Tuota vahvistinta olen keskiverto todennäköisyydellä ostamassa, ehkä. Kysyisin että millaisilla kaapeilla omistajat soittavat tällä vehkeellä? Itse mietin englin 4x12 kaappia celestion greenback-elementeillä 100W tehonkestoa. Miten vaikuttaa tuo tehonkesto volaan? Syttyy (ei palamaan) varmaan helpommin nuo elementit pienemmällä tehonkestolla? Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Epäilen vähän Greenbackien kykyä kestää Powerballin bassopäätä, mutta toisaalta, eipä sitä depthiä ole pakko täysillä pitääkään. Annan taas sen yleisen perusvastauksen, eli mielestäni v30 + ENGL eivät tosiaankaan ole hyvä yhdistelmä, mutta jotkut taas pitävät. Nuo ENGLin vintage/gb kaapit ovat myös niin sikahintaisia, että suosittelisin muidenkin valmistajien kaappien katsastamista. Niin, ja nimenomaan kokeilemaan sitä Powerballia itse eri kaapeilla. Älä vahingossakaan tilaa sokkona, koska ENGLit ovat aika pahuksen herkkiä käytettävän kaapin suhteen. Edit : Enkä pitäisi hullumpana ideana sitäkään, että ostaisit jonkun 4x12" kaapin, myisit vanhat elementit (v30 menee hyvin kaupaksi esim) ja pistäisit esim Eminence Wizardit sisään. Oman kokemuksen mukaan nuo ainakin Fireballilla toimivat selkeästi parhaiten. Suodattavat pois sen ärsyttävän ylämiddlehonotuksen, mutta soundi pysyy kirkkaana ja erittäin kuuluvana, ja ennenkaikkea jykevänä. 103db/w herkkyyttä ei helpolla ylitetä ;). |