Aimo 07.11.2003 22:12:14 | |
---|
mäki sain, mut sit mä sain mun signaturen synttärilahjaks, nii kaikki traumat lähti pois. jos meet dlx:lle, nii vertaile niitä dimensionseja zildjianin a-customeihin. hyvin samanlaiset, paitsi että paisteet on pikkusen halvempia. mä ehkä meinaan vaihtaa koko mun setin dimensionsiksi. Dimensions on vähän semmonen, että siitä joko tykkää tai ei. On tosi kirkas ääni kyllä, mutta minusta liian. Riippuu musiikkityylistä, kokeile ennenkuin ostat. Pieru on perseestä ja homous on miesten juttu |
ruff 08.11.2003 12:54:45 | |
---|
hyvä magetsu! Kerrankin mies joka puhuu asiaa!! En vaan yksinkertaisesti käsitä ihmisiä jotka edes vertaavat noita sveitsin lahjoja Zildjianiin tai Istanbuliin tai...tietysti jotkut päivän Paisteet saattaa kuulostaa hyvältä mutta ei ne ikinä Zildjianeja lyö! Tosin vain minun mielipide.. |
puufin 08.11.2003 20:33:54 (muokattu 08.11.2003 20:37:09) | |
---|
Voihan vitsi. Kävin Musamaailmassa, Msmusicissa, Fazerilla ja DLX:ssä mut en uskaltanu ostaa mitään ku mikään ei tuntunu sellaselta täydelliseltä. Niin iso summa rahaa noihin on menos et ei vaan pystyny. Istambulilla oli varmaan kivoimmat haikat sillee kiinniollessa, mut sitte ku sen avas ni tuli sellanen tosi epämiellyttävä särinä. Tosi harmi, ne ois ollu muuten niin hyvät. Mut kuulin yheltä tyypiltä että jotku haikat saattaa muuttaa vähän soundia kun niillä soittaa jonkun aikaa. Lähtisiköhän niistä se särinä pois?=) No mut toinen haikka oli sit UFIP:n Natural seriesin haikka. Siinä taas oli kiva se haikka avonaisena soundi mut sit kiinniollessa se ei ollu niin hyvä. Ootin hirveesti Sabianilta koska olin yhtä Hand Hammered crashia koittanu kerran ja se tuntu varmaan parhaalta crashilta mitä ikinä oon soittanu. Mut sekään ei jotenkii tuntunu hyvältä. Tiedä sitten onko niissä niin paljon laatueroja että toinen ei miellytä vaikka onki ihan sama. Vai onko se vaa siinä et ku ei pääse koittamaan koko setin kanssa peltiä ni sit kaikki tuntuu yksinään huonolta. Koitin niitä dimensions peltejä. Ne oli aika tosi kirkkaat mut mun mielestä oli kuitenki parempi se Zildjianin fast crash. A-custom ei kyllä oo jotenki mun mieleen vaikka sitä on paljon kehuttu. Pitää nyt vielä mennä uudemman kerran. Käyn ainakin lahdessa jossaa kattoo oisko mitään, ja sit on tietty joulukuussa rumpukirppis jos siel on jotain. Että on ärsyttävää. Onkohan vika mussa kun ei mikään kelpaa, vai kuulostaako ne vaan ihan hölmöltä aina ku ei setin kaa testaa? Vai pitääkö vain oottaa sitä että tulee sellain ihan himo mikä miellyttää ihan sikana? Ainiin, Zildjianin haikat oli kaikki ihan kolkkoja ja tyhmä soundi. Tai tuntu et ei niil voi soittaa ku jotaa heviä. En mä heviä soita vaan kevyempää funkyä tai jazzia=) Muuten vielä kysymys. Voiko se särinä mikä oli siinä istambulin haikoissa, johtua siitä haikkaständistä? |
Niskamies 09.11.2003 10:52:51 | |
---|
symbaalien saundi muuttuu käytettäessä. Nää symbaali-asiat on puhtaasti mielipiteitä, niin ettei voi sanoa mikä on paras. Osta ne vasta sitten kun löytyy. Kokeilitko DLX:ssä Zildjianin K:ta, Paisteen Signature, tai 2002:sta? Hanki presari ja ole tosimies! |
puufin 09.11.2003 12:51:25 | |
---|
Zildjianin K:n testasin.. se on vähän liian tumma mun mieleen ja sellanen kova. 2002 testasin mut joku siinäkin oli ettei ollu täydellinen. Vai tuleeks peltiostoksia tehdessä ikinä sellasta elämystä et ei jumankekka tää on himo!? Signature jäi koittamatta. |
JeeVes 09.11.2003 13:13:41 | |
---|
Jeps, ei muuta kuin Istambulia ostaa. Haikat on erinomaisia ja crasheista löytyy tosi omalaatuisia yksilöitä. Rideksi suosittelen jotain Bosphorusta tai Zildjianin K:ta Suosin huonoja naisia, koska huonot naiset ne vasta hyviä onkin. |
JeeVes 09.11.2003 13:21:13 | |
---|
offtopic: jos jollakin on myynnissä Bosphoruksen; The Hammer - Jeff Hamilton 20" crash/ride, niin ottakaa yhteyttä! Suosin huonoja naisia, koska huonot naiset ne vasta hyviä onkin. |
Niskamies 09.11.2003 13:48:08 | |
---|
Zildjianin K:n testasin.. se on vähän liian tumma mun mieleen ja sellanen kova. 2002 testasin mut joku siinäkin oli ettei ollu täydellinen. Vai tuleeks peltiostoksia tehdessä ikinä sellasta elämystä et ei jumankekka tää on himo!? Signature jäi koittamatta. tulee semmonen fiilis. mulle tuli semmonen fiilis ku ostin dimensions crässin ja signature chinan. Hanki presari ja ole tosimies! |
kkeppana 09.11.2003 14:31:45 | |
---|
tulee semmonen fiilis. mulle tuli semmonen fiilis ku ostin dimensions crässin ja signature chinan. Mulle tuli kun koitin Zildjianin Oriental china trashia. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
SnErA 09.11.2003 17:36:08 (muokattu 09.11.2003 20:51:50) | |
---|
Tuli laitettua ihan extempore Ziljianin Z Customi, Ja aika tumma gongimainen sointi.. Piti jo aluks leikata soitia vähän lyhyemmäksi teipillä jolloin se vähän parani. Sanokaapa hyviä musiikki liikkeistä joissa pääsee testaamaan peltejä kunnolla ja kun pelleissä on sekin että pelti soi eri lailla setin jatkona ja yleensä soiti paranee yleensä ajan kanssa (vai liekkö vaan että korva tottuu mene ja tiedä :) Tuntuu nyt että noi muut kahden markan pellit eivät soi yhtään tohon Z verrattuna.. Tämä kuulostaa jo "Oikealta kiinalta" :) Sabian Hand Hammered Mini Chinese 12 http://www.sabian.com/english/cymba … s/Chinese/sounds/5500_11216_per.mp3 Edit : Joo Z Custom China selvennykseksi. |
"We call him the boss because he keeps a steady beat." |
fifehole 09.11.2003 19:06:49 | |
---|
Jos funk tyylin etsit niin koita löytää Zildjianin quick beatit, ne vois sopia siihen. Crashiksi esim. Sabian AA 15" medium tai thin crash. Rideksi 20" vanha Avedis zildjian tms. Niitä löytyy vähän joka paikasta. Head for an eye |
AP 10.11.2003 11:48:58 | |
---|
hyvä magetsu! Kerrankin mies joka puhuu asiaa!! En vaan yksinkertaisesti käsitä ihmisiä jotka edes vertaavat noita sveitsin lahjoja Zildjianiin tai Istanbuliin tai...tietysti jotkut päivän Paisteet saattaa kuulostaa hyvältä mutta ei ne ikinä Zildjianeja lyö! Tosin vain minun mielipide.. Niinpä. Pakko myöntää, että asiaa oli. Ei siksi, että olisin samaa mieltä magetsun kanssa, vaan siksi, että mielipide/kommentti tuli asiallisessa muodossa ja sopivasti perusteltuna -- näitä lisää niiden liian usein nähtyjen "vittupearlionparas-kele"-kommenttien sijaan. |
18is9 10.11.2003 13:48:34 | |
---|
Ootin hirveesti Sabianilta koska olin yhtä Hand Hammered crashia koittanu kerran ja se tuntu varmaan parhaalta crashilta mitä ikinä oon soittanu. Mut sekään ei jotenkii tuntunu hyvältä. Hyvät pellit on vähän sellaisia että ne ovat yksilöitä. Saman valmistajan saman sarjan pellit voivat olla keskenään hyvinkin erilaisia. Itse valkkasin Istanbulin ysitoistasen Mel Lewis -crashriden kolmesta "samanlaisesta", ja aika paljon niissä oli eroa toisiinsa. "Snoochie boochies, or whatever the fuck we use to say" - Jay |
miän vain 11.11.2003 09:08:52 | |
---|
Tämä kuulostaa jo "Oikealta kiinalta" :) Sabian Hand Hammered Mini Chinese 12 http://www.sabian.com/english/cymba … s/Chinese/sounds/5500_11216_per.mp3 Missä tuossa on se china? Missä on se rähinä joka leikkaa kitaristilta pään irti? Tai se samettisen pehmeä murina? Ihan kiva efekti kyllä. Edit : Joo Z Custom China selvennykseksi. Mitäs tämä nyt selventää? tuo linkki menee kyllä sabianin sivuille... |
lateq 11.11.2003 09:15:33 | |
---|
Tuli laitettua ihan extempore Ziljianin Z Customi --> Edit : Joo Z Custom China selvennykseksi. Veikkaan :) Laavassa on ikävä saatanaa. |
miän vain 11.11.2003 09:22:43 | |
---|
No niin, mennäänpä itse asiaan. Peltiostoksilla tulee kyllä sellainen "tämä on se" -tunne, kun oikea yksilö osuu kohdalle. Noissa isoissa kaupoissa on jotenkin kummallinen soundi, kaikki kuulostaa kolkota ja kylmältä. Ja Fazerilla on vielä se viheliäinen symbaalikoppi, pieni huone jossa on seinä täynnä peltiä. Yhtä kun lyö, niin kaikki soi. Kuuntele siinä sitten soundia ja ihmettele miten se on niin kumma ja outo ja epämiellyttävä. Setin kanssa pitää testata, soundi muuttuu joskus huomattavan paljon. Ikäviä asioita saattaa tulla esiin - tai jäädä peittoon. Muista soittaa niin kuin normaalistikin soitat; älä hissuttele tai revittele, jos et niin normaalistikaan tee. Silti: pelti joka saa sinut soittamaan eritavalla kuin normaalisti, on aina hyvä ostos. Niin, niitä suosituksia. Crash: K Custom dark crash thin tai Paiste Signature fast crash. Tai joku ohut turkkilainen. Haitsu: Zildjianin A custom/Z custom -yhdistelmä. Ei sitä perinteistä zildjian-zoundia. Tai joku turkkilainen. Ride on tosi paha. En osaa suositella, kun itsekin metsästin monta vuotta. Osta sellainen hyvä. :p |
Olli 11.11.2003 14:26:27 | |
---|
...Silti: pelti joka saa sinut soittamaan eritavalla kuin normaalisti, on aina hyvä ostos... Mä oon vähän toista mieltä. Pellillä pitää voida soittaa mahdollisimman luonnollisesti. En käytä hymiöitä. |
ltg 11.11.2003 14:38:15 | |
---|
Mä oon vähän toista mieltä. Pellillä pitää voida soittaa mahdollisimman luonnollisesti. ...mutta hyvä pelti inspiroi soittamaan myös uusia juttuja. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
puufin 11.11.2003 15:11:07 | |
---|
Harmi vaan kun ei oikeestaan noita peltejä voi setin kaa testata. Tai siis noissa missä nyt kävin. Musamaailmassa nyt oikeestaa pystyy mut eipä juuri muissa. Ehkä DLX:ssä jos kehtais=) |