Aihe: Fender Precision
1 2 3
Prowleri
09.11.2003 20:20:53
Mitenkäs olisi Geddy Lee signature? Japanissa tehty 70-luvun Jazz, varsin pätevä kuulem, karvan alta tonnin Saksammaalt.
Hähähä. -Jami
Niskamies
09.11.2003 20:53:13
Mitenkäs olisi Geddy Lee signature? Japanissa tehty 70-luvun Jazz, varsin pätevä kuulem, karvan alta tonnin Saksammaalt.

siinähän on tallassa badaassi. varsin pätevä vehje, jos multa kysytään.
Hanki presari ja ole tosimies!
J.Horde
09.11.2003 21:29:48
Suosittelen Fender Classic 60' Jazz Bassoa, parasta Mexico laatua. Hintaluokka sama kuin Highwayllä kuten myös hardware eroina vintage virittimet, kapeammat nauhat sekä hyvä viimeistely. Jos Classiciin vielä vaihtaa Custon Shopin 60-jazzbass mikit niin...

http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0131800
One Love... B
Niskamies
09.11.2003 21:44:46
tai EMG:n aktiivit tai Bartolinit tai Shadowskyn pre-ampin tai Bäd-Äss-tallan tai Hipshot E-virittimen tai hioo kaulan takapuolelta lakat veks tai...

äläpä rupee sarkastiseksi. Ja mitä pahaa bädassissö ja sadowskyn pre-ampeissa muka on?
hemmo
09.11.2003 21:58:47

äläpä rupee sarkastiseksi. Ja mitä pahaa bädassissö ja sadowskyn pre-ampeissa muka on?

Ai nöösi hyppii silmille? No hyvä.

Minusta Fender Precision sekä Jazz-bassot ovat hyviä ihan sellaisenaan, ilman modifikaatoita. Minusta näiden soittimien customointi lähinnä laskee niiden kelpoisuutta ja käyttöarvoa sekä hintaa.
Säröä beibi!
J.Horde
09.11.2003 21:58:55 (muokattu 09.11.2003 22:03:13)
Jos Classiciin vielä vaihtaa Custon Shopin 60-jazzbass mikit niin...

niin... asiasta tietämättömille tarkoitan sitä, että jos haluaa Jazzariin vielä enemmän Fenderi-soundia ja murinaa. Mikit parantavat alapään sekä keskiäänien toistoa ja tietenkin soundi syntyy vain passiivisilla mikeillä. Niin... sitten on vain taivas rajana tai basistin taidot.

PS Mikit ovat FENDER Custom Shopin tekemät.
One Love... B
hemmo
09.11.2003 22:07:55

niin... asiasta tietämättömille tarkoitan sitä, että jos haluaa Jazzariin vielä enemmän Fenderi-soundia ja murinaa. Mikit parantavat alapään sekä keskiäänien toistoa ja tietenkin soundi syntyy vain passiivisilla mikeillä. Niin... sitten on vain taivas rajana tai basistin taidot.

PS Mikit ovat FENDER Custom Shopin tekemät.

Olkoon vaikka itse Leo F:n käämimät. Ne maksaa luultavasti kuitenkin_enemmän_kuin se Mehiko-basso.

Eli onko se sen väärti? Ei minusta.

Se on soittajasta kiinni. Huipputyyppi svengaa vaikka kuminauhoilla. :-=
Säröä beibi!
J.Horde
09.11.2003 23:26:08 (muokattu 09.11.2003 23:30:39)
Olkoon vaikka itse Leo F:n käämimät. Ne maksaa luultavasti kuitenkin_enemmän_kuin se Mehiko-basso.

Fender Classic 60' Jazz Basso on noin 800 euroa ja Fender Custom Shopin mikit noin 150 euroa. Ainakin Elon laskuopin mukaan basso on kalliimpi.

Se on soittajasta kiinni. Huipputyyppi svengaa vaikka kuminauhoilla. :-=.

Svengi ja soundi on eri asia, tässä asiassa puhutaan nyt soundista eli äänestä (singaalista) ja sen sävyistä jonka se basisti tuottaa.

Minusta näiden soittimien customointi lähinnä laskee niiden kelpoisuutta ja käyttöarvoa sekä hintaa.

Edellisten kommenttien mukaisella logiikalla - kyllä.
Mutta kun tarkoituksenmukainen ja harkittu customointi lisää soittamisen iloa jokaisen omiin mieltymyksiin. Eikä customointi ainakaan hintaa laske päinvastoin, ja nyt ei puhuta mistään 60-luvun retro soittimista.
Mitä tarkoittaa basson käyttöarvo?
One Love... B
Ylläri
09.11.2003 23:50:17
Ehkä nyt on tässä vaiheessa turha vielä ruveta puhumaan customoinneista sun muista... osta se basso joka tuntuu parhaalta (ja johon rahat riittää) ja naatiskele siitä pari vuotta. Jos sen jälkeen kaipaat jotain lisää, niin palataan siteen asiaan.

Ja mitä tulee niihin kuminauhoihin... minä olen aina uskonut Jacon mottoon:"the sound is in my hands". Pienetkin muutokset soittotekniikassa synnyttävät paljon hurjempia eroja soundissa kuin mitään etuset tai aktiivimikit.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Karlsson
10.11.2003 20:34:18
Minusta Fender Precision sekä Jazz-bassot ovat hyviä ihan sellaisenaan, ilman modifikaatoita. Minusta näiden soittimien customointi lähinnä laskee niiden kelpoisuutta ja käyttöarvoa sekä hintaa.

Kyllähän nyt soitinta saa muokata.

Siinä olet oikeassa ettei Presaria tai Jatsaria tarvitse ruveta automaattisesti kustomoimaan, sillä nehän ovat aivan loistavia soittopelejä sellaisinaan.

Oma Presarini on saanut jos jonninmoista muokkausta osakseen (joskaan ei minun toimestani) ja ei se siitä paskemmaksi soittimeksi ole tullut.
"Zpiu..Zwängngng.. viuiuiungng..Sprääängngn!" -Sam soittaa sitariaan
Karlsson
10.11.2003 20:35:03
Huipputyyppi svengaa vaikka kuminauhoilla. :-=

Helppo sun on sanoo ku sulla on se silikonikieleibeissi...
Niskamies
10.11.2003 21:11:44
Oma Presarini on saanut jos jonninmoista muokkausta osakseen (joskaan ei minun toimestani) ja ei se siitä paskemmaksi soittimeksi ole tullut.

mitä sun presarille on tehty?
Karlsson
10.11.2003 21:22:35
mitä sun presarille on tehty?

Uuh, kaikkea tuhmaa...

Kröhm. Eiku, lisätty takamikki, EMG-aktiivit, D-tuner, lakat pois kaulan takaa... Ja tietty suurinpiirtein tonni paskaa joka puolella. Tosin vähän aikaa sitten raappailin sitä kun soittokaverit alkoi huomautella sen ulkonäöstä.

Tallaa en aio vaihtaa. Se orkkis peltiläpyskä on oiva ja siihen ei pidä kuolevaisen koskeman.
Niskamies
10.11.2003 21:39:33
Tallaa en aio vaihtaa. Se orkkis peltiläpyskä on oiva ja siihen ei pidä kuolevaisen koskeman.

näin on. onkos sulla mitään hurinaongelmia sen lisätyn tallamikin kanssa?
Karlsson
10.11.2003 22:58:00
näin on. onkos sulla mitään hurinaongelmia sen lisätyn tallamikin kanssa?

Ei sitte mitään.

Aika hiljainen peli. Siis kohinan suhteen. Muuten kyllä lähtee höökiä...
absqua
11.11.2003 07:21:02
Uuh, kaikkea tuhmaa...

Kröhm. Eiku, lisätty takamikki, EMG-aktiivit, D-tuner, lakat pois kaulan takaa... Ja tietty suurinpiirtein tonni paskaa joka puolella. Tosin vähän aikaa sitten raappailin sitä kun soittokaverit alkoi huomautella sen ulkonäöstä.

Onko sinulla ne EMG:t vielä kiinni siinä? Oletko tyytyväinen?

(itse ammuin yhdesta jatsarista EMG:t kuuhun passiivimikkien tieltä kun en vielä vuoden yrittämisen jälkeenkään ollut sinut niiden kanssa)

D-tuner on mainio keksintö. Köyhän miehen 5-kielinen tai jotain.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
11.11.2003 07:46:23
Onko sinulla ne EMG:t vielä kiinni siinä? Oletko tyytyväinen?

(itse ammuin yhdesta jatsarista EMG:t kuuhun passiivimikkien tieltä kun en vielä vuoden yrittämisen jälkeenkään ollut sinut niiden kanssa)

D-tuner on mainio keksintö. Köyhän miehen 5-kielinen tai jotain.

Joo, onhan noi EMG:t kiinni. Ei mulla ole ongelmia niiden kanssa, mutta ehkä en vain tiedä paremmasta..

Olivat tuossa silloin kun tuon basson ostin ja en muilla presareilla hirveämmin ole soitellut. Ei kuitenkaan ole mitään intuo lähteä vaihtamaan. Don´t fix it if it ain´t broke.

Ja myös tuo D-tuneri oli valmiiksi kiinni. Ei ole hirveästi käyttöä, mutta eipä se haittaakaan.
absqua
11.11.2003 08:15:15
Joo, onhan noi EMG:t kiinni. Ei mulla ole ongelmia niiden kanssa, mutta ehkä en vain tiedä paremmasta..

Olivat tuossa silloin kun tuon basson ostin ja en muilla presareilla hirveämmin ole soitellut. Ei kuitenkaan ole mitään intuo lähteä vaihtamaan. Don´t fix it if it ain´t broke.

Ja myös tuo D-tuneri oli valmiiksi kiinni. Ei ole hirveästi käyttöä, mutta eipä se haittaakaan.

Jep. Ihan vain mielenkiinnosta kyselin, koska, kuten jo sanottu, minua emg:t eivät puhutelleet yhtään, vaikka laatutavaraa ovatkin. Eikä tarkoituksena nyt ole missään tapauksessa alkaa sen kummemmin dissaaamaan aktiivimikkejä - kukin taaplaa tyylillään ja kamoillaan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
poppamies
11.11.2003 15:44:14

Jep. Ihan vain mielenkiinnosta kyselin, koska, kuten jo sanottu, minua emg:t eivät puhutelleet yhtään, vaikka laatutavaraa ovatkin. Eikä tarkoituksena nyt ole missään tapauksessa alkaa sen kummemmin dissaaamaan aktiivimikkejä - kukin taaplaa tyylillään ja kamoillaan.

No mullakin oli yhdessä tekemässäni bassossa EMG*n P/J estti + aktiivisäätimet. Hyvin toimi kaikin tavoin mutta en vaan tykännyt soundista...
"G-strings are for strippers"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)