JPQ 24.08.2006 08:26:13 | |
---|
Erityisesti ilmaisia mietin eli FM7 esim. on kyllä tuttu en ole käyttänyt mutta tiedän sen silti.. Mikähän olis paras Oberheim XAan korvaukseen ? Entäs Minimoogin ? Roland Jupiter sarjan ? Roland SH101 synan ? Entäs Tr808 rumpukoneen ? DX7 synan ? Entäs yleislootana jos akustisia soittimia,ja digisyna soundeja haetaan ? (vähän kuin "softamotif siis") Entä hyviä softasyniä jossa olisi LFO olisi hertzeinä ja Verhokäyrät sekuntteina ? (tai siis sekunnin osina) Entäs efektejä lähinnä Delay,Chorus,Phaser,Flanger,ja Reverb mielessä ? niissäkin parametrit ihmisen käyttämillä asteikoilla. |
Titares 25.08.2006 08:15:43 (muokattu 25.08.2006 08:30:37) | |
---|
Softalla ja hiirellä ei pysty korvaamaan hardista ja nuppeja, mutta varmaan käytät jotain hardistakin kuten Korg microKontrol'ia tai Yamaha 01x:ää. Minä säästäisin loppuvuoden kuukausirahat pehmon sijasta kunnolliseen kovoon, kuten vaikka Creamware ASB Minimax'iin, ellen sitten oikeaan analogiseen synaan. Eikös vaikka Yamaha PSR-1500:sta löydy melkein kaikki kaipaamasi yhden tai kahden napin takaa? Kunnon kiipparilla säästät paljon aikaa ja vaivaa. Tämä oli vain mielipiteeni. |
JPQ 25.08.2006 10:29:26 (muokattu 25.08.2006 10:33:43) | |
---|
No rautaahan tässä toki mielummin käytänkin (softille pitäs ostaa pc tai mac) mutta jos käy paskat korvien kanssa pitää käyttää toisia tapoja musan tekoon ja softissa joskus saa verhokäyrät yms aikana (rautaa useammin?) vaikkeivaikkei rauta vehkeissä saakkaan. Tuo tieto ja ääni käyränä ja musa teoria auttaa kumasti musan teossa. Toki itse Rauta VA,Analogi kamoja käyttelen mielummin mutta niissä on tuo mainittu ongelma ettei verhokäyrää esim. saa yleensä aikana lisäksi niiden kanssa tarvitsee helposti äänen käyränä katseluun oskilloskoopin. Eli jos kävis huonot asiasta tietänen noin parin viikon päästä lisää mikä oikean korvan kuuloa vaivaa... Hardista tällä hetkellä on: Yamaha S30 Roland M-OC1 Alesis S4+ (rakkain laitteeni... tietokoneiden 2kpl lisäksi) Spirit ES Tascam DP01 moniraituri. Novation KSR (sopii johonkin mutta hyvin vähään no oli halpa tosin viimeinen novation kait koskaan minulle...) ps. tänä vuonna olis tarkoitus osaa laiteräkki (synat nykyisin pinossa...),synateline ja kamera teline siihen jäänee. Jopa alle jos köy tulojen kanssa ikävästi.:( |
Mohla 25.08.2006 11:08:02 | |
---|
Erityisesti ilmaisia mietin eli FM7 esim. on kyllä tuttu en ole käyttänyt mutta tiedän sen silti.. Mikähän olis paras Oberheim XAan korvaukseen ? Entäs Minimoogin ? Roland Jupiter sarjan ? Roland SH101 synan ? Entäs Tr808 rumpukoneen ? DX7 synan ? Entäs yleislootana jos akustisia soittimia,ja digisyna soundeja haetaan ? (vähän kuin "softamotif siis") Entä hyviä softasyniä jossa olisi LFO olisi hertzeinä ja Verhokäyrät sekuntteina ? (tai siis sekunnin osina) Entäs efektejä lähinnä Delay,Chorus,Phaser,Flanger,ja Reverb mielessä ? niissäkin parametrit ihmisen käyttämillä asteikoilla. Lainaan itseäni: -MinimoguaVA ( http://www.kvraudio.com/get/1716.html ) MiniMoog mallinnus. Tällä saa hienoja analogisia soundeja väänneltyä muhkeista bassoista liideihin, arpeggiohärpätyksiin ja jopa padeihin saakka! Käy tsekkaamassa tuo "Ne parhaat plugarit": http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=7&t=76726 Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
JPQ 25.08.2006 22:30:01 | |
---|
Muuten hyvä ketjuvinkki mutta kun haluaisin etukäteen tietoa sellaista jotka näyttää asioita aikana tai hzeinä. |
Titares 27.08.2006 09:09:41 (muokattu 27.08.2006 09:19:43) | |
---|
Cubase SX + VST Plugins ? |
Titares 27.08.2006 09:16:20 (muokattu 27.08.2006 09:18:56) | |
---|
....... (turha viesti poistettu) |
JPQ 27.08.2006 15:30:56 | |
---|
Cubase SX + VST Plugins ? Mitä ajat takaa ? ja mietin kyllä yhtä ilmais sequa ideaan ja pääosin ilmais plugineja aluksi... |
Titares 28.08.2006 07:40:24 | |
---|
VSTPlugareita löytyy monenmoisia, mutta nehän eivät yleensä kyllä ole ilmaisia, kuten ei Cubase:kaan. Rahalla itse ostaisin mieluiten vaikka Creamware Minimax'n ja Prodigy:n ja päälle Korg Legacy:n eri versiot, esim. http://www.korg.co.uk/products/soft … s/legacyanalog/sc_legacyanalog.asp. Ilmaissoftat voivat (joskus) olla hyviäkin, mutta hardista on minusta aina paljon mukavampi käytellä. |
Janus 28.08.2006 11:47:24 | |
---|
jos käy paskat korvien kanssa pitää käyttää toisia tapoja musan tekoon ja softissa joskus saa verhokäyrät yms aikana (rautaa useammin?) vaikkeivaikkei rauta vehkeissä saakkaan. Tuo tieto ja ääni käyränä ja musa teoria auttaa kumasti musan teossa. Toki itse Rauta VA,Analogi kamoja käyttelen mielummin mutta niissä on tuo mainittu ongelma ettei verhokäyrää esim. saa yleensä aikana lisäksi niiden kanssa tarvitsee helposti äänen käyränä katseluun oskilloskoopin. Siis nyt mä en enää ymmärrä. Oikeasti. Sun toisessa korvassa tinnittää vähän, siksi aiot mennä johonkin umpioon jossa et kuule enää mitään ja alat "tehdä musiikkia" laskemalla ja katselemalla samplejen/soundien verhokäyriä ja taajuusspektrejä ja sijoittamalla niitä ajallisesti niin että näyttää sekkariohjelman ruudulla hyvältä? |
JPQ 28.08.2006 13:06:36 | |
---|
Kuule ei se tinnitus mitään mutta selvä aukko esim. 60hzissä ja muuallakin nimenomaan alapäässä. Musan teorialla on ennenkin säveletty ja kun tuntee äänisynteesin niin pärjäis aika hyvin jos sais aika arvot... en ymmärrä oikeesti sinun suhtautumista. PS. katsotaan ensi maantaina miten asia edistyy... |
BotneLapio 28.08.2006 13:42:14 | |
---|
Siis nyt mä en enää ymmärrä. Annat kato olla vaan. Älä vastaile noihin viesteihin. -=Botnee!!=- |
JPQ 28.08.2006 14:02:14 | |
---|
Annat kato olla vaan. Älä vastaile noihin viesteihin. Taidat olla oikeassa paranee jättää ne ihmiset omaan arvoonsa jotak ei tiedä mihin toinen pystyy vaikkei itse pystyisikään. Eihän edes kaikki normaalisti kuulevat pysty äänisynteesiä käyttämään. |
t-termiitti 28.08.2006 22:09:08 | |
---|
Siis nyt mä en enää ymmärrä. Oikeasti. Jos ei ymmärrä, niin kannattaisiko silloin olla hiljaa. Oikeasti. Mä oon huomannu että koirissa ja ihmisissä on sellaisia räksyttäjiä, jotka yrittävät aina ensimmäisenä aloittaa räksyttämisen. Ne yrittävät haistatella sellaista tilaisuutta, että joukko muita räksyttäjiä seuraisi esimerkkiä ja ne pääsisivät räksyttäjien hierarkiassa taas vähän kipuamaan. Tämä voi olla joskus ainoa keino yrittää kerätä irtopisteitä, etenkin silloin, kun ei ymmärrä tai osaa muuta. Lapsetkin tekevät usein samaa ja ihan aikuiset ihmisetkin joskus - lapset yleensä huomaavat jossain vaiheessa tällaisen käytöksensä läpinäkyvyyden ja hyödyttömyyden ja oppivat uuden asian - joillakin se taas jää päälle - enemmän tai vähemmän. Ei sertiä tällä kertaa? Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
JPQ 29.08.2006 07:33:24 | |
---|
Jos joku teistä viittaa siihen että olisin trolli tms niin enpähän ole. |
krushing 01.09.2006 10:03:05 | |
---|
Koitetaan ny vähän palauttaa tätä raiteilleen - ookkonää Absynthiä kokeillu? Ei se mitään hardista emuloi, onpahan vaan mainio ja omankuulloisensa syna, jossa on paljolti säätöjä hertsitasolla ja envelopet aikajanalla. |
En ole kun ei vielä ole sopivaa konetta ja katsoo nyt miten on tarve. Eikä ehdotonta ole minkään tunnetun laitteen matkinta. |
Mohla 04.09.2006 11:54:26 | |
---|
Koitetaan ny vähän palauttaa tätä raiteilleen - ookkonää Absynthiä kokeillu? Ei se mitään hardista emuloi, onpahan vaan mainio ja omankuulloisensa syna, jossa on paljolti säätöjä hertsitasolla ja envelopet aikajanalla. Komppaan. Tätä suosittelen minäkin, tuntuisi noihin JPQ:n vaatimuksiin vastaavan aika hyvin. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |