Timo JM 31.08.2006 23:30:41 | |
---|
Edit: itse asiasta piti sanomani, että valaistuksella on iso merkitys. Loisteputkihelvetissä on ankea vetää. (toki myös pimeässä, heh) Ööh, mitenkähän mulle tuli tuosta jotain ihan muuta mieleen... ...siis mun mielestä. |
loosah 31.08.2006 23:41:53 | |
---|
Ööh, mitenkähän mulle tuli tuosta jotain ihan muuta mieleen... Kyllähän studiossa on mahdollista fiilistellä kaikenlaisisten asioiden parissa = ) Tästä tulikin jutska mielehen: Studiolla kävi viime keväänä yks naispuolinen myyntiedustaja ruåtsista. Se oli just istumassa sohvalle, ku huomasin, että sohvalla oli mikrofoni+puomi. Ähkäsin hätäsesti, että:" Don´t sit on my microphone..." Tajusin, että se kuulosti jotenkin härskiltä ja lisäsin hätäpäissä perään vielä vähän enemmän mokatakseni: "...äähh...Pole!" Se vasta kuulostiki pahalta. Olis hitusen aikaa hiljasta, kunnes työkaverini älähti nauramaan niin, että nainen veti ihan vaikeeks...samoin minä. GIGO |
Mikael 31.08.2006 23:46:02 | |
---|
Edit: itse asiasta piti sanomani, että valaistuksella on iso merkitys. Loisteputkihelvetissä on ankea vetää. (toki myös pimeässä, heh) Meidän uuteen pajaan ei tullut muita valoja kuin hehkulamppuja. Noi halogeenitkin on jotenkin niin viileitä.... Siitä mistä aita on matalin... |
Mikael 31.08.2006 23:48:44 | |
---|
Tästä tulikin jutska mielehen: Studiolla kävi viime keväänä yks naispuolinen myyntiedustaja ruåtsista. Se oli just istumassa sohvalle, ku huomasin, että sohvalla oli mikrofoni+puomi. Ähkäsin hätäsesti, että:" Don´t sit on my microphone..." Tajusin, että se kuulosti jotenkin härskiltä ja lisäsin hätäpäissä perään vielä vähän enemmän mokatakseni: "...äähh...Pole!" Se vasta kuulostiki pahalta. Olis hitusen aikaa hiljasta, kunnes työkaverini älähti nauramaan niin, että nainen veti ihan vaikeeks...samoin minä. nopea leikkaus 02:45 ruåttalaisen myyntiedustajan hotellihuoneeseen... Siitä mistä aita on matalin... |
loosah 01.09.2006 00:03:09 | |
---|
nopea leikkaus 02:45 ruåttalaisen myyntiedustajan hotellihuoneeseen... Nyt sä käyt liian kuumana siellä hehkulamppujen lämmittämässä zudiossa. Olisit vaan pistäny loisteputket kattoon... = ) GIGO |
Jape Muusa 01.09.2006 00:23:36 (muokattu 01.09.2006 00:38:11) | |
---|
Tässä jutussa on myös toinen puoli,mitäs jos asiakas on niin paskamainen,vaikea ja miltei kroonisesti ns. "liikuttuneessa tilassa",että koko projekti kulkee koko ajan siinä rajoilla,että on suuri mahdollisuus,että homma kusee kintuille? Silloi varmaan äänittäjän/tuottajan psykologinen silmä joutuu aika koville. Sain kyseenalaisen kunnian joskus takavuosina kuulua tällaiseen bändiin,jonka kanssa olin levy-yhtiön kustantamana eräässä ammattistudiossa ja pari bändin jäsentä oli sessiossa semmoisessa kunnossa,että periaatteessa mitä vain olisi voinut tapahtua. Kyseinen sessio päättyi silloin olosuhteisiin nähden kuitenkin hyvin,äänitykset saatiin suoritettua,studion irtaimistoa tuhoutui kyllä hieman,(jätettiin omia vermeitä kaniin sinne siihen asti,että pystyttiin maksamaan aiheuttamamme vahingot.) Eli minkälaisia kokemuksia teillä on,onko tullut vastaan tilanteita,että on joutunu sanomaan asiakkaalle ennenaikojaan,että kyllä tää nyt taisi olla tässä?Yritetään uudestaan myöhemmin. Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
Timo JM 01.09.2006 00:35:07 | |
---|
Eli minkälaisia kokemuksia teillä on,onko tullut vastaan tilanteita,että on joutunu sanomaan asiakkaalle ennenaikojaan,että kyllä tää nyt taisi olla tässä?Yritetään uudestaan myöhemmin. Mulla ei ole muuta kokemusta kuin, että tuottajana toiminut Olli Haavisto sanoi kerran meidän solistille, että "jatketaan huomenna" kun taiteilija oli sen verran kosteassa tilassa. (Varmaan aika yleistä?) ...siis mun mielestä. |
Raimo 01.09.2006 00:48:16 (muokattu 01.09.2006 00:48:47) | |
---|
Mulla ei ole muuta kokemusta kuin, että tuottajana toiminut Olli Haavisto sanoi kerran meidän solistille, että "jatketaan huomenna" kun taiteilija oli sen verran kosteassa tilassa. (Varmaan aika yleistä?) Itse asiassa mä en ole nähnyt rankempaa alkoholinkäyttöä sessioissa pitkään aikaan... Jengi on nykyään aika pro. Bisset vasta töiden jälkeen... :P ...No Hollola ja muut kivat kesäleirimestat ovat toki hieman asia erikseen. :D Uutta näytettä... |
koopop 01.09.2006 01:37:02 | |
---|
Jengi on nykyään aika pro. Bisset vasta töiden jälkeen... Ehkä siinä syy musiikin muoviintumiselle :P "Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien |
milcoin 01.09.2006 08:40:01 (muokattu 01.09.2006 08:40:26) | |
---|
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Mikael 01.09.2006 08:53:02 | |
---|
Siitä mistä aita on matalin... |
kivi 01.09.2006 09:22:59 | |
---|
milcoin: ja esim. rumpumikkien vaiheet vaikuttaa omalta osaltaan äänityksien yleisfiilikseen: Mut onneksi me voidaan nykyään siirtää raitoja. Analogiaikaan se oli paljon vaikeempaa, kun alignment saattoi olla pielessä, ja on tosi hankala leikata 2" kakusta pitkittäin yhtä raitaa irti, 1" ja 1/2" nauhasta nyt puhumattakaan. Siinä ei viivoitin riitä. Hups. |
loosah 01.09.2006 10:11:26 | |
---|
Homo. Sä oot vaan kateellinen jos joku kerrankin meinaa saada plussan. Joo tsori Mikael... Voit sitten unohtaa plussas... Kyllähän kaikki näki, mitä kohti tääki keskustelu oli vääjämättä kulkemassa = ) Mä epäilen, että fyysikoiden kehittelemään Theory of everything:iin liittyy aika vahvasti rumpumikkien vaiheilu. GIGO |
Mikael 01.09.2006 10:28:25 | |
---|
Joo tsori Mikael... Voit sitten unohtaa plussas... pakko vaan jatkaa unelmoinita... miltähän se tuntuis saada ihan oikea plussa??? Siitä mistä aita on matalin... |
pakko vaan jatkaa unelmoinita... miltähän se tuntuis saada ihan oikea plussa??? Ei niitä prot tartte, elämässä tulee plussia ja ässiä ihan tarpeeksi. "Layers of layers of shit!" |
PL 01.09.2006 10:30:30 | |
---|
pakko vaan jatkaa unelmoinita... miltähän se tuntuis saada ihan oikea plussa??? Suurinpiirtein samalta kun ei saakkaan pil..a. |
M.i.k.key 01.09.2006 10:30:44 | |
---|
pakko vaan jatkaa unelmoinita... miltähän se tuntuis saada ihan oikea plussa??? Siitä tulis varmaan hyvä "fiilis", vitsi kun mä oon tänä aamuna vähän vaiheessa. No mä siirrän kahvinkeitintä pöydän toiseen laitaan jos se jeesais... Olet kyllä itseäsi täynnä nakkisormi, taittuukohan niin komeasti kun joka paikassa leuhkit! HOHO ashole kotitarvekiipparisti |
Mikael 01.09.2006 10:31:04 | |
---|
Alkoholin takia en muista että olis pitänyt sessioita keskeyttää. Päinvastoin, joskus on jollekin laulajalle pitänyt juottaa muutama jännityskalja. Mun mielestä joihinkin juttuihin muutamahko kalja sopii ihan hyvin. Siitä mistä aita on matalin... |
Mikael 01.09.2006 10:31:52 | |
---|
Suurinpiirtein samalta kun ei saakkaan pil..a. ai no en mä sit sitä plussaa haluakaan. Siitä mistä aita on matalin... |
Notefix 01.09.2006 10:32:01 | |
---|
Alkoholin takia en muista että olis pitänyt sessioita keskeyttää. Aiai, menikö muisti? Sä oot sitte ratkennu? "Layers of layers of shit!" |