Aihe: mikkien säädöistä
1 2
absqua
30.08.2006 10:16:52
no joo..rupeshan se sit loppujenlopux ku niin päätin.

tuleehan sieltä iha saundia joo.

ärsyttää se tone homma ku se ei jotenki kirkasta/tummenna saundii vaik mihisuuntaa vääntäs!

mutta siis kaikinpuolin muuten homma on iha kunnossa! luulisin ainaki.

Sulla on sitten siinä tonessa jotain paskana jos ei soundi tummene yhtään.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Wilkeson
30.08.2006 12:22:42
Sulla on sitten siinä tonessa jotain paskana jos ei soundi tummene yhtään.

vähä silt vaikuttas.
en vaa tajuu et mikä ku kaikki piuhat ja kolvaukset on ok.

se tummenee siis todella vähän.ei musta riittävästi miten yleensä pitäs.

tai sit on taas korvien välis vikaa mut ei nii paljo voi olla!!!
absqua
30.08.2006 12:23:41
vähä silt vaikuttas.
en vaa tajuu et mikä ku kaikki piuhat ja kolvaukset on ok.

se tummenee siis todella vähän.ei musta riittävästi miten yleensä pitäs.

tai sit on taas korvien välis vikaa mut ei nii paljo voi olla!!!

Kondensaattorin vaihtamalla sitä tummennusta pitäis saada lisättyä kyllä.
Wilkeson
30.08.2006 12:43:30
Kondensaattorin vaihtamalla sitä tummennusta pitäis saada lisättyä kyllä.

okei.
mä en tajuu sähköhommista yhtään mitään.

mä kelasin myös sitä et mahtaax emg:ssä olla ominaista et siin ei oo älytöntä säätövaraa tonelle.et se on tosi hintsu ero oliko se täysillä vai pois.
absqua
30.08.2006 12:48:20
okei. mä en tajuu sähköhommista yhtään mitään.

Ok. No mutta ei ole vaikea homma sellaiselta joka on kolvia joskus käyttänyt. Tietenkin se uus konkka pitää olla arvoiltaan sellainen että tummennus tapahtuu.

mä kelasin myös sitä et mahtaax emg:ssä olla ominaista et siin ei oo älytöntä säätövaraa tonelle.et se on tosi hintsu ero oliko se täysillä vai pois.

Mulla on ollut EMG:t yhdessä jazzbassossa muutama vuosi sitten mutta en nyt ikävä kyllä muista tosta asiasta mitn.
Wilkeson
30.08.2006 12:56:05
Ok. No mutta ei ole vaikea homma sellaiselta joka on kolvia joskus käyttänyt. Tietenkin se uus konkka pitää olla arvoiltaan sellainen että tummennus tapahtuu.

jep. laitetaan harkintaan toi juttu.jos tulee fiilis et pakko tehä toi ni sit se vaan on pakko tehä.

Mulla on ollut EMG:t yhdessä jazzbassossa muutama vuosi sitten mutta en nyt ikävä kyllä muista tosta asiasta mitn.

mitkä sulla on nyt kiinni? ja onko sulla jazzaria enää ollenkaan??
absqua
30.08.2006 12:56:51
mitkä sulla on nyt kiinni? ja onko sulla jazzaria enää ollenkaan??

On jatsbasso kyllä, ei tosin sama missä oli ne EMG:t. Tossa on ihan perus Duncanin Vintage-malliset passiivimikit.
Wilkeson
30.08.2006 13:05:14
On jatsbasso kyllä, ei tosin sama missä oli ne EMG:t. Tossa on ihan perus Duncanin Vintage-malliset passiivimikit.

okei..hyvä..eli kyssäri

mulle tulee uus jazzari kohta ja mulle suositeltiin duncanin 3:sia.
jos tiiät niistä ni mitä mieltä oot niistä? onhan ne varmaa hyvät ja sanottiin et jos haluut tosi RRRROCK saundii ni sit nää mikit!
absqua
30.08.2006 13:26:03 (muokattu 30.08.2006 13:27:07)
okei..hyvä..eli kyssäri

mulle tulee uus jazzari kohta ja mulle suositeltiin duncanin 3:sia.
jos tiiät niistä ni mitä mieltä oot niistä? onhan ne varmaa hyvät ja sanottiin et jos haluut tosi RRRROCK saundii ni sit nää mikit!

No tota joo. Mulla on tuollaisetkin mikit ollu jatsarissa kiinni, ja pakko on sanoa että en digannut erityisesti. Hyvät mikit sinänsä, mutta esim noihin perus vintageihin verrattuna ei mitään jakoa.

Noi 3:t, eli Quarterpounderit on aika kuumat, oli outputtia löytyy, mikä lienee ollut tarkoituskin, mutta soundi on vastaavasti jotenkin "ontto" mun mielestäni. Taajuuskäppyrä jota mikit tuottavat on hieman hymy-EQ-mainen, eli keskiäänet ovat hieman paitsiossa ja yläpää (jälleen mun makuuni) hieman raastava. Normijatsarin nasaalia puukkoa ei niin voimakkaasti ollut tarjolla kuin ehkä olisin halunnut.

Noiden mikkien toi RRROCK-mielikuva perustuu varmaan enemmälti ulkonäköön - isot magneetinnavat luo mielikuvaa jostain hiton muskelimikistä tms.
Rokkihommiin, kuten kaikkiin muihinkin hommiin, mä suosittelen SJB1 tai 2 malleja.

Mutta kuten jo todettu tämä on vain mun mielipide, ja selvää lienee myös se että toi duncan on sen tasoinen paja että nuo kaikki tuotteet ajavat asiansa ihan taatusti, eli kyse on vivahde-eroista, ei jyrkistä eroista.

TOivottavasti tästä on jotain apua.
Wilkeson
30.08.2006 13:35:20
oli apua joo.

mä oon miettiny niiit 2 mut taaskaa en osaa päättää.

mut saa nähä taas et mihin päädyn.

siinähän se on ku ei tiä iha etukäteen et miten mitkäki futaa siinä bassossa.

niinhän sanotaan et 3 on HOTEIMMAT
absqua
30.08.2006 13:43:53
siinähän se on ku ei tiä iha etukäteen et miten mitkäki futaa siinä bassossa.

Sepä se.

niinhän sanotaan et 3 on HOTEIMMAT

Niin on, mutta mitä sillä signaalin kuumuudella haetaan? Haluatko kyykyttää vahvistimen etusta vai miksi pitäisi olla niin kuuma? Mulla on erikseen boosteri sitä varten että etusen saa pieremään, mutta keinot on monet sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki vai miten se nyt meni.
Karlsson
30.08.2006 13:45:55
Sepä se.

Niin on, mutta mitä sillä signaalin kuumuudella haetaan? Haluatko kyykyttää vahvistimen etusta vai miksi pitäisi olla niin kuuma? Mulla on erikseen boosteri sitä varten että etusen saa pieremään, mutta keinot on monet sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki vai miten se nyt meni.

Versio "Konstit on monet, sano mummo kun kus,konttas ja kuto sukkaa" on ihan toimiva kans.

Itsehän täällä aina toitotan, että noi 2:set eli Hotit on omaan käyttööni mitä parhaimmat, ei tuu turhia kihinöitä. Vintaget eli ykköset toimii myös, vaikka yläpäätä saa vähän leikellä.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Wilkeson
30.08.2006 13:59:10
noh... raavin päätä aikani ja teen sit päätöksen.
oli se sit 2 tai 3 ni veikkan et saan kuulostaa iha hyvältä.

onx siin sit ideaa et esim 3 tallaan ja 2 kaulaan?

jotkut mixaa näin.

mut vaikee on oikeestaa päätellä mitään ku ei tosiaa voi tietää et mikä siin kepis kuulostas hyvältä.

sen tiiän vaan et mun nuppi+kaappi saundaa aina hyvältä...mut ei oikeesti paskoilla mikeillä.

tai ainaki erilaiselta jos ei hyvältä :)
Karlsson
30.08.2006 14:01:07
noh... raavin päätä aikani ja teen sit päätöksen.
oli se sit 2 tai 3 ni veikkan et saan kuulostaa iha hyvältä.

onx siin sit ideaa et esim 3 tallaan ja 2 kaulaan?

jotkut mixaa näin.

mut vaikee on oikeestaa päätellä mitään ku ei tosiaa voi tietää et mikä siin kepis kuulostas hyvältä.

sen tiiän vaan et mun nuppi+kaappi saundaa aina hyvältä...mut ei oikeesti paskoilla mikeillä.

tai ainaki erilaiselta jos ei hyvältä :)

Oma mielipiteeni on, että 2:set kuulostaa Ampegin SVT+8x10-läjän läpi erittäin hyvältä.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Wilkeson
30.08.2006 14:04:13
mul on SVT ja 4x10 refleksikaappi.

mun mielestä se on hyvä pino!

nyt alan olee sitä mieltä et 2:set laitan!

by the way..mitkä putket sul on?

mul on edelleen jotku sovtekin ensiasennusputket.

JJ:tä suositellaan ja kehutaan todella hyväx!
Warwicked
11.09.2006 21:31:27

Omistan Warwick Corvette Standard 4 basson. Ongelma on, että paikallaan olevat mikit ovat mielestäni aika kehnot (MEC dynamicCorrection J/J Pickups). Soundi ei ole sellainen kuin haetaan. Tarvittava soundi olisi murean rouhea...jyhkeä, jota lähinnä hevipiireissä käytetään. Sellainen soundi joka tois botnea oikein rehvakkaasti, muttei ole puurosoundi. Lisäksi pitäs hommata uudet kielet jotka ei lössähtäis heti aluks. Voisko joku kertoo parhaan mahdollisen ratkaisun tällaiseen ongelmaan? Kaappeina käytän Warwickin Pro 411 hornilla ja saman valmistajan 115 kaappia. Nuppina on profet 5.1.
Neuvoja otetaan vastaan:) Kiitos!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)