Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helmet
1 2 3
FlatOutFucked
09.11.2003 20:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tätä kuunnellut nyt puolisen vuotta. Bettystä en ihan hirveästi pitänyt, koska siinä on hirman liikaa "helppotajuisia raitoja", mutta levyn härömmät biisit kuten I Know, Biscuits For Smut ja Tic rokkaavat kovaa. joitain mp3:sia olen kuullut aiemmilta levyiltä ja minusta se on parempaa kamaa. Eli siis, mikä Helmetin levy minun kannattaa ostaa seuraavaksi? olen kääntymässä vähän Strap It Onin puoleen.
 
Vai enkai ole M.Netin ainoa, joka diggailee tästä poppoosta.
 
Lähikauppias
09.11.2003 20:57:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai enkai ole M.Netin ainoa, joka diggailee tästä poppoosta.
 
Et.
 
Osta vaikkapa Meantime. Siinä on ehkäpä maailmankaikkeuden kovin aloitusraita. Aftertaste taas levynä on mielestäni todella hyvä, mutta jos et pitänyt Bettystä, et välttämättä pitäisi Aftertastesta.
 
Strap It On on myös varsin hyvä, mutta soundit saattavat vaatia totuttelua.
Vemmy
10.11.2003 08:42:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikea sanoa. Aftertaste on ehkä (ainakin minusta) suorinta vääntöä, mutta minä kyllä pidän Bettystä silti enempi, ja Meantimesta vielä enemmän. Ja Strap It On on jossain siellä välissä. En tiedä missä. Joten minä suosittelisin Meantimea. Siinähän on Unsung ja kaikkea.
 
Vieläkö meillä on kaljaa?
parinc.
10.11.2003 13:04:17 (muokattu 10.11.2003 13:04:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta jos et pitänyt Bettystä, et välttämättä pitäisi Aftertastesta.
 
No tohon mä en usko, sen verran helpompaa on niellä Aftertastea.
 
Aftertaste on ylivoimaisesti tiukin, Betty menee kakkoseksi ja Meantime kolmoseksi. Mun silmissä bändi kulki levy levyltä parempaan suuntaan. Meantimella on kieltämättä muutama helvetin loisto biisi, mutta kokonaisuutena aika raakile Aftertasten rinnalla.
 
Ja se provinssikeikka. Sopii muistella... käsikarvamittari antaa edelleen korkeita lukemia.
 
FlatOutFucked
10.11.2003 13:22:21 (muokattu 10.11.2003 13:28:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä on ehkäpä maailmankaikkeuden kovin aloitusraita.
 
In the Meantime oli ensimmäinen biisi, jonka Helmetiltä kuulin; se sai minut ostamaan Bettyn, joka oli ainoa Helmetin levy airossa.
 
Strap It On on myös varsin hyvä, mutta soundit saattavat vaatia totuttelua.
 
No, ainakin tykkäsin esim. Murderin hieman vinksahtaneesta soundista (ja helvetinmoisesta introsta). Tuli vähän semmoisia Sonic Youth -viboja. Taitaa olla paras raita Helmetiltä, jonka olen kuullut.
 
Ja se provinssikeikka. Sopii muistella... käsikarvamittari antaa edelleen korkeita lukemia.
 
Milloin Helmet on ollut suomessa!? Minkälainen keikka oli, noin niinkuin yksityiskohtaisemmin?
 
parinc.
10.11.2003 13:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milloin Helmet on ollut suomessa!? Minkälainen keikka oli, noin niinkuin yksityiskohtaisemmin?
 
Helmet veti provinssissa 1997. Tarkempi ajankohta oli muistaakseni lauantaina iltapäivällä klo 17-18 paikkeilla, setti kesti tunnin. Loistavat soundit, kaikki tärkeät biisit, jengi kohtuullisen hyvin mukana (ajankohta huomioonottaen). Sen verran monta vuotta on kulunut, jotten kykene juurikaan tarkempaan sepostukseen. Kännissäkin olin. Tsori. Sen muistan, että hittibiisillä lähti: joko Unsungilla (todnäk) tai Wilma's rainbow:lla. Molemmat tuli joka tapauksessa.
 
zeta
10.11.2003 19:18:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai enkai ole M.Netin ainoa, joka diggailee tästä poppoosta.
 
