Aihe: Sonarilla miksaaminen
1
H3ll-o
10.11.2003 11:31:58
Kenelläkään tietoa saako sonarilla jotenkin "kloonattua" mikserin asetukset ja raidoilla olevat efektit muihin biiseihin?

Helpottaisi huomattavasti kun ei tarvitsisi manuaalisesti niitä jokaiseen biisiin säätää. Digitallentimessani ko. toiminto on ja käsittääkseni cubasesta löytyy myös..
Ukko
10.11.2003 16:32:17

Kenelläkään tietoa saako sonarilla jotenkin "kloonattua" mikserin asetukset ja raidoilla olevat efektit muihin biiseihin?

Helpottaisi huomattavasti kun ei tarvitsisi manuaalisesti niitä jokaiseen biisiin säätää. Digitallentimessani ko. toiminto on ja käsittääkseni cubasesta löytyy myös..

Tee valmis asetus pohja kaikkineen johon teet biisit. Aika äklöä käyttää samaa efekti pohjaa joka biisissä.
Ukko
10.11.2003 21:24:51

No yleensäkin haen tällä sitä että saan vaivattomasti levyllisen matskua kuulostamaan keskenään samalta. kitarat soitettu samoilla soundeilla. rummut yhdessä sessiossa, samat triggaukset jne...silloin tasosäädöt ja mahdolliset efektit aika lailla samoja eri biiseissä...

Ja miksi kaiken pitää kuullostaa samanlaiselta ?
kivi
10.11.2003 22:30:18 (muokattu 10.11.2003 22:31:57)
Ja miksi kaiken pitää kuullostaa samanlaiselta ?

Olen kanssasi samaa mieltä, ettei välttämättä tarvitse, mutta silti olen jäänyt kaipaamaan jotain levyjä miksatessani sitä edelliseen kappaleeseen loihtimaani ylimaallisen hienoa bassosoundia tai juuri oikealla tavalla läjähtävää virveliä, jota en sitten pystykään enää toisintamaan. Tiedän, että basso, kamat ja mikitys ovat pysyneet samana, mutta se ei vain enää löydy, vaikka se on melkein siinä.

Jos soundi olisi yhden tai kymmenenkin napin takana, mutta kun... mutta kun...

Ja nopeuttaahan se miksausta, kun esim rummuissa on samat asetukset ja säätää vaikka vain tasot biisin mukaan, jos levylle halutaan yhtenäinen ilme.

Muuten olen sitä mieltä, että yhtenäinen ilme on jotain mistä pitää hankkiutua kaikin voimin eroon, ja hakea samanlaisuus lähinnä siitä, että avaa kaikkiin biiseihin samankokoisia tiloja, olivatpa ne mitä hyvänsä...

Mulla jokaisen kitararaidan äänittäminen alkaa siitä, että laitan vahvistimen potikat keskelle ja otan pedaalit irti. Siitä eteenpäin kyseessä on tietoinen valinta, ei laiskuus eikä pakko.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
H3ll-o
11.11.2003 01:23:14
no jokainen taklaa tavallaan, mutta jottei eksyttäisi alkuperäisestä aiheesta, niin olisiko jollain antaa jotain infoa siitä saako sonarilla tehtyä tuon mitä olen hakemassa eli jälkeenpäin kloonattua kaikkiin biiseihin samat mikseri / efektiasetukset.

"Scene librarylla" sen saa tossa yamahan tallentimessa...
kivi
11.11.2003 09:10:53
saako sonarilla tehtyä tuon mitä olen hakemassa eli jälkeenpäin kloonattua kaikkiin biiseihin samat mikseri / efektiasetukset

Sonaria en oo koskaan käyttänyt, mutta saako siinä esimerkiksi kopioitua kanavan EQ:ineen päivineen, ja saako säädetyn plugin kopioitua, joko erikseen tai kanavan mukana?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
H3ll-o
11.11.2003 10:43:47
Täytyy kokeilla. drag&dropilla ainakin efektit saa siirettyyä mikserissä raidasta toiseen.
Ukko
11.11.2003 17:39:00

, niin olisiko jollain antaa jotain infoa siitä saako sonarilla tehtyä tuon mitä olen hakemassa eli jälkeenpäin kloonattua kaikkiin biiseihin samat mikseri / efektiasetukset. ...
No johan se tuli aiemmin mainittua. Duunaat vakio pohjan johon teet musiikin tyhjille raidoille ja sitten tallennat tuotoksen eri nimellä ettet tuhoa asetus pohjaa. Asetus alkio voi olla nimeltään vaikkapa alkio. ;)
H3ll-o
11.11.2003 19:45:26
en aivan tuota hakenut, mutta kiitokset kuitenkin. tiedän että saa nauhoitettua uuden biisin vanhan biisin asetuksilla.

Lähinnä se haussa, miten saan valmiiksi nauhoitettuihin samat setupit. Voin kokeilla erilaisia miksauksia eri biiseissä ja lopulta veivata parhaimman asetukset kaikkiin...
H3ll-o
11.11.2003 19:50:34
ah, nevermind...mode voi poistaa koko topiikin =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)