Aihe: Juno-D ongelma!
1
Leikari
30.08.2006 10:26:51
Pianosoundit miellyttävät korvaani, vaan ongelma on nyt että en ainakaan alustavasti löydä kosketusherkkyyden säätöä.

eiköhän se asia sieltä manualista löydy - katso manualin hakemistosta "velocity" -sanalla. Yleensä ko. parametriä säädetään jostain "master"-osastosta. Tehtaan soundeissa ko. juttu lienee säädetty optimiin ko. koskettimistolle. Olisiko ongelma käyttämissäsi kaiuttimissa? - millaiset ne ovat?? Mitenkään yletöntä hakkaamista pianosoundin ei pitäisi kaivata vaan aivan normaalivoimaa.

Jotta saan soundin kajahtamaan oikeuksiinsa, minun pitää suorastaan "hakata" koskettimia. Efektien ja parametrien muokkauksista en aluksi löytänyt vastaavaa säätölukemaa. Myös Cutoff potikka ei asiaa niin puhtaasti palvellut. Kokeneemmat kertokoon mistä löydän säädön vai löydänkö lainkaan?

eri parametrit toimivat eri sampleilla ja soundeilla eri tavoin - cutoff ei ole mitenkään radikaalisti pianosoundeissa käytettävä parametri. Cutoff-potikan toimivuuden voit testata esim. lead- ja pad -soundeilla

EDIT: ja polyfonian määrittämistä en löydä millään että osaako joku sanoa tähän?

mitähän tarkoitat?? jossain performance tms. tilassa voi monesti määritellä kunkin midikanavan tms. maksimipolyfonian - manualista löytyy

suosittelen, että käyt huolellisesti manualin läpi - vienee muutaman illan kun ko. työasematyyppiseen laitteeseen on ensikosketus, mutta asiat selviävät - ja saat tietää sellaisistakin asioista, joita et osaisi kysyä ;-)
-- mielestäni on turha vaivata keskustelupalstoja ennen kuin on itse yrittänyt selvittää perusasioita laitteen mukana tulevista dokumenteista

so. manualista oppii soundien editoinnin, midiasetukset, sekvensserin käytön yms. perusasiat ja syvällisemmätkin - sitten vaan kokeilemaan ja "ruuvaamaan" - sen polun ovat monet muutkin käyneet - uudet laitteen on sen jälkeen helppo ottaa haltuun kun perusteet ovat kunnossa
Soitetaan jamia!
Synth
30.08.2006 21:17:54
manuaaleja mielelläni lueskelisin jos jotain niistä ymmärtäisin... löytyykö netistä tai mistään suomenkielisiä???
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
Adawolf
30.08.2006 21:30:44
manuaaleja mielelläni lueskelisin jos jotain niistä ymmärtäisin... löytyykö netistä tai mistään suomenkielisiä???

Tulevaisuuden kannalta kannattaisi englanti opetella. Jos ei, niin www.roland.fi vois ehkä auttaa.

Roland - tuotetuki:
Sähköposti
(vastaus max.24 h): support@roland.fi
My keyboard wants to kill yo mama.
Synth
31.08.2006 10:47:43
Ymmärtämisellä tarkoitin manuaalissa lukevia syntikkamaailman termejä, joihin mikään sanakirja ei osaa välillä antaa suomenkielistä selitystä. Muutoin menee teksti kyllä perille...
Leikari
31.08.2006 11:56:24
Ymmärtämisellä tarkoitin manuaalissa lukevia syntikkamaailman termejä, joihin mikään sanakirja ei osaa välillä antaa suomenkielistä selitystä. ..

niitä voit kysellä täältä

lisäksi kannattaa perehtyä MIDIin - kirjaston kautta (vaikkapa tädiltä kysymällä) löytyy perustietoteoksia
Soitetaan jamia!
Leikari
31.08.2006 11:59:25
Tulevaisuuden kannalta kannattaisi englanti opetella. Jos ei, niin www.roland.fi vois ehkä auttaa.

Roland - tuotetuki:
Sähköposti
(vastaus max.24 h): support@roland.fi

tähän sen verran yleiseti, että:

suomesta ostetussa laitteessa tulisi olla mukana suomenkieliset käyttöohjeet - ainakin jonkinlainen pikaopas, jonka avulla mainostettujen speksien mukainen käyttö onnistuu - muuten tuotteessa/tavarassa on virhe -- noin siis kuluttajansuojanäkökulmasta

saksasta ostettuun härveliin ei voi ohjetta yrittää saada sikäläiseltä myyjältä - en tiedä, että onko mitään velvoitetta hommata - liekö EU:lla tuollaiseen mitään määräyksiä/yhtenäistä käytäntöä
Soitetaan jamia!
Synth
31.08.2006 15:36:07 (muokattu 31.08.2006 20:46:44)
tähän sen verran yleiseti, että:

suomesta ostetussa laitteessa tulisi olla mukana suomenkieliset käyttöohjeet - ainakin jonkinlainen pikaopas, jonka avulla mainostettujen speksien mukainen käyttö onnistuu - muuten tuotteessa/tavarassa on virhe -- noin siis kuluttajansuojanäkökulmasta

saksasta ostettuun härveliin ei voi ohjetta yrittää saada sikäläiseltä myyjältä - en tiedä, että onko mitään velvoitetta hommata - liekö EU:lla tuollaiseen mitään määräyksiä/yhtenäistä käytäntöä

Veit sanat suustani! Ihan Soitin Laineelta tuli laite haettua mutta he tilasivat sen suoraan tanskasta. Siellä tuskin laittelevat valmiiksi mitään suomen manuaaleja. Kun aika sallii niin pitää tarkistaa vielä tuo romppu mikä paketin mukana tuli...

EDIT: korjausta... soitin maahantuojalle ja sanoivat että juno deen mukana on aina tullut suomenkielinen opas ja postiin panivat sellaisen tulemaan minulle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)