BigOrange 29.08.2006 11:35:55 | |
---|
Herve! Eli mulla nyt käytössä Jekyll&Hyde joka on jäänyt siitä kun käytin sitä säröttimenä vanhan vahvistimen kanssa. Nykyään pelailen vahvistimen omilla säröillä mutta joissain biiseissä tarvitsen lisää säröä/boostia pikku soolojuttuihin. J&H toimii ihan kivasti mutta on vähän turhan iso tähän tarkoitukseen ja kahta eri poljinta en myöskään siihen tarvitse. Ehdotelkaa jotain laatikoita niin pääsen sit tekemään vaihtokauppoja.. "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
Wahi 29.08.2006 11:40:41 (muokattu 29.08.2006 12:06:42) | |
---|
Shine on You crazy Diamond. |
zuppermuhle 29.08.2006 11:58:24 (muokattu 29.08.2006 11:58:43) | |
---|
Graafinen EQ, tai BOSS DS-1 M.A.C.H.O #18 "AI LAID!" |
BigOrange 29.08.2006 12:17:11 | |
---|
Edit: Niin tosiaan, EQ voisi olla myös kätevä. Ei tarvetta venyttää budjettia tuollaisiin, kuitenkin niin sivuosassa tämä että varmasti hoituu jollain edullisemmallakin vehkeellä. EQ mulla on mutta se on tungettuna fx looppiin muokkaamaan soundia. Kyllä mä tässä melkein jotain särötintä metsästän. mukavaa vaan saada vähän vaihtoehtoja niin voi sit mennä kauppaan kokeilemaan ja sit ostaa mnetin torilta jos tulee vastaan jotain.... :D "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
Jungleman 29.08.2006 14:33:58 | |
---|
mukavaa vaan saada vähän vaihtoehtoja niin voi sit mennä kauppaan kokeilemaan ja sit ostaa mnetin torilta jos tulee vastaan jotain.... :D Mikä vahvistin? Minkätyyppinen soundi haussa? Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Swan 29.08.2006 14:42:21 | |
---|
Jos tarkoituksena on nostaa volumetasoa, niin sitten melkein kannattaa hommata se EQ, vaikkakin sitten toisen mokoman kaveriksi. Taikka sitten volumepedaali, jota pitää kompeissa ala-asennossa ja sooloihin sitten polkaisee pohjaan. Jos taas särön nosto riittää, niin minun valintani on Visual Sound Route 66, jossa on Tube Screamer ja kompura samassa. |
BigOrange 29.08.2006 15:19:06 | |
---|
Mikä vahvistin? Minkätyyppinen soundi haussa? Hmm... hyvä kysymys. Ei oo hirveesti ollu tarvetta miettiä asiaa ennen. Tosiaan se J&H:n overdrivepuoli on toiminu ihan kivasti. se on sellaista aika paksua sirinää. Kitarana Gibson LP Menace ja vahvistin H&K Trilogy. En etsi mitään klassista leadsoundia koska se ei oikein sovi kuvioihin, ja musiikki ei tosiaan ole lainkaan soolopainoitteista. Ehkä pitää vaan mennä kauppaan vähän kokeilemaan eri ehdotuksia. "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
tommijk 29.08.2006 15:19:25 | |
---|
Suosittelen Digitechin Bad Monkeyta. Varmasti halvin mitä löytyy. Itse pidän soundin ja ominaisuuksien puolesta parhaimpana mm. "low, high" eq:n takia. pöö.. |
BigOrange 29.08.2006 15:22:00 | |
---|
Jos tarkoituksena on nostaa volumetasoa, niin sitten melkein kannattaa hommata se EQ, vaikkakin sitten toisen mokoman kaveriksi. Taikka sitten volumepedaali, jota pitää kompeissa ala-asennossa ja sooloihin sitten polkaisee pohjaan. Jos taas särön nosto riittää, niin minun valintani on Visual Sound Route 66, jossa on Tube Screamer ja kompura samassa. Kyllä särön nosto on hakusessa. Volumepedaali tulee hankittua joka tapauksessa joskus lähiaikoina mutta se on eri aisia. Niin joo tuo on totta.... Route 66 siis. Siinä tosiaan olis se kompura lisäksi eikä sitä toista "turhaa" kanavaa kun mulla nyt J&H:ssa... "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
Joees 29.08.2006 15:22:50 | |
---|
Crowther Audio Hot Cake. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Freewheeler 29.08.2006 15:29:35 | |
---|
Seymour Duncan Pickup Booster tietenkin! Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
BigOrange 29.08.2006 15:29:50 | |
---|
Crowther Audio Hot Cake. Mielellään jos teillä on ees jonkinlaiset perustelut/kuvaukset miksi on hyvä.......... "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
Jungleman 29.08.2006 17:07:44 | |
---|
Jos lähtökohtana on nimenomaan vahvarin oman särön boostaaminen, kokeile ensin erilaisia overdrivepolkimia. Varsin monet pitävät Boss SD-1 Super Overdrivea jonkinlaisena standardina (minusta se on rakeinen ja nasaali alapääsyöppö). Sitä kannattaa kuitenkin kokeilla korvat auki ja nimenomaan oman kitaran ja vahvistimen kanssa. Tai sitten Bad Monkey joka vaikuttaisi olevan joka toisen suosikki - en ole kokeillut itse. Ylipäänsä kaikenlaiset Tube Screamer -johdannaiset ja -sovellukset kannattaa katsastaa, vaihtoehtoja on parinkympin Behringereistä ja Danelectroista käsinväkerrettyihin satojen eurojen hintaisiin putiikkipedaaleihin. Olennaista on että pedaali pystyy puskemaan lisää volyymiä vahvistimeen, itse pedaalin tuottaman särön määrä ei välttämättä ratkaise. Jos häiriintyneempää soundia haluaa, kannattaa testata myös fuzzeja. Sopiva fuzz ajettuna särkevään vahvariin on aikas kiva. Onko hintarajoituksia? Voisin ryhtyä intoilemaan muutamistakin pedaaleista... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
fridgebuzz 29.08.2006 18:41:07 | |
---|
Proco Rat II. Itse käytän laudassani kahta, toinen juuri tuon toisen boostaamiseen, paras särö-/boostipedaali, mitä olen ikinä käyttänyt. Vanhemmat on parempisoundisia, huomasin sen itsekin (toinen omistamani on selvästi vanhempi), sitten luin jostain että johtuu siitä että vanhemmissa on eri, "parempi" IC-chip (suomeksi? integroitu piiri? tässä juttua Robert Keeleyn sivuilta: http://www.robertkeeley.com/product.php?id=7), joten jos pääsee selvästi vanhempaa Rottaa kokeilemaan, kannattaa. Ratit ei vaan (ainakaan nuo vanhemmat) oo hiljaisimpia mahdollisia pedaaleja eli voi säristä ja surista särön määrän mukaan... |
Joees 29.08.2006 19:28:03 | |
---|
Mielellään jos teillä on ees jonkinlaiset perustelut/kuvaukset miksi on hyvä.......... Hyvät ei tarvi perusteluja. Niitä pedaaleita kun kannattaa testata kuitenkin ennen ostoa. Mutta jos jotain mainitaan niin mainitaan vaikka jotta se ei kauheasti väritä vahvistimen omaa soundia. Tarvittaessa se toimii säröpedaalina, tarvittaena puhtaana volumeboostina ja vaikka kumpaakin samaan aikaan... Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Pasi 95 29.08.2006 22:50:11 | |
---|
Tässä erittäin toimiva peli soolo boostiin: Seymour Duncan Booster. Hyvä saundi ja järkevä hinta. Kannattaa kokeilla... "Old Time Rock `n` Roll" --> ja keikkaa pukkaa! |
pekurides 29.08.2006 23:04:11 | |
---|
Tässä erittäin toimiva peli soolo boostiin: Seymour Duncan Booster. Hyvä saundi ja järkevä hinta. Kannattaa kokeilla... Minä en tuosta laatikosta löytäny sopivaa buustia kun screamerin kanssa yritin... enempi tuo vekotin taisi keskittyä muuntamaan yksikelaisen saundia humbukkerimaiseksi.... outo peli.. liikaasirinää.. Kallistun tuonne sd-1 ja ts-9 osastolle... ehkä rat2 (modattu ts-9 tällä hetkellä käytössä framun cobran kanssa (Voutsi!) ja aikoinaan oli jubilee marsun kanssa Rat2 ja toimi ainakin silloin tarpeeksi hyvin...:) |
tomukka 30.08.2006 10:07:21 | |
---|
Mulla toimii boosterina modattu Ibanez metalCharger MS-10. Noita saa muutamalla kympillä käytettynä. Itselleni käy ainakin loistavasti, kun boostaan puhtaaseen soundiin pikkuisen hönkyä soololirutuksiin. Levelit täysille ja särö ykköselle. 3 alueinen EQ antaa vielä kivat säätömahdollisuudet. http://groups.msn.com/_Secure/0VwD0 … _Charger.jpg?dc=4675534053049575619 |
BigOrange 30.08.2006 11:09:21 | |
---|
Jos häiriintyneempää soundia haluaa, kannattaa testata myös fuzzeja. Sopiva fuzz ajettuna särkevään vahvariin on aikas kiva. Onko hintarajoituksia? Voisin ryhtyä intoilemaan muutamistakin pedaaleista... Häiriintynyt kuulostaa hyvältä :D Ei, mutta fuzzi on kyllä pyöriny mielessä myös että pitäis kokeilla, kun en tosiaan ole siihen puoleen niin perehtynyt. Hintarajoituksia olis ehkä sen verran että kun hankkiudun Jekyll&Hydestä eroon kun olen löytänyt jotain hyvin kiihottavaa niin ei silti tarvi hirveesti laittaa fyrkkaa siihen päälle. "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
Hintarajoituksia olis ehkä sen verran että kun hankkiudun Jekyll&Hydestä eroon kun olen löytänyt jotain hyvin kiihottavaa niin ei silti tarvi hirveesti laittaa fyrkkaa siihen päälle. N. 150 €? Tuohon karvan verran lisää niin irtoaa vaikkapa käytetty Fulltone '69, '70 tai Octafuzz, järjestyksessä miedoimmasta kahjoimpaan. Effector 13 -pedaaleja kannattaa harkita, niistä normaaleimman kuuloinen on VFM (joka sekin on aika sairas :-) ja ovh lienee tuolla 130 € tienoilla. Voodoo Lab Superfuzz menee uutena 150 euroon, käytettynä alle. Muun muassa näitä voi käyttää boostaamishommeleissa. Tuottavat myös tarvittaessa härskimpiä turinoita. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |