Runar 29.03.2006 11:36:31 | |
---|
B. B. King "Farewell Tour" Helsingin Jäähallissa 31.8.2006 Hiljan 80 vuotta täyttänyt King on aloittanut jäähyväiskiertueensa jättääkseen konserttilavat. Hän kunnioittaa suomalaisia ihailijoitaan vielä viimeisen kerran konsertoimalla Helsingin Jäähallissa 31. elokuuta. Konsertin lämmittelijäbändinä toimii Oiling Boiling Rhythm’n Blues Band, joka aloittaa soiton noin klo 19.30. Helsingin Jäähallin ovet avautuvat klo 18.00, ja B. B. King astuu lavalle noin klo 20.30. Varsinainen lipunmyynti alkaa tiistaina 4.4.2006 klo 09.00 Menolipussa ja Lippupalvelussa. |
Wahi 29.03.2006 12:36:27 (muokattu 29.03.2006 12:43:44) | |
---|
Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen... |
Aksu89 30.03.2006 10:42:07 | |
---|
Vois jopa ehkä harkita, onhan se niin legenda ja tyylikäs äijä. |
Makkari 30.03.2006 14:57:22 | |
---|
En ole mikään fani, mutta pakkohan tuonne on koittaa päästä. Muuten jää kuitenkin sitten kovasti harmittamaan. I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
sinCCos 06.08.2006 23:16:09 | |
---|
Eli kuinkas moni on tulossa katsomaan B.B. Kingiä? Minä ainakin olen menossa :P En viitsinyt uutta aihetta tehdä, joten pistin tähän. |
Roberto 07.08.2006 00:20:18 | |
---|
Jostain tuli aika vahva deja-vu... niin vahva etten taida enää tätä kertaa käydä tsiigailemassa, senverran laskevaa trendiä laadultaan ollu noi nähdyt vedot. |
rheinone 07.08.2006 10:19:07 | |
---|
Eli kuinkas moni on tulossa katsomaan B.B. Kingiä? Minä ainakin olen menossa :P En viitsinyt uutta aihetta tehdä, joten pistin tähän. Täytyyhän vaari käydä tsekkaamassa. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Brother Tohveli 07.08.2006 23:33:06 | |
---|
Liian kallista minulle kun kaikenlaisesta muustakin pitää nyt maksaa. Kingiä tosin en ole nähnyt koskaan livenä,että nyt alkaa vituttaa kun tietää ettei mestaria tule näkemään koskaan :( |
gulfstream650 31.08.2006 15:31:25 | |
---|
Minä olen tänään stagella töissä. Kylläkin vain rumputeknikkona. Tai -pyknikkona. Svengaa kuin kauris. |
Wahi 31.08.2006 15:47:56 | |
---|
Mikäs se lämppäribändi oikein on? Katsomisen arvoinen? Shine on You crazy Diamond. |
rheinone 31.08.2006 18:23:32 (muokattu 31.08.2006 18:29:12) | |
---|
Mikäs se lämppäribändi oikein on? Katsomisen arvoinen? Ai Oiling Boiling? Kylhän ne kansallisella tasolla aika veteraaneja on, joten ehkä kantsuu käydä tsekkaamassa. Pari vuotta sitten oon nähny bändin klubikeikan, mut en sitten tiedä miten istuvat tollaseen jäähalliympäristöön... E: http://www.oilingboiling.com/suomalaiset%20sivut/index.htm All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Wahi 31.08.2006 18:36:05 | |
---|
Joo tuo Oiling Boilinghan se olikin. Aika hyvä juttu että suomalainen bändi BB Kingin lämppärinä. Ei ihan joka bändi pääse. Shine on You crazy Diamond. |
-J 31.08.2006 23:39:37 | |
---|
Oli kyllä hienoa nähdä legenda. Varsinainen showmieshän King näyttää olevan, tosin välispiikit tuppasivat venyä kymmenien minuuttien mittaiseksi, kun herra alkoi oikein tarinaa iskemään. Lämppäri Oiling Boiling oli myös hyvä, vaikkakin osa biiseistä oli mielestäni enempi taustamusiikin kaltaista jammailua. Soittivat kyllä hyvääkin matskua. Mutta kyllä tuo kokemus huonon seksin voittaa! Tulink' mää vai onk tää hoitoainetta? |
Heikki 01.09.2006 00:09:54 | |
---|
Oli B.B. Korhonen aika helvetin hyvä! Oiling Boiling oli kyllä aika heikko, B.B Kingiin verrattuna. |
rheinone 01.09.2006 00:25:52 | |
---|
Mä en oikeen snaijannu ku jengi taputti aina ku BB veti rivillisen tekstiä, siis olipa se ihan mitä vain, vaik "I'm a bluesman but I'm good". Eikä ne taputtelut loppunu vaik kundi sano selkeesti että tänks nyt riitti. Mistähän tässä on kyse? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Dezel 01.09.2006 04:04:05 | |
---|