Et suinkaan. Itsellä Helmet-kokemus rajoittuu Bettyyn ja Meantimeen, joista jälkimmäistä pidän hitusen vahvempana. Meantimelta löytyy kyllä jotain aivan helvetin kovia biisejä, mm. He Feels Bad, Better sekä You Borrowed. Erittäin toimiva levy minimalistisine runttausriffeineen. Toki Bettyltäkin hetkensä löytyy - I Know, Tic sekä Clean ovat ihan kovia rykäisyjä.
 
Pitäisi Aftertasteen ja Strap It On:iin kanssa tutustua.
 
Lähikauppias
10.11.2003 21:08:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tohon mä en usko, sen verran helpompaa on niellä Aftertastea.
 
Sanoin näin juuri sen vuoksi että threadin aloittaja sanoi, ettei hän pitänyt Bettyn "helppotajuisista raidoista". Aftertaste on kuitenkin ainakin mun mielestäni Helmetin popein levy.
parinc.
11.11.2003 12:27:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoin näin juuri sen vuoksi että threadin aloittaja sanoi, ettei hän pitänyt Bettyn "helppotajuisista raidoista". Aftertaste on kuitenkin ainakin mun mielestäni Helmetin popein levy.
 
ok, ois pitänyt lukea aloittajan teksti tarkemmin :) Muuten Bettyn ja Aftertasten välillä on aika paljonkin eroa - Aftertaste on selvästi helpoin Helmet-levy munkin mielestä. Ja paras.
 
Myy mulle lippu Danko Jonesiin Tavastialle 19.12.!
FlatOutFucked
12.11.2003 21:04:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä olisi kysyttävää Helmetistä. Onko kellään kokemuksia Born Annoyingistä. sehän on bändin eka levy, julkaistu vuonna ´90. Ja mitenkäs sen saatavuus, se kun on Amphetamine Reptilen julkaisema, ja ainakin Swampin mukaan kaikkia AmRepin levyjä on hankala saada (eivät ole vieläkään saaneet toimitettua tilaamaani Halo of Fliesin levyä, mokomat).
 
doolittle
13.11.2003 18:12:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mitenkäs sen saatavuus, se kun on Amphetamine Reptilen julkaisema, ja ainakin Swampin mukaan kaikkia AmRepin levyjä on hankala saada (eivät ole vieläkään saaneet toimitettua tilaamaani Halo of Fliesin levyä, mokomat).
 
Varmaksi en osaa sanoa, mutta pahoin pelkään että joudut etsimään haluamaasi levyä ihan jostain ebaysta tms. itsellänikin on sellaisia kokemuksia AmRepin toiminnasta että firma ei tiedä oikein omista julkaisuistaan ja toimii todella pienellä budjetilla, joten joissain tapauksissa levyjä ei voida pitää varastossa ja/tai painossa loputtomasti koska molemmat aiheuttaa kustannuksia lafkalle. Ainakin esimerkiksi jotkut Reptilen Cows-julkaisut taitaa olla virallisesti Not Available. Mutta varmaksi en siis osaa sanoa, aina kannattaa yrittää! ;)
 
FlatOutFucked
13.11.2003 20:08:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itsellänikin on sellaisia kokemuksia AmRepin toiminnasta että firma ei tiedä oikein omista julkaisuistaan ja toimii todella pienellä budjetilla, joten joissain tapauksissa levyjä ei voida pitää varastossa ja/tai painossa loputtomasti koska molemmat aiheuttaa kustannuksia lafkalle.
 
No, AmRep on tavallaan ollut öh... puoliksi konkurssissa jo useamman vuoden, mutta ainakin nettikauppa ilmeisesti on vielä pystyssä (tarkoititko juuri tätä). Sääli, sillä se mitä olen kuullut tältä yhtiöltä on ollut loistavaa musiikkia. piru, kun ei ole luottokorttia.
 
HaloOfFlies
13.11.2003 20:22:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Page Hamilton kertoi muuten alkuvuodesta haluavansa kasata Helmetin uudestaan, jos kaikki muutkin jäsenet ovat sitä mieltä. Saa nähdä miten hommassa käy.
 
"It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley
FlatOutFucked
13.11.2003 21:14:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Page Hamilton kertoi muuten alkuvuodesta haluavansa kasata Helmetin uudestaan, jos kaikki muutkin jäsenet ovat sitä mieltä. Saa nähdä miten hommassa käy.
 
Jotain tällaista kuulin minäkin. Mieshän on nyt bändissä nimeltä Gandhi, jos oikein muistan. minkäslaista kamaa tämä on? Ja jonkin sortin Helmet kokoelmaakin pitäisi kai tulla ensi vuoden alussa. Olisihan se mahtavaa, että Helmet kasattaisiin uudestaan. varmasti näyttäisi närhen munat kaikenmaailman linkinparkeille. olisi sitten edes yksi hyvä "nyky"bändi.
 
Jinxed
19.04.2005 18:42:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä olisi kysyttävää Helmetistä. Onko kellään kokemuksia Born Annoyingistä. sehän on bändin eka levy, julkaistu vuonna ´90.
 
Itse tilasin omani amazonilta vähän käytettynä oliko viidellä dollarilla. Uuden veroinenhan tuo.
 
Musiikillisesti vielä astetta karumpaa ku Strap It On. Kuitenki Born Annoying on ehkä suosikki Helmetin levyistä. Hyvänä kakkosena Strap It On ja kolmosena Size Matters, eli tämä uusin levy. Uudemmalla on ihan eri meininki tosin, mutta biisit on hyviä. Imo parempia kuin esim. Aftertastella. Pidin enemmän Stainerin rummuttamisesta ja soundeista, mutta vetäähän tuo Tempestakin tiukasti. Kitarasoundit ovat sitten huomattavasti siistimmät kuin esim. Born Annoyingilla. BA on muuten ehkä '"progein" Helmetin levy. Esim. nimibiisi on aika raju pläjäys 7/8 tahtilajissa ja lopussa on vielä useamman minuutin soolo/meteliosuus. Jos pitää Strap It Onista niin Born Annoying uppoaa varmasti myös.
 
"What a tool!"
Robospock
20.04.2005 18:24:13 (muokattu 20.04.2005 18:25:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiva muistutus tämä. Helmetin mahtavuus vetoja on edelleen judgement nightin soundtrackilla house of painin kanssa: Just another victim!Ja sepä siis soimaan.
 
FlatOutFucked
20.04.2005 20:05:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=52414
löytyy parempikin Helmet -keskustelu.
 
Mutta joo, Meantimen kuuntelin joku päivä sitten, mutta muuten on Helmet jäänyt vähemmälle. Kovaahan ne kyllä rokkaa. Born Annoying olisi pitänyt ostaa silloin kun siihen oli mahdollisuus. Ja Murder on yhä Helmetin paras kappale. Size Mattersiä en ole jaksanut edes tarkistaa.
 
It´s making me sick, I want no part of it.
Stop waving that flag.
zeta
20.04.2005 21:11:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Size Mattersiä en ole jaksanut edes tarkistaa.
 
Oli kyllä pienoinen pettymys kyseinen levy. S/M:n alkupää on ihan menevää meininkiä, varsinkin lujaa kaahaava Crashing Foreign Cars. Keskivaiheen jälkeen tiskiin aletaankin latoa välillä aika mitäänsanomattoman oloisia veisuja, eikä kokonaisuus jaksa näin ollen oikein vakuuttaa. Joku tärkeä Helmet-elementti tolta levyltä puuttuu - olisiko sitten se, ettei riffeissä ole oikein samanlaista purevuutta kuin noilla vanhemmilla levyillä.
 
Helmet on siitä hieno bändi, että se pystyy parhaimmillaan vääntämään raskasta mutta samaan aikaan melko kaunistakin musiikkia.
 
nahkalipsi
21.04.2005 08:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Betty on kova levy, muuten en orkesterista tiedä juurikaan mitään.
 
roses are red, violets are blue, all my base are belong to you
FrankComa
21.04.2005 11:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän pettymys tää uusin levy...
 
Die Eier Von Satan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «