Aihe: Kontrabasson mikeistä
1
RamBass
10.04.2006 22:45:03
Terve!toivottavasti täältä löytyy kokeneempia kontrabasisteja joilta vois saada hyviä vinkkejä mikin hankintaan.tarkoituksena olis soittaa vanhempaa rock'n' rollia,ja 'släppäillä' rockabillyä.Tarvitsisin sellaisen mikin joka tulevaisuudessa riittää myös keikkailussa.eli ihan hyvä saisi olla..Ois mukava kun sais laajasti erilaisia mielipiteitä ja tietoa mikeistä.
Mitä mieltä muuten (K&k Bass Master Rockabilly Plus)??
keaton
07.06.2006 13:57:27
Noi K&K:t on kyllä loistavia, mutta vaan turhan kalliita. Itse käytän perus shadown tallamikkiä, hinta muistaakseni 60€. Hintalaatu suhteessaan paras, eikä koskaan ollut mitään ongelmia. Mitään erillisiä släppimikkejä ei tarvitse, eikä kannatakkaan käyttää ne vain huonontavat saundia.
doktorkoo
08.06.2006 21:29:10
Itse käytän perus shadown tallamikkiä, hinta muistaakseni 60€.

...ja mistähän noita saa?

-jamo
keaton
12.06.2006 13:46:37
SHADOW
SH 950

Shadow SH 950 Professional Double Bass Pickup. Worlds mostpopular bass pickup. Four sensors produce a natural soundwhen either plucked or bowed. Pickup has two opposingsensors per side to accurately reproduce the sound of bothstring and body vibratons. Sensors mount between the wingsand feet of the bridge. Absolutly unparaleled, deep basssound!

Thomannilla hinta on aika suolaisa 105€, Helsingin Milbrookissa ainakin on ollut muutama vuosi sitten. Hinta oli samaa luokkaa. Varmaankin jousisoitin liikkeistä kantsii kyselä.
Hughes
12.06.2006 16:13:57
Itse ostin Shadow 965 NFX-mallin, joka on ollut aikas mahtava. Hintaa oli yli kaksataa.
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
Sir
13.06.2006 12:48:30
Itse olen kuullut noista Shadown mikeistä ainoastaan huonoa palautetta. Soundi on niissä kuulemma kovin tukkoinen ja epätasainen. Itse tilasin jenkeistä viime keväänä David Cagen The Realistin ja on kyllä toiminut hyvin. Soittelen kyllä enemmän jazzia, mutta pizzicato-soundi on hyvä ja ennen kaikkea aito. Keski-Suomalainen B-Band valmistaa myös kolmianturaisia talla-mikkejä, jotka ovat tosi kovan luokan pelejä. Suosittelen myös tota todella. Hintaa on noissa B-Bandeissa aika lailla vaan. Tosta Realistista maksoin 250e postikulujen kera.
Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli ja ne ne vasta paskaa onkin.
Karlsson
13.06.2006 13:13:03
Itse olen kuullut noista Shadown mikeistä ainoastaan huonoa palautetta. Soundi on niissä kuulemma kovin tukkoinen ja epätasainen. Itse tilasin jenkeistä viime keväänä David Cagen The Realistin ja on kyllä toiminut hyvin. Soittelen kyllä enemmän jazzia, mutta pizzicato-soundi on hyvä ja ennen kaikkea aito. Keski-Suomalainen B-Band valmistaa myös kolmianturaisia talla-mikkejä, jotka ovat tosi kovan luokan pelejä. Suosittelen myös tota todella. Hintaa on noissa B-Bandeissa aika lailla vaan. Tosta Realistista maksoin 250e postikulujen kera.

Itse en ole juuri eroa huomannut Barcus-Berryn mallin ja Shadown vastaavan kopion välillä. Hyvin toimii, varsinkin jos käyttää hyvää etusta.
Teijo K.
13.06.2006 13:20:13

Itse en ole juuri eroa huomannut Barcus-Berryn mallin ja Shadown vastaavan kopion välillä. Hyvin toimii, varsinkin jos käyttää hyvää etusta.

Nii, Behringerin etunen rules.

Minulla on Shadown puolikas ja hyvin silläkin pärjää. En tosin äänityksiin käyttäisi.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Karlsson
13.06.2006 13:24:47
Nii, Behringerin etunen rules.

Minulla on Shadown puolikas ja hyvin silläkin pärjää. En tosin äänityksiin käyttäisi.

Jep, Behkun Acoustic DI on ollu ihan jeppis. Eli kyseessä on Sansampin kopio.
keaton
15.06.2006 18:07:46
Mä en taas ole kuullut keneltäkään mitään huonoa shadown tallamikistä. Riippuu millaista soundia haluat. Jos haluat vanhan aikaisen orkkis soundin, etkä neo/psycho soundia, niin shadowta parempaa tuskin löytää samaan hintaan. Kielet vaikuttaa kanssa aivan perkeleesti. Slappiin suosittelen ehdottomasti suolikieliä parempi soundi ja sormi ystävällisemmät.

Enpä ole ikinä kuullut tai nähnyt kenenkään "kuuluisan" rockabilly basistin käyttävän muuta kuin shadowta tai K&K:ta. K&K on vaan neljä kertaa kalliimpi, mutta jos fyrkkaa on niin mikä ettei. Siihen päälle joillain on ollut vielä ständissä oleva mikki.
Henko
27.08.2006 16:41:39

Meikä osti K & K:n rokapili plussan. En oo vaan ehtinyt reenikselle päästä testaileen. Osaako joku sanoa, tarttiko tuo nyt jonkun DI-boksin toimiakseen hyvin, et ei tu surinoita?
M.net onkin ämmien net.
Karlsson
28.08.2006 16:32:19
Osaisko joku kertoa pääseekö kierto-ongelmasta eroon? Otin kontran reenikselle ja pistin skopeen kiinni, eikä tarvinnut kovallekkaan laittaa, niin jo alkoi humina. Mikit ovat jonkun sortin pietzo. Luulisi kyllä, että järkevää tapaa ei löydy, onhan tuossa soittimessa aika paljon resonoivaa pinta-alaa.

Hyvä etunen auttaa. Ja jos on parametrinen middle-eq niin sillä saattaa saada pahimman huminataajuuden vaimennettua. Ehkä.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Einherjar
28.08.2006 17:37:08
Osaisko joku kertoa pääseekö kierto-ongelmasta eroon? Otin kontran reenikselle ja pistin skopeen kiinni, eikä tarvinnut kovallekkaan laittaa, niin jo alkoi humina. Mikit ovat jonkun sortin pietzo. Luulisi kyllä, että järkevää tapaa ei löydy, onhan tuossa soittimessa aika paljon resonoivaa pinta-alaa.

Vanhoja kikkoja on laittaa esim. teippiä ääniaukkojen päälle tai tukkia ne jollain muulla tavalla. Jotkut on myös puhallelleet rantapallon sinne kopan sisäpuolelle. lisäksi sinne tallan alapuolelle kopan ja sen kielien kiinnitysvermeen väliin voi tunkea superpallon.
Lisäksi pitää muistaa, että kontrassa on aika järkyttävästi matalaa bassoa (verrattuna esim sähköiseen) ja sitä sitten yleensä kannattaakin leikkailla eq:lla ihan rankalla kädellä pois.
rattledad
28.08.2006 20:07:47

Vanerikontra toimi paljon paremmin tässä suhteessa kuin puubasso. Vaikka yksilöitä nuokin varmaan ovat. Kannattaa myös pysyä mieluummin vahvistimen sivulla tai takana kuin sen edessä.

Tuo vaikuttaisi pätevältä laitteelta, vaikkei kierto-ongelmia varmaan mikään kokonaan ratkaise jos kontralla pitäisi soittaa kovaa. Ainakin kovia nimiä firman taustalla.
http://www.d-tar.com/equinox.shtml
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)