Aihe: PRS hollowbody2
1
muuttolintu
21.08.2006 15:42:48
Onko kenelläkään kokemusta tuosta kapineesta? Nättihän tuo on ko mikä mutta kovin pieni öö akustiseks. Bluuus fiilistelyt mukavasti menny tuolla gibsu 137:la .. iso mokoma.
Ps. Muijja lupas ostaa.. "LOVE"
Tomtom
21.08.2006 18:34:26
Onko kenelläkään kokemusta tuosta kapineesta? Nättihän tuo on ko mikä mutta kovin pieni öö akustiseks. Bluuus fiilistelyt mukavasti menny tuolla gibsu 137:la .. iso mokoma.
Ps. Muijja lupas ostaa.. "LOVE"

Todellista Lovea, sanon ma!

Hieno kitara, itsellä hankintalistalla heti kun saan oman McCartyn myytyä. PRS:issä on aika voimakas ääni jo akustisestikin, vaikka tuo koppa on tosiaan pienehkö. Mää ainakin tykkäsin hirveesti kaikista joita olen itse testannut. Nuohan ovat myös tosi kevyitä verrattuna esim. Gibbonin 335:seen, eli soittoergonomia on ainakin kohdallaan. Ei varmasti sama soundi kuin 137:ssa, mutta kyllä mulle riittää(isi) tuokin.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
muuttolintu
21.08.2006 20:53:00
Thanks Tomtom..
Veli
22.08.2006 16:12:45
Olen myös itse ostamassa tällaista, ensi sijassa yritän löytää käytettynä - vielä ei tosin ole tärpännyt, sen verran harvinaisesta pelistä tuntuu olevan kyse.

Mikä on sinänsä yllättävää, kolmesta vuosien varrella kokeilemastani PRS Hollowbody II:sta kaksi on ollut erittäin hyviä ja hienosti soivia, mutta yksi todella tukkoinen ja heikkosaundinen hintaluokkaansa nähden. Vaikuttaisi siis siltä, että ostaminen kokeilematta on tässä tapauksessakin riski huolimatta siitä, että yleensä tunnetun valmistajan tämän hintaluokan kitaroissa huonompikin yksilö on jo äärimmäisen hyvä.

Hintavertailu näissä tuntuu olevan työlästä. Edes ne liikkeet, joilla PRS Hollowbody II:sta on valikoimassa, eivät juuri tunnu tietävän näistä hirveästi. Ongelman muodostaa se, että peruskitaran hinta on usein tiedossa, mutta eri optioilla hinta kohoaa nopeasti täysin erilaiseksi. Liikkeissä olevien yksilöiden hintavertailu on näin ollen hankalaa, kun liikkeet eivät oikein itsekään tiedä mistä myyntihinta muodostuu ja mihin perushintaa huomattavasti korkeampi lähtöhinta (esim. 3950 versus 5800 E) oikein lopulta perustuu. Maahantuoja (Emnordic) tuntuu olevan ainoa, joka hinnoista lopulta tietää.
Tomtom
22.08.2006 16:31:50
Mää ajattelin kyllä hankkia itselleni käytetyn jenkeistä. Jopa liikkeissäkin hinta on tyyppiä alle 2500usd ( suomeen tuotuna saman verran eeroja). Optiot tietty maksaa, mutta puhutaan kuitenkin pikkasen eri rahoista kuin suomessa liikkeestä ostettuna.

Mahtoiko btw tuo kelvoton yksilö olla tuolla eräässä kruununhakalaisessa liikkeessä oleva natural kuusikantinen hieman kuluneenpi yksilö?
Veli
22.08.2006 19:08:35 (muokattu 23.08.2006 08:08:05)
Mää ajattelin kyllä hankkia itselleni käytetyn jenkeistä. Jopa liikkeissäkin hinta on tyyppiä alle 2500usd ( suomeen tuotuna saman verran eeroja). Optiot tietty maksaa, mutta puhutaan kuitenkin pikkasen eri rahoista kuin suomessa liikkeestä ostettuna.

Joo, olen katsellut minäkin noita jenkkilän sivuja mielenkiinnolla. Toisaalta ulkomaankaupan tietämys on sen verran meikäläisellä heikko, että varmaan täytyy odotella vielä hieman aikaa josko kotimaasta tarjoutuisi ostotilaisuutta.

Mahtoiko btw tuo kelvoton yksilö olla tuolla eräässä kruununhakalaisessa liikkeessä oleva natural kuusikantinen hieman kuluneenpi yksilö?

Heh, tuo "kuusikantinen Hollowbody II" on itse asiassa oikeasti Hollowbody Spruce, joka on Hollowbody kakkosta halvempi malli. Kummasti firman sivuilla mainostellaan sitä Hollowbody kakkosena... Mainitsin siitä kyllä paikalla käydessäni, mutta eivät vissiin ole korjanneet sivuilleen. Soittimen kuntoon nähden hintapyyntö on aika korkea, siinä oli paitsi lommoja kannessa, sivuissa ja pohjassa sekä otelaudan ympäristössä, myös pientä halkeamaa kannessa kaikuaukkojen reunuksessa. En itse asiassa laskenut tuota mukaan kokeilemiini Hollowbody kakkosiin, koska kyse ei tosiaan ole ko. mallista. Kuusikansi kuulostaa sitä paitsi joka tapauksessa erilaiselta kuin Hollowbody II:en vaahterakansi ja pohja - vaahtera on huomattavasti "kirkkaampi" materiaali.

"Tuhnu" Hollowbody II tuli vastaan pääkaupunkiseudulla vuosi-puolitoista sitten, se oli eräässä liikkeessä uutena.
Pertsi
24.08.2006 08:13:24 (muokattu 26.08.2006 13:07:15)
EDIT: linkki B&M:ään poistettu
Tomtom
24.08.2006 09:07:25
Heh, tuo "kuusikantinen Hollowbody II" on itse asiassa oikeasti Hollowbody Spruce, joka on Hollowbody kakkosta halvempi malli..

Ai niin, mää en ajatellut edes noita numeroita. Tuo yksilö on todellakin aivan törkeässä kunnossa. En itse voisi kuvitella noin pahasti piestystä kitarasta tuollaisia summia. Tuosta kuusikantisesta saisi jenkeistä aika edullisesti gold top- versiota, mikä on aika miellyttävän näköinenkin. Tiedätkö kuinka tuo spruce soi verrattuna vaahterakantiseen? Voisi kuvitella että myös takakannella pitäisi olla vaikutusta kokonaisuuteen, eli sprucessa etu-kuusi, taka mahonki(???) ja "normaalissa" molemmat vaahteraa.
Pertsi
24.08.2006 19:19:11
Ai niin, mää en ajatellut edes noita numeroita. Tuo yksilö on todellakin aivan törkeässä kunnossa. En itse voisi kuvitella noin pahasti piestystä kitarasta tuollaisia summia. Tuosta kuusikantisesta saisi jenkeistä aika edullisesti gold top- versiota, mikä on aika miellyttävän näköinenkin. Tiedätkö kuinka tuo spruce soi verrattuna vaahterakantiseen? Voisi kuvitella että myös takakannella pitäisi olla vaikutusta kokonaisuuteen, eli sprucessa etu-kuusi, taka mahonki(???) ja "normaalissa" molemmat vaahteraa.

Kakkonen on tosiaan vaahterakantinen ja -pohjainen malli, joka on soinniltaan kirkkaampi kuin tummempisävyinen kuusikantinen ja mahonkipohjainen Spruce. Ykkönen liikkuu jossain välimaastossa vaahterakantisena ja mahonkipohjaisena. Paksummasta 4" Archopista oli aikoinaan mainio kuusikansi/vaahterapohja -mallikin olemassa.
Tomtom
25.08.2006 09:44:38 (muokattu 25.08.2006 09:46:26)
Kiitogs, tulipa tuokin selväksi. Mulla on ehkä vielä vähän taustatyötä tehtävänä noiden kanssa. Kakkonen ehdottomasti hakusassa vaikka keikkakäyttöä varten ykkönen voisi olla turvallisempi ja "ei-niin-riskialtis" naarmuuntumiselle.

Vielä kun soisi tuon kakkosen vibratallalla, niin a-vot. Yhden olen tuollaisen nähnyt, mutta taisi olla Private Stock tai employee-malli ja hinta sen mukainen.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Pertsi
26.08.2006 13:38:09
Kiitogs, tulipa tuokin selväksi. Mulla on ehkä vielä vähän taustatyötä tehtävänä noiden kanssa. Kakkonen ehdottomasti hakusassa vaikka keikkakäyttöä varten ykkönen voisi olla turvallisempi ja "ei-niin-riskialtis" naarmuuntumiselle.

HB2 on varmaan oikea valinta cover-tykitykseen. Pukkaa paremmin läpi.

Vielä kun soisi tuon kakkosen vibratallalla, niin a-vot. Yhden olen tuollaisen nähnyt, mutta taisi olla Private Stock tai employee-malli ja hinta sen mukainen.

Willcutt'silla taitaa olla yksi Gretsch-oranssi PS HB2 Bigsbyllä nytkin myytävänä. Näissä on muuten lisää puutavaraa kopassa pitämässä talla paikoillaan ja kansi ehjänä. Jälkimodaus on varmaan paras unohtaa.
Tomtom
27.08.2006 22:46:26
HB2 on varmaan oikea valinta cover-tykitykseen. Pukkaa paremmin läpi.

Willcutt'silla taitaa olla yksi Gretsch-oranssi PS HB2 Bigsbyllä nytkin myytävänä. Näissä on muuten lisää puutavaraa kopassa pitämässä talla paikoillaan ja kansi ehjänä. Jälkimodaus on varmaan paras unohtaa.

Minkälaisella hintalapulla? Joo, oon nähny kuvaa jossain tuosta bodystä. Jälkiasennushaaveet voi todellakin unohtaa.
Tomtom
28.08.2006 10:27:03
Kannattaa tsekata myös www.birdsandmoons.com- missä tuntuu olevan nuo kaikista kiihkeimmät Private stock- keräilijät.

Liittyen tuohon tallaan, mullahan on McCartyssä kiinteä talla ja olen tiedostanut tämän mahdollisena ongelmana, mutta käytän .10- kieliä eikä mulla ole ollut tuon kanssa mitään ongelmia. KÄytin tosian kitaran oston jälkeen Kristian Oeschilla ja erityisesti g-kielen vireisyys parani kyllä selvästi.

Näinhän ne sanovat että paksummilla seteillä ongelmia olisi odotettavissa, mutta ainakin noilla kympeillä talla toimii kuin tupakka.
Pertsi
29.08.2006 22:37:56
Sen sijaan ten topit sun muut hienostelut näyttävät olevan suhteellisesti yllättävän kalliita optioita.

Kakkosen 10top on loogisesti (kansi+pohja) tuplahintainen ykkösen tai muiden PRS:ien 10topiin verrattuna.

Mikä vielä erikoisempaa, myös piezotallan perusmalli on kiinteillä tallapaloilla.

Mun käsitys on, että piezotalla on aina adjustable stoptail. Piezo-HB tulee tehdasasetuksena 11- 49 setillä (G 20w), joka vaatii säädettävän tallan.
Antroid
01.09.2006 21:38:28
Mun käsitys on, että piezotalla on aina adjustable stoptail. Piezo-HB tulee tehdasasetuksena 11- 49 setillä (G 20w), joka vaatii säädettävän tallan.

Jep, juuri näin, eli piezon kanssa tulee aina säädettävä stoptail.
Ziggy Bubba
01.09.2006 21:42:55

Hintavertailu näissä tuntuu olevan työlästä. Edes ne liikkeet, joilla PRS Hollowbody II:sta on valikoimassa, eivät juuri tunnu tietävän näistä hirveästi. Ongelman muodostaa se, että peruskitaran hinta on usein tiedossa, mutta eri optioilla hinta kohoaa nopeasti täysin erilaiseksi. Liikkeissä olevien yksilöiden hintavertailu on näin ollen hankalaa, kun liikkeet eivät oikein itsekään tiedä mistä myyntihinta muodostuu ja mihin perushintaa huomattavasti korkeampi lähtöhinta (esim. 3950 versus 5800 E) oikein lopulta perustuu. Maahantuoja (Emnordic) tuntuu olevan ainoa, joka hinnoista lopulta tietää.

Emnordicin kataloogissa oli muistaakseni aika kattavasti kerrottu tosta PRS:ien hintarakenteesta, siis koskien noita eri "herkkuja". Karkimmat värit tuo aika paljon hintaa lisää kuten myös ne linnut siinä otelaudassa :)
www.mikseri.net/sigkk My musique
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)