fabula 25.08.2006 16:03:05 | |
---|
No onhan siinä oma hommansa! |
Danko 25.08.2006 16:17:09 | |
---|
Thomannilta saat edullisesti ainakin Evansin kalvopaketteja. Esim. yläkalvoiksi Evansin coated G2 paketti sisältäen tomikalvot 12",13,"16" ja 14" virveliin, irtoaa hintaan 49,00€ + postikulut. http://www.thomann.de/thoiw3_evans_ … sn=2484e6f505994a11f5bee8cd6c5f377d G2 on tuo edellä mainittu kaksikerroskalvo ja käy hyvin perusrockiin. Yksitellen ostettuna esim. Soundstoresta em. koot Remon Coated Emperoria tekee 53.30e. Tompalta tilattaessa postimaksua tulee se 20e, joten tässä voidaan miettiä tätä edullisuutta... Itsetyydytys on perisynti - sitä minä teen! Minä olen alastomana! -Kukkakeppi |
Niq 25.08.2006 16:33:31 (muokattu 25.08.2006 16:33:40) | |
---|
Yksitellen ostettuna esim. Soundstoresta em. koot Remon Coated Emperoria tekee 53.30e. Tompalta tilattaessa postimaksua tulee se 20e, joten tässä voidaan miettiä tätä edullisuutta... Niin ja Remo on kestävämpi. Soundihan on jotakuinkin sama. "I have a cunning plan" -Baldrick |
fabula 25.08.2006 16:35:07 | |
---|
Totta on, että Thomannilta tilattaessa postimaksua tulee, kuten muistakin nettikaupoista. Itse kuitenkin harrastan ns. kimppatilauksia, jolloin postimaksun osuus on lähes olematon. Toki voi hakea kalvot suoraan kaupasta, jolloin ei tule lisäkuluja. Lähinnä pointtini oli se, että ok kalvoja saa hommattua kohtuuhintaan. No onhan siinä oma hommansa! |
Kärsänpuolikas 25.08.2006 16:37:00 | |
---|
Totta on, että Thomannilta tilattaessa postimaksua tulee, kuten muistakin nettikaupoista. Itse kuitenkin harrastan ns. kimppatilauksia, jolloin postimaksun osuus on lähes olematon. Toki voi hakea kalvot suoraan kaupasta, jolloin ei tule lisäkuluja. Lähinnä pointtini oli se, että ok kalvoja saa hommattua kohtuuhintaan. Noi saa lähikaupasta samaan hintaan kyllä. Ilmottaa Tohmannin hinnan niille, niin jo alkaa hinta kohtuullistumaan:P korkuinen |
Danko 25.08.2006 16:44:37 | |
---|
Totta on, että Thomannilta tilattaessa postimaksua tulee, kuten muistakin nettikaupoista. Itse kuitenkin harrastan ns. kimppatilauksia, jolloin postimaksun osuus on lähes olematon. Toki voi hakea kalvot suoraan kaupasta, jolloin ei tule lisäkuluja. +et kalvot saa heti mukaan (mikäli vaan hyllystä suoraan löytyy, muuten liikkeen huonoutta) Lähinnä pointtini oli se, että ok kalvoja saa hommattua kohtuuhintaan. Itsetyydytys on perisynti - sitä minä teen! Minä olen alastomana! -Kukkakeppi |
moderndrummer88 25.08.2006 17:20:11 | |
---|
Ensimmäisessä lauseessa mainittiin jo toi topicci... ? No ei sitä paljoa tuon selvemmin voi sanoa mitä tuolla linkissä on... Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
Sonormies 25.08.2006 18:37:07 (muokattu 25.08.2006 18:37:59) | |
---|
Mä otan rummun virittäessäni aina irti ständistä. Kun istahdan rumpujakkaralle lasken rummun reiden päälle lyöntikalvo nelipisteistä, kehittynyttä reisilihastani vasten. :D Näin se demppautuu helposti. Viritän siis alakalvon ensin. Asetan vasemman ranteeni rummun kehälle lepäämään niin, että se ei kosketa kalvoa ja istun vakaassa asennossa. Sen jälkeen painan vasemmalla etusormellani kalvon keskeltä tasaisesti ja naputtelen oikeassa kädessäni olevalla kapulalla jokaisen lugin kohdalta ihan hissukseen. Tuo keskikohta ei ole edes kovin millintarkka. Näin kuulen parhaiten onko kalvo jonkin lugin kohdalta ylä/alavireessä ja pyrin korjaamaan asian kiristämällä/löysäämällä kyseisen lugin viritysruuvia. Tärkeää on tietysti pitää vasen käsi naputtelun ajan aivan paikallaan. Näin viritän kalvon keskenään vireeseen. Tämän jälkeen käännän rummun ympäri ja teen samat toimenpiteet lyöntikalvolle. Minä viritän alakalvon lyöntikalvoa korkeammalle. Tykkään soundista siten. Jokaiselle rummulle olen etsinyt/löytänyt omat suhteet ala- ja yläkalvon keskinäisen suhteeseen. 10-tuumaisessa alakalvo on jonkin verran lyöntikalvoa kireämmällä, mutta 12-tuumaisessani ero on selvästi suurempi. 14-tuumaisessa kalvojen viritysero on saman tyyppinen kuin kympissä. Basari löysällä puolin ja toisin. Virveli puolestaan lyöntipuolelta melko tiukalla (sellainen hyvä soittotuntuma) ja resokalvo hieman löysemmällä. Kokeilemalla tuo kaikki ja oma maku virityksen suhteen selviää. Iloisia ruuvailutalkoita! "Vaikka rahaa painetaankin päivittäin lisää, niin minulle eivät suostu sitä lähettämään." -nimimerkki Rocksterin yritys taltuttaa krooninen rahapula |
Nolte 25.08.2006 18:52:07 | |
---|
Asetan vasemman ranteeni rummun kehälle lepäämään niin, että se ei kosketa kalvoa ja istun vakaassa asennossa. Sen jälkeen painan vasemmalla etusormellani kalvon keskeltä tasaisesti ja naputtelen oikeassa kädessäni olevalla kapulalla jokaisen lugin kohdalta ihan hissukseen. Tuo keskikohta ei ole edes kovin millintarkka. Näin kuulen parhaiten onko kalvo jonkin lugin kohdalta ylä/alavireessä ja pyrin korjaamaan asian kiristämällä/löysäämällä kyseisen lugin viritysruuvia. Tärkeää on tietysti pitää vasen käsi naputtelun ajan aivan paikallaan. Näin viritän kalvon keskenään vireeseen. Tämän jälkeen käännän rummun ympäri ja teen samat toimenpiteet lyöntikalvolle. Minä teen myös kutakuinkin noin, mutta istun yleensä epävakaassa asennossa. ;) ;) ;) Hyvät kamat - huono soittaja! |
Deino 25.08.2006 18:55:10 | |
---|
Minä teen myös kutakuinkin noin, mutta istun yleensä epävakaassa asennossa. ;) ;) ;) Huh, en ollut siis ainoa joka luki tekstin eroottisesti. M.A.C.H.O. # 2
"I can't believe this macho bullshit!" |
Nolte 25.08.2006 18:58:46 | |
---|
Huh, en ollut siis ainoa joka luki tekstin eroottisesti. Aijaa. Olet kyllä nyt ihan omillasi tuon eroottisuuden suhteen. Minua vaan muuten huvitti se vakaasti istuminen. Se oli niin...sotilaallista. :) Hyvät kamat - huono soittaja! |
passe 25.08.2006 20:13:25 (muokattu 25.08.2006 20:40:17) | |
---|
Jos käytät yksikerroksisia kalvoja, niin pari vinkkiä kalvon nopeampaan "asettumiseen". 1.Ota kalvo käteen(siis pelkkä kalvo), yläpuoli itseesi päin ja paina peukaloilla kalvon "kanteista" siten, että koko kalvo käy toisella puolen vannetta. Näyttää ja kuulostaa hullulta/kalliillta, mutta on kaikkea muuta. Näin kalvo asettuu paljon nopeammin toivottuun vireeseen.(Useampi kerroksisilla kalvoilla en suosittele kokeilemaan tätä!) 2.Kun lähdet kiristämään kalvoa ja toivottu sävelkorkeus/vire on löytynyt, niin kiristä vielä pari kierrosta. käy röökillä. Saavuttuasi takaisin, laske vire takaisin siihen toivottuun kohtaan. Vaikutus tällä on sama kun yllä.
Kalvojen välisestä viritys suhteesta, vaihtoehtojahan on kolme ("älä..."). 1.Molemmat kalvot samaan vireeseen. Suosittu ja "kaikkeen toimiva" vaihtoehto. 2.Yläkalvo alakalvoa löysemmälle. Rock! 3.Yläkalvo alakalvoa kireämmälle. Bebop. Tämä oli itseasiassa Bepop aikoina suosittua. Intervallien opettelu on hyvä apu rumpujen viritykseen. Alkuun, kun haet rummulle jotakin tiettyä säveltä, niin hae sävel esim. pianolta. Etsi sävel laulamalla (tai ulisemalla, mikä parhaalta tuntuu...). Jatka ulinaa rumpua virittäessä, koet ahaa ilmiön kun rummun pitch osuu samalle sävelelle jota hyräilet... Muista että rummun alakalvo määrää rummun sävelkorkeuden (pitch:n). Kun haet tomien vireiden välistä suhdetta, niin kuuntele jotakin levyä jolta löytyy hyvin esillä oleva suora filli, läpi kaikkien tomien. Yritä laulaa tuo filli. Kun tämä sujuu, niin aseta kaikki tomit lattialle, pohja ylöspäin. Tässä vaiheessa lyöntikalvo ei ole vielä kiinni. Soita tomit järjestyksessä läpi(sormilla), kuulostaako sävelten väliset erot samalta kuin laulamassasi fillissä. Jos ei, niin ei kun ruuvaamaan... Ps. Muista olla varovainen reunaviisteiden kanssa kalvoja vaihtaessa! Eli reunaviiste on se rummun reuna, jota vasten kalvo lepää. Reunaviiste on rummun soinnin kannalta ehkä tärkein osa, sen tulee olla sileä ja nätti kuin vauvan peppu. Koita seuraavaa: Huone pimeäksi, rumpu ilman kalvoja mahdollisimman tasaiselle alustalle. Osoita lampulla rummun sisään. Kaikki pöydän ja rummun välistä tuleva valo kertoo joko kierosta rummusta tai siitä että "jaahas, menit sitten ostamaan pöydän Ikeasta...". Lopuksi; kalvojen vaihto on aina samalla hyvä tilaisuus putsata rummut kunnolla. Huh...:) "Good is in the details..." |
Sonormies 25.08.2006 22:04:29 | |
---|
Minua vaan muuten huvitti se vakaasti istuminen. Se oli niin...sotilaallista. :) Vai, että sotilaallista. Ei oikein istu mun henkilöhistoriaani. Hauska ajatus kuitenkin. :D "Vaikka rahaa painetaankin päivittäin lisää, niin minulle eivät suostu sitä lähettämään." -nimimerkki Rocksterin yritys taltuttaa krooninen rahapula |
Cza 27.08.2006 02:35:24 (muokattu 27.08.2006 02:37:57) | |
---|
Miten muuten basarista, omistan tuollaisen säälittävän halkaisijaltaan 18'' bassarin. Onko oikeilla kalvovalinnoilla ja virittämisellä tuosta mahdollisuus saada rokkisoittoon sopiva, miehekäs jytinäbasari vai onko väistämättä jossainvaiheessa edessä vaihto tilavampaan?
Lopuksi; kalvojen vaihto on aina samalla hyvä tilaisuus putsata rummut kunnolla.
Tuo on hyvä pointti. Olen huomannut lattiatomissa pyörivän yhden ruuvin... en tiä mistä sinne tullut mutta pitäisi poistaa heti kun aikaa irtoaa :) Eli virittäessä kun kumminkin kalvon irroittelee. |
Miten muuten basarista, omistan tuollaisen säälittävän halkaisijaltaan 18'' bassarin. Onko oikeilla kalvovalinnoilla ja virittämisellä tuosta mahdollisuus saada rokkisoittoon sopiva, miehekäs jytinäbasari vai onko väistämättä jossainvaiheessa edessä vaihto tilavampaan? No riippuu setistä, rumpuopen 18" premier signian basari jysähtää todella miehekkäästi ja mielellään käyttäisin rokkipuuhissa sitä. Kalvoina taisi olla lyöntipuolella ambassador renaissance ja resona fiberskyn. Tuo on hyvä pointti. Olen huomannut lattiatomissa pyörivän yhden ruuvin... en tiä mistä sinne tullut mutta pitäisi poistaa heti kun aikaa irtoaa :) Eli virittäessä kun kumminkin kalvon irroittelee. Kannattaa mielummin laittaa se ruuvi takaisin oikealle paikalleen kuin heittää vaan mäkeen ;) Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
Cza 27.08.2006 15:23:53 | |
---|
Kannattaa mielummin laittaa se ruuvi takaisin oikealle paikalleen kuin heittää vaan mäkeen ;) Juu, ilmaisin asian huonosti, tätä kuitenkin lähinnä tarkoitin =)
|