teroyk 29.08.2006 14:52:06 | |
---|
Katselin ruotsalaisen soitinkauppa ketjun sivuja ( http://www.musikborsen.se/) ja muutamia mielenkiintoisia käytettyjä löyty. Mutta miten niitä saisi suomeen? Onko kukaan ton ketjun liikkeistä ostanut mitään? |
M.i.k.key 29.08.2006 15:08:09 | |
---|
Mä yritin tilata tuolta jotain mikkejä mutta tuli mailia takas etteivät pysty postiennakolla Suomeen lähettämään. Jos maksaa etukäteen niin kyllä onnistuu. Mailia tai soittoa vaan tuonne ja syntsää tilaamaan Olet kyllä itseäsi täynnä nakkisormi, taittuukohan niin komeasti kun joka paikassa leuhkit! HOHO ashole kotitarvekiipparisti |
Titares 29.08.2006 15:28:21 (muokattu 29.08.2006 15:28:57) | |
---|
Ruotsissa ei ole muuta vikaa, kuin ettei se kuulu Euroopan rahaliittoon (EMU). Tämän seurauksena maksaminen kruunuina on hankalaa ja kallista. Pankit ottavat molemmissa päissä korvauksia valuutan muuntamisesta yms. pakkopalveluistaan. Jotkut myyjät suostuvat myös euromaksuun, mutta silti pankkiliikenne jumettaa. Omasta kokemuksestani en suosittele ostamaan mitään muualta kuin Euro-alueelta. En ainakaan mitään halpaa tai kovin usein. |
Mä yritin tilata tuolta jotain mikkejä mutta tuli mailia takas etteivät pysty postiennakolla Suomeen lähettämään. Jos maksaa etukäteen niin kyllä onnistuu. Mailia tai soittoa vaan tuonne ja syntsää tilaamaan No muutaman mailin olen lähettänyt ja juuri tuosta postiennakko hommasta ne valittivat tyyliin "It's different for companies than for private persons. I would guess it has to do with insurance coverage and things like that. Unfortunately there is nothing I can do about it.", kun sanoin, että olen ennenkin hankkinut postiennakolla ruotsista. Mutta saitko sinä mikkisi, kun maksoit etukäteen? |
M.i.k.key 31.08.2006 04:07:13 | |
---|
Mutta saitko sinä mikkisi, kun maksoit etukäteen? Mailailtiin ruotsin kielellä ja itseasiassa mulla oli Tukholmaan työreissu seuraavalla viikolla niin kävin suoraan liikkestä hakemassa haluamani mikit... Koin sen helpoimmaksi, mutta ei tuon Ruotsalaiselle pankkitilille tilisiirron tekemisen pitäisi niin vaikeaa olla... Olet kyllä itseäsi täynnä nakkisormi, taittuukohan niin komeasti kun joka paikassa leuhkit! HOHO ashole kotitarvekiipparisti |
mauri500 31.08.2006 08:43:47 | |
---|
Tilisiirto Ruotsiin ei verkkopankilla ole ongelma. Kulut ovat pankkikohtaiset ja jotain 5-20€. Itse maksoin viimeksi muistaakseni 7€ kulut. Postiennakko eri valuutassa ei myöskään ole ongelma, mutta ko. tapaus kuvastaa hyvin ruotsalaista ajatusmallia. Pitäisi käyttää laskinta ja tehdä pari paperia vähän päivärutiineista poiketen, sehän kuullostaa monimutkaiselta ja riskaabelilta. Varmempaa jättää moinen ulkomaankauppa tekemättä. Myihän Thomannkin Suomeen postiennakolla jo ennen kuin Suomi kuului rahaliittoon. Jos olet varma firman luotettavuudesta ja tavaran oikeellisuudesta, kannattaa ehdottaa että maksat etukäteen tilisiirrolla. Tällöin myyjän ei tarvitse välittää mistään eri valuutasta. parempi 8 tuntia töissä kuin kokonaan ilman unta |
Titares 31.08.2006 11:12:13 (muokattu 31.08.2006 14:18:36) | |
---|
Ongelma ja ongelma. Nimenomaan verkkopankin kanssa ongelmia voi ilmetä, kun myyjät eivät aina osaa antaa IBAN/SWIFT-koodeja tai antavat ne väärin, minkä kanssa itse olen joutunut tappelemaan siinä määrin, ettei kiinnosta enää. Valuutanmuunto- ja pankin kulut (viimeksi yhteensä 25 euroa) molemmissa päissä (usein kyllä myyjä suostuu maksamaan oman pankkinsa kulut, mutta pieniä yllätyksiäkin voi tulla) ovat pankin ja tietokoneen ITSEPALVELUKÄYTÖSTÄ huolimatta jopa kovemmat kuin toimituskulut - ainakin jos tilaa CD:n kokoista ja arvoista tavaraa. Mutta kalliimman laitteen kohdalla eivät ko. kulut tietenkään merkitse mitään, jos alkuhinta on edullinen. Helpointa ja luotettavinta jokatapauksessa on ostaa lähikaupasta. Saksasta taas esim. kitara kulkee Suomeen 25 eurolla ja pankkikulut ovat alhaiset, kuten kaikissa Euro-maksuissa. |
teroyk 31.08.2006 14:51:59 | |
---|
Helpointa ja luotettavinta jokatapauksessa on ostaa lähikaupasta. Niin aina kannatan suomalaista, kun mahdollista, mutta tällä kertaa puhuttaan käytetystä tavarasta, jota en suomesta ole löytänyt. |