ruma-tero 31.08.2006 16:12:27 (muokattu 31.08.2006 20:02:29) | |
---|
Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |
Hei putkimiehet! Hankin tällaisen ration; http://img170.imageshack.us/img170/4465/ratio2eq5.jpg http://img170.imageshack.us/img170/1539/ratiodm5.jpg http://img167.imageshack.us/img167/7944/ratio3fm2.jpg Muuten hieno peli, Bang & Olufsen, mutta kun ei ääni kuulu.. Mistähän päin vikaa kannattaa lähteä etsimään? Nuppien merkitys on myös hukassa. Alaoikea on asemanuppi, mutta muut..? Edit. Pistin vielä sisuskaluista kuvan. Onkos nuo kondensaattoreita mitä näyttää hiiri syöneen? Ajattelin vaihtaa ihan esana virtajohdon, kun se on semmonen itsemurhaloukku ettei paremmasta väliä. Kaverilta sain pätkän kangaskuorista uutta johtoa, ihan samanmoista kuin entinen, paitsi ehjää. Voi jehna,oletpas aarteen löytänyt,älä pilaa sitä,B&O putkitoosat on keräilijoiden himoitsemia.Vaihda suoraan ne kaikki vaha/paperikonkat. Nyt täytyy lopettaa,mä olen seuraavan kerran viikonpäästä täällä lukemassa.. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
ruma-tero 01.09.2006 16:20:38 | |
---|
Asia on edennyt sillä viisii että vaihdettuani virtajohdon ja raaputettuani sulakkeesta hapettumat veks niin ääntäkin rupesi kuulumaan ja putkista loistaa viehko valo... Mutta kun ei suomen kielistä kanavaa ollenkaan vaan ilmeisesti lyhyilta aalloilta kaiken maailman kielisiä puheohjelmia ja paatoksellista kansanmusiikkia. Ja hemmetin moisen pihinän, vinkunan, huojunnan ja rätinän kanssa nekin. Taajuusaluevalitsimessa (se kai se on) on neljä aluetta, mutta vaan yhdeltä kuuluu em. ohjelmaa, yhdeltä suhinaa, ja kahdesta ei mitään. Taitavat olla muuten ihan niitä samoja ohjelmia mitä kolmisenkymmentä vuotta sitten vääntelin omasta radiosta, ihmetellen että onpas monenmoista tapaa puhua ja laulaa..;) Niin että mihin ne suomen kanavat ovat hävinneet? Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |
SirElwood 01.09.2006 17:24:23 (muokattu 01.09.2006 17:25:07) | |
---|
Niin että mihin ne suomen kanavat ovat hävinneet? Tuo on niin vanha radio, ettei tuossa ole ULA-aluetta ollenkaan. Ula lähetykset kun alkoivat vasta 50-luvulla. Oliskohan ollu 1953? E: Tosiaan, älä vaan riko/modaa tuota. :) |
ruma-tero 01.09.2006 17:49:49 | |
---|
Tosiaan, älä vaan riko/modaa tuota. :) En varmasti. Haluaisin vaan sen kohtuuliseen toimintakuntoon. Sähköpiuha löytyikin jo ihan alkuperäisen kaltainen. Sitä muuten saa Rakennusapteekista, jos joku kaipaa. Siis kangaspäällysteistä kaksipiuhaista. Laitteen johdotus chassiksen sisälläkin on jo aika herkkää kosketukselle; johtojen kuoret murenevat herkästi. Pitäisikö sellaiset johdot vaihtaa vai katsoa vaan etteivät olisi kosketuksissa muihin osiin? Ai ei ula-aaltoja... No, eipähän noita kanavia joita sillä kuulee taas nykyisin tavan radiolla kuule... Mutta onhan se kaunis esine, ja aikansa kuva noinkin. Mikähän sen "status" on omana aikanaan ollut? Onko B&O:lla jo silloin ollut samanmoinen ultrahifilaitteen maine kuin nykyisinkin? Ja mikähän tuommoisen vehkeen arvo liene nykyään, toimivana ja täydellisenä? Heh, löysinkin netistä aaltoalueet, vaan kun ovatten ilmoitetut metreinä; Korte Bölger: 16,75 - 51m. F-Bölger: 70 - 200m. Mellem Bölger: 195 - 575m. Lange Bölger: 750 - 2000m. Ja tonepotikka, ilmeisesti, vasemmalla ylhäällä on hemmetin jäykkä; miten sitä voisi notkistaa? Siinä on myös vedettävä kytkin. Mitähän sillä säädetään? On-off kytkin on vas. alhaalla, ja siinä myös volume. Laite menee päälle työntämällä ja sammuu vetämällä, siis päinvastoin kuin nykyisin... Antakaa anteeksi. En mää pahalla, mutta kun mää oon niin kauhean vahva. Jos mää saan työtä, niin kyllä mää sitten maksan kaikki. |