Aihe: Mikä on Markku Aron paras biisi?
1 2 3 4 5
Riksteri
29.08.2006 15:14:55 (muokattu 29.08.2006 21:03:40)
Markkuy Aro on paras levyllä. Pari kertaa olen nähnyt livenä viime vuosina
ja esitys oli jotensakin lattea...silmät kiinni kyllä kuulosti kuin olisi tullut
levyltä, mutta livessähän pitäisi tulla jotain muutakin.

-TV-

No ohoh! Juuri eilen tavasin levyvihkoa hänen albumiltaan 'Parhaat' ja siinä muistaakseni Vexi Salmi nimenomaan painotti sitä, että Aro ei ole parhaimmillaan levyllä vaan nimenomaan esiintymistilanteissa. Onhan nuo vanhat biisit jotenkin suttuisen kuuloisia Finnlevyn studiomuokkauksen jäljeltä, kyllä live on aina live.

Ed: levyn nimi olikin 'kaikki parhaat 1968-2001', melkein samannimisiä on useampia markkinoilla ...

ed2: Taisin tulkita hieman omiani, alla on Vexi Salmen kirjoittama kuvaus ko. levyvihossa:

"Markku Aro on yksi niistä vanhan kaartin laulajista, jotka ovat yhtä paljon esiintyjiä kuin levylaulajia. Heidän musiikkinsa perustuu ohjelmistoon, joka voidaan toteuttaa ilman taustanauhoja myös lavalla. Markku Aron voimakas lavakarisma ei aina välity levyltä. Hän on laulaja, joka tarvitsee yleisön."
Aada
31.08.2006 21:22:22
Nuotiosta tulen leimu loistaa.

Ei kyllä laula tätä koskaa keikoilla.
TiVe
01.09.2006 11:36:08
No ohoh! Juuri eilen tavasin levyvihkoa hänen albumiltaan 'Parhaat' ja siinä muistaakseni Vexi Salmi nimenomaan painotti sitä, että Aro ei ole parhaimmillaan levyllä vaan nimenomaan esiintymistilanteissa. Onhan nuo vanhat biisit jotenkin suttuisen kuuloisia Finnlevyn studiomuokkauksen jäljeltä, kyllä live on aina live.

Ed: levyn nimi olikin 'kaikki parhaat 1968-2001', melkein samannimisiä on useampia markkinoilla ...

ed2: Taisin tulkita hieman omiani, alla on Vexi Salmen kirjoittama kuvaus ko. levyvihossa:

"Markku Aro on yksi niistä vanhan kaartin laulajista, jotka ovat yhtä paljon esiintyjiä kuin levylaulajia. Heidän musiikkinsa perustuu ohjelmistoon, joka voidaan toteuttaa ilman taustanauhoja myös lavalla. Markku Aron voimakas lavakarisma ei aina välity levyltä. Hän on laulaja, joka tarvitsee yleisön."

No juu...enpä tiedä milloin Vexi on kuvauksensa kirjoittanut, mutta minun omakohtainen kokemus oli kyllä tosi rankasti erilainen.
En aistinut lavakarismasta jälkeäkään, vaikka sitä olisi joskus ollutkin.
Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä
uruttaja
01.09.2006 11:37:13
No juu...enpä tiedä milloin Vexi on kuvauksensa kirjoittanut, mutta minun omakohtainen kokemus oli kyllä tosi rankasti erilainen.
En aistinut lavakarismasta jälkeäkään, vaikka sitä olisi joskus ollutkin.

Tulehan käymään tuossa meidän partsilla karismantarkkailukurssit niin pääset tästäkin ongelmasta.
TiVe
01.09.2006 11:39:41
Tulehan käymään tuossa meidän partsilla karismantarkkailukurssit niin pääset tästäkin ongelmasta.

Heh...Aron lavakarisman puute ei tosiankaan ole minulle ongelma ;-)
uruttaja
01.09.2006 11:41:50
Heh...Aron lavakarisman puute ei tosiankaan ole minulle ongelma ;-)

Jostain kumman syystä sinä olet ainut joka lavakarismaa ei havaitse.

Kokeileppa kepillä jäätä, ja sano sitten semmonen jolla sitä lavakarismaa on, Eero Aven?

No toisaalta, ei se ole monelle muullekaan ongelma.
TiVe
01.09.2006 11:56:27
Jostain kumman syystä sinä olet ainut joka lavakarismaa ei havaitse.

Kokeileppa kepillä jäätä, ja sano sitten semmonen jolla sitä lavakarismaa on, Eero Aven?

No toisaalta, ei se ole monelle muullekaan ongelma.

Avenin olen nähnyt viimeksi Höpölässä joskus seiskytluvun alkupuolella, joten
en hänestä muista.
Pettymyksiä on olleet Anna Erikson ja Fredi...positiivia ehkäpä
Paula Koivuniemi, Kirka, Kääriäinen (Agents)...niin ja Eini on kans vahva
esiintyjä.
Varmaan muitakin esimerkkejä olis molempiin suuntiin, mutta ei tuu nyt
mieleen.
uruttaja
01.09.2006 12:03:33
Avenin olen nähnyt viimeksi Höpölässä joskus seiskytluvun alkupuolella, joten
en hänestä muista.
Pettymyksiä on olleet Anna Erikson ja Fredi...positiivia ehkäpä
Paula Koivuniemi, Kirka, Kääriäinen (Agents)...niin ja Eini on kans vahva
esiintyjä.
Varmaan muitakin esimerkkejä olis molempiin suuntiin, mutta ei tuu nyt
mieleen.

Otan hatun poies päästä: Höpölä ja Aven on niin rautanen kokemus,että voi taivaan vallat jos vielä pääsis siihen pihkan, paskan ja pontikan sulotuoksuun tykittään.

Samaa mieltä Anna Eriksonistä. Levyt antavat odottaa aivan muuta, kuin mitä se sitten lavoilla tarjoaa. Pettymys isolla peellä.

Fredi taas on niin rautainen ammattilainen, kun sen kanssa pääsee, siis pääsee, keikalle, niin taas on hattu pois koko ajan.

Jäljillä olet Paulan kohdalla.

Agentsilla on aivan sama kuka niillä on solistina, kunhan laulaa oikein. Nykyisessä ei ole mitään vikaa, mutta ei siinä ole mitään mikä ei toimisi ilman häntä.

HOHO EINI. Haloo!!! Odotappas kun nuo herää, ketä sen bändissä on soittanut. Sehän on ihan naaraspöllö.
TiVe
01.09.2006 12:10:59
Otan hatun poies päästä: Höpölä ja Aven on niin rautanen kokemus,että voi taivaan vallat jos vielä pääsis siihen pihkan, paskan ja pontikan sulotuoksuun tykittään.
:

Ootko soittanut vai asioinut Höpölässä? vai sekä että?

Sinne ei taida enään päästä...oliskohan jo kasassa koko mökki.
TiVe
01.09.2006 12:13:23

Samaa mieltä Anna Eriksonistä. Levyt antavat odottaa aivan muuta, kuin mitä se sitten lavoilla tarjoaa. Pettymys isolla peellä.

Fredi taas on niin rautainen ammattilainen, kun sen kanssa pääsee, siis pääsee, keikalle, niin taas on hattu pois koko ajan.

Jäljillä olet Paulan kohdalla.

Agentsilla on aivan sama kuka niillä on solistina, kunhan laulaa oikein. Nykyisessä ei ole mitään vikaa, mutta ei siinä ole mitään mikä ei toimisi ilman häntä.

HOHO EINI. Haloo!!! Odotappas kun nuo herää, ketä sen bändissä on soittanut. Sehän on ihan naaraspöllö.

Ehkä mukana soitto on eri juttu kuin tarkastella lavakarismaa parketin puolelta.
Viimeksi kun näin Fredin niin se esiintyi Vanhan Kellarissa verkkareissa kuin suoraan
keittiöstä repaistuna...eikä mistään lavakarismasta tietoakaan. Vaikutti lähinnä
pakkopullalta.
uruttaja
01.09.2006 12:13:51
Ootko soittanut vai asioinut Höpölässä? vai sekä että?

Sinne ei taida enään päästä...oliskohan jo kasassa koko mökki.

Soittanut monesti ja hartaasti. Useina vuosina, sanottasko että vuosien 1974-1977 välillä eri solistien bändeissä sekä myös omassa paikallisorkesterissa.

En muista vuotta kun ajelin hupia niillä seuduilla, niin se talo oli mun muistin mukaan jo siinä vaiheessa antautunut.
uruttaja
01.09.2006 12:15:30
Ehkä mukana soitto on eri juttu kuin tarkastella lavakarismaa parketin puolelta.
Viimeksi kun näin Fredin niin se esiintyi Vanhan Kellarissa verkkareissa kuin suoraan
keittiöstä repaistuna...eikä mistään lavakarismasta tietoakaan. Vaikutti lähinnä
pakkopullalta.

En epäile hetkeäkään jos tuon mukaan olet joutunut muodostamaan käsityksesi.

Anna Erikson on mun seuraamilla keikoilla vetänyt Luona vanhan veräjän tyyppistä humppaa, jota vetää kaikki ja ihan yhtä hyvin,. Annalla olis omassa repertoaarissaan huomattavasti parempia biisejä runsain mitoin.
TiVe
01.09.2006 12:24:36
En epäile hetkeäkään jos tuon mukaan olet joutunut muodostamaan käsityksesi.

Anna Erikson on mun seuraamilla keikoilla vetänyt Luona vanhan veräjän tyyppistä humppaa, jota vetää kaikki ja ihan yhtä hyvin,. Annalla olis omassa repertoaarissaan huomattavasti parempia biisejä runsain mitoin.

Puhutaankohan me nyt eriasioista? Minusta lavakarisma ei liity siihen, että
mitä esittää vaan siihen, että miten esittää.
Annalla ei ole ollut lavakarismaa ollenkaan niillä keikoilla, joilla olen hänet
nähnyt.
uruttaja
01.09.2006 12:26:29 (muokattu 01.09.2006 12:27:06)
Puhutaankohan me nyt eriasioista? Minusta lavakarisma ei liity siihen, että
mitä esittää vaan siihen, että miten esittää.
Annalla ei ole ollut lavakarismaa ollenkaan niillä keikoilla, joilla olen hänet
nähnyt.

Tuskinpa puhutaan.

Huonolla ohjelmistonvalinnalla ainakin minun kiinnostukseni esiintyjää kohtaan tipahtaa heti. Samaten se nollaa lavakarisman tuossa tuokiossa. Ihan niinkuin sinulla verkkarit veti Fredin pojot pohjille.
Jabe
01.09.2006 13:42:17

Onko kukaan sanonu vielä "Ensi kertaa" elikkäs käännösiskelmä I Surrenderistä? Kofa veto, juu.
HarriP
22.03.2008 13:36:38

Black&Whitesta osui käteen albumi Katso luontoa ja huomaa, ja tällä on Jackson 5:n Never Can Say Goodbye:sta varsin maukas versio ... tää levy on muutenkin täyttä parhautta.
Epämuusikko
22.03.2008 17:38:55
Hyvännäköinen...

Torvien "pappa-fraseerauksineen" ja loppu-wailauksineen. Saa kyllä hymyn huulille aina kun radiosta tulee.

Monesta syystä.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
brunorygseck
24.03.2008 04:42:39
Ei uskalla...
Parempi housut paskassa kuin paskat housuissa Syö Perse: Syö Ite!!!
EP
24.03.2008 08:44:00
En ole kuullut! ..vielä :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)