Aihe: Omakohtaiset kokemukset Harley Bentonista
1 2 3 4 5 6
Chieftain
27.06.2006 19:17:08

Hyvissä kitaroissahan tehdaskielet ei koskaan katkea.

No harvemmin ekalla soittokerralla
EiSeMitään
29.06.2006 13:48:29 (muokattu 29.06.2006 13:49:16)
Ei se mitään. Mulla betonikaula eikä edes kaulapainoinen.

-Ihaileva katse-
Mulla tuppaa tippumaan kaula aina maahan.Pitää bodata vasuria niin kestää ilmassa.
Disposable
29.06.2006 22:47:50
Mulla tuppaa tippumaan kaula aina maahan.Pitää bodata vasuria niin kestää ilmassa.

Toivottavasti oli vitsi. Jos kitara on häiritsevästi kaulapainonen, ongelma ei parane vasurin reenaamisella. Säret vaan kätesi pitkäaiksessa soitossa. Paras neuvo tuohon olisi tietysti parempi kitara mutta pientä apua voi tuoda esim. nahkainen hihna joka pitää kitaran paremmin paikallaan hartian ympäri.
Thrash on rässiä.
EiSeMitään
29.06.2006 22:55:32
Toivottavasti oli vitsi. Jos kitara on häiritsevästi kaulapainonen, ongelma ei parane vasurin reenaamisella. Säret vaan kätesi pitkäaiksessa soitossa. Paras neuvo tuohon olisi tietysti parempi kitara mutta pientä apua voi tuoda esim. nahkainen hihna joka pitää kitaran paremmin paikallaan hartian ympäri.

No hei come on! :D Jos kaveri laittaa et mulla on betonikaula ja saa pidettyä sen ilmas ja minä vastaan et ihaileva katse,niin eikö tuo kerro että läppää on pelissä.. :D Kato edellisen sivun kommentteja niin näät mistä on kyse.. :D Eli siis oli vitsi,jaskassa on heiveröinen kaulaprofiili.
Ei hätää,en bodaa.
Thanatopsis
06.07.2006 23:04:10
Pari päivää sitten pääsin kokeilemaan HB:n Flying V-mallista kepukkaa. Ei se nyt niin toivoton ollut, mitä kaikista haukuista voisi päätellä. Kielet eivät pitäneet ylimääräistä ääntä eikä ulkonäössä ollut valittamista, mikit vain olivat pari milliä vinossa. Mielestäni ihan halvan hintansa kelpoinen. Joskaan en usko, että HB:n hankinta olisi järkevä valinta, koska halvimmat Epiphonetkin ovat alle parin sadan euron hintaisia (netissä). En niistä sitten tiedä, ovatko paljoakaan parempia.
Farewell happy fields. Where joy forever dwells.
Juustonaksu
07.07.2006 20:02:20 (muokattu 07.07.2006 20:02:42)
Omistin 2v Harley Bentonin tekemän kopion BC Richin Virginistä. Aloittelijan kitarana se pelitti ehkä 2kk, kun sitä oppi säätämään jne. Sen jälkeen katosi innostus, kun se ei vaan ollut hyvä. Soittelin mieluummin isäni kitaroilla. En edes ala listaamaan HB:n heikkouksia. Käsiini on myös osunut muitakin kappaleita HB:n kitaroita.

En suosittele HB:tä aloittelijallekaan. Ostakaa halusta riippuen Yamahan Pacifica tai Ibanezin RG321. Niillä pääsee alkuun hyvin.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Cisse2
13.07.2006 15:28:20
itsellänikin on kokemusta harley benttonista sen verran että kitara pätki ja surisi vähän väliä. Vika ei ollu vahvistimessa tai johdossa vaan kitarassa. Kun kitaraa taputteli ja hakkasi vähän väliä niin surinaa ja pätkintää ei enään kuulunut. Auttaa aina.
Stratocaster_90
15.07.2006 11:08:44

Sanon tämän vielä kerran: Kyllä Harley Benton on huippuluokan kitara jos vertaa Behringerin V-Tone paketin mukana tulevaan halkoon!
Nöksö
18.07.2006 16:25:06
ostin vastikään harley bentonin akustisen ihan uhalla :D
M.U.
19.07.2006 16:40:31
Onko noi Harley Bentonin combot hintalaatusuhteeltaan minkälaisia?
Volante
20.07.2006 14:14:57
ostin vastikään harley bentonin akustisen ihan uhalla :D

Mullakin on Bentonin akustinen, juurikin niitä halvimpia malleja. Hintaisekseen aivan loistava peli, mitään ongelmaa ei ole ilmennyt kunhan sai uudet kielet.

Broidilla taasen oli HB:n halpisbasso, itsekin sillä aika ajoin soittelin, ja hyvä tuli kun jaksoi laittaa säädöt kohdalleen. Lähes ainahan kalliimpiakin tehdaspelejä joutuu vähän säätelemään.

Tunnettu faktahan on kuitenkin se, että tuon hintaluokan kitaroissa laatuvaihtelu on erittäin suurta ja kokeilematta en ainakaan itse lähtisi tilaamaan yhtään mitään - en edes sitä halvinta soitinta. Eräs tuttu soittaja taasen, joka tekee musiikkia melkeinpä työkseen, vannoo ainoastaan Bentonien nimeen eikä vähiten hinnan takia, mutta hälläpä onkin mahdollisuus testata soittimet ennen ostopäätöstä.
Pico
28.08.2006 09:48:59
Harley Bentonit hajoavat käsiin.. kaverilla on tuollainen niin kun otin sen syliin niin jakki tippu lattialle :D
Mies meni kauppaan, lapio.
Väinämöinen
29.08.2006 00:35:18
Ostin asennusmielessä 7-kielisen HB:n, vieläpä huutonetistä pari kymppiä Thomannin hintaa halvemmalla. Onhan tuossa halpiskitaran tuntua. Kitara maksoi 125e + postikulut ja siinä on lisenssifloikka, joka on juuri niin hyvä kuin tuohon hintaluokkaan voi olettaa. Eli turha kelluttaa. Blokattuna taas se pitääkin vireen ihan mukavasti. Kitarassa on toistaiseksi tehdaskielet kiinni, aika ohuen oloiset, mutta näin taitaa olla kalliimmissakin yksilöissä. Nauhatyö ei ole viimeisteltyä, mutta viilallahan tuosta pitäisi selvitä. Elektroniikoissa käytetty piuha vaikuttaa kovin heppoiselta. Mutta, kitara soi etenkin hintaluokkaansa nähden mukavasti. Vielä, kun vaihdoin tallamikiksi DiMarzion Evolution7:n, soundi koheni huomattavasti. Ei kitara taida mikään maailman paras olla, mutta ei kyllä mikään täysi susikaan. Supikoira ehkä.
Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti.
Epämuusikko
29.08.2006 11:00:11
Paikallisessa musiikkioppilaitoksessa (yök!) on kunnon keskittymä paskoja soittimia. Harley Benton kuuluu tähän kastiin. Heidän kitaroitaan vähän hipelöityään saa katsella kyynelsilmin kun kämmenet lähestulkoon vuotavat verta kiitos HB:n nauhahionnan laaduntarkkailun. Eli aika "terävää jälkeä". Vissiin ovat ymmärtäneet hiomisen lähinnä teroittamisen kannalta.
I absolutely Weckl. Bustard #1
eewo
04.10.2006 12:32:56 (muokattu 04.10.2006 12:38:11)
Kaksi Harley Bentonia omistan, akustisen ja sähköisen. Akustinen soi yllättävän hyvin, tykkään siitä enemmän kun jostain yamahan c-40-mallista ja oon tällä HB:lla jo 1.5 pärjäilly

Tuo satasen HB-stratokopio taas tappaa kaikki soittohalut heti alkuunsa... pysyy vireessaä n. 10 min ja on muutenkin aivan ylipaska... tulee harjoteltua soolojakin mielummin akustisella (siinä on soololovi) kuin tolla sähkökitaralla
So long and thanks for all the fish
Murgo
04.10.2006 14:21:36

Mulla on yksi HB-säköviulu(85€,maalivikaisena) ja HB stratokopio(ei tosin se halvin). Straton tuunasin uuteen kuosiin, vaihdoin virittimet ja satulan ja asettelin mikit uuteen malliin sekä muuttelin ulkonäköä muutenkin aika paljon. Mielestäni ihan toimiva kotona rämpyttelyyn,satulaa madallan kunhan kerkiän,on kielet ehkä hiukan korkealla. Viuluun olen myös ollut pääsääntöisesti tyytväinen kun en paremmasta tiedä, alkuun sai virittää vähän väliä mutta sitten rupesi pysymään,kun asettui.Soi ainakin omaan korvaani oikein kauniisti vanhan putkiradion kautta,trankkuvahvarilla ääni on vähän riipivä. Mukana tullut hartsi oli kyllä paskaa,vinkui vain. Molemmat kuitenkin mielestäni (erittäin halvan) hintansa arvoisia jos on valmis vähän säätelemään itse.
Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää.
mailbag
04.10.2006 23:04:47
akustisesta on vähän kokemuksia, sointi oli kohtuu huono verrattuna kalliimpiin soittimiin ja tuntuma oli kitarassa aika hämärän kulmikas.. myin sitten pois huono onniselle kaverille...
Simo78
05.10.2006 09:54:18 (muokattu 06.10.2006 20:26:23)
Kyllähän on paskoja kokemuksia!!! Ostin 50€:llä akustisen sedältä nurkista pyörimästä! Kotioloihin ihan kohtuullinen, mutta kaula alkaa olla jo mutkalla, taitaa olla n.2 vuotta vanha. Kyllä sillä vieläkin himassa rämpyttää, mutta ei kyllä missään muualla. En kyllä lähtisi tilaamaan, enkä maksamaan yhtään tota 50€ enemmän. Voihan ton vaikka polttaa, jossain tulevissa musavideon kuvaus sessioissa=)

Vähän epäilen, että kaulat menee mutkalla muissakin kuin akustisissa! Mieluummin joku hyvä käytetty, tai LTD tai epiphone...

Lisäys omaani!

On noi les paul kopiot kyllä parempia, kuin esim. jotkut strato kopiot, ainakin ibanezin stratot on helvetistä...
Maraaa
06.10.2006 20:02:06
Toisella koululla missä käydään soittamassa kädessäni on vakituisesti Benton. Ei sitä voi kyllä mitankään oikeasti ylenmäärin haukkua, vähän viimeistelyn puutetta esim. kaulan säätöruuvilla ei ole suojalevyä ja hionta puuttuu, varmaan saisi tikun sormeen. Muuten asiallinen peli, soitettavuus ok, mikit ok-, aina on ollut valmiiksi vireessä. Ei sitä nyt tartte heti olla haukkumass pelkän merkin perusteella, vaikka olisi kuinka legenda.

En ole ollut Ladan kyydissä -> en kerro ladavitsejä
Olen tavannut ruotsalaisia -> kerron ruotsalaisvitsejä
turn off burn out drop dead
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)