La_te 27.08.2006 11:52:38 | |
---|
jep, elikkä ostin vast ikään uuden tupliksen ja ongelma on se, että haikka ständi on tiellä! Haikkaständin jalat tulee bedaaliin kiinni ja silloin itse haikka on hirvittävän kaukana, enkä oikein yletä soittamaan sitä. Ständi on milleniumia joten siinä ei jalkoja saanut pyöriteltyä pois tieltä. Pitääkö ostaa uus ständi jonka jalat voi siirtää pois tieltä ilman , että haikka siirtyy kauas vai onko sellaisia ständejä olemassakaan..? Jos on niiin laittakaa tulemaan ilmoituksia, mieluinten edullisia stnädejä ! Kiitos |
Noma 27.08.2006 11:59:02 (muokattu 27.08.2006 12:00:53) | |
---|
jep, elikkä ostin vast ikään uuden tupliksen ja ongelma on se, että haikka ständi on tiellä! Haikkaständin jalat tulee bedaaliin kiinni ja silloin itse haikka on hirvittävän kaukana, enkä oikein yletä soittamaan sitä. Ständi on milleniumia joten siinä ei jalkoja saanut pyöriteltyä pois tieltä. Pitääkö ostaa uus ständi jonka jalat voi siirtää pois tieltä ilman , että haikka siirtyy kauas vai onko sellaisia ständejä olemassakaan..? Jos on niiin laittakaa tulemaan ilmoituksia, mieluinten edullisia stnädejä ! Kiitos Mapexin janus-mallissa on tuplapedaali ja haikkaständi samassa, mutten ole kuullu liiemmin kehuttavan kyseistä värkkinettä. http://www.thomann.de/thoiw3_mapex_mxjs980_prodinfo.htmlMut eipä ole kallis ainakaan. e:ainii, uus pedaali on jo..no mulla on mapexin maple/birch sarjan mukana tullu haikkaständi, ja hyvin mahtuu (pystyy kääntämään jalkoja miten haluaa) |
moderndrummer88 27.08.2006 11:59:13 | |
---|
Kait se pitää uus ständi ostaa ihan suosiolla... Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
Weetoz 27.08.2006 12:08:16 | |
---|
Itselläni oli joskus sama ongelma, ja ratkaisin sen siten, että laitoin sen yhden haikkaständin jalan siitä basarin pedaalin yli. Tuolla tavalla kuitenkin tulee vasemmalle jalalle melko ahdasta, ja sehän riippuu ihan ständistä ja pedaalista, että mahtuuko se pedaali sen haikkaständin pedaalin ja jalan väliin. Koska tuo sinun nykyinen ständisi on Milleniumi, niin suosittelen uuden ostoa joka tapauksessa. Niitä ihan halvimpia ei kannattaisi koskaan ostaa, sillä niistä ei tule kuin paha mieli, ja pidemmällä tähtäimellä kunnon hardwaren osto tulee halvemmaksi kun ei tarvitse koko ajan uusia. Tässä muutama vaihtoehto: http://www.thomann.de/thoiw3_tama_hh25w_hihat_maschine_prodinfo.html Ei ihan paras mahdollinen, mutta varmasti parempi kun Millenium. Jalat pyörivät. http://www.thomann.de/thoiw3_tama_hh95_prodinfo.html Veikkaisin, että "withturnable Feeds" tarkoittaa, että tässäkin noita jalkoja voi siirtää parempaan asentoon... http://www.thomann.de/thoiw3_tama_hh805_hihat_machine_prodinfo.html Tässä sitten tollanen kahden jalan malli. Tietysti myös esim. jollain Yamahalla on myös paljon hyviä vaihtoehtoja. Osta niin hyvä, kuin mahdollista. Yleensä näissä pätee se, että mitä kalliimpi, sen parempi. |
Jeltz 27.08.2006 12:17:00 | |
---|
Tuo edellämainittu Taman HH75W on ainakin varsin toimiva kääntyväjalkainen haikkaständi, suosittelen. Tietysti jos haluaa siirtyä kerralla parhaimmistoon, niin Iron Cobra- tai Eliminator-haikkaständit voisivat olla melko asiallisia vermeitä. |
bluesman86 27.08.2006 12:27:46 | |
---|
ic:n haikka ständistä ei ole mulla vielä 5vuoden käytön aikana tullu pahaa sanottavaa. eli ihan huippu tasoa SUOSITTELEN! Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
passe 27.08.2006 13:14:14 | |
---|
No onkos täällä kukaan kokeillut tuota Janusta? "Good is in the details..." |
Danko 27.08.2006 13:28:49 | |
---|
No onkos täällä kukaan kokeillut tuota Janusta? Kokeilin musaliikkeessä. Sinne sai myös jäädä. Ihan hyvä ideä periaatteessa, mut ei käytännössä. Munsta. Itsetyydytys on perisynti - sitä minä teen! Minä olen alastomana! -Kukkakeppi |
X-limmiter 27.08.2006 17:12:45 (muokattu 27.08.2006 17:13:15) | |
---|
Laitat vaan siitä haisusta yhen jalan pedaalin "pöydän" yli että se pedaali jää tavallaan niinku sen yhen jalan alle.. |
Wiitala 27.08.2006 17:35:45 | |
---|
No onkos täällä kukaan kokeillut tuota Janusta? Kokeiltu on. Ideana hyvä, mutta käytännössä epämukava ainakin tottumattomalle jalalle. Ehkä joku tykkää, mutta ei kyllä minua vakuuttanut. Eli komppaan Dunkkista. "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
Kosminen 27.08.2006 17:41:07 | |
---|
Jos niin innostuu panostamaan että tuon IC:n laittaa, niin kannattaa ostaa se HH905 eli lever glide, hintaeroa kymppi tuohon HH805 (velo glide?) verrattuna ja paljo parempi mekanismi. Aivan niin kuin oisin
mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))> |
CustomSeries 27.08.2006 18:16:31 | |
---|
Pöö! Nyt kun mä kirjoitan tähän oman kommentini niin kaikki valittaa siitä. noh.. Itse tein sellasen ratkaisun että: Haikkastandini ala-osassa on ruuvi joka pitää haikan pedaalin suorassa. Minäpä viisana otin ruuvin pois ja nyt se on vapaana siinä joten saan hyvin tuplan ja haikan vierekkäin. Ymmärsitkö? Tämä ei ole mahdollista tietenkään kaikkilla standeilla mutta ainakin sillä vitun TRAXILLA se on! PS. Ostan muuten täs pian Pearl ELX:ät |
HeavyMachinery 27.08.2006 21:11:41 | |
---|
PS. Ostan muuten täs pian Pearl ELX:ät Onko siinnä hehkuttamista ? Jos niin innostuu panostamaan että tuon IC:n laittaa, niin kannattaa ostaa se HH905 eli lever glide, hintaeroa kymppi tuohon HH805 (velo glide?) verrattuna ja paljo parempi mekanismi. Leverglidessä on paljon paljon parempi tatsi kuin veloglidessä... Mulla on toi leverglide ja oli sen kansa yhtä aikaa toi veloglide , möin velon pois kun se oli jotenkin tosi nahkea....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
fox 27.08.2006 21:53:33 | |
---|
Kokeiltu on. Ideana hyvä, mutta käytännössä epämukava ainakin tottumattomalle jalalle. Ehkä joku tykkää, mutta ei kyllä minua vakuuttanut. Eli komppaan Dunkkista. Samoin, senverran mitä liikkeessä kokeilin.. Eli suurempaa käyttökokemusta ei oo laisin, kaipa siihenkin oppis, en sillä sano. Minä en vakuuttunu ja ei ollu oikein hyvä.. Mulla vois olla ihan tehtaan paketissa Taman HH15-ständi, jos haluaa sivuun pyöräytettävät jalat.. Ihan käypänen ständi se on, mulle vaan ns. "ylimääräinen", tuli yhden "diilin" kylkiäisenä.. |
hyperhamsteri 27.08.2006 23:43:08 | |
---|
Onko siinnä hehkuttamista ? Nooh, pojat pojat.. Jos todella olet tuon IC:n verran panostamassa, niin osta nyt hyvä mies Pearlin 2000-kaapelihaikka. Sen saa Suomesta vähän tinkimällä kahteen sataan uutena. Kyseinen vehje hakkaa tuntumassa kaikki itselleni vastaan tulleet varrelliset haitsutelineet. Ja tietysti paras ominaisuus lienee tuo asettelun täydellinen vapaus. Kattaus "auki" vain, niin helpottuu soittaminen pitemmän päälle. Lisäksi mukana tulee erimuotoisia ja kivanvärisiä vaihtocameja ja lisäksi hauskoja Pearl-lappusia, joilla voit vaikka sytyttää saunanpesän. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Deinonychius: Huhutaan, että olisit homo. |
Leverglidessä on paljon paljon parempi tatsi kuin veloglidessä... Mulla on toi leverglide ja oli sen kansa yhtä aikaa toi veloglide , möin velon pois kun se oli jotenkin tosi nahkea.... Kato ku siinä halvemmassa on vaan tangon päässä se pyöränkettinki missä pedaali on kiinni -> liikerata ei ole suora -> tanko hiissaa sitä putkea vasten. Leverissä on alareunassa sellanen yksinkertainen mekanismi, joka pitää tangon prikulleen suorassa -> ei kitkaa. Aivan niin kuin oisin
mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))> |
Youni 28.08.2006 20:59:22 (muokattu 28.08.2006 21:00:18) | |
---|
Kato ku siinä halvemmassa on vaan tangon päässä se pyöränkettinki missä pedaali on kiinni -> liikerata ei ole suora -> tanko hiissaa sitä putkea vasten. Leverissä on alareunassa sellanen yksinkertainen mekanismi, joka pitää tangon prikulleen suorassa -> ei kitkaa. Tässä on kyllä hyvä tatsi. Itse olen tsiigaillut Yamahan 1000-sarjalaista, halpa ja kehuttu. Päädyin kuitenkin säästölinjalle ja hommaan sen putkenpätkän jousta kiristämään tuohon Premieriin. Premierin kanssa yksi jalka on tosiaan pedaalin päällä. En ole kertaakaan siihen soittaessa osunut, joten ei tarvetta kääntyville jaloille. Kunhan tuon jousen saa tosiaan kireemmälle, että palauttaakin kunnialla. E: Omasta kuvastani voi tuon jalan bongata, tilaa on ruhtinaallisesti. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. |
Rockster 29.08.2006 12:13:33 | |
---|
Haikkaständin jalat tulee bedaaliin Se on pedaali. Ei bedaali. Tulee englannin kielen sanasta pedal. Mikä siinä on, että aina pitää bedaaliksi vääntää? "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 Tavastialla. |
Niq 29.08.2006 14:23:40 (muokattu 29.08.2006 14:25:46) | |
---|
No onkos täällä kukaan kokeillut tuota Janusta? Mulla on Janus. Säätöjen jälkeen olen saanut slavepuolen pedaalin tatsin ok-kuosiin, master-puolen pedaali on ehkä paras pedaali, jolla olen soittanut, joten slave-puolen raskaampi tatsi (paranisiko toisella välitangolla?) vielä hieman sillä korostuu. Haitsuständikin on hyvä. Tuo haitsu-basari -vaihtoliike on aika hankala tehdä jos soittaa ilman kenkiä, tai ainakin se vaatii totuttelua. EDIT: Mun malli on sitä vanhempaa, missä on keltainen aluslevy tuossa basaripedaalissa. Toteutus näyttää olevan muuten kuitenkin täsmälleen sama tuossa uudemmassakin tuon thomannin kuvan perusteella. Paitsi että Masterpuolen pedaalissa näyttäis olevan tuplaketju tuossa uudessa. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Cza 29.08.2006 23:22:38 | |
---|
Ostin hiukanaikaa sitten Pearlin Powershifter Eliminator Chain Drive P-2002C - pedaalin. Jonkin aikaa sai pelata haikan jalkojen ja pedaalin vetoakselin kanssa kunnes löytyi yhteisymmärrys vetoakselin pituudessa ja jalkojen kulmassa. Nyt kaikki pelaa yhteen ja mahtuu. |