BigPapa 25.08.2006 20:56:00 | |
---|
Heh nyt vasta hokasin. Kolmatta kiveä auringosta haettiin tässä visailussa. Muistaakseni jossain filmillä SRV vetää tuon biisin vielä extra revittelyiden kans silmiä siristellen, milloin kielet piiskaa silmille. Ei ne muistaakseni katkennut. On varmaan El Mocambo live..... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Jetku 25.08.2006 23:04:12 | |
---|
Bigspy ja 22. Enkä mä niitäkään mihinkään tarvitse. Eli ei. |
Ze Kink 26.08.2006 15:56:13 | |
---|
Pelottaa muuten aina, kun vääntää floikalla ylöspäin. Koskaan ei tiedä, milloin kieli katkeaa seuraavan kerran. Ylöspäin kampeamisen olen pikkuhiljaa myös todennut aika turhaksi (ja riskaabeliksi) jutuksi. Siksi jos joskus tilaan customkitaran, tulee siihen non-recessed floikka. Kaverin Wolfgangissa on sellainen ja se on kyllä mahtava systeemi. Kielen katketessa vire ei muutu, ja kaikki Vai-kikkailut voi tehdä helposti ja vire pysyy taattuun floikkatyyliin. Ja itse ketjuun vastaan, että en tarvitse, mutta kaikkea käytettävissä olevaa tulee yleensä käytettyä. Nyt siis 2 21-nauhaista Stratoa, joissa on molemmissa talla kannessa kiinni, ja floikkakitara 24 nauhalla. Stratoissa siis lähinnä vireen pysyvyyden takia tallat eivät ole käytössä. KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO, |
Stalkah 27.08.2006 12:26:51 | |
---|
minulla ei ole kummassakaan kitarassa floikkaa ja toisessa on 22 ja toisessa 21 väliä. tällä linjalla. "Vittu ja Paska!" - Marco Hietala |
Itellä on tällä hetkellä 21-nauhanen Strato-kopio ja 22-nauhanen ESP, jossa on tune-o-matic. Jos joskus vielä jonkun kitaran hankin, niin siinä luultavasti sitten on moinen talla. "Proge on siis vähän niinkuin pelkkää "normaalin" musiikin sooloa?" |
tommiot 28.08.2006 07:28:24 | |
---|
Kielen katketessa vire ei muutu, ja kaikki Vai-kikkailut voi tehdä helposti ja vire pysyy taattuun floikkatyyliin. Ei taida kuitenkaan flutterit onnistua. Eikä "Dimebag squealit" ;) |
Titares 28.08.2006 07:42:42 | |
---|
En todellakaan välttämättä (jos lainkaan) tarvitse 24:ää nauhaa. |
Muuki 28.08.2006 08:45:55 | |
---|
24:ää nauhaa en tarvitse, mutta floikka on ihan kätevä ja tarpeellinen. Kaulamikki piälle ja menoks. |
Werde 28.08.2006 10:28:21 | |
---|
Siksi jos joskus tilaan customkitaran, tulee siihen non-recessed floikka. Kaverin Wolfgangissa on sellainen ja se on kyllä mahtava systeemi. Kielen katketessa vire ei muutu, ja kaikki Vai-kikkailut voi tehdä helposti ja vire pysyy taattuun floikkatyyliin. Laita ennemmin Tremsetter, samat edut mutta kampi pelaa molempiin suuntiin. |
RekoS 28.08.2006 19:40:11 | |
---|
mutta floikka on maailman turhin kapistus ja kaikkea muuta kuin tarpeellinen. En todellakaan välttämättä (jos lainkaan) tarvitse 24:ää nauhaa. |
kumiorava_89 28.08.2006 19:41:15 | |
---|
Toisesta kitarasta löytyy 24 nauhaa ja floikka... toisesta ei. Ja eikös se soitettavuus siinä kitarassa kuitenkin eniten merkkaa? :D |
Dropped C 28.08.2006 23:59:08 | |
---|
Tune-O-Matic ja 22 nauhaa näin paskalle soittajalle, kiitos. Mitäs basisti kitaraa soittaessa edes muuta tarvitsisi? Voipi vaihdella dropin ja normin välillä n.5 sekunnissa ja kielten katkeilut ei paljon haittaa. Soundikin on parempi kuin kelluvatallaisessa kepissä. |
Samppa90 29.08.2006 09:38:33 | |
---|
Kyllä mä ainaki soittelen biisejä joissa tarvii 24 nauhaa ja floikan...Ja on muutenki helpompi jotenki soittaa kun on 24 nauha. Hevi-Mies on eri mies. |
McNulty 29.08.2006 12:46:13 | |
---|
Tarvitsetteko välttämättä floikkatallaa ja 24:ää nauhaa? Minä en tarvitse... joku muu voi tarvitakin. Soitin on työkalu jolla ilmaistaan itseään. Se että jollekin riittää itseilmaisuun 21-nauhainen Telecaster singlecoil-mikeillä, volumella ja tonella... ei tarkoita sitä että se riittäisi kaikille. Toiset haluavat 27-nauhaisen monsterin missä on vähintään pari humbuckeria puolituksilla, vaiheenkäännöillä, floikalla ja ties millä boosterilla. Kukaan ei voi toiselle sanoa että "et sä tee tuolla yhtään mitään". Nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja että jokainen tekee päätöksen itse mitä tarvitsee/kokee tarvitsevansa. Itselläni ei ole tällä hetkellä yhdessäkään kitarassa 24 nauhaa. Toisessa Charvelissa on Kahlerin 2300-sarjan vibratalla, toisessa Charvelissa JT-6 mallinen non-recessed "floikka". Noiden lisäksi vielä pari Gibson Les Paulia... ja kaikissa 22-nauhaa. These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Ze Kink 29.08.2006 19:23:47 (muokattu 29.08.2006 19:24:28) | |
---|
Soundikin on parempi kuin kelluvatallaisessa kepissä. Häh? Todista. Tuneomatichan on samalla tavalla paaluilla kiinni kuin kelluvat tallatkin. KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO, |
Ze Kink 29.08.2006 19:28:31 | |
---|
Laita ennemmin Tremsetter, samat edut mutta kampi pelaa molempiin suuntiin. Mutta kun en kampea muutenkaan ylöspäin melkein lainkaan. Tremsetter on kuitenkin vähän epävarmempi systeemi, ja ainakin tietääkseni se menee epävireeseen jos kieli katkeaa (kuitenkin vähemmän kuin normaalisti toimiva floikka). Flutterithan tremsetter eliminoi myös. Ja itse ainakin olen tehnyt nuo "Dimesquealit" ilman ylöspäin kampeamista. Eli kampi alas, huiluääni, kampea ylös, kampea alas. KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO, |
jyri.salonen 29.08.2006 20:41:20 | |
---|
Niin eli oletko sellainen kitaristi jolle Floikka on ainoa talla ja kitaralla, jossa ei ole 24:ää nauhaa ei tee yhtään mitään? Kartoitan tässä vain keskustelualueen räkänokkakiintiötä:-) Itse en tee floikalla mitään. |
Palikkatilu92 29.08.2006 22:35:33 | |
---|
Ei oo pakollinen, mutta onhan se hienoä kikkailla floikalla ja nykyään useiden kappaleiden sooloissa tarvii 24 nauhaa. |
Dropped C 29.08.2006 23:13:54 | |
---|
Häh? Todista. Tuneomatichan on samalla tavalla paaluilla kiinni kuin kelluvat tallatkin. Omaan korvaan parempi soundi. Minulle sitäpaitsi parempi soundi tarkoittaa täysin päinvastaista kuin n. 99% tämän laudan väestä. Eli sellaista matalaa murinaa/pörinää. Floikalliset kuulostaneet omaan korvaan enemmän lähinnä ärsyttävältä sirkkeliltä kautta sirinältä. Johtuneeko mikeistä myös. |
Juustonaksu 30.08.2006 06:52:09 | |
---|
Ei oo pakollinen, mutta onhan se hienoä kikkailla floikalla ja nykyään useiden kappaleiden sooloissa tarvii 24 nauhaa. Voisihan sitä bendailla 22. nauhalta... :) Minäkin soittelin isän 21. Nauhaisella Squierilla kolme vuotta sitten jotain Nightwishin biisiä, missä Emppu käväsi 24. nauhalla niin kompensoin ja bendasin 21. sinne. :) Vähän vaati treeniä, että sujui, mutta menihän se noinkin. Liian nopeissa jutuissahan tuo on käytännössä unohdettava. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |