Niin..älkää hermostuko,KÄYTIN HAKUA ja juttua löysin näistä peleistä kosolti sekä täältä että myös valmistajien sivuilta ja myöskin nuo demot katoin MUTTA omaan käyttötarkoituksiini eli keikalla suoraan pöytään(tanssimusaa laidasta laitaan)ja kotinauhoituksiin soveltumisesta ei ollut kauheesti juttua varsinkaan tuon Voxin osalta. Mulla on POD 2.0+siinä se iso Line6:n lattialauta..alunperin tarkoitus oli päivittää tuo setti POD Liveksi,MUTTA..prkl kävin tänään musakaupassa ja eikö tuo kauppias alkanut tyrkyttään tuota Voxia! Käsittääkseni PODissa on enemmän(=turhaa?) sälää,efektejä saa enemmän päällekkäin etc..mutta kyllähän tuo perussaundi demojen osalta meni Voxille aika puhtaasti. Lyhykäisyydessään tarvin hyvät puhtaat perussaundit ja yhden kunnon säron+nuo kaiut sun muut perusefektit. POD 2:lla saan ihan ok jäkeä Macilla ja Locigilla,kun käyttän Logicin kaikuja ym plugareita,mutta livenä suoraan pöytään tuo ei oikeen toimi ;-( Ostan Casion kun täytän 50v... |
Tympee Huttunen 31.08.2006 19:27:51 | |
---|
Jos sulla on Line6:n midilauta, niin eikö ihan tavallinen Pod-munuainen olisi edullisin ratkaisu? Vai onko tuo lautasi midilauta? |
Tami 31.08.2006 20:42:41 | |
---|
Käsittääkseni PODissa on enemmän(=turhaa?) sälää,efektejä saa enemmän päällekkäin etc..mutta kyllähän tuo perussaundi demojen osalta meni Voxille aika puhtaasti. Lyhykäisyydessään tarvin hyvät puhtaat perussaundit ja yhden kunnon säron+nuo kaiut sun muut perusefektit. POD 2:lla saan ihan ok jäkeä Macilla ja Locigilla,kun käyttän Logicin kaikuja ym plugareita,mutta livenä suoraan pöytään tuo ei oikeen toimi ;-( Hmm jos kerran soundi miellyttää niin sitten se Voxi lienee oikea veto. Voxissa mua häiritsee se kauhea koko, se täyttää koko lavan..;D. Muuten käytettävyydeltään se on simppeli laite jossa ruuvaamisen voi jättää vähemmälle ja keskittyä soittoon. Linjaan en tuota koskaan kokeillut mutta vahvistimen edessä se toimi hyvin. POd xt / tai live vaatii sitten enempi ruuvausta ennekuin sieltä saa mitään ulos. Tehdaspresetit on melkoista supaa... Plussana on sitten tuo "kaikkea enemmän ja netistä tilaamalla vielä lisää"-juttu, mutta käsittääkseni se ei ole sinun hakemasi asia. Toisaalta podissa on usb-liitäntä jolla pääsee kivasti kotona nauhoittelemaan... Itse olen palannut taas pod2 kantaan ihan vaan sen vuoksi että se on halpa pitää varalaitteena, ja sillä tosissaan saa kotona ihan ok jälkeä kunhan sitä vaan oppii käyttämään. Eikä nuo tonelab ja Podxt-mallit antanu mulle mitään semmoista mitä en tuosta vanhasta pavusta saa. No käyttötarpeistahan tämä on kiinni. Ja toisaalta linjaan soitettuna tuo xt ( no mulla oli xtLive) oli ihan yhtä hyvä/huono kuin tuo pod2. Makuasioita Niin ja tuo vanhanmallinen floorboard ei sovi uusien kanssa yhteen eikä ole midipedaali kuten ei ole uudemmatkaan versiotkaan... Töissä intissä - vikaa vintissä |
WanhaWetäjä 31.08.2006 21:21:03 (muokattu 31.08.2006 21:23:32) | |
---|
Jos sulla on Line6:n midilauta, niin eikö ihan tavallinen Pod-munuainen olisi edullisin ratkaisu? Vai onko tuo lautasi midilauta? No kun nääs ei tuo Line6:n lauta käy enää tuohon PODXt-osastoon,siihen on ihan oma lautansa ;-/ EDIT no prkl Tamihan tuon tuossa edellä jo totesi;-) Ostan Casion kun täytän 50v... |
WanhaWetäjä 01.09.2006 14:59:07 (muokattu 01.09.2006 14:59:33) | |
---|
Joo...kiitokset Tamille asiallisesta infosta! Vähän tuota mä itse olen ajatellut että mitä mä teen oikeestaan uudella värkillä kun tuo POD 2.0 toimii ok himassa...kitarakeikkaa on niin vähän että nekin tekee tuolla pois,täytyy vaan rustata saundeja uusiksi:-) Mutta...ens viikolla aattelin tuon Voxin testata,palataan sitten asiaan! Ostan Casion kun täytän 50v... |
Black Liquid 01.09.2006 22:11:35 | |
---|
Valmiit presetit ovat aika kehnoja tuossa tonelab se:ssä, kandee heti alkaa itse vääntää omia. Hyvä vehje SE kyllä on. "You can take the man out of the 80's but you can't take the 80's out of the man" - Paul Gilbert |
WanhaWetäjä 14.09.2006 16:59:41 | |
---|
Valmiit presetit ovat aika kehnoja tuossa tonelab se:ssä, kandee heti alkaa itse vääntää omia. Hyvä vehje SE kyllä on. Joo....pikasesti tuli käytyä nuo presetit läpi,ja oikeassa olet,odotin jotain parempaa,eli olen lievästi pettynyt ;-( Säröpuoli oli osin aika kauheaa surinaa,vaikka sitten vertaisi POD 2.0 presetteihin,ainoastaan muutama cleansaundi oli ns siinä,mutta mutta... Luulis että kun pelissä on jotain 100 presettiä,edes YKSI sais aikaan suuria tunteita?Mutta kai se vaan on niin että noita pitää ruuvata,vaikka tuo laite pitäs olla PODia käyttäjäystävällisempi! No,seuraavaksi sitten pitää tuo PODxt(tai Live)testata ;-) Ostan Casion kun täytän 50v... |
LamaAjanElvis 14.09.2006 17:22:48 | |
---|
Ihan oikeasti kaikki niistä preseteistä on kuraa (PodXT), mutta ei kannata arvioida laitetta niiden perusteella. Kannattaa tehdä alusta lähtien itse kaikki säädöt. Olipa kerran karvainen Norjalaisbändi vuonoilta. Ne soitti 5 oktaavia alavireessä ja kuulosti ihan huonoilta. Sormet lähtee soundista. |
WanhaWetäjä 16.10.2006 01:21:01 | |
---|
Ihan oikeasti kaikki niistä preseteistä on kuraa (PodXT), mutta ei kannata arvioida laitetta niiden perusteella. Kannattaa tehdä alusta lähtien itse kaikki säädöt. No niin... Nostetaan tämä ylös kun tuli tuo PODxt Live sitten ostettua,sain POD 2.0:n ja flloor boardin ihan ok hinnalla meneen m-netin torin kautta... Oikeassa olet,presetit on ihan sitä itteään,mutta jo pikaisilla testauksilla varsin monipuoliseksi vermeeksi tuo lauta osoittautui...ja tuo säätösofta on kyllä ihan hiton hyvä,helppoa kerrassaaan:-) Että eiköhän siitä saundit irtoa niin liveen kuin äänityksiin,kunhan kerkiää tutustuun peliin kunnolla :-) Miinuksena tuo että mulla on Mac....eli tuo Guitarport ei futaa ;-/ ?? Ostan Casion kun täytän 50v... |
Tympee Huttunen 16.10.2006 07:59:37 | |
---|
Pitkään pähkäilin, miksen saanut PodXT:llä hyviä särösoundeja vahvistimen läpi. Säröt tuntuivat kihiseviltä ja ohuilta. Syy oli vain säädöissä-> Ne soundit, jotka kuulosti hyvältä äänittäessä ja kuulokkeiden läpi, olivatkin ihan ponnettomia pääteasteen kanssa. Aloin presettejä käydä läpi ja ihan perus-Plexi olikin hyvä. Pientä säätöä ja soundi oli siinä. |