Aihe: ampeg V4B-H vs SVT
1 2
Wilkeson
31.08.2006 21:07:59
aika turha ja hankala kysymys (ehkä) mutta kysympä kuiteski

saundieroista jos jollain on kokemusta/tietoa.

mulla on SVT Classic 4x10 reflakapilla ja mietiskelin että minkämoista saundieroo mahtas olla tän kaapin kanssa V-4:sella?

mielipiteitä kumpi ois ns fiksumpi vaihtoehto.

saunis pitää olla KUNNON pörinä! enemmän runtua

beissinä jazzari aktiiveilla. ja toinen duncanin 2 passiiveilla!

toine basso on ruusupuuotelaudalla ja toinen vaahterakaulalla ja vaahtera otelaudalla.iha tiedoksi vaan.

varmaan putkistaki kiinni.nyt on sovtekin jotku ensiasennuputket.
JJ:t on kuulemmä hyvät ja suositeltiin??mitä mieltä

kiva jos sais ehdotuksia ja kmielipiteitä.
marlow
31.08.2006 23:39:57
Mulla on V4B-H + 410 refleksikaappi. SVT:llä en oo tota kaappia kokeillu. Voin vaihtaa sun kans nuppeja päittäin jos maksat vähän väliä ;)
Ostas tuolta levy: www.scenerychannel.com
sirdickyj
01.09.2006 08:18:29
SVT tietenkin, enemmän löylyä, parempi soundi. Paitsi sitten kun se refleksikomero tulee suorituskykynsä päähän, niinku mulle kävi. Alakerta meni ihme muhjuks ja kartiot meinas tulla pihalle.

Eli ehkä ton komeron kanssa kumminkin V4B. Olikse komero se Ampegin 410 HLF?
Pataan!
J.L
01.09.2006 14:58:34

Näin aihetta sivuten tuli mieleen, mites iso soundiero tai muu oleellinen ero on SVT Classicissa ja STV 2PROssa ? Siis muu kuin muoto ja että 2PROn laajempi eq joka tuo säätömahdollisuutta. Onko tuo equ nimenomaan se olennaisin seikka valita joko Classic tai 2PRO ? Hintahan on kutakuinkin sama.
Wilkeson
01.09.2006 15:05:55
SVT tietenkin, enemmän löylyä, parempi soundi. Paitsi sitten kun se refleksikomero tulee suorituskykynsä päähän, niinku mulle kävi. Alakerta meni ihme muhjuks ja kartiot meinas tulla pihalle.

Eli ehkä ton komeron kanssa kumminkin V4B. Olikse komero se Ampegin 410 HLF?

kuin pirun lujaa sä sit veivasit jos kartiot meinas pihalle tulla???nupit kaakossa??
kyl mun mielestä aika lujaa saa vetää tollaki kaapilla.ja oli joo HLF

nii...missä vaiheessa sul tulee suorituskykynsä päähän?
Wilkeson
01.09.2006 15:07:30
Mulla on V4B-H + 410 refleksikaappi. SVT:llä en oo tota kaappia kokeillu. Voin vaihtaa sun kans nuppeja päittäin jos maksat vähän väliä ;)

jep jep...tokihan väliä maksan!! siinähän tekisin mahtavan kaupan!!! :)
Cornflake
01.09.2006 15:56:22
boondoc:
nupit kaakossa??

Tottakai sitä ajetaan nupit kaakossa!
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Wilkeson
01.09.2006 17:43:22
boondoc:

Tottakai sitä ajetaan nupit kaakossa!

no ajetaan sit vähä perkeleen lujaa!!!!

kävipä mielessä myös et voihan tosta SVT:stä puolittaa tehon jos huvittaa!

sitte voi ajaa nupit ainaki lähempänä kaakkoa!

onha toi toimiva yhdistelmä mikä mul on mut en sit tiä oisko parempi V 4:sella??? ja loppujen lopux mix vaikka tulihan tos jo joku kommentti.
Wilkeson
01.09.2006 20:09:25
niin palatakseni tähän saundijuttuu ja mikä ois paras vaihtoehto jne...

sain käsityksen et svt ei pysty tietyil volumeil ajaa 4x10 hlf:ää???

mutta mitkä on sit nää volat ja gainin ja masterin asennot???

ja tosta tehon puolituksesta...paska idea???kokemuksia???

ja missä kannattas tehä jos tekee???

taas kerran et soitinlaite kivioja on kuulemma tosi guru ja ampegeista tietää varsin paljon!

oisko muita fiksuja vaihtoehtoja mm pääkaupunkiseudulla?
möyssy
01.09.2006 20:15:55 (muokattu 01.09.2006 20:17:00)
Kannattaako investoida V4;seen vai SVT;hen, jos sitä powerii ei ihan nii hirveesti tarvii?

