Aihe: Miten muusikko viihdyttää itseään?
1 2 3 4
baron
09.11.2003 12:19:45

Otsikko on ehkä hiukan harhaanjohtava, tarkoitan soittamalla.

Eli mitä kappaletta/kappaleita soittelet yksin omaksi iloksesi?

Mun ehdoton suosikki tällä hetkellä on "My Melancholy Baby", joka ehkä säveltäjän pettymykseksi saa mut aina hyvälle tuulelle.

Toinen tämän hetken suosikkipiisejäni on Thelonius Monkin "Blue Monk", jossa perinteinen blueskaava on kivasti "rikottu".

(Tää kai periaatteessa kuuluisi "Gallup-osastolle", mutta mua kiinnostaa tanssimuusikoiden mielipiteet, eikä ne kaikki rock-piisit, jotka sieltä tulisi)
Rantsu
09.11.2003 13:54:33
Eli mitä kappaletta/kappaleita soittelet yksin omaksi iloksesi?

HÄH! Et voi olla tosissasi!! Ranteet auki -fiilis tulee heti, jos jotain pitäisi yksin yrittää soittaa...
Vilhelmus
09.11.2003 14:21:42

(Tää kai periaatteessa kuuluisi "Gallup-osastolle", mutta mua kiinnostaa tanssimuusikoiden mielipiteet, eikä ne kaikki rock-piisit, jotka sieltä tulisi)

Sori, että off-topicoin tässä, mutta nää genrealueet on kyllä jänniä.
- rock/pop- ja hevialueilla taitetaan peistä bändeistä
- konemusa-alueella puhutaan vaan lähinnä laitteista
- tanssimusapalstalla tanssimuusikot puhuvat ihan kaikesta.

Jännää :)
Hubert
09.11.2003 17:00:45
Yksin ollessa tulee soitetttua ja laulettua omaa sovitusta DR. Johnin Marianne Faithfullille kirjoittamasta kipaleesta "Love, Life and Money". Myös Johnny Winter on levyttänyt rallin omalla tyylillään. Muut kivat piisit on "'Round Midnight", "Ruby My Dear" ja "Big Bad Bill Is Sweet William Now". Nää menee siis kittaraisella.
Does humor belong in music?
KB
09.11.2003 18:02:51 (muokattu 09.11.2003 18:03:41)
Viimeisintä toivelaulukirjaa just soittelin läpi. Lähinnä tulee soitettua jotain omaa juttua, mitä nyt joskus treenitarkoituksessa jotain muuta huttua.

Edit: tuli riimi..
Difficile est satiram non scribere - Pala funkybluusia
baron
09.11.2003 18:19:08

- tanssimusapalstalla tanssimuusikot puhuvat ihan kaikesta.

Jännää :)

1. Mä tykkään rokista
2. Mä oon soittanut rokkibändissä (tosin cover-sellaisessa)
3. Mä olen osallistunut keskusteluihin M-netin melkein kaikilla palstoilla
4. Tällä palstalla palaute, joko positiivinen tai negatiivinen on kuitenkin eniten sitä, mitä mä kaipaan. Mistä johtunee??
nikolai
09.11.2003 18:19:49
Yleensä yllätän itseni hieromasta biisejä jotka on bändinkin kanssa työn alla, sellasta alustavaa sovitustyötä. Nyt menossa "punatukkaiselle tytölleni" ja päädyin aika lähelle Kuosmasen versiota. Muutenvaan tulee kelailtua lähinnä Blues/jazzkaavoja.
baron
09.11.2003 18:26:55

Viimeisintä toivelaulukirjaa just soittelin läpi. Lähinnä tulee soitettua jotain omaa juttua, mitä nyt joskus treenitarkoituksessa jotain muuta huttua.

Edit: tuli riimi..

1. Kun mä sain Toivelaulut 17 käsiini, niin ilman muuta mä pianon vierellä ajan kanssa selailin sen läpi ja samantien soitin kaikki jännät/mielenkiintoiset/uudet/tutut läpi.

2. Treenitarkoitus on eri asia kuin huvittelu. Mä tarkoitin sitä, että soitteletko/soitteletteko ihan huviksenne/iloksenne jotain ilman muuta tarkoitusta.

Mulla on niin vähän (liian vähän) aikaa soittamiseen, että kaikki aika pitäisi hyödyntää harjoittelemiseen (tekniikkaa tai uusia kappaleita), mutta joskus kuitenkin vain "huvittelen".
baron
09.11.2003 18:33:33

. Nyt menossa "punatukkaiselle tytölleni" ja päädyin aika lähelle Kuosmasen versiota.

Tarkoitatko sitä Olavi Virran ikiomaa sävellystä?
Ola ei montaa kappaletta itse säveltänyt, mutta kyllä sekin puoli herralla oli hallussa.
Rantsu
09.11.2003 18:38:06
Ola ei montaa kappaletta itse säveltänyt, mutta kyllä sekin puoli herralla oli hallussa.

Asioista kenties hyvinkin perillä olevilta tahoilta on joskus kantautunut huhuja, ettei Ola oikeasti olisikaan omien kappaleidensa säveltäjä. Asiasta olisi mielenkiintoista saada lisävalaisua, jos sitä jollakin olisi antaa.
nikolai
09.11.2003 19:06:05

Just sitä, ainakin lapuissa säveltäjäksi mainitaan O. Virta.
Oli miten oli, hyvä biisi.
baron
09.11.2003 19:07:16 (muokattu 09.11.2003 19:10:37)

Asioista kenties hyvinkin perillä olevilta tahoilta on joskus kantautunut huhuja, ettei Ola oikeasti olisikaan omien kappaleidensa säveltäjä. Asiasta olisi mielenkiintoista saada lisävalaisua, jos sitä jollakin olisi antaa.

Mulla ei ole muuta tietoa kuin että muutamaan kappaleeseen Olavi Virta on merkitty säveltäjäksi ja joihinkin sanoittajaksi.
Etsimättä tulee mieleen "Punatukkaiselle tytölleni" ja "Yö kerran unhoa annoit".

Jostain lähteestä olen lukenut, että noin 30 kappaleeseen Olavi Virta olisi merkitty säveltäjäksi.

En itse tunne muita kuin nuo kaksi mainitsemaani.
Olisi todella kiva, jos jollain olisi "sisäpiiritietoa"?

PS Jos herra kuitenkin oli sellainen lahjakkuus, varmasti hänellä olisi ollut kykyä säveltämiseen, käytti hän sitä tai ei
nikolai
09.11.2003 19:13:15
Joku kyl väitti Olan olleen varsin hyvä kitaristi, mahtaakohan löytyä levyiltä herran kitarointia?
baron
09.11.2003 19:35:21

Joku kyl väitti Olan olleen varsin hyvä kitaristi, mahtaakohan löytyä levyiltä herran kitarointia?

Mä en tähän hätään tarkistanut tietoja, mutta mulla on luulo/tieto, että hän olisi aloittanut Dallapen tai vastaavan kitaristina.
KoskPaavo
10.11.2003 09:03:49
Joululahjaksi tulee usein uusi Toivelaulukirja ja mielestäni biisit ovat tulleet "mielenkiintoisemmiksi" koska standardithan on jo aikaisemmissa kirjoissa. Joulunpyhinä on ihan kiva rimputella näitä. Suoraan sanoen , mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän vapaa-aikaa tulee "tuhlattua" uusien biisien harjoitteluun.Iskelmäpuolella ei kuitenkaan mitään uutta taida löytyä.
isojussi
10.11.2003 12:05:04
Mä en tähän hätään tarkistanut tietoja, mutta mulla on luulo/tieto, että hän olisi aloittanut Dallapen tai vastaavan kitaristina.

Aloitti se.

Alkuperäiseen aiheen: Mä jammailen Band-in-the-boxin kanssa tai soittelen jazzballadeja (Viimeks Lament, You are too beautiful jne...)
Osta mut - ma olen kaupan!
baron
10.11.2003 12:14:56

Alkuperäiseen aiheen: Mä jammailen Band-in-the-boxin kanssa tai soittelen jazzballadeja (Viimeks Lament, You are too beautiful jne...)

Varmaan pitäisi enemmän soittaa Band-in-the-boxin taikka jonkun muun "konebändin" kanssa, mutta sehän alkaa inhottavasti haiskahtaa harjoittelulta eikä huvittelulta.
vanhami
10.11.2003 12:35:45
Itse soittelen jotain vanhoja valsseja humppia tangoja jne.
Etupäässä kuitenkin treenimielessä. On se jännä, kuinka nopeasti sitä unohtaa kappaleet, joita on joskus soittanut satoja kertoja. Opettelen aina kaikki uudet kappaleet ulkoa, siis sellaiset joissa pitää soittaa ihan oikeasti jotain. Ja jotta ne pysyy päässä, pitää niitä renkutella kotosalla. Viihdetähän se tuokin.
Erimies
10.11.2003 16:09:31
blues-likkejä eri sävellajeista. Naapurit tykkää...
"Avaruudessa kukaan ei huomaa komeuttasi" - Carlos
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)