Aihe: Nuoteista soitto
1 2 3 4 5 6
isojussi
30.08.2006 22:12:15 (muokattu 30.08.2006 22:13:03)
Mä just opetan nuotteja mukuloille. Tai en siis juuri nyt, mutta tässäkohden jaksoa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Begemoth
30.08.2006 22:17:00
ns. "conduct"-lapuista on hyvä vetää, kun näkee mitä ne muut soittaa. Stemmalaput tanssimusassa esim. runpalille jättää varmasti vähän kylmän viiliksen biisistä.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
half
31.08.2006 07:22:02
Mä just opetan nuotteja mukuloille. Tai en siis juuri nyt, mutta tässäkohden jaksoa.

Sie se sit vissiin tunnetkin kaikki nuotit.
Sertzo S
31.08.2006 07:43:26
Sipolan Arja oli muuten kans paha säestettävä. Toivelaulukirjanuottiin käsin sutattu transponoidut soinnut joista ei kuitenkaan soiteta vaan vedetäänki kolmannesta sävellajista (tyyliin alkupeäinen Gm, suttaukset Bbm mutta soitetaan C#m), neljän sivun lapusta puuttuu kaks sivua... ja tietysti koko bändille yksi mappi.

Nämä aloittelevat tangoprinsessat ovat kans oma maailmansa säestyskeikkojen suhteen, mutta ei nyt käydä ihan ilkeiksi...

Olen sovittanut Arjan juhlalevylle pari biisiä, joista toinen puoliksi klunssilan kanssa.
Kysyin taannoin Arjalta puhelimessa, että oletko vetänyt sävellystäni keikoillasi.
Hän sanoi, että en ole, koska kirjoittamastasi nuotista ei saa mitään selvää. Voi vittu ja sepä siitä.
half
31.08.2006 07:52:10
Olen sovittanut Arjan juhlalevylle pari biisiä, joista toinen puoliksi klunssilan kanssa.
Kysyin taannoin Arjalta puhelimessa, että oletko vetänyt sävellystäni keikoillasi.
Hän sanoi, että en ole, koska kirjoittamastasi nuotista ei saa mitään selvää. Voi vittu ja sepä siitä.

Ei taida olla tänään siun päiväs.
Sertzo S
31.08.2006 08:32:03

Eipä, mutta tämänaamuisen Itä-Savo-lehden Velho-sarjakuvassa
Pändi saapuu kuninkaan luo eli kvartetti, jossa on tuuba, baritonifoni ja ilmeisesti käyrätorvi ja trumpetti tai flyygelitorvi. Barskansoittaja ja ilmeisesti liidari kysyy toiveikkaasti kunkulta:" Haluaisitteko lahjoittaa rahaa, jotta pändimme pääsisi retkelle?
Kuningas: Kyllä...ja saatte tuplasti, jos ette tule takaisin.

Vttu kun nauratti ja vieläkin. Leikkasin talteen työpöytäni seinälle.
uruttaja
31.08.2006 09:45:01 (muokattu 31.08.2006 09:46:18)

Nyt näyttäs taas olevan mun päivä. .
v_m_kangas
31.08.2006 09:48:08

Nyt näyttäs taas olevan mun päivä. .

Jaa..kerkesitkin itse muokkaamaan..huomasit tieten, ettei tää olekaan Aroma :)

Olettekos muuten soittaneet Hyvärisen käsinkirjoitetuista lapuista, aikas mielenkiintoista hommaa :) Joutuu ikäänkuin tulkitsemaan jo lukuvaiheessa.
Humppaa tai soita humppaa
uruttaja
31.08.2006 09:51:28
Jaa..kerkesitkin itse muokkaamaan..huomasit tieten, ettei tää olekaan Aroma :)

Olettekos muuten soittaneet Hyvärisen käsinkirjoitetuista lapuista, aikas mielenkiintoista hommaa :) Joutuu ikäänkuin tulkitsemaan jo lukuvaiheessa.

Taidetaan osata jo lukea toistemme arreja. HOHO. Juuri näin.

Antilla on aika haastavan näköisiä ne arrit, Kuusamolla muuten vaan haastavia. Poikkeavat aavistuksen verran Toivelaulukirjan kattauksesta.
isojussi
31.08.2006 10:17:18
Sie se sit vissiin tunnetkin kaikki nuotit.

Tottta kai - kaikki seitsemän.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
lukkari
31.08.2006 12:34:58
Tuli tossa mieleen kun joskus 70-luvulla soitettiin keikalla jostain iskelmänuottikirjasta primavista (silloin ei koskaan harjoiteltu) jotain biisiä niin yht äkkiä tää normaali F-avain vaihtui C-avaimeksi.Siinä kohtaa ei kyllä melodiaa tunnistanu.Mutta ainoa kerta kun olen nähny iskelmänuoteissa C-avaimen käyttöä.Liekö sitten joku kustantajan huono pila???
baron
31.08.2006 12:38:24

Tuli tossa mieleen kun joskus 70-luvulla soitettiin keikalla jostain iskelmänuottikirjasta primavista (silloin ei koskaan harjoiteltu) jotain biisiä niin yht äkkiä tää normaali F-avain vaihtui C-avaimeksi.Siinä kohtaa ei kyllä melodiaa tunnistanu.Mutta ainoa kerta kun olen nähny iskelmänuoteissa C-avaimen käyttöä.Liekö sitten joku kustantajan huono pila???

