000 niin saat 16 raitaa kerralla sisään ja hintakin jää n. 1000 kieppeille. 8 raitaakaan ei ole käytännössä kovinkaan paljon jos tarkoitus on äänittää kokonaista bändiä.
Riku Rotten
01.09.2006 17:04:21
8 raitaa saa menemään pelkkiin rumpuihin helposti.
kivi
02.09.2006 00:47:23
8 raitaa saa menemään pelkkiin rumpuihin helposti.

8 raitaa menee rumpuihin melkein väistämättä, jos lähdetään tosissaan tekemään. PeteH:n suosittelema Fostex ja siihen ylimääräinen ADAT I/O -palikka mahdollistavat 16 raidan yhtäaikaisen nauhoittamisen, jolla jo jotain tekeekin. Tietysti, jos Fostexin sisällä aiotaan pysyä, niin välimiksauksiksihan se menee aika lailla heti. Mutta ehtiipähän siivota raidat rauhassa ja kokeilla sitä välimiksailua, ettei tarvi sokkona vetää.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
PIM
02.09.2006 11:07:02
Tosta Fostexista sen verran että mä oon aina tykänny tosta Fostexista sen takia, että siihen ei ole mitään turhaa hilavitkutinta edes yritettykään ympätä vaan fokus on ollut aina äänittämisessä, sen helppoudessa ja toimintavarmuudessa. Vaikka toi peruskonstruktio on peräisin vuodelta 2000, eli digiajassa pieni ikuisuus sitten, niin siltikin se on nykypäivänä yhtä ajankohtainen kuin silloin kun se tuli markkinoille jos ajattelee niitä ominaisuuksia joita siinä on, eikä niitä, mitä tämän päivän mittapuun mukaan puuttuu. Nykyään kun tietokoneet on niin ylivoimaisia editointi- ja miksausominaisuuksiltaan niin mun mielestä tuo Fostex pitää nähdä nimenomaan kätevänä, käyttövarmana ja mobiilina äänityslaitteena, jossa noi miksausominaisuudet on ikään kuin kiva lisä, jotta paikanpäälläkin pystyy kavereille vähän demoamaan miten äänitys on onnistunut. Missään nimessä en yritä väittää että Fostex olisi täydellinen edes tähän tarkoitukseen, mutta täydellisempääkään en ihan heti ainakaan tässä alla tonnin hintaluokassa keksi.
Ukko
03.09.2006 18:28:24

8 raitaa menee rumpuihin melkein väistämättä, jos lähdetään tosissaan tekemään. PeteH:n suosittelema Fostex ja siihen ylimääräinen ADAT I/O -palikka mahdollistavat 16 raidan yhtäaikaisen nauhoittamisen, jolla jo jotain tekeekin. Tietysti, jos Fostexin sisällä aiotaan pysyä, niin välimiksauksiksihan se menee aika lailla heti. Mutta ehtiipähän siivota raidat rauhassa ja kokeilla sitä välimiksailua, ettei tarvi sokkona vetää.

Eikös ne välimiksauksien tarpeet ole siitä kiinni kuinka paljon instrumentteja/lauluraitoja käytetään ? 16 raitaa.... 7 rummuille, 1 bassolle, kaksi-kolme kitaroille, yksi vokalistille, kaksi stemmoille ja kaksi kiippareille. Siinähän se on jo peruskaura koossa.
saastara
03.09.2006 20:01:06
Eikös ne välimiksauksien tarpeet ole siitä kiinni kuinka paljon instrumentteja/lauluraitoja käytetään ? 16 raitaa.... 7 rummuille, 1 bassolle, kaksi-kolme kitaroille, yksi vokalistille, kaksi stemmoille ja kaksi kiippareille. Siinähän se on jo peruskaura koossa.

Mutta aina on kiva, jos on hieman pelivaraa..
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Jape Muusa
05.09.2006 07:10:23

Olenko ymmärtänyt oikein, että toi Ada8000 on laadultaan hyvä Behkuksi. Mulla on edessä äänitysvermeen hankinta,ku ei 4 raitaa kerrallaan oikein riitä. Onko samassa hintaluokassa järkeviä vaihtoehtoja?
Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?!
PIM
05.09.2006 07:16:11
Olenko ymmärtänyt oikein, että toi Ada8000 on laadultaan hyvä Behkuksi.
Olet ymmärtänyt.

Onko samassa hintaluokassa järkeviä vaihtoehtoja?
Ei ole. Eikä vielä seuraavassakaan;)
passe
05.09.2006 08:58:09 (muokattu 05.09.2006 09:02:05)
Olenko ymmärtänyt oikein, että toi Ada8000 on laadultaan hyvä Behkuksi.

Nimenomaan näin se kuulemma on juu. Behkun harvat ja valitut; Ada8000, Truthit ja siinä ne taisivat ollakin...

Juuri pari päivää sitten istuin iltaa erään vanhan ketun kanssa. Illan motiivina oli koekuunnella Genen pönttöjä, joita kuolaan. Sain siinä samalla ilmaisen demonstraation Ada8000:sta ja Paremmasta etusesta(Audio toys inc. tai joku sellainen...) heti perään.

Parin vuoden päästä tälle taas nauretaan, mutta nyt on pakko sanoa, että erot noiden kahden välillä eivät todellakaan olleet meikäläisen korvaan mitenkään selkeästi kuultavia. Eroa toki oli, mutta kyllä mulla on vielä aika hyvä tovi siihen pisteeseen että tuolla erolla olisi jotakin merkitystä. Miksauksesta ja äänityksestä on vielä toistaiseksi paljon enemmän paranneltavaa haettavissa...

Kaveri kehui käyttävänsä Ada8000:ta ihan isoissa projekteissakin, kuitenkin vain raidoilla jotka eivät ole niin kriittisiä. Taustalaulua, tomeja ja muuta "vähemmän tärkeätä". Puhaltimia kehui äänittäneensä tuolla erittäin hyvin tuloksin.

Valituksen aiheita olivat mm. halvat ja vempulan oloiset XLR liittimet sekä se, että ne sijaitsevat vehkeen etupuolella. Hankaloittaa räkkihommia.
"Good is in the details..."
PIM
05.09.2006 09:35:35
Nimenomaan näin se kuulemma on juu. Behkun harvat ja valitut; Ada8000, Truthit ja siinä ne taisivat ollakin...

ja DDX3216.

Valituksen aiheita olivat mm. halvat ja vempulan oloiset XLR liittimet sekä se, että ne sijaitsevat vehkeen etupuolella. Hankaloittaa räkkihommia.

Siellä takapuolella on jo 8 XLR reikää ulostuloille, eli ihan tilankäyttösyistä enempää XLR:iä takapaneeliin olisi ollut aika vaikea laittaa kasvattamatta laitteen korkeutta 2 unitiin.
passe
05.09.2006 10:00:23 (muokattu 05.09.2006 10:12:58)
Noniin! "...ja hyteistä khuuluu khylllääää..."

Justiinsa tuli maili, hirveän tinkauksen jälkeen irtosi RME:n kortti kinuttuun hintaan. Nyt on sitten Ada8000:n osto edessä itselläkin.

Sellainen mitä tässä olen nyt itse harkinnut, on että ostaisi vähän myöhemmin yhden buenon yksikanavaisen etusen tuon Behkun lisäksi. Siis sellaisen jolla sitten kehtaa jo ottaa laulut kuin laulut purkkiin. Eiköhän joku tuollainen löydy käytettynä, hintaluokassa 400-600E???
"Good is in the details..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)