Aihe: Onko se Larssi hyvä rumpali?
1 2 3 4 5 6
Conrad Lant
21.10.2003 12:54:16

Vai meinaatko että se olis nauhottanu ne rumpuosiot 20 sek. pätkissä? Ja minkähän ihmeen takia taas?

Leikkaan ihan liian myöhään keskusteluun joka on käyty varmaan sata ja kaksi kertaa, mutta tämän seikan (siis Pro Toolsilla pienistä paloista leikatut ja liimatut rumpuotot) l'Arse kyllä ihan itse myönsi MD:n haastattelussa vuosimallia Musti. Ja oli kovasti muutenkin sitä mieltä, ettei moista ehkä olisi sittenkään pitänyt mennä tekemään, kun ei niitä cocktaileja ollutkaan "kiva" soittaa livenä.

Kaivan sen lehdykän jostain muuttolaatikosta jos tarvitsee :-)

Sitäpaitsi Larsin Portnoyn kyrpääkin suurempi ego ei ois kestäny tollasta fuskua. Tai siis sitä että se on ite ollu mukana säveltämässä biisiä jota ei osaa edes soittaa!

No ei se niitä ainakaan Justicen kiertueella osannut soittaa. MOT.
No one prayed for Sodom
Sgandalf
21.10.2003 14:21:22
No niin, saatana! Kiitos Conrad!
Bewahret einander vor der Zweisamkeit
rather be dead
21.10.2003 17:07:06
Ihan liian myöhään tähän keskusteluun nyt hyökkään, mutta kyllä se minunkin on mielipiteeni sanottava. Vaikkakin kaikki on jo sataan kertaan sanottu :)

Mikään tekniikkahirmuhan mies ei ole, kuten mainittu, mutta hoitaa tonttinsa ihan mallikkaasti. Uniikin soittotyylin (hyvä vai huono asia?!) ja kunnon showmies-asenteensa takia kuitenkin arvostan aika korkealle. On myös erittäin tärkeä vaikuttaja monille rumpalin alulle, ei-niin-vaikeiden kikkailujen ansiosta... Oli se hiano tunne kun ensimmäistä kertaa Masterin tai Sandmanin soitti kokonaan bändin kanssa :)

Justicen rumpukynäilyistä en tiedä, mutta ainakin Black-albumia tehdessä joka fillistä otettiin ihan jumalaton määrä ottoja ja sitten liimailtiin. Ja tuo sanottiin Classic Albums dvd:llä.
"I could have died with you"
Jaska
21.10.2003 18:05:20
Ja tuo sanottiin Classic Albums dvd:llä.

ja näytettiin vielä
hege
06.11.2003 16:05:08
No lisätään sitten tekstiin vaikka että:
...hakkaa tomeja, lyö virveliä (klong) ja paukuttaa peltejä...
Nytkö ymmärsit mitä ajoin takaa?

Monetkin metallican piisit tartteis kunnon jytäkompit vaan yhtä ja samaa paskaa vaan koko ajan, ja toiseks setissä vitusti tomeja, peltejä yms. paskaa vaan käyttääkö niitä? No EI!
Jorkka
06.11.2003 17:47:58
Leikkaan ihan liian myöhään keskusteluun joka on käyty varmaan sata ja kaksi kertaa, mutta tämän seikan (siis Pro Toolsilla pienistä paloista leikatut ja liimatut rumpuotot) l'Arse kyllä ihan itse myönsi MD:n haastattelussa vuosimallia Musti. Ja oli kovasti muutenkin sitä mieltä, ettei moista ehkä olisi sittenkään pitänyt mennä tekemään, kun ei niitä cocktaileja ollutkaan "kiva" soittaa livenä.

Kaivan sen lehdykän jostain muuttolaatikosta jos tarvitsee :-)

No ei se niitä ainakaan Justicen kiertueella osannut soittaa. MOT.

niin varmaan joo, varsinkin kun protools on muutaman vuoden vanha ohjelma. lars on myöntänyt kyseisen kaltaisista kikoista ainoastaan että dyers even tuplabasarit on nopeutettu.
jussiohman
06.11.2003 18:34:58
Mä taas kuulin et se soitti ne käsin ne Even tuplat. Ihme meininkiä.
"Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!"
ziggy
06.11.2003 22:07:10

Mä taas kuulin et se soitti ne käsin ne Even tuplat. Ihme meininkiä.

Tällästä minäkin olen kuullut. Mene ja tiedä...!
"Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala
Naama-amis
07.11.2003 17:51:43
Monetkin metallican piisit tartteis kunnon jytäkompit vaan yhtä ja samaa paskaa vaan koko ajan, ja toiseks setissä vitusti tomeja, peltejä yms. paskaa vaan käyttääkö niitä? No EI!

Larshan osaa annostella tuplistakin just optimaalisesti. Ei ole semmosta typerää liikakäyttöä kohdissa johon se ei sovi. Toisaalta olis kyllä kivampi kuulla vähän enemmä sitä ride-peltiä, ihan niinkuin se olisi unohtanut koko lautasen olemassaolon jossain vaiheessa? Vaikka niinhän se soittaa kuin se haluaa, eikä metallica käsittääkseni muutenkaan ole pahemmin tehnyt mitään yleisön toivomusten ja palautteen perusteella.

Niin parastahan Larsin soitossa on ne ilmeet. Muistaakseni Onen videossa niissä rauhallisissa easy-going osissakin sillä on välillä kauhee vääntöirvistys! :D Jau!
Vauhti korjaa virheet.
Niskamies
07.11.2003 20:53:47
Toisaalta olis kyllä kivampi kuulla vähän enemmä sitä ride-peltiä, ihan niinkuin se olisi unohtanut koko lautasen olemassaolon jossain vaiheessa?

ei se semmosta, ku sillä on china trash.
Hanki presari ja ole tosimies!
jussiohman
08.11.2003 13:43:39
Eipä ole varmaan 10 vuoteen ride pelti kilahdellu Metallican musassa. Aina vaan komppikrässiä. *kssskssskssskrrsss!!* "Back to our roots. Doublebass-ahhh!"
Niskamies
08.11.2003 17:33:04
Eipä ole varmaan 10 vuoteen ride pelti kilahdellu Metallican musassa. Aina vaan komppikrässiä. *kssskssskssskrrsss!!* "Back to our roots. Doublebass-ahhh!"

siis komppichinaa.
Hanki presari ja ole tosimies!
jussiohman
08.11.2003 20:07:04
Whatta fuck? Mitä komppichinaa? Onhan silla Z china mutta sehän komppaa yleensä siihen K crashrideensa vai olenko ihan hakoteillä?
SnErA
09.11.2003 18:25:46
14" Dyno Beat HiHats (2) Z Custom
17" Medium Crash (2) A Zildjian
18" Medium Crash (2) A Zildjian
12" Custom Splash Z Custom
18" China Trash Sound Effects
19" Medium Crash A Zildjian
20" Ping Ride A Zildjian
20" China Trash Sound Effects

Ziljilian sivujen mukaan, en jaksanut keikka/studio settiä tarkastaa :)
Jaska
09.11.2003 23:05:28
Tuo on jo kymmenen vuotta vanha lista. Ei se oo käyttäny kahta haitsua sitte blackin jos sillonkaa
Mikko A
09.11.2003 23:14:18
Tuo on jo kymmenen vuotta vanha lista. Ei se oo käyttäny kahta haitsua sitte blackin jos sillonkaa

Hei! Tosta tuli mieleen yks hauska juttu reilun parin vuoden takaa, kun olin soittanu vajaan vuoden rumpuja ja olin ekalla bändileirillä. Yritettiin soittaa Nothing Else Mattersia ja mä valitin rumpuopelle, etten voi soittaa jotain kohtaa, jossa piti (muistaakseni) polkea haitsu ihan kiinni, kun se muuten oli sillai puoliauki, koska siihen pitäis olla toinen haitsu. Mä kun älykkäästi olin pistäny sen yläpellin vaan roikkumaan siihen päälle niin ettei se oo kiristettynä enkä siis voinu polkea sitä. En tajunnu, että olisin saanu samanlaisen soundin polkemalla sitä vähän.

Ääh, meni niin sekavaksi, ettei tuosta kukaan saa mitään selvää, mutta hauska juttu se oli =)
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Jaska
09.11.2003 23:58:41
Hehee, mä tajusin. Kaikkea sitä sattuu

Tosta tuli mieleen että täytyy varmaan tehdö otsikko kaikista alotteliana tapahtuneista "mokista"
Bacchus
10.11.2003 18:08:21
Hehee, mä tajusin. Kaikkea sitä sattuu...

Taidattekin olla Mikon kanssa sielunveljiä tarinankerronnan selkeydessä...;)
!
Naama-amis
10.11.2003 19:25:18
Hei! Tosta tuli mieleen yks hauska juttu reilun parin vuoden takaa, kun olin soittanu vajaan vuoden rumpuja ja olin ekalla bändileirillä. Yritettiin soittaa Nothing Else Mattersia ja mä valitin rumpuopelle, etten voi soittaa jotain kohtaa, jossa piti (muistaakseni) polkea haitsu ihan kiinni, kun se muuten oli sillai puoliauki, koska siihen pitäis olla toinen haitsu. Mä kun älykkäästi olin pistäny sen yläpellin vaan roikkumaan siihen päälle niin ettei se oo kiristettynä enkä siis voinu polkea sitä. En tajunnu, että olisin saanu samanlaisen soundin polkemalla sitä vähän.

No nyt saa nauraa jos siltä tuntuu: Olen soittanut kitaraa muistaakseni noin kahdeksan vuotta. Tai jotain semmosta kuitenkin että seuraavanlaista ei pitäis päästää käymään... Joskus menin erääseen nimeltä mainitsemattomaan musiikkikauppaan varmaankin hieman väsyneenä ja tiedustelin sitten myyjältä että voinko testata tuota ESP:tä. No menin sitten sinne maistelukopperoon ja tiirailin sitten kunnon tovin niitä styrkkareita ja pyysin myyjänkin apuun vetelemään virtapiuhoja yms. VASTA sitten kun myyjä oli lähtenyt jo palvelemaan muita asiakkaita tajusin että mullahan oli kädessä vasurin kepukka!!! Myyjälläkin oli hiukan naurussa pitelemistä kun sanoin että ups olikin vääränkätinen kitara. Noloa ja säälittävää. Hihii :)

Offtopiciksi meni mutta oli pakko vähän purkaa sydäntä.
Vauhti korjaa virheet.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)