Mitähän sä oikein tarkoitat?
Se normaali melodia-avain on G-avain, se normaali bassoavain on F-avain ja se C-avain on harvinaisuus, käytetään jossain alttoviulussa, sellossa, jossain vokaalibaritonissa.

Nimimerkki: Teoria-apukoulun ehdot suoritettu!!
"Speaking about music is like dancing about architecture"
lukkari
31.08.2006 12:45:18
Mitähän sä oikein tarkoitat?
Se normaali melodia-avain on G-avain, se normaali bassoavain on F-avain ja se C-avain on harvinaisuus, käytetään jossain alttoviulussa, sellossa, jossain vokaalibaritonissa.

Nimimerkki: Teoria-apukoulun ehdot suoritettu!!

Anteeks sekoilu tarkoitin tietysti G-avainta mulla kun on tuo luki häiriö.C-avaintahan käytettiin esim barokkiaikana mm sopraano-altto ja tenoriäänissä ja nykyäänkin esim kirkkourkubiiseissä mutta tämä on ainut kerta kun olen nähnyt sellaisen iskelmänuoteissa.osaan kyllä auttavasti soittaa altto C-avain tsydeemillä mutta se kyseinen tapaus oli joko sopraano tai tenori avain.
Ukko
31.08.2006 16:26:43

Eipä, mutta tämänaamuisen Itä-Savo-lehden Velho-sarjakuvassa
Pändi saapuu kuninkaan luo eli kvartetti, jossa on tuuba, baritonifoni ja ilmeisesti käyrätorvi ja trumpetti tai flyygelitorvi. Barskansoittaja ja ilmeisesti liidari kysyy toiveikkaasti kunkulta:" Haluaisitteko lahjoittaa rahaa, jotta pändimme pääsisi retkelle?
Kuningas: Kyllä...ja saatte tuplasti, jos ette tule takaisin.

Vttu kun nauratti ja vieläkin. Leikkasin talteen työpöytäni seinälle.

Meidän bändille esitetään noin jatkuvasti. Mikä siinä muka naurattaa, paitsi se tuplamaksu. Rahan tuloa ei voi estää :)
jon lord
31.08.2006 20:49:17
.C-avaintahan käytettiin esim barokkiaikana mm sopraano-altto ja tenoriäänissä ja nykyäänkin esim kirkkourkubiiseissä mutta tämä on ainut kerta kun olen nähnyt sellaisen iskelmänuoteissa.osaan kyllä auttavasti soittaa altto C-avain tsydeemillä mutta se kyseinen tapaus oli joko sopraano tai tenori avain.

Esim. Wachet auf rutf uns ........hieno koraali. Olen tuota opetellut ja on pakko opetella Cantus Firmus ulkoa koska se kulkee koko matka pientä jaksoa lukuunottamatta C klaavissa.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
baron
31.08.2006 20:51:02

Esim. Wachet auf rutf uns ........hieno koraali. Olen tuota opetellut ja on pakko opetella Cantus Firmus ulkoa koska se kulkee koko matka pientä jaksoa lukuunottamatta C klaavissa.

Siinä kyllä prima vista pätkisi, jos sellainen tulisi vastaan!
"Speaking about music is like dancing about architecture"
jon lord
31.08.2006 20:57:44 (muokattu 31.08.2006 20:58:18)
Siinä kyllä prima vista pätkisi, jos sellainen tulisi vastaan!

No mulla tuo pätkii vielä muutenkin. Taitaapa olla vähintään 2 A tason biisi ellei peräti 2 B. Tai nykyään nuo kai menee alhaalta ylöspäin C ,B ja A joka vastaa diplomia. B.ssä on kai kaksi tasoa.
lukkari
31.08.2006 21:01:36
No mulla tuo pätkii vielä muutenkin. Taitaapa olla vähintään 2 A tason biisi ellei peräti 2 B. Tai nykyään nuo kai menee alhaalta ylöspäin C ,B ja A joka vastaa diplomia. B.ssä on kai kaksi tasoa.

Kuka piru niitä tietää kun ne muuttuu jatkuvasti.
jon lord
31.08.2006 21:06:46
Kuka piru niitä tietää kun ne muuttuu jatkuvasti.

Viime viikolla juttelin yhden urkuopettajan kanssa ja keskusteltiin näyttötutkinto jutuista niin se sanoi että opettajatkin on ihan pallo hukassa kun joka vuosi vaatimuksia muutellaan. Kukaan ei oikein syksyn alkaessa tiedä mitä keväällä pitäisi tehdä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)