Aihe: Tannoy reveal kaiuttimista..
1 2
musiikkimies
29.08.2006 12:13:30
Tannoy reveal punaiset kaiuttimet on ihan ok, mutta bassotoisto huono. Oletteko samaa mieltä?..käyttäjäkokemuksia kaipaisin. Auttaako tannoy subbari asiaa ratkaisevasti?
jouni:)
musiikkimies
29.08.2006 12:17:52
Miten olette bassotoiston hoitanut miksauksissa?
Tannoy subbarilla?
Itselläni on siis punaiset tannoy revealit.
Olen vain huomannut miksatessa, että bassopuoli tannoyssa on niin heikko, että kun miksaa niin, että bassot kuuluu tannoysta..se onkin liikaa muista kaiuttimista kuunneltasessa?
mitä mieltä olette?
kiitos:)
kivi
29.08.2006 12:23:28
Onko sulla ne aktiivit vai passiivit?

Samasta ulkonäöstä huolimatta ovat aika lailla eri kaiuttimet.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
hape
29.08.2006 12:51:34

Olen vain huomannut miksatessa, että bassopuoli tannoyssa on niin heikko, että kun miksaa niin, että bassot kuuluu tannoysta..se onkin liikaa muista kaiuttimista kuunneltasessa? mitä mieltä olette?

Väittäsin että kyse ei niinkään ole Tannoyn heikosta bassotoistosta, vaan huoneesi akustiikasta. Kuuntelupisteesi saattaa sijaita just semmosessa kohtaa jossa on kuoppa matalilla taajuksilla. Tai vastaavasti niissä muissa kuuntelupaikoissa on matalat taajuudet korostuneet. Minkälainen kuuntelutila sulla on ja millä muilla kaiuttimilla ja minkälaisissa tiloissa olet kuunnellut? Meinaan vaan että onko kuuntelureferenssinä ollut Anttilan Sterkat ja HyperBassBoost täysillä :)

Lisää akustiikasta täällä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=128694 mutta sen varmaan jo tiesitkin.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
lurkki
29.08.2006 13:03:28
Tannoy reveal punaiset kaiuttimet on ihan ok, mutta bassotoisto huono.

Kuva sun setistä?
http://muusikoiden.net/dyn/tori/120095.jpg

Skoben takana ei tuntuisi olevan yhtään tilaa, onko peräti ihan kiinni refleksiputkessa...?
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
myslique
29.08.2006 13:57:54

Punaisissa Revealeissa on alapäätä kokemukseni mukaan reilusti, joten vika on aivan varmasti huoneessa / kaiuttimien sijoittelussa.
--- -Dynamiikka pois niin ei jää sekään asia vituttamaan.
virtalahde
29.08.2006 14:01:50

Jep, kaiuttimien sijoitteluun kannattaa uhrata aikaa ja vaivaa. Jos vain mitenkään mahdollista, huone tyhjäksi, kaiutinpaikkaa etsimään ja kun ne löytyvät, laitetaan kamat sen ehdoilla. Irti seinästä nuo pitää saada ainakin..
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
musiikkimies
29.08.2006 14:33:16
Kuva sun setistä?
http://muusikoiden.net/dyn/tori/120095.jpg

Skoben takana ei tuntuisi olevan yhtään tilaa, onko peräti ihan kiinni refleksiputkessa...?

...juu, kuva on just siitä huoneesta ja niistä kaiuttimista. kaiuttimet eivät ole kiinni seinässä. Takana on ainakin puoli metriä väliä. Otanko illalla huoneen mitat?
kaiuttimet ovat passiivikaiuttimet.
CryptoFib
29.08.2006 22:33:40
Pari välikysymystä. Aiheeseen liittyen, että mistä signaali tulee monitorikaijuttimiin? Asian vierestä: Mikä tuo pöytä on? Kenen tekemä? Näyttää ko. toimintaan sorvatulta.
Toiseksi mitä olen olosuhteet huomioiden yrittänyt kuunnella lienee mahdollista.
Stiffi
29.08.2006 23:45:48
Mulla on tannoyn reveal activet, eli ne siniset. En tiedä kuinka paljon eroja passiiveihin näissä on, mutta näissä ainaki matalin alapää jää melko kuulumattomiin.. Kahdessa kämpässä erilaisissa huoneissa niitä olen käyttänyt. Kyllä niillä oppi kuuntelemaan ja säätämään basson tasoja, mutta lopulta päätin hankkia behringerin 2030a truthit kaveriksi joilla kuulee basson selvemmin.
musiikkimies
31.08.2006 09:28:14
Mulla on tannoyn reveal activet, eli ne siniset. En tiedä kuinka paljon eroja passiiveihin näissä on, mutta näissä ainaki matalin alapää jää melko kuulumattomiin.. Kahdessa kämpässä erilaisissa huoneissa niitä olen käyttänyt. Kyllä niillä oppi kuuntelemaan ja säätämään basson tasoja, mutta lopulta päätin hankkia behringerin 2030a truthit kaveriksi joilla kuulee basson selvemmin.

...aijaa...vai ei aktiivikajarit toimi sen kummemmin??
mulla on huonoja kokemuksia behkuista koekuuntelun perusteella..surkeat kajarit!!
kivi
31.08.2006 11:56:20
...aijaa...vai ei aktiivikajarit toimi sen kummemmin??
mulla on huonoja kokemuksia behkuista koekuuntelun perusteella..surkeat kajarit!!

Kylläpä täällä on näitä mielipiteitä, vaikka helle on jo hellittänyt.

Mä olin joskus jollain pajalla jossa oli aktiiviset Tannoyn Revealit, ja musta niissä oli aika reippaasti bassoa, siinä määrin että piti totutella. Siitä on tosin aikaa, joten saattaa olla että multa on vain muistista kadonnut joku subbari, jota en silloin älynnyt laittaa pois päältä (9 tapauksessa 10:stä subbari vain vaikeuttaa miksaamista).

Mulla on myös varsin hyvä käsitys Behringerin 2030A-kajareista, itse asiassa ne on mun mielestäni miellyttävämmät kuin esikuvansa Genelec 1030:t kun eivät kojota ylämiddlealueelta niin pahasti. Aivan hyvät työvälineet kotipajalle ja hintaisikseen loistavat, jos vain sattuvat olemaan ehjät (laadunvalvonta on asiakkaan vastuulla mutta myyjä kyllä vaihtaa jos vikaa on). Myös soundiero esim Genelec 8030:aan on yllättävän pieni.

Kajareita ja kuuntelua muutenkin vertaillessa kannattaa katsella mitä muuta signaalitiellä on, ja onko kaiuttimien piuhoitukset tehty kunnollisellla kaapelilla, aktiiveille mieluiten balansoituina kunnon mikkipiuhalla, ja ettei matkan varrella oo mitään kotistereovahvistimia. Yllättävän iso ero tuli, kun kokeilin just mainittujen Behringerien balansoitua ja balansoimatonta tuloa lähteenä saman tiskin balansoitu ja balansoimaton masterlähtö.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
flimtrick
31.08.2006 14:19:29
Noi aktiivitannoythan ei toista ainakin speksien mukaan 65 hz alaspäin.... Itselläni on myös noi aktiivitannoyt ja mielestäni kyllä alapää on hieman sotkuinen niissä ja juuri sen kanssa on ollut eniten ongelmia. Vaikka ei mun kuunteluhuonekaan ole mistään kotoisin... Muuten kyllä erittäin miellyttävät kaiuttimet. Luonnollinen ja aika pehmeä soundi. Behringerit ja Genelecit on mun korvaan liian räikeät ja korvat puuroutuu aika nopeasti niillä kuunnellessa.
kompelonnora
01.09.2006 01:06:54
Olen vain huomannut miksatessa, että bassopuoli tannoyssa on niin heikko, että kun miksaa niin, että bassot kuuluu tannoysta..se onkin liikaa muista kaiuttimista kuunneltasessa?

Tarkoitatko, että ne ei mene kovin alas (mikä on totta), vai ettei niissä ole paljoa thump, thump -osastoa (siis ylempää bassoa, mikä ei ole totta)? Sijoittelun ja huoneen lisäksi, Revealit on vähän hankalat ajaa, vahvistin vaikuttaa alakertaan yllättävän paljon.
hape
01.09.2006 09:09:25

vahvistin vaikuttaa alakertaan yllättävän paljon.

Mikä vahvistin sulla musiikkimies on noille Revealeille? Mulla oli joskus joku vanha Pioneer-kotisterkkavahvistin niissä ja ei kyllä oikeen toiminu. Tai kyllähän sieltä ääntä tuli mutta jotenkin muhjua. Vaihdoin sitten tilalle uuden vähän hifimmän Cambridge Audion ja ero oli ihan mieletön. Ei ehkä niinkään kyllä alakerrassa, mutta stereokuva ja erottelu parani todella paljon.

Eli kannattaa todella kokeilla eri vahvistimia jos vaan on mahdollista.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
kivi
01.09.2006 09:17:22
Mikä vahvistin sulla musiikkimies on noille Revealeille? Mulla oli joskus joku vanha Pioneer-kotisterkkavahvistin niissä ja ei kyllä oikeen toiminu. Tai kyllähän sieltä ääntä tuli mutta jotenkin muhjua. Vaihdoin sitten tilalle uuden vähän hifimmän Cambridge Audion ja ero oli ihan mieletön. Ei ehkä niinkään kyllä alakerrassa, mutta stereokuva ja erottelu parani todella paljon.

Eli kannattaa todella kokeilla eri vahvistimia jos vaan on mahdollista.

Sama kokemus, mä yritin joskus pyörittää referenssipassiiveja (Jpw MiniMonitor) sellaisella kotistereoissa aivan mainiosti toimineella ja kaiketi kotihifiksi laadukkaallakin keskitason päätteellä; oisko ollut just Pioneerin valmistama - kokeilu päättyi varsin pian siihen että pajalle tuli passiiveja varten Yamahan 2x500W studiopääte ja kotiin samankokoinen Harman-Kardon
:-)
(Handsome Dick Manitoba)
meekz
01.09.2006 15:51:54
mul on ne siniset paskat...

tuli tehtyä iso virhe...

ala-middle töhnää/paskaa liikaa ja menee tukkoon. eikä johdu pelkästä huoneestakaan.
fahk u
kivi
01.09.2006 16:28:04

tuli tehtyä iso virhe...

ala-middle töhnää/paskaa liikaa ja menee tukkoon. eikä johdu pelkästä huoneestakaan.

Onko viesti luettavissa niin että et ole tyytyväinen Tannoy Reveal aktiiveihin?

Ei ne nyt niin kalliita oo, että toi olis ollut iso virhe ostaa ne. Kyllä niillä hintansa verran töitä tekee, ja ainahan ne voi myydä ja ostaa jotkut muut, jos huomaa tarvitsevansa kalliimmat.
(Handsome Dick Manitoba)
Stiffi
02.09.2006 00:41:18

tuli tehtyä iso virhe...

Voimakkaasti sanottu. Mulla on ollu nuo useamman vuoden. En mä muusta mene itse valittamaan ku tuosta matalan basson puutteesta. Itse tuli ihan hyvin totuttua siihen bassoon, tietenki sitä bassoa vertaa muihin levyihin ja ainahan jotain tulee huomattua sitten ku kuuntelee tavaraansa erilaisissa soittopeleissä ja kyllähän se vähän häiritsee ku ei voi olla ihan varma mitä siellä alapäässä tapahtuu..

Mielipideasia tietty, mulla oli ennen tannoyta niin epäselvät kuulokkeet ja kajarisysteemit että avasi uuden maailman nuo kaiuttimet mulle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)