Mitä huomattavia eroja näillä on soundillisesti?
dynynyy.
Wilkeson
01.09.2006 20:22:38
Kannattaako investoida V4;seen vai SVT;hen, jos sitä powerii ei ihan nii hirveesti tarvii?

Mitä huomattavia eroja näillä on soundillisesti?

no kannattaa!!!!

SVT on 300W
V-4 on 100W

nyt voisin sit kai suositella V-4:sta suosiolla vaikka SVT on jo ehkä legendaarinen..ja mulla on se!

siin on jonkunmoinen ero.ja saundis tietty ku putketki on eri!

sitä mäki yritän ohimennen tiedustella näist saundieroista mut riippuu monista muista asioista ja nimenomaan siit mist diggaa.
Wilkeson
01.09.2006 20:24:29
no kannattaa!!!!

SVT on 300W
V-4 on 100W

nyt voisin sit kai suositella V-4:sta suosiolla vaikka SVT on jo ehkä legendaarinen..ja mulla on se!

siin on jonkunmoinen ero.ja saundis tietty ku putketki on eri!

sitä mäki yritän ohimennen tiedustella näist saundieroista mut riippuu monista muista asioista ja nimenomaan siit mist diggaa.

nii ja tosta huomattavasta saundierosta en kauheesti osaa sanoo ku tosiaan en omista V-4:sta.

kyl tääl äijät kyl kertoo!!!!!
Kieppi
01.09.2006 20:37:48

Siinä mielessä V4 voi olla parempi valinta, että putkiremppa on huomattavasti halvempi. Se täytyy kuitenkin aina joskus tehdä. V4 on myös paljon kevyempi kuin iso SVT.

Soundieroista en osaa sitten sanoa. V4 mulla on ollut, SVT:tä en ole koskaan edes kokeillut muistaakseni.
Wilkeson
01.09.2006 20:43:40
Siinä mielessä V4 voi olla parempi valinta, että putkiremppa on huomattavasti halvempi. Se täytyy kuitenkin aina joskus tehdä. V4 on myös paljon kevyempi kuin iso SVT.

Soundieroista en osaa sitten sanoa. V4 mulla on ollut, SVT:tä en ole koskaan edes kokeillut muistaakseni.

joo totta puhut.
onha niit päättäreitäki se 6 SVT:ssä mut se nyt on loppujen lopux pikkuseikka jos ne kajahtaa.pakko ne on kuiteski jossain vaihees vaihdettava.

kevyempi V-4:nen on (paljon)mut kooltaan ei taida juurikaan olla isompi SVT:tä mut se on sivuseikka! :)

kandee testaa svt ni tietää ainaki lisää...!

pitäs saada tietoo siit tehon puolittamisesta.

voisko joku komentoida.jo aikasemmin kyselin!!!!

mut saatana...on ne molemmat perskeleen hyvii!!!
Kieppi
01.09.2006 20:55:58
joo totta puhut.
onha niit päättäreitäki se 6 SVT:ssä mut se nyt on loppujen lopux pikkuseikka jos ne kajahtaa.pakko ne on kuiteski jossain vaihees vaihdettava.

Kyllä. Pääteputkina on siis V4:ssä sovitettu nelikko 6L6GC -mallisia tuubeja ja SVT:ssä sitten sovitettu kuusikko 6550-putkia.

Hintaesimerkit:

6L6GC: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=19 eli sovitettu nelikko noita 80e.

6550: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=626 eli sovitettu kuusikko noita 210 e.

Ja kannattaa tosiaan muistaa, että putket ovat kuluva osa. Ne eivät välttämättä räjähdä tai mitään :) vaan soundi huononee radikaalisti. Ne täytyy aika ajoin vaihtaa ja vahvistin biasoida. SVT:ssä on helppo "tee-se-itse" -biassäätö, V4:ssä pitää avata kotelo ja todella tietää mitä tekee.

Ymmärtääkseni 6550:t kuluvat jonninverran hitaammin kuin 6L6:t. Joku täällä joskus puhui, ettei ole vaihtanut 6550-putkiaan kertaakaan, oma kokemukseni Veenelkusta oli se, että pääteputket piti vaihtaa noin vuoden välein.
tonirutanen
01.09.2006 20:57:26

Eikai siitä tehosta kannata maksaa enempää jos sitä ei oikeesti tartte!
Tärkeempää on se mistä tykkää saundillisesti. Jos on liian valjon vehkeissä voimaa niin ei oo varaa ajaa niitä putkia tarpeeks kovaa (äänenvoimakkuudeltaan), jolloin siitä jää se paras saundi saamatta...

Vois verrata tilannetta siihen et ostaa kalliin ferrarin, ja sit ei voi käyttää kun 1. ja 2. vaihdetta ja ajaa suomen ihanien rajotusten mukaan... (;
Mut eihän sille mitään voi jos haluaa ferrarin. Sit ostaa sen!!!

Oman tarpeen mukaan!
Wilkeson
01.09.2006 21:05:25
Eikai siitä tehosta kannata maksaa enempää jos sitä ei oikeesti tartte!
Tärkeempää on se mistä tykkää saundillisesti. Jos on liian valjon vehkeissä voimaa niin ei oo varaa ajaa niitä putkia tarpeeks kovaa (äänenvoimakkuudeltaan), jolloin siitä jää se paras saundi saamatta...

Vois verrata tilannetta siihen et ostaa kalliin ferrarin, ja sit ei voi käyttää kun 1. ja 2. vaihdetta ja ajaa suomen ihanien rajotusten mukaan... (;
Mut eihän sille mitään voi jos haluaa ferrarin. Sit ostaa sen!!!

Oman tarpeen mukaan!

joo se on tärkee mist saundillisesti diggaa itte.

mitä mieltä oot tosta jos puolittas tehon?sit niit vois ajaa vähä lujempaa ja putkisaundi paranee...toivottavasti.

osin svt:n ku ei ollu muuta saatavilla ja hyvähän seki on. toimitusongelmat oli kyseessä sillon!!!

ja kuten oon toitottanu ni putketki vaikuttaa saundiin aikalailla huomattavasti.näin ne ammattijätkät sano.suositteli JJ:n putkii!!

periaattes joskus tarttee aika paljon teho ja joskus vähemmän.riippuu
keikkamestatsta.

mut onkohan sitten svt.ssä niin helvetisti kovempi saundi ku V-4:ssa tolla 4x10 HLF:llä
Kieppi
01.09.2006 21:08:50
ja kuten oon toitottanu ni putketki vaikuttaa saundiin aikalailla huomattavasti.näin ne ammattijätkät sano.suositteli JJ:n putkii!!

En ole ammattijätkä, mutta komppaan tätä. Ja suosittelen sitä JJ:tä myös. Soundi mun vanhassa V4:ssä parani aika lailla sen jälkeen kun kaikki putket (siis myös etusputket ja driver tube) vaihdettiin JJ:n putkiin.

mut onkohan sitten svt.ssä niin helvetisti kovempi saundi ku V-4:ssa tolla 4x10 HLF:llä

Joku sanoi joskus, että V4:stä loppuu hönkä kun soitetaan *todella* lujaa. SVT:n potku taas ei lopu koskaan :)

Haku löytänee useampia ketjuja V4:stä tältä palstalta.
Wilkeson
01.09.2006 21:14:12
Kyllä. Pääteputkina on siis V4:ssä sovitettu nelikko 6L6GC -mallisia tuubeja ja SVT:ssä sitten sovitettu kuusikko 6550-putkia.

Hintaesimerkit:

6L6GC: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=19 eli sovitettu nelikko noita 80e.

6550: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=626 eli sovitettu kuusikko noita 210 e.

Ja kannattaa tosiaan muistaa, että putket ovat kuluva osa. Ne eivät välttämättä räjähdä tai mitään :) vaan soundi huononee radikaalisti. Ne täytyy aika ajoin vaihtaa ja vahvistin biasoida. SVT:ssä on helppo "tee-se-itse" -biassäätö, V4:ssä pitää avata kotelo ja todella tietää mitä tekee.

Ymmärtääkseni 6550:t kuluvat jonninverran hitaammin kuin 6L6:t. Joku täällä joskus puhui, ettei ole vaihtanut 6550-putkiaan kertaakaan, oma kokemukseni Veenelkusta oli se, että pääteputket piti vaihtaa noin vuoden välein.

joo ei toi hintapolitiikka oo ongelma.
eikä ongelma oo saundikaan vaan ku pitää saada murinaa ni se tehon

tehon puolittaminen kävi mieles.siinähän saa vääntää volaa aika paljo lisää ja samallahan putkisaundi tulee paremmin esiin.siitähän tulis sit 150W...vois kulostaa aika bueno!!!ja kunnon putket päälle.mut paska jos tehoo ei ookka tarpeex isommalle keikalle.

6550 putket on aika pitkäikäsii mut riippuu tietty paljo soittaa ja mil tehoilla mut kyl mä vaihtasin ainaki minimissään viimestään vuoden tai puolen vuoden välein.mut tosiaan niinku sanoin ni riippuu paljo sitä runnoo menee!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)