Aihe: Jaappanista tilaaminen
1
Zeni
31.08.2006 08:47:17
Tuolla on niin paljon kaikkea kivaa, että pakko sinne on tilaus laittaa menemään. Eli jos joku on tilannut tuolta Ishibashista jotain niin olisi pari kysymystä:

1. Miten pystyy arvioimaan lopullista hintaa ? Jos kitara maksaa 500euroa niin tuohon kai tulee vielä alv päälle ? Entäs jos sen saa sovittua "lahjaksi" niin jääkö alv pois ?

2. Onko toimitus suoraan kotiovelle vai täytyykö keppi vielä hakea jostain ?

3. Miten maksu tapahtuu ?

4. Onko kukaan saanut tuolta kitaraa perille asti ?
madu
31.08.2006 08:57:54 (muokattu 31.08.2006 09:05:59)

1. Miten pystyy arvioimaan lopullista hintaa ? Jos kitara maksaa 500euroa niin tuohon kai tulee vielä alv päälle ? Entäs jos sen saa sovittua "lahjaksi" niin jääkö alv pois ?

Jaappaniasta tilattaessa maksat kitaran hinnan päälle ALV:n ja tullin:
tulli 3,5 %
arvonlisävero 22 %

Kitarasi 500€ maksaa siis 631€

(Huom! Myös postikuluista maksat tullin ja ALV:n)
Linkkiä:http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityish … lialueen_ulkopuolelta/Esimerkki.jsp

Lahjaksi ei kannata yrittää. Tullimiehet eivät noita lahjoina päästä läpi. Silloin tällöin DVD-levy saattaa lahjana mennä mutta kyllä Tullin sedät asiansa hyvin osaavat eivätkä tuota lahjana anna mennä läpi. Lisäksi moni rehellinen yritys ei tuohon sitä gift merkintää edes laittaisi.

2. Onko toimitus suoraan kotiovelle vai täytyykö keppi vielä hakea jostain ?
Ishibashilla saat valittua kuriirin ja esim. DHL ja UPS tuo kotiovelle asti.

3. Miten maksu tapahtuu ?
Maksetaan tilille tai kortilla

4. Onko kukaan saanut tuolta kitaraa perille asti ?
En ole tilannut mutta kysellyt olen aikoinani tuotteita sieltä sähköpostilla. Ishibashi on käsittääkseni erittäin luotettava ja sinne kannattaa muutenkin laitella meiliä ja kysellä sillä ne vastaa mielellään ja ovat muutenkin ystävällisiä sekä vastaukset nopeita (Huomioiden aikaeron).

Ja tässä vielä tilaajalle ohjetta joka kattaa lähes kaikki kysymykset:
http://www.ishibashi.co.jp/international/english.htm
madu
31.08.2006 09:05:46

Tullistahan sen ainakin itse jouduin hakemaan!

Tullauksenkin voi antaa myös kuljetusfirman hommaksi eli silloin ne perii siitä jonkun maksun mutta saa ainakin paketin suoraan kotiin eikä tarvi tullista hakea.
fox
31.08.2006 11:48:07

Tullauksenkin voi antaa myös kuljetusfirman hommaksi eli silloin ne perii siitä jonkun maksun mutta saa ainakin paketin suoraan kotiin eikä tarvi tullista hakea.

Esimerkiks Suomen Posti Oyj hoitaa kaiken tullaukseen liittyvän, mutta se kitaralähetys sitte on noudettava lähipostista (ja maksettava tulli- ym. maksut samantien)..
Toisaalta jos ei oo noita tullausjuttuja hoidellut, uskoisin, että mieluusti siitä vähän makseleekin. Joka tapauksessa homma on paljon "helpottunu" tuolta 80-luvulta jolloin yksityishenkilöt ei kovin paljon ulkomaankauppaa käyneet..tuli huomattua muutaman kerran. Ja jos tullimies/nainen oli sellanen vanhempi kunnon byrokraatti, niin siinä saattoi vierähtää tovi jos toinenkin, ennenku paketin sai.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
ReBeat
31.08.2006 12:00:01

Joka tapauksessa homma on paljon "helpottunu" tuolta 80-luvulta jolloin yksityishenkilöt ei kovin paljon ulkomaankauppaa käyneet..

Viime viikolla oli kyl todella helppo reissu kun kävin hakemassa wah-pedaalia aiemmin parjaamastani Jyväskylän tullista. Kuulemma yksityishenkilöiden ei enää tarvi tollasissa pienissä paketeissa vetää muuta kuin postia varten nimi ja nimenselvennyt paperiin ja sitten katsottiin että mitä paketista löytyi. Olin täytellyt kotona vanhoista lapuista vinkkejä katsellen tullauskaavakkeeseen jotain tietoja valmiiks, mutta tuota kaavaketta ei tarvittukaan ollenkaan. Ystävällinen virkailija teki koneella hommat ja odottelin sen aikaa autoverojuttuja kuunnellen. Sitten vaan rahat tiskiin ja kuitin ja pedaalin kanssa kotiin.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Sammo
31.08.2006 13:47:58
Esimerkiks Suomen Posti Oyj hoitaa kaiken tullaukseen liittyvän, mutta se kitaralähetys sitte on noudettava lähipostista (ja maksettava tulli- ym. maksut samantien)..

Mä oon joutunut hakemaan kaksi kertaa paketin Postitalolta Helsingissä (ei ollut siis lähiposti), sanoivat sitä tullipostiksi tai vastaavaksi. Toisella kerralla joutui avaamaan sen paketin jotta kuitit täsmäsi. Ei haitannut minua, mutta edellä olleella tytöllä oli selkeästi 'yksityisempi' paketti ja ei olisi sitä halunnut avata. Oli ilmeisesti pakko.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
1976
31.08.2006 14:54:54
Laskin joskus paljonko tulee hintaa tommoselle Jimi Hendrix statocasterille:

Kitara: Fender ST68-85TX
Hinta: 68,000 yen

TWEED CASE FOR GUITAR (TC-33G)
Hinta:_33,000 yen

kokonaiskulut:

kitara + laukku + bank wire fee + kuljetus:

69,000 yen + 33,000 yen + 3,000 yen + 19,500 yen = 124,500 yen

124,500 yen = 867.551 EUR

vero + tulli: 868 EUR * 1.256 = 1090 EUR .

Lopputulos oli, että tulee melkein halvemmaksi ostaa Suomesta soundstorelta
76' the best of the bunch.
fox
31.08.2006 15:13:40

Mä oon joutunut hakemaan kaksi kertaa paketin Postitalolta Helsingissä (ei ollut siis lähiposti), sanoivat sitä tullipostiksi tai vastaavaksi. Toisella kerralla joutui avaamaan sen paketin jotta kuitit täsmäsi. Ei haitannut minua, mutta edellä olleella tytöllä oli selkeästi 'yksityisempi' paketti ja ei olisi sitä halunnut avata. Oli ilmeisesti pakko.

Joskus joutuu moiseen "tarkastukseen" kyllä.. Itsellä ollu "noutoja" tosiaan mm. TransPointin terminaalista, lähipostista, mutta myös tullikamarilta.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
JuSu
31.08.2006 15:23:47 (muokattu 31.08.2006 15:27:09)
Lopputulos oli, että tulee melkein halvemmaksi ostaa Suomesta soundstorelta

Niinpä. Tuo kitara maksaa Soundstorella 935 euroa, jääpi hyvinkin 150 euroa koteloon... Eiköhän sillä jonkun lootan saa... =)

Ja tuo 935 on listahinta. Uskoisinpa, että tuosta vielä jotain saa tingattua päältä pois, jos vähän edes yrittää. Riippuu tietty siitä, millaisiksi katteet on venytetty, mutta monesti on ihmeemmin vääntämättä, pelkästään kysymällä, tuotteesta lähtenyt 10-15 % pois. Silloin tuolle kitaralle jäisi hintaa 800-840 euroa.

Mutta riippuu tosiaan liikkeestä ja katteista.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
1976
31.08.2006 15:46:36
Näinhän se on. Ishibashin eduksi voi tosin lukea sen, että kitaran saa noin viikossa, kun taas soundstorelta sen saaminen tällä hetkellä kestää noin 1-2kk :)

Itsellä kun on hankinnassa valkoinen stratocaster, niin olen päätynyt Jimmie Vaughan malliin (paras kaulaprofiili). Tosin Japanin fenkut on vielä testaamatta.
76' the best of the bunch.
Zeni
31.08.2006 17:22:26
Mieluummin Suomesta hakisin ja olisin jopa valmis maksamaan enemmän, mutta tuollaista Epiluuria ei Suomesta saa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)