Aihe: Apua tarvitaan!
1
Novac
27.08.2006 20:17:31 (muokattu 27.08.2006 20:18:09)

ensimmäiseksi täytyy sanoa etten ole AIVAN aloittelija mutta laitoin tän tänne turhan pään aukomisen välttämiseksi tuolta ''Kitaran soittaminen'' otsikossa..

ja nyt asiaan: Minulla on nähkääs muutama pikku ongelma..
osaan soittaa monista biiseistä pätkiä mutta en mitään oikeastaan kokonaan, koska en ole jaksanut opetella tylsiä komppaus pätkiä, mutta nyt olen päätynyt tulokseen että täytynee opetella kokonaan biisejä jotta pääsen eteenpäin. Joten olisiko teillä mitään ehdotuksia biiseille jotka ovat suht helppo soittaa eikä ole mikään hirveän tylsä soitettava.

Ja toinen ongelmani on että jostain syystä minulla kestää tabulatuureista biisejä opetellessa itseni mielestä kauemmin kuin pitäisi. Helpotkin riffit ja näppäilyt tuottavat vaikeuksia välillä. Olisiko tähän mitään apukeinoa?

PS: Soittelen lähinnä Rock/metal tyylistä musaa sekä jotain blues rävellyksiä improvisoiden. Improan muutenkin aika paljon omia riffejä ja sooloja, mutta en ikinä saa niistä biisiä kasattua koska riffit ovat aina jotenkin niin sopimattomia toisiinsa ettei niistä saa viestettyä kokonaista biisiä mitenkään

PSS: olisiko teillä mitään sormi harjoituksia tai muita pieniä harjoitus ohjeita joilla saisi hieman sormien nopeutta ja näppäryyttä harjoiteltua?

ainakin olet oivaltanut ongelmasi. se on hienoa! koska yhden kokonaisen biisin osaaminen on mielestäni parempi kuin kolmen yksittäisen riffin.

tabulatuureista sen verran, että minunkin kohdallani niistä soittamisen opetteleminen on välillä hankalaa. kannattaa koittaa blokkailla korvakuulolla levyltä biisiä kuunnellessa, koska se A: kehittää sävelkorvaa B: auttaa sinua löytämään itse skaalat.

Ja biisejä... hmm.. mitä bändejä diggailet? nickistäsi päätellen ainakin metallicaa...? mitä muita? jos ei muita tule heti mieleen, niin opettele nyt vaikka se enter sandman. helppo biisi joka ei ole tylsä. tosin sooloa ei välttämättä tarvitse soittaa, mutta riffien ja kompin puolesta soveltuu "aloittelijoille".
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Kirk_Hammett
27.08.2006 20:42:07
ainakin olet oivaltanut ongelmasi. se on hienoa! koska yhden kokonaisen biisin osaaminen on mielestäni parempi kuin kolmen yksittäisen riffin.

tabulatuureista sen verran, että minunkin kohdallani niistä soittamisen opetteleminen on välillä hankalaa. kannattaa koittaa blokkailla korvakuulolla levyltä biisiä kuunnellessa, koska se A: kehittää sävelkorvaa B: auttaa sinua löytämään itse skaalat.

Ja biisejä... hmm.. mitä bändejä diggailet? nickistäsi päätellen ainakin metallicaa...? mitä muita? jos ei muita tule heti mieleen, niin opettele nyt vaikka se enter sandman. helppo biisi joka ei ole tylsä. tosin sooloa ei välttämättä tarvitse soittaa, mutta riffien ja kompin puolesta soveltuu "aloittelijoille".

Olen kyllä aika vähän korvakuulolta opetellut, mutta jotain pikkuriffejä onnistunut löytämään.

ja tuosta enter sandmanistä sen verran että siitä olen juuri opetellut perusriffin ja soolokin menee jotenkuten että se voisi tietysti olla yksi mahdollisuus.

muita Bändejä mitä kuuntelen: Pantera, Godsmack,Red Hot Chili Peppers, AC/DC, Kotiteollisuus, Megadeth. siinä oli nyt muutama.
You know it's sad but true...
käsi
27.08.2006 20:46:13

opettele osittamaan levyn mukana. Vaikka aluksi opettelet tabeista,sitten kun esim pääriffit menee hyvin soitat niitä levyn mukana. Kehitystä alkaa tapahtumaan aika nopeasti
Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)