Aihe: Musakauppa .fi
1 2 3 4
Peltor
10.07.2006 00:42:45
luultavasti luottavat tyypilliseen internetkaupan tapaan - tuotevalikoima on laaja ja hinnat edulliset - - vaan tavaraa ei ole varastossa kuin varmojen menekkituotteiden osalta. Kun ostaja löytyy laitetaan tavara tilaukseen ... ilmeisesti maahantuojaltakaan ei sitten tuohon hätään löytynyt

muuallakin olen todennut, että musiikkikauppias on nykyään logistisesti turha välikäsi ainakin elektronisten romppeiden osalta - myisivät tehtaat syntikoita kuten tietokoneita so. netissä halvalla suoraan .

Niin, olisi ainakin kohteliasta ilmoittaa 6 viikon aikana edes kerran kuinka kauan kestää arviolta tilaus.
cosmob83
10.07.2006 12:38:25
Itselläni samankaltaisia kokemuksia. Kertaakaan en ole liikkeestä löytänyt tuotteita joita olen kaivannut sieltä (ja joita ovat mainostaneet nettisivuillansa). Himppusen rasittavaa.

Btw, mainittakoon tässä legendaarisen asiakaspalvelun huipentuma; Nuorena poikana olin ostamassa ensimmäistä sähkökitaraani. Kävin kuikulemassa niitä myös hellas piano liikkeestä. Myyjä tokasi kun saavuin sisään "Tuu jätkä uudestaan sitten kun sulla on rahaa". Tukehtukoot itseensä. Tämän takia nykyisin hommaan kamani joko thomannilta tai musafasulta, koskapa sieltä saa asiallista palvelua.
www.theshafts.com
tvanbeat
11.07.2006 17:47:45

Heh heh.. Muillakin siis ollut ongelmia kyseisen firman kanssa. Luulin jo, että tämä on jotenkin henkilökohtaista. Olen odottanut äänikorttia jo 2,5 kuukautta. Ei soittoa ei mitään, itse saa aina kysellä että missä mennään.. PRK. Harkitsen jo tilauksen perumista. Sääli sinänsä koska mielellään tukisin kotimaisia musakauppoja, mutta jos tavaraa ei saa niin pakkohan se on jostain muualta tilata.
teroyk
12.07.2006 16:47:28
tukisin kotimaisia musakauppoja, mutta jos tavaraa ei saa niin pakkohan se on jostain muualta tilata.

Paitsi joskus on toisinkin päin...oma Alesis Andromeda kokemukseni, josta aikaisemmassa toisessa viestiketjussa lisää...
zekeode
15.08.2006 00:20:30

Heh heh.. Muillakin siis ollut ongelmia kyseisen firman kanssa. Luulin jo, että tämä on jotenkin henkilökohtaista. Olen odottanut äänikorttia jo 2,5 kuukautta. Ei soittoa ei mitään, itse saa aina kysellä että missä mennään.. PRK. Harkitsen jo tilauksen perumista. Sääli sinänsä koska mielellään tukisin kotimaisia musakauppoja, mutta jos tavaraa ei saa niin pakkohan se on jostain muualta tilata.

Minkä äänikortin tilasit jos saan udella? Oman Toneport UX2:n tilaus meni n. kuukaus sitten sisään, ja mitää muuta kuin katteettomia lupauksia tullut musakaupan puolelta (niin ja itse olen joutunyt yhteyttä ottamaan). Vituttaa kun pitäis tällä viikolla nauhoittaa pari biisiä.

Suosittelen kiertämään kysyinen puljun kaukaa. Kerrankos sitä erehtyy Suomesta jotain tilaamaan. :(
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
BotneLapio
15.08.2006 10:20:53
Kerran YRITIN ostaa synaständiä. Se kappale ei kuulemma oo myynnissä. Aha.

Toisen kerran ostin synaständin 10 minuutin "voinkohan mä nyt myydä tän sulle" -väännön jälkeen.

Kolmannen kerran menin muuten vaan, ja kokeilin yhtä pianoa. 2 min. päästä myyjä sanoi: "Hei, älä soita, etsä nää et mä oon puhelimessa".

Käsittääkseni tuo liike on keskittynyt enemmän yritysmyyntiin, eikä välitä yksityisistä hevon vitun persettä.
-=Botnee!!=-
haage
16.08.2006 11:58:03
musakauppa.fi:stä tuossa taannoin tilasin jonkun n.150euron studiokäyttöön tarkoitetun konkkamikin. noh, vehjettä ei kuulunut niin soitin ja sanoivat että tilaukseen lähtee jota siis eivät olleet vielä viikko tilaushetkestä tehneet... ja taas hetki meni ja soitin jälleen. sanoivat että maahantuojalla ei ole kyseistä mikrofonia ja lupasivat soittaa heti kun kyseinen laite heille tulee. Samana päivänä kävelin hyvinkään musiikki-s:ään ja hain studiomikrofonin sieltä. tästä on jo noin 8 kuukautta aikaa eikä vieläkään musakauppa.fi:n porukka ole soittanut :>
-- harri "haage" koskela --
Leikari
16.08.2006 12:36:48
musakauppa.fi:stä tuossa taannoin tilasin jonkun n.150euron studiokäyttöön tarkoitetun konkkamikin. noh, vehjettä ei kuulunut niin soitin ja sanoivat että tilaukseen lähtee jota siis eivät olleet vielä viikko tilaushetkestä tehneet... ja taas hetki meni ja soitin jälleen. sanoivat että maahantuojalla ei ole kyseistä mikrofonia ja lupasivat soittaa heti kun kyseinen laite heille tulee. Samana päivänä kävelin hyvinkään musiikki-s:ään ja hain studiomikrofonin sieltä. tästä on jo noin 8 kuukautta aikaa eikä vieläkään musakauppa.fi:n porukka ole soittanut :>

tuntuu toimivan kuin joku rahanpesuputiikki
:-P
Soitetaan jamia!
tvanbeat
18.08.2006 13:00:49 (muokattu 18.08.2006 17:30:53)

Minkä äänikortin tilasit jos saan udella? RME Firefacen, tuli pari viikkoa sitten. Kolmisen kuukautta siihen meni, olivat myyneet välistä pari kappaletta vaikka olin jonotuslistalla "ensimmäisenä". Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Kortti toimii ja myyjäkin antoi alennusta koska kesti niin pitkään..=)
zekeode
18.08.2006 23:23:34

RME Firefacen, tuli pari viikkoa sitten. Kolmisen kuukautta siihen meni, olivat myyneet välistä pari kappaletta vaikka olin jonotuslistalla "ensimmäisenä". Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Kortti toimii ja myyjäkin antoi alennusta koska kesti niin pitkään..=)

Aha...OK

Soitin kolmannen kerran tuonne eilen ja myyjältä tuli kyselyyn vastaus, että "vittu en mä edes tiedä mikä tuote se on". Niin ja niillä muuten on käytössä joku tilausnumerogeneraattori, kun ei tilausnumerolla selviä ikinä mikään. Kysyi vielä ehdottamatta, että "perutaanko tilaus jos ei ole perjantain kuormassa?". Lupasivat soittaa jos sitä ei ole. Ei ole soittoa, eikä mitään ilmoitusta kuulunut, joten ehkä se sitten oli mukana siinä kuormassa. Epätietoisuus on mukavaa. Piti saada kortti kesälomille ja kesälomatkin meni jo.

Saisko tän keskustelun pysyväksi? ja otsikon eteen varoitus. On kyllä vähintäänkin mielenkiintoista touhua
sam-u
24.08.2006 13:32:04
Siis onko kukaan saanut täältä mitään, ikinä, koskaan ajoissa ?

Hienosti kyllä sanailevat jos edes viitsivät vaivautua.

Itselläni kitara neljättä viikkoa tilauksessa. Kuulemma tuli sinne kaksi viikkoa sitten, mutta kummallista kun ei viitsitä sitä perille laittaa..
mainecoon
25.08.2006 09:45:51
Mulla on MAKSETTU tilaus kyseisestä liikkeestä.
Erehdyin maksaan 1179 EUR 14.7.06.
Siellä tilaus ja rahat ovat yhä.

Älkää helvetissä tilatko mitään musakaupasta.
zekeode
25.08.2006 14:30:34

Painoin varoitusta, jos saataisiin tämä vaikka pysyväksi muunnetulla otsikolla.
Decadence?
25.08.2006 14:47:24
Mulla oli yli 3000€:n tilaus n. 3kk ajan siellä. Ei näkyny eikä kuulunu, soittelin ja laitoin maileja. Lupasivat soittaa ja kertoa milloin tulee maahantuojalle. Ei sitäkään infoa tullut mulle asti.

Peruin sitten tilauksen, menin f-musaan ja seuraavana päivänä oli kamat kotona. Onneksi en maksanut senttiäkään musakauppaan. Bisneksen teko taito ja asiakaspalvelu ei taida ihan olla hanskassa siellä..
Thommy
28.08.2006 15:00:19
Jepjep,
Itsekin entisenä tyytyväisenä Helsingin Musiikin, sittemmin vähemmän tyytyväisenä "Musakaupan" asiakkaana keskustelua seuranneena... Kenenkään liiketoimintaa sen enempää retostelematta hyvä huomata, että viesti on mennyt perille ja näin ehkä tilanne muuttuu parempaan ja saadaan alalle kilpailua, joka viimekädessä koituu meidän eduksi.

www.musakauppa.fi:
Remontti-info
Arvoisa asiakkaamme! Uudistamme nettikauppaamme. Kesän aikana nettitilaukset ovat ruuhkauttaneet palvelumme, ja yritämme kaikin keinoin parantaa palveluamme. Valitettavasti toimituksissamme on anteeksiantamattomia viiveitä joka suuntaan. Toivomme teiltä kärsivällisyyttä. T: Musakaupan väki
littlewind
10.09.2006 19:15:52
Ee, ne ilmeisesti lopettaa sen Hesan liikkeen, kun siellä on poistomyynti ja sen jälkeen ne myy tavaraa vaan netissä. Eipä ollut juuri mitään kaupassa jäljellä kun kävin, vaan akustisia pianoja ja pari kitaraa tms...
Ei ollut myyjä hirveen kiinnostunut myymään mitään nettikaupan tavaraa, joten päätin karttaa kys. liikettä. Etenkin kun netissä mainostetaan Yamahan vanhaa mallia, mutten saanut edes selvää onko sitä varastossa vai onko niillä sittenkin vaan sitä uudempaa mallia :-/
Leikari
10.09.2006 23:18:23 (muokattu 10.09.2006 23:18:51)
Ee, ne ilmeisesti lopettaa sen Hesan liikkeen, kun siellä on poistomyynti ja sen jälkeen ne myy tavaraa vaan netissä. Eipä ollut juuri mitään kaupassa jäljellä kun kävin, vaan akustisia pianoja ja pari kitaraa tms...
Ei ollut myyjä hirveen kiinnostunut myymään mitään nettikaupan tavaraa, joten päätin karttaa kys. liikettä. Etenkin kun netissä mainostetaan Yamahan vanhaa mallia, mutten saanut edes selvää onko sitä varastossa vai onko niillä sittenkin vaan sitä uudempaa mallia :-/

se on sitten menoa se --- minkä vuoksi kukaan ostaisi niitten nettikaupasta kun palvelu ja hinnat toidennäköisesti on parempi muualla...

kyllähän HM:llä oli väliin yritystä (mm. Hottest Deals) ... mutta olisiko ollut joku Thomannista johtunut asennevamma ja siitä seurannut v...tuneisuus kun myyntityö meni kankeaksi. Tai sitten kotimaiset maahantuojat pitivät hintoja liian korkealla niin ettei HM pystynyt venymään alaspäin??? kuinka lienee...

Nykyaikana kiipparien myynnissä on kaksi väliporrasta liikaa so. maahantuoja ja vähittäiskauppias - tehtaan suoramyynti on se, joka kannattaisi - aina tosin joku diileri jää myymään eniten kaupaksi meneviä humppakoneita
Soitetaan jamia!
tuomoko
11.09.2006 14:14:28
Nyt ei enää tarvitse sitäkään puljua kärsiä, onneksi. Nimittäin posessa on (ja saa pysyäkin!).

Lisäänpä minäkin nyt tähän jotain..

Elämäni ensimmäisen synan ostin Helsingin Musiikista 16 vuotta sitten, Ensoniq SQ1+
Silloin myyjänä oli joku nuorinuori jannu, joka on pyörinyt viimeisiin hetkiin asti tuolla. (Sukunimeä en viitsi kuitenkaan mainita)

Viimeisin v:mäisyys sieltäpäin tuli kun aikoja sitten tilasin liikeeseen Korgin Electribe-S:n ostaakseni sen. No, tuttu juttu... viikkoja meni eikä mitään tapahtunut. Kuukauden päästä peruin tilaukseni. Ei niitä kiinnostanut hevon*ttujakaan mikään, siltä näyttää.

Ja nyt kun on Musakauppa poissa pelistä, voisin itse aloittaa purnauksen Hellas-pianosta Aleksanterinkadulla. Ei hyvä päivä mitä palvelua taas sielläkin; 'joo me soitetaan HETIHETI, joo ei kestä, tulee viimeistään ens KE, usotsä??' Ja arvatkaas vaan..
http://konvert.net
aimotuska
11.09.2006 16:57:29
Pitääpä lisätä oma viisisenttinen tähän... Tosiaan, kun Oulussa asustan, niin tuli seurailtua melko läheltä musakaupan & hgin musiikin yhtä välivaihetta nimeltään Oulun Musiikkitalo. Sairaan autiotahan siellä aina oli ja loppua kohden autioitui entistä enemmän. Palvelussa ei silti ollut mitään valittamista; Tirronen oli aina auliisti avittelemassa asiassa kuin asiassa, eikä mitään tarvinnut oikeesti odotella siihen malliin kuin jengi nykyään joutuu tekemään musakaupan kanssa.

Kaikkiaan sieltä tuli hommattua 4kpl subbareita, novationin räkkisyna, dbx:n & behringerin EQ:t ja sekalainen läjä piuhoja.. Hannu jopa TOI mulle kertaalleen labin päätteillä varustetun turbo-nipun lainaan, kun oli PA:n vaihto tapetilla. En kuitenkaan ostanut, kun ei lähtenyt tarpeeksi meteliä siihen hintaan...

Kaverit taas purnasi sitä, että sinne aina luvattiin hommata kitara/bassospeduja testiin, mutta ainuttakaan pedaalia ei näkynyt koko kaupan elinkaaren aikana. Voin mä silti kuvitella, miten liikkeenharjoittajaa *ituttaa semmonen, kun firmassa lappaa jo valmiiksi tyhjätaskun näköistä jengiä vinkumassa sitä ja tätä ja tuota testiin, mutta mitään ei ikinä osteta. Mut eipä se kauppa tahdo käydä niinkään jos pitää vehkeet ostaa enemmän tai vähemmän sokkona.
Dorka mikä dorka. kalamies#50 >-)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)