Mä en oikeen snaijannu ku jengi taputti aina ku BB veti rivillisen tekstiä, siis olipa se ihan mitä vain, vaik "I'm a bluesman but I'm good". Eikä ne taputtelut loppunu vaik kundi sano selkeesti että tänks nyt riitti. Mistähän tässä on kyse? Katsomossa oli niin paljon vanhaa yleisöä, että kaikki ei varmasti osannut englantia. Luulivat, että se sanoi joka lauseessa jotakin merkittävää ja innostuivat? En tiedä. Outoa oli tosiaan se taputtelu. Tulipahan nähtyä vielä King. Nii! |
MikkiHiiri 01.09.2006 09:38:57 | |
---|
Jotenkin jäi Oilingboilingista sellainen vaikutelma, ettei olisi kamalasti reenattu yhdessä noita biisejä, vaikka kuulemma levykin on tulossa. Mutta mitä tilaisuuteen muuten tulee, niin ainakin omasta mielestäni se oli vaikuttava ja positiivinen tapahtuma. Olihan siinä vähän turhaa jaarittelua ja ehkä tarpeellista enemmän myös itsensä korostamista, mutta kai se tällaiselle veteraanille on sallittava. Hintansa arvoinen tapahtuma, mielestäni! |
Kallista lystiä oli, mutta itse ainakin tunsin saavani koko rahalle vastinetta. Oiling boiling oli vähän turhan semmosta jo aikaisemminkin mainittua taustamusa menoa, mutta oli siinä ne muutama Pepen laulama blues juttu mitkä kyllä iski itteeni. Kingistä ei voi paljoa enää tuon jälkeen sanoa. Ekaa kertaa näin livenä, ja tuli kyllä selväksi että ei se ukko siellä lavalla turhaan istunut. Mahtavaa. Tosin se yksi 20 minuutin juttelusessio meinasi jo käydä tylsäksi :D Kokoaikaista taputtamista todella ihmettelin myös itse... |
Wahi 01.09.2006 10:17:15 (muokattu 01.09.2006 10:17:34) | |
---|
Nonni, nyt on tämäkin legenda nähty. Oiling Boiling oli ihan ok, kiva sitä Pepen soittoakin oli kuulla. Enemmän tykkäsin herran huuliharpunsoitosta, soitti hyvin. Ei oikeaa Hammondia kuultu, onneksi sitten Kingin orkesterissa kuului. Ihan hyvin puhaltajatkin soittivat, olipahan siellä isän bändikaveri toisena trumpetistina. Ja sitten itse BB King. Alussa oli mahtava fiilis, puhaltajat soittivat sooloja jne. ennen kuin Kuningas saapui lavalle. Hyvin se Kingin soitto kaikin puolin kulki, näkee että nauttii (vieläkin) soittamisesta. Tuskimpa muuten tuon ikäinen olisi vielä kiertueella, vaikka ei yhtään 80-vuotiaalta näyttänytkään. Taustabändistä tykkäsin erittäin paljon, hyviä soittajia ja homma toimi. Se väliosa missä King vaan heitti läppää olis voinut olla vähän lyhyempi. Hoho, hyvää läppää kyllä heitti. Vanha härski äijä. Yllättävän paljon oli vapaita paikkoja jäjellä. Itselläni oli permannolla aika edessä paikat, näkyi hyvin. Kaikinpuolin ihan hyvä keikka, showmies. Vaikea sanoa, mutta taisi olla jopa parempi kuin Claptonin viime keikka. Silti tämän vuoden "isoista" keikoista Santana oli mielestäni paras. Mä en oikeen snaijannu ku jengi taputti aina ku BB veti rivillisen tekstiä, siis olipa se ihan mitä vain, vaik "I'm a bluesman but I'm good". Eikä ne taputtelut loppunu vaik kundi sano selkeesti että tänks nyt riitti. Mistähän tässä on kyse? Joo, tuo oli vähän ärsyttävää jo. Shine on You crazy Diamond. |
weelie 01.09.2006 11:08:09 (muokattu 01.09.2006 11:09:16) | |
---|
Ihan yhtä messevä ei ollut kuin kahdella edellisellä kerralla (tosin aiemmin olin permannon riveillä 1 ja 2, nyt eturivissä .... katsomossa F2), jotainkin haikea tunnelma mulla oli. Kyllähän biibbari se taas lämpeni parin ekan viisun jälkeen. Välispiikit ei ollut aivan samat kuin aiemmin, ja "In my age"-kommenttia tuli vähän useammin kuin aiemmin. Yleisö oli kunnianosoitustaputustensa kanssa juu vähän hukassa välillä. Pepe Ahlqvist on hyvä, Oiling boiling nyt on mitä on. Onneksi oli Pepe eikä sugar mama dixon fat mama texas dixon honey sugar mama mama (Vai oliko sekin, en koko settiä nähnyt?). Youtubesta löytyy jotain klippiä tältä vuodelta, en nyt muista millä hakusanalla löytyy: http://youtube.com/results?search_query=bb+king+2006 Hyvä oli jatkobändi Kampin keskuksen Bruuwerissakin. Groovia kamaa. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |