Aihe: Mistä nuotintaja?
1
thejjlmusic
03.07.2006 15:59:44
Nyt olisi tarvetta henkilölle, joka hallitsee nuotintamisen. Kappaleet on sävelletty digitaalipianolla ja tallennettu midi-tiedostoiksi. Nyt niistä täytyisi tehdä nuotit paperille. Ajan ja vähän taitojenkin puutteen vuoksi en ehdi/pysty tekemään sitä itse.

Kappaleet on tallennettu käyttäen metronomia, joten qvantisointi onnistuu hyvin. Kappaleista löytyy myös MP3-versiot. Jos nuotit saisi paperiversioiden lisäksi Cubase - tiedostoina, se olisi suuri plussa.

Ota yhteyttä, jos kiinnostaa niin keskustellaan hinnasta

thejjlmusic@suomi24.fi
baron
03.07.2006 16:50:02

Finale kirjoittaa midifilet suoraan nuoteiksi.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
thejjlmusic
03.07.2006 18:35:40
Finale kirjoittaa midifilet suoraan nuoteiksi.

Kyllä se Cubasekin (Score edit) tekee aika lailla automaattisesti. Midistä pitäisi kuitenkin vähän soittovirheitä korjata, lisätä sointumerkinnät, tekijätiedot ja sävellajit ja ulkoasun näyttää yhtenäiseltä ja hyvältä. Ei kovin iso homma.
EP
04.07.2006 01:04:41
No, jos haluaa asiallisen- ja "painokelpoisen" nuotin niin kyllä siinä tarvitaan alan ihmistä!
thejjlmusic
04.07.2006 10:16:06
No, jos haluaa asiallisen- ja "painokelpoisen" nuotin niin kyllä siinä tarvitaan alan ihmistä!

Sellainen juuri onkin haussa ja täältä sellaisia toivottavasti löytyy?
Klezberg
04.07.2006 14:31:36

Kyllä se Cubasekin (Score edit) tekee aika lailla automaattisesti.

Aikaisemmin Logic Audiota käyttäneenä Cubasen nuotinnuksessa kiusaa, että oletusasetuksilla se tekee tosi rumaa jälkeä, ja sitten aina menee aikaa etsiä mistä ne asetukset taas tehtiinkään.

Midistä pitäisi kuitenkin vähän soittovirheitä korjata, lisätä sointumerkinnät, tekijätiedot ja sävellajit ja ulkoasun näyttää yhtenäiseltä ja hyvältä. Ei kovin iso homma.

Mistä nuotintaja tietää missä on soittovirhe ja miten se pitää korjata?
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
thejjlmusic
04.07.2006 15:12:28
Aikaisemmin Logic Audiota käyttäneenä Cubasen nuotinnuksessa kiusaa, että oletusasetuksilla se tekee tosi rumaa jälkeä, ja sitten aina menee aikaa etsiä mistä ne asetukset taas tehtiinkään.

Olen käyttänyt vain Cubase VST/32:sta. Voisi olla helppokäyttöisempikin, mutta kyllä silläkin saa tehtyä, kun käyttää opetteluun aikaa.

Mistä nuotintaja tietää missä on soittovirhe ja miten se pitää korjata?

Musikaalisuus auttaa ainakin huomaamaan pahimmat virheet. Yleensä soitan teeman peräkkäin pariin kolmeen kertaan. Jos soitoissa on eroa, valitsee paremman kuuloisen. Yleensä ainakin jokin teemoista on soitettu oikein.
Madis
23.08.2006 19:03:32

www.nupajarvi.tk

nuotinnan, ja sovitan....
Madis
23.08.2006 19:05:16

kuinka pitkä se sävellys on? n. minuuteissa?
thejjlmusic
30.08.2006 23:04:58
kuinka pitkä se sävellys on? n. minuuteissa?

Ne on pääasiassa lyhyitä musiikillisia ideoita (kolmesta tahdista pariin minuuttiin) ja niitä on noin 3000 kpl
thejjlmusic
01.09.2006 10:13:45
Minkälaisen kokonaisuuden haluaisit niistä 3000 tuhannesta?

kerro tarkemmin!

esim: Mille soittimille? Jne

Haluatko kaikki 3000 biisiä erikseen ?

Minkä tyylistä ne musiikit ovat ?

Klassista?

- Renessanssi?

- Barokki?

- Klassissmia?

- Romantiikka?

- Moderni?

Tai jotain muuta?

Tämä saattaa olla vähän jo vanhentunut aihe, koska todennäköisesti yritän tehdä nuotit itse vajavaisilla taidoillani ja opetella siinä samassa musiikin teoriaa.

Tyyliskaala on aika laaja ja nuo teemat/kappaleet voi sovittaa kyllä moneen tyyliin. Osassa on vaikutteita klassisesta, osassa jazzista ja osassa rockista/popista ja osassa niistä kaikista. Täytynee yrittää jatkossa kehittää teemoja pidemmälle vielä ja yhdistää niitä laajemmiksi kokonaisuuksiksi.

Jotkut teemat kulkevat yhdessä sävellajissa, mutta joissakin liikutaan useammassa. Tällöin musiikki lienee "moduloivaa". Luin Musiikin kieli 1 - kirjasta noista modulointityypeistä. Yhdessä käydään välillä rinnakkaissävellajissa (esim. C-duuri ja A-molli) ja toisessa vierekkäisessä sävellajissa (esim. G-duuri ja D-duuri). Joskus sävellaji vaihtuu äkisti toiseen jne. Osaisiko joku valottaa enemmän noita modulointiperiaatteita? Jos sävellaji vaihtuu hetkeksi kappaleessa, niin käytetäänkö väliaikaismerkintöjä (korotuksia ja alennuksia)? Riippuu varmaan siitä, miten kauan toisessa sävellajissa ollaan.

Toisinaan olen käyttänyt aika merkillisiä sointuja, joiden tulkinta tuottaa vaikeuksia. Miten merkitään tällainen sointu: D+G+C#? Muistaakseni tuohon saattoi lisätä vielä A:nkin, eikä sävy hirveästi muuttunut. Se on sukua Dmaj7:lle, joista yleensä olen jättänyt kvintin pois. G viittaisi kuitenkin sus 4 - sointuun?

Jos vasemmalla kädellä on esimerkiksi soitettu sointu C-duuri (C,E,G) ja melodia käy H:sssa, niin merkitäänkö soinnuksi C vai Cmaj7?

Mitäs periaatteita tahtilajin merkitsemisessä on? Milloin merkitään esim. ¾+4/4 ja milloin taas 7/4? Pitikö tahdista löytää keskikohta?
baron
01.09.2006 10:27:19

Miten merkitään tällainen sointu: D+G+C#?

G(#11)/D

(Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus)
"Speaking about music is like dancing about architecture"
thejjlmusic
01.09.2006 11:28:32
G(#11)/D

Jos tuo sointu olisi täydellinen, niin eikö siinä pitäisi olla myös H?
Mutta mikä se on, jos H:n tilalla onkin A?
baron
01.09.2006 11:46:05 (muokattu 01.09.2006 11:48:00)

Jos tuo sointu olisi täydellinen, niin eikö siinä pitäisi olla myös H?
Mutta mikä se on, jos H:n tilalla onkin A?

Pitäisi olla. A on sen G soinnun nooni eli yhdeksän ja se sisältyy #11 sointuun.
Toi mun sointu sisältää sävelet G, H, D, F, A, C# eli H ja F tavallaan liikaa vaadittavaan.

Vois sen merkitä G9#11 myös.
Sävis
01.09.2006 12:01:50
G(#11)/D

Mä ajattelisin ton pikemminkin Dmaj-sointuna, jossa on kvarttipidätys. En osaa sanoa sitä reaalisointumerkein.
Skäppädubaa hubaa städää!
baron
01.09.2006 12:10:05

Mä ajattelisin ton pikemminkin Dmaj-sointuna, jossa on kvarttipidätys. En osaa sanoa sitä reaalisointumerkein.

Dmaj7sus.

(Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!)
thejjlmusic
01.09.2006 12:13:29

Olisiko se silloin ilman A:ta Dmaj7 sus 4 omit 5?

ja A:n kanssa

Dmaj7 sus4?
baron
01.09.2006 12:15:53

Olisiko se silloin ilman A:ta Dmaj7 sus 4 omit 5?

ja A:n kanssa

Dmaj7 sus4?

Omit tai non. Just noin. Toisaalta se kvintti ei juuri vaikuta soinnun luonteeseen eli ehkä turhaa perfektionismia merkitä sen poisjääminen erikseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)