Aihe: Aloittelijat soittavat, muut kommentoivat-ketju
1 2 3 4 59 10 11 12 1356 57 58 59 60
Stratocaster_90
26.08.2006 20:42:44

No, toivotaan että tuo pitkä viestisi pitää paikkansa, ja VÄHENNETÄÄN -joihin-en-pysty-biisejen soittaminen. Mutta yritän ottaa itseäni niskasta kiinni, ja treenata vaikka vain yhtä sooloa, ja yritän nostaa tosi hitaasti tempoa, tai en välttämättä koskaan jos edellinen ei mene puhtaasti ja jne. Eli, harjoittelen silti ainakin vähän tuota Bodomia... No, ongelma astuu eteen samantien: minua ei oikein innosta muiden biisejen soittaminen... Kuunteleminen kyllä, mutta kun tuntuu että vain vaikea musiikki on niin hienoa, että sitä jaksaa soittaa yksinkin kitaralla. Eli taidan ajaa sitä takaa, että biisissä pitää olla vähintäänkin paljon melodioita. Olisiko kenelläkään siis tiedossa joitan minun taidoilleni sopivaa melodista kappaletta tiedossa? Jos biisissä olisi hyviä tappo-riffejä ja hyviä helppoja melodioita ja kenties helpohko soolo, niin sellaista kyllä jaksaisin soitella iät ja ajat. Mutta kun olen vähän huono tutustumaan uuteen musiikkiin, niin en tiedä yhtään edes mistä päin pitäisi etsiä kriteerini täytävää biisiä :)
Novac
26.08.2006 20:53:43 (muokattu 26.08.2006 20:54:37)

No, toivotaan että tuo pitkä viestisi pitää paikkansa, ja VÄHENNETÄÄN -joihin-en-pysty-biisejen soittaminen. Mutta yritän ottaa itseäni niskasta kiinni, ja treenata vaikka vain yhtä sooloa, ja yritän nostaa tosi hitaasti tempoa, tai en välttämättä koskaan jos edellinen ei mene puhtaasti ja jne. Eli, harjoittelen silti ainakin vähän tuota Bodomia... No, ongelma astuu eteen samantien: minua ei oikein innosta muiden biisejen soittaminen... Kuunteleminen kyllä, mutta kun tuntuu että vain vaikea musiikki on niin hienoa, että sitä jaksaa soittaa yksinkin kitaralla. Eli taidan ajaa sitä takaa, että biisissä pitää olla vähintäänkin paljon melodioita. Olisiko kenelläkään siis tiedossa joitan minun taidoilleni sopivaa melodista kappaletta tiedossa? Jos biisissä olisi hyviä tappo-riffejä ja hyviä helppoja melodioita ja kenties helpohko soolo, niin sellaista kyllä jaksaisin soitella iät ja ajat. Mutta kun olen vähän huono tutustumaan uuteen musiikkiin, niin en tiedä yhtään edes mistä päin pitäisi etsiä kriteerini täytävää biisiä :)

Yksi hyvä on GNR Sweet Child Of Minen intro. Sitä minä soittelen vieläkin. Kohtalaisen iisi riffi, mutta silti yllättävän haastava. Kuulemma sitä äänittäessä Slashiltakin oli kulunut koko päivä.... mutta intro on siis kuitenkin sellainen, että arvioisin sen soveltuvan sinunkin taidoillesi.

Toinen hyvä on Iron Maidenin 2Minutes To Midnight. Ja taas varsinkin intro. Hyvää demppaustreeniä, ja taas hauska ja helppo riffi, mutta yllättävän haastava saada täydelliseksi.

Muut saa ehdottaa muita biisejä... Mulle ei nyt tule muita mieleen. Yleensä noissa "ikivihreissä" riffeissä on aika paljon treenailtavaa.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Stratocaster_90
26.08.2006 21:18:07 (muokattu 27.08.2006 08:14:09)

Joo tota Sweet Child O´Minea onkin tullut jo treenattua jo kaun sitten :/. Siinä vaan on se, että en saa samanlaista soudnia kuin Slashillä, niin vaikka sen osaisi, niin ei se kuullostaisi niin legendaariselta. Niin siitä tulikin mieleeni, mitäs efektejä pitäsi käyttää että saa tollasen Randy Rhoadsin soundia? Meinaan Crazy Trainin ja Goodbey To Romacen soolojen soundi on kertakaikkisen upea.
Wahi
26.08.2006 21:22:16 (muokattu 26.08.2006 21:22:48)
E: Ei sittenkään mitään.
Shine on You crazy Diamond.
32788
26.08.2006 23:23:39
Juu, tuo Sweet Child O' Mine on kyllä tosi vaikea saada menemään ilman virheitä, vaikka periaatteessa helppo onkin. Kolme vuotta olen soittanut ja menee se nyt jotenkin:

http://www.megaupload.com/?d=G7GKCVK1

Valitan, että jouduin laittamaan sen tuonne, mutta kun ei nyt ole koneella mitään ohjelmaa millä siirtää kotisivuille kun vasta asensin tämän uudestaan.
destruction
27.08.2006 02:29:15 (muokattu 27.08.2006 02:29:38)

Siinä olis vielä munki puolesta hieman Sweet Child O' Mine:a.

http://fullcut.miumau.net/sw00t_child.mp3
tommiot
27.08.2006 11:57:26
Niin siitä tulikin mieleeni, mitäs efektejä pitäsi käyttää että saa tollasen Randy Rhoadsin soundia?

Me oltiin bändin kanssa studiossa, joku mulkero potkaisi jonkin kaapin mikeistä sivuun, tuli tommonen ihme Crazy Train soundi... ihme alamiddlepiikki.

Mutta se soolo on muistaakseni tuplattu ja panoroitu aika jyrkästi.
Novac
27.08.2006 14:14:45

Joo tota Sweet Child O´Minea onkin tullut jo treenattua jo kaun sitten :/. Siinä vaan on se, että en saa samanlaista soudnia kuin Slashillä, niin vaikka sen osaisi, niin ei se kuullostaisi niin legendaariselta. Niin siitä tulikin mieleeni, mitäs efektejä pitäsi käyttää että saa tollasen Randy Rhoadsin soundia? Meinaan Crazy Trainin ja Goodbey To Romacen soolojen soundi on kertakaikkisen upea.

slash-soundi helpolla:

kaulamikki
tonet nollaan
M.U.
27.08.2006 14:33:14 (muokattu 27.08.2006 14:34:03)
http://www.easy-sharing.com/617560.html
Tuossa vähän bluesskaalaa (ei kyllä kovin hyvin mene) ja tässä sitten jotain omaa kivaa http://www.easy-sharing.com/617562.html

Kitaran soiton aloitin 8.8. ja olen lähinnä noita skaaloja treenannut, opetellut nuotit kaulalta ja sointuja. Nyt olen ajatellut alkaa opettelemaan barreja.
Niin joo ja mikkinä toimii halvan headsetin paska mikki.
32788
27.08.2006 15:58:25 (muokattu 27.08.2006 16:00:32)
slash-soundi helpolla:

kaulamikki
tonet nollaan

Juu. Tossa omassa klipissä on lisäksi marshallin JMP-mallinnus, josta säröt täysillä, middlet täysillä. Kaikua jonkin verran. Ehkä joku JCM-mallinnus saattaisi olla parempi, mutta kun seuraava pykälä on JCM900, niin otin sitten tuon.
hyllevi
28.08.2006 19:05:03
Neljä sekunttia täyttä paskaa viime talvelta: http://hylis.shelli.fi/Uskomattomat/sweep.mp3

Soundit ja vireet unohdetaan nyt tyystin, onko itse tekniikassa kauheasti vikaa? Koitan jaksaa äänittää oikeaa soittoa joskus myöhemmin. Vahvistimen siirtäminen on vain niin raskasta.
Stratocaster_90
28.08.2006 19:47:07 (muokattu 28.08.2006 19:47:17)

Onko itse tekniikassa kauheasti vikaa?

Tuskinpa, koska onnistuit luomaan tuosta aivan Nintendo-äänien kuulosta :D.
Karipiirto
28.08.2006 20:35:38

Tuli mieleen että Iron Maidenin kappale Still Life sopii kuvaukseen ja sisältää jopa aloittelijalle suhkot haastavan introsoolon. Tilusooloja biisin loppupuolella mutta intron kun saa soitettua vaikka levyn mukana niin että se ei aiheuta kanssaihmisissä korvasärkyä niin hyvä. Itselläni tuo saavutus oli aikanaan tosi iso juttu ja soittelen sitä pätkää vieläkin koska pidän siitä.
Vain jalasjärviset saavat haukkua Koskuetta.
M.U.
28.08.2006 21:38:34
http://www.easy-sharing.com/617560.html
Tuossa vähän bluesskaalaa (ei kyllä kovin hyvin mene) ja tässä sitten jotain omaa kivaa http://www.easy-sharing.com/617562.html

Kitaran soiton aloitin 8.8. ja olen lähinnä noita skaaloja treenannut, opetellut nuotit kaulalta ja sointuja. Nyt olen ajatellut alkaa opettelemaan barreja.
Niin joo ja mikkinä toimii halvan headsetin paska mikki.

Voisiko joku kommentoida edes jotain näistä ja antaa jotain neuvoja mitä ja miten treenata?
Stratocaster_90
29.08.2006 07:25:06

Ton blues skaalan kuuntelin, yritäppä oppia soittamaan se vähän nopeampaa, en puhu nyt tilutuksesta, mutta kun skaalan sahaus hitaasti on vähän.....LOL
ravensoul
29.08.2006 14:31:03 (muokattu 29.08.2006 14:37:06)
Ton blues skaalan kuuntelin, yritäppä oppia soittamaan se vähän nopeampaa, en puhu nyt tilutuksesta, mutta kun skaalan sahaus hitaasti on vähän.....LOL

Ja juurikin ei näin. Sitä paitsi tuossa tuskin haettiinkaan mitään kuunteluelämyksen luomista vaan esimerkkiä omasta tekniikasta ja vinkkiä siihen mihin kiinnittää huomiota. Dynamiikkaan (lähinnä sen tasaisuuteen eli että nuotit kuulostaisivat samalla voimakkuudella soitetuilta) ja timeen paneutuisin ekana.

E: Niin joo, vielä siitä miten treenata. Plekukädelle treeniä, sointukomppausta erilaisilla rytmityksillä, pelkkään tekniikkatreeniin alternate-pikkausta vaikka skaaloja edestakas jne.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Tub
29.08.2006 15:01:01 (muokattu 29.08.2006 15:01:13)
piti mennä tällänenkin laittaan voi olla jotan virheita mutta eihän niin haittaa. soittanu puol vuotta noin. nottohing elese mutterresin soolo :D

http://www.easy-sharing.com/619012.html
Novac
29.08.2006 15:39:08

piti mennä tällänenkin laittaan voi olla jotan virheita mutta eihän niin haittaa. soittanu puol vuotta noin. nottohing elese mutterresin soolo :D

http://www.easy-sharing.com/619012.html

vaikea sanoa yhtään mitään kun tausta häiritsi aika paljon. koita soittaa ilman sitä.
M.U.
29.08.2006 15:43:13
Ja juurikin ei näin. Sitä paitsi tuossa tuskin haettiinkaan mitään kuunteluelämyksen luomista vaan esimerkkiä omasta tekniikasta ja vinkkiä siihen mihin kiinnittää huomiota. Dynamiikkaan (lähinnä sen tasaisuuteen eli että nuotit kuulostaisivat samalla voimakkuudella soitetuilta) ja timeen paneutuisin ekana.

E: Niin joo, vielä siitä miten treenata. Plekukädelle treeniä, sointukomppausta erilaisilla rytmityksillä, pelkkään tekniikkatreeniin alternate-pikkausta vaikka skaaloja edestakas jne.

Kiitoksia asiallisista ohjeista. :) Olen itsekin huomannut, että usein tulee jotkut kielet soitettua voimakkaammin kuin toiset